Wykazy obszarów pasażerskiej żeglugi krajowej.

ROZPORZĄDZENIE
MINISTRA INFRASTRUKTURY 1
z dnia 27 maja 2008 r.
w sprawie wykazów obszarów pasażerskiej żeglugi krajowej 2

Na podstawie art. 29 ust. 4 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o bezpieczeństwie morskim (Dz. U. z 2006 r. Nr 99, poz. 693 oraz z 2007 r. Nr 107, poz. 732 i Nr 176, poz. 1238) zarządza się, co następuje:
§  1.
Przepisy rozporządzenia określają:
1)
wykazy obszarów pasażerskiej żeglugi krajowej;
2)
strefy całorocznej eksploatacji statków w pasażerskiej żegludze krajowej.
§  2.
Wykazy obszarów pasażerskiej żeglugi krajowej, o których mowa w § 1 pkt 1, są określone w załączniku do rozporządzenia.
§  3.
Strefy całorocznej eksploatacji statków pasażerskiej żeglugi krajowej stanowią polskie obszary morskie.
§  4.
Rozporządzenie wchodzi w życie z dniem ogłoszenia.

ZAŁĄCZNIK 

WYKAZY OBSZARÓW PASAŻERSKIEJ ŻEGLUGI KRAJOWEJ1)

1. Wykaz obszarów pasażerskiej żeglugi krajowej w zakresie właściwości terytorialnej Dyrektora Urzędu Morskiego w Szczecinie

wzór

2. Wykaz obszarów pasażerskiej żeglugi krajowej w zakresie właściwości terytorialnej Dyrektora Urzędu Morskiego w Szczecinie

wzór

3. Wykaz obszarów pasażerskiej żeglugi krajowej w zakresie właściwości terytorialnej Dyrektora Urzędu Morskiego w Słupsku

wzór

4. Wykaz obszarów pasażerskiej żeglugi krajowej w zakresie właściwości terytorialnej Dyrektora Urzędu Morskiego w Gdyni

wzór

Objaśnienia:

1) Wykazy obszarów pasażerskiej żeglugi krajowej zostały sporządzone w formie map, zgodnie z terytorialną właściwością dyrektorów urzędów morskich w Szczecinie, Słupsku i Gdyni.

2) Obszar "A" - oznacza obszar morza, na którym mogą być eksploatowane statki pasażerskie klasy A, uprawiające pasażerską żeglugę krajową inną niż podróże przewidziane dla statków klasy B, C i D.

3) Obszar "B" - oznacza obszar morza, na którym mogą być eksploatowane statki pasażerskie klasy B, uprawiające pasażerską żeglugę krajową w odległości nie dalej niż 20 mil morskich od brzegu.

4) Obszar "C" - oznacza obszar morza, na którym mogą być eksploatowane statki pasażerskie klasy C, uprawiające pasażerską żeglugę krajową nie dalej niż:

a) 15 mil morskich od miejsca schronienia, określonego:

- zgodnie z rozporządzeniem Ministra Gospodarki Morskiej z dnia 14 września 2007 r. w sprawie planu udzielania statkom znajdującym się w niebezpieczeństwie schronienia na polskich obszarach morskich (Dz. U. Nr 178, poz. 1260) oraz

- w bieżących ogłoszeniach kapitanatów i bosmanatów portów,

b) 5 mil morskich od brzegu, w obszarach, na których prawdopodobieństwo przekroczenia znaczącej wysokości fali (równej 2,5 m), rozumianej jako średnia wysokość jednej trzeciej największej wysokości fal zaobserwowanych na danym obszarze, jest niższe niż 10 % w ciągu:

- jednego roku kalendarzowego (w przypadku eksploatacji całorocznej) lub

- określonej, zgodnie z dokumentem bezpieczeństwa statku, części roku kalendarzowego (w przypadku eksploatacji w tym okresie).

5) Obszar "D" - oznacza obszar morza, na którym mogą być eksploatowane statki pasażerskie klasy D, uprawiające pasażerską żeglugę krajową nie dalej niż:

a) 6 mil morskich od miejsca schronienia, określonego:

- zgodnie z rozporządzeniem Ministra Gospodarki Morskiej z dnia 14 września 2007 r. w sprawie planu udzielania statkom znajdującym się w niebezpieczeństwie schronienia na polskich obszarach morskich oraz

- w bieżących ogłoszeniach kapitanatów i bosmanatów portów,

b) 3 mile morskie od brzegu, w obszarach, na których prawdopodobieństwo przekroczenia znaczącej wysokości fali (równej 1,5 m), rozumianej jako średnia wysokość jednej trzeciej największej wysokości fal zaobserwowanych na danym obszarze, jest niższe niż 10 % w ciągu:

- jednego roku kalendarzowego (w przypadku eksploatacji całorocznej) lub

- określonej, zgodnie z dokumentem bezpieczeństwa statku, części roku kalendarzowego (w przypadku eksploatacji w tym okresie).

