Sposób dokumentowania prowadzonej przez Centralne Biuro Antykorupcyjne kontroli operacyjnej, przechowywania i przekazywania wniosków i zarządzeń oraz przechowywania, przekazywania, przetwarzania i niszczenia materiałów uzyskanych podczas stosowania tej kontroli.

ROZPORZĄDZENIE
PREZESA RADY MINISTRÓW
z dnia 7 września 2006 r.
w sprawie sposobu dokumentowania prowadzonej przez Centralne Biuro Antykorupcyjne kontroli operacyjnej, przechowywania i przekazywania wniosków i zarządzeń oraz przechowywania, przekazywania, przetwarzania i niszczenia materiałów uzyskanych podczas stosowania tej kontroli

Na podstawie art. 17 ust. 18 ustawy z dnia 9 czerwca 2006 r. o Centralnym Biurze Antykorupcyjnym (Dz. U. Nr 104, poz. 708 i Nr 158, poz. 1122) zarządza się, co następuje:
§  1.
Rozporządzenie określa sposób:
1)
dokumentowania prowadzonej przez Centralne Biuro Antykorupcyjne, zwane dalej "CBA", kontroli operacyjnej, zwanej dalej "kontrolą";
2)
przechowywania i przekazywania wniosków i zarządzeń wydawanych w trakcie kontroli;
3)
przechowywania, przekazywania, przetwarzania i niszczenia materiałów uzyskanych podczas stosowania tej kontroli.
§  2.
Kontrola operacyjna prowadzona przez CBA jest dokumentowana przez:
1)
sporządzanie dokumentów według wzorów określonych w rozporządzeniu;
2)
utrwalanie materiałów zgromadzonych podczas stosowania kontroli na nośnikach, kopiach nośników lub w dokumentach;
3)
rejestrowanie przez sąd, Prokuratora Generalnego i Szefa Centralnego Biura Antykorupcyjnego, zwanego dalej "Szefem CBA", wniosków, postanowień i zarządzeń dotyczących kontroli;
4)
przechowywanie dokumentacji kontroli.
§  3.
1.
Dokumentację kontroli stanowią:
1)
wniosek Szefa CBA do Sądu Okręgowego w Warszawie, zwanego dalej "sądem", o zarządzenie lub przedłużenie kontroli;
2)
postanowienie Prokuratora Generalnego o wyrażeniu zgody na wystąpienie przez Szefa CBA z wnioskiem o zarządzenie lub przedłużenie przez sąd kontroli;
3)
postanowienie Prokuratora Generalnego o niewyrażeniu zgody na wystąpienie przez Szefa CBA z wnioskiem o zarządzenie lub przedłużenie przez sąd kontroli;
4)
postanowienie sądu o zarządzeniu lub przedłużeniu kontroli;
5)
zarządzenie kontroli przez Szefa CBA w przypadkach niecierpiących zwłoki;
6)
wniosek Szefa CBA do Prokuratora Generalnego o wyrażenie zgody na zarządzenie kontroli w przypadkach niecierpiących zwłoki;
7)
postanowienie Prokuratora Generalnego o wyrażeniu zgody na zarządzenie kontroli w wypadkach niecierpiących zwłoki;
8)
postanowienie Prokuratora Generalnego o niewyrażeniu zgody na zarządzenie kontroli w przypadkach niecierpiących zwłoki;
9)
postanowienie sądu o wyrażeniu zgody na kontynuowanie kontroli zarządzonej przez Szefa CBA w przypadkach niecierpiących zwłoki;
10)
postanowienie sądu o niewyrażeniu zgody na kontynuowanie kontroli zarządzonej przez Szefa CBA w przypadkach niecierpiących zwłoki;
11)
notatka urzędowa z przeprowadzonej kontroli sporządzana przez funkcjonariusza CBA prowadzącego sprawę, w ramach której zarządzono kontrolę;
12)
protokół z kontroli;
13)
zarządzenie Szefa CBA o wstrzymaniu, w razie niewyrażenia zgody przez sąd, kontroli w przypadkach niecierpiących zwłoki;
14)
zarządzenie Szefa CBA o zniszczeniu materiałów zgromadzonych w trakcie przeprowadzania kontroli, w przypadkach niecierpiących zwłoki, wstrzymanej z powodu braku zgody sądu;
15)
informacja Szefa CBA o wynikach kontroli kierowana do Prokuratora Generalnego;
16)
protokół komisyjnego zniszczenia materiałów zgromadzonych podczas stosowania kontroli.
2.
Dokumenty, o których mowa w ust. 1, sporządza się według wzorów określonych dla:
1)
formularza zawierającego wniosek Szefa CBA do sądu o zarządzenie lub przedłużenie kontroli, postanowienie Prokuratora Generalnego o wyrażeniu zgody na wystąpienie przez Szefa CBA z wnioskiem o zarządzenie lub przedłużenie przez sąd kontroli oraz postanowienie sądu o zarządzeniu lub przedłużeniu kontroli - w załączniku nr 1 do rozporządzenia;
2)
formularza zawierającego zarządzenie kontroli przez Szefa CBA w przypadkach niecierpiących zwłoki, wniosek Szefa CBA do Prokuratora Generalnego o wydanie postanowienia o wyrażeniu zgody na zarządzenie kontroli w przypadkach niecierpiących zwłoki, postanowienie Prokuratora Generalnego o wyrażeniu bądź niewyrażeniu zgody na zarządzenie kontroli w przypadkach niecierpiących zwłoki, postanowienie sądu o wyrażeniu bądź niewyrażeniu zgody na kontynuowanie kontroli zarządzonej przez Szefa CBA w przypadkach niecierpiących zwłoki oraz zarządzenie Szefa CBA o wstrzymaniu kontroli operacyjnej i zniszczeniu materiałów zgromadzonych - w załączniku nr 2 do rozporządzenia;
3)
notatki urzędowej z przeprowadzonej kontroli sporządzanej przez funkcjonariusza CBA prowadzącego sprawę, w ramach której zarządzono kontrolę, informacji Szefa CBA o wynikach kontroli kierowanej do Prokuratora Generalnego - w załączniku nr 3 do rozporządzenia;
4)
protokołu komisyjnego zniszczenia materiałów zgromadzonych podczas stosowania kontroli - w załączniku nr 4 do rozporządzenia;
5)
protokołu kontroli - w załączniku nr 5 do rozporządzenia.
3.
Dokumentację kontroli stanowią także materiały zgromadzone podczas jej stosowania, a w szczególności:
1)
nośniki, na których zostały utrwalone treści rozmów telefonicznych lub innych przekazów informacji albo treść korespondencji lub zawartość przesyłek;
2)
kopie wykonane z nośników, o których mowa w pkt 1;
3)
dokumenty sporządzone na podstawie informacji utrwalonych na nośnikach, o których mowa w pkt 1.
§  4.
1.
Przekazywanie dokumentacji kontroli odbywa się za pośrednictwem upoważnionego do tego pisemnie przez Szefa CBA funkcjonariusza CBA, zwanego dalej "przedstawicielem Szefa CBA".
2.
Przedstawiciel Szefa CBA doręcza wniosek lub zarządzenie Szefa CBA bezpośrednio Prokuratorowi Generalnemu oraz sędziemu sądu, a także - po wydaniu przez Prokuratora Generalnego postanowienia o wyrażeniu zgody na zarządzenie kontroli i wydaniu postanowienia przez sąd - osobiście odbiera te dokumenty.
§  5.
1.
Sąd, Prokurator Generalny i Szef CBA prowadzą odrębne rejestry: postanowień, zarządzeń i wniosków dotyczących kontroli operacyjnej.
2.
Rejestry, o których mowa w ust. 1, mogą być prowadzone w postaci księgi albo w systemie informatycznym.
3.
Wzór rejestru postanowień, o których mowa w § 2 ust. 1 pkt 4, 9 i 10, prowadzony przez sąd, stanowi załącznik nr 6 do rozporządzenia.
4.
Wzór rejestru postanowień, o których mowa w § 3 ust. 1 pkt 2, 3, 7 i 8, prowadzony przez Prokuratora Generalnego, stanowi załącznik nr 7 do rozporządzenia.
5.
Wzór rejestru wniosków i zarządzeń, o których mowa w § 3 ust. 1 pkt 1, 5, 6, 13 i 14, prowadzony przez Szefa CBA, stanowi załącznik nr 8 do rozporządzenia.
§  6.
1.
Dokumenty, o których mowa w § 3 ust. 1 pkt 1-10, 13 i 14, sporządza się w trzech egzemplarzach, dokumenty, o których mowa w § 3 ust. 1 pkt 11, 12 i 15, w dwóch egzemplarzach, a dokumenty, o których mowa w § 3 ust. 1 pkt 16, w jednym egzemplarzu.
2.
Sąd przechowuje pierwszy egzemplarz wydanych postanowień, wniosków i zarządzeń Szefa CBA.
3.
Prokurator Generalny przechowuje drugi egzemplarz wydanych postanowień, wniosków i zarządzeń Szefa CBA, a także pierwszy egzemplarz notatki urzędowej.
4.
Szef CBA przechowuje trzeci egzemplarz postanowień, wniosków i zarządzeń.
5.
Pozostałą dokumentację kontroli operacyjnej przechowuje właściwa jednostka organizacyjna CBA.
§  7.
Wszystkie materiały zgromadzone podczas stosowania kontroli, zawierające dowody pozwalające na wszczęcie postępowania karnego lub mające znaczenie dla toczącego się postępowania karnego, przekazuje się Prokuratorowi Generalnemu, za pośrednictwem przedstawiciela CBA.
§  8.
Wszystkie materiały zgromadzone podczas stosowania kontroli i niezawierające dowodów pozwalających na wszczęcie postępowania karnego oraz materiały, o których mowa w art. 17 ust. 3 zdanie trzecie ustawy z dnia 9 czerwca 2006 r. o Centralnym Biurze Antykorupcyjnym, zwanej dalej "ustawą", podlegają niezwłocznie zniszczeniu. Szef CBA zarządza pisemnie protokolarne, komisyjne zniszczenie zgromadzonych materiałów.
§  9.
1.
Zniszczenie materiałów, zgromadzonych podczas