1 Minister Infrastruktury kieruje działem administracji rządowej - gospodarka morska, na podstawie § 1 ust. 2 pkt 2 rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów z dnia 16 listopada 2007 r. w sprawie szczegółowego zakresu działania Ministra Infrastruktury (Dz. U. Nr 216, poz. 1594).
2 Przepisy niniejszego rozporządzenia dokonują w zakresie swojej regulacji wdrożenia postanowień dyrektywy Rady 1998/18/WE z dnia 17 marca 1998 r. w sprawie reguł i norm bezpieczeństwa statków pasażerskich (Dz. Urz. WE L 144 z 15.05.1998, str. 1, z późn. zm.; Dz. Urz. UE Polskie wydanie specjalne, rozdz. 7, t. 4, str. 40, z późn. zm.).

Zmiany w prawie

ZUS: Renta wdowia - wnioski od stycznia 2025 r.

Od Nowego Roku będzie można składać wnioski o tzw. rentę wdowią, która dotyczy ustalenia zbiegu świadczeń z rentą rodzinną. Renta wdowia jest przeznaczona dla wdów i wdowców, którzy mają prawo do co najmniej dwóch świadczeń emerytalno-rentowych, z których jedno stanowi renta rodzinna po zmarłym małżonku. Aby móc ją pobierać, należy jednak spełnić określone warunki.

Grażyna J. Leśniak 20.11.2024
Zmiany w składce zdrowotnej od 1 stycznia 2026 r. Rząd przedstawił założenia

Przedsiębiorcy rozliczający się według zasad ogólnych i skali podatkowej oraz liniowcy będą od 1 stycznia 2026 r. płacić składkę zdrowotną w wysokości 9 proc. od 75 proc. minimalnego wynagrodzenia, jeśli będą osiągali w danym miesiącu dochód do wysokości 1,5-krotności przeciętnego wynagrodzenia w sektorze przedsiębiorstw w czwartym kwartale roku poprzedniego, włącznie z wypłatami z zysku, ogłaszanego przez prezesa GUS. Będzie też dodatkowa składka w wysokości 4,9 proc. od nadwyżki ponad 1,5-krotność przeciętnego wynagrodzenia, a liniowcy stracą możliwość rozliczenia zapłaconych składek w podatku dochodowym.

Grażyna J. Leśniak 18.11.2024
Prezydent podpisał nowelę ustawy o rozwoju lokalnym z udziałem lokalnej społeczności

Usprawnienie i zwiększenie efektywności systemu wdrażania Rozwoju Lokalnego Kierowanego przez Społeczność (RLKS) przewiduje ustawa z dnia 11 października 2024 r. o zmianie ustawy o rozwoju lokalnym z udziałem lokalnej społeczności. Jak poinformowała w czwartek Kancelaria Prezydenta, Andrzej Duda podpisał ją w środę, 13 listopada. Ustawa wejdzie w życie z dniem następującym po dniu ogłoszenia.

Grażyna J. Leśniak 14.11.2024
Do poprawki nie tylko emerytury czerwcowe, ale i wcześniejsze

Problem osób, które w latach 2009-2019 przeszły na emeryturę w czerwcu, przez co - na skutek niekorzystnych zasad waloryzacji - ich świadczenia były nawet o kilkaset złotych niższe od tych, jakie otrzymywały te, które przeszły na emeryturę w kwietniu lub w maju, w końcu zostanie rozwiązany. Emerytura lub renta rodzinna ma - na ich wniosek złożony do ZUS - podlegać ponownemu ustaleniu wysokości. Zdaniem prawników to dobra regulacja, ale równie ważna i paląca jest sprawa wcześniejszych emerytur. Obie powinny zostać załatwione.

Grażyna J. Leśniak 06.11.2024
Bez konsultacji społecznych nie będzie nowego prawa

Już od jutra rządowi trudniej będzie, przy tworzeniu nowego prawa, omijać proces konsultacji publicznych, wykorzystując w tym celu projekty poselskie. W czwartek, 31 października, wchodzą w życie zmienione przepisy regulaminu Sejmu, które nakazują marszałkowi Sejmu kierowanie projektów poselskich do konsultacji publicznych i wymagają sporządzenia do nich oceny skutków regulacji. Każdy obywatel będzie mógł odtąd zgłosić własne uwagi do projektów poselskich, korzystając z Systemu Informacyjnego Sejmu.

Grażyna J. Leśniak 30.10.2024
Nowy urlop dla rodziców wcześniaków coraz bliżej - rząd przyjął projekt ustawy

Rada Ministrów przyjęła we wtorek przygotowany w Ministerstwie Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej projekt ustawy wprowadzający nowe uprawnienie – uzupełniający urlop macierzyński dla rodziców wcześniaków i rodziców dzieci urodzonych w terminie, ale wymagających dłuższej hospitalizacji po urodzeniu. Wymiar uzupełniającego urlopu macierzyńskiego będzie wynosił odpowiednio do 8 albo do 15 tygodni.

Grażyna J. Leśniak 29.10.2024
Metryka aktu
Identyfikator:

Dz.U.2008.97.633

Rodzaj: Rozporządzenie
Tytuł: Wykazy obszarów pasażerskiej żeglugi krajowej.
Data aktu: 27/05/2008
Data ogłoszenia: 06/06/2008
Data wejścia w życie: 06/06/2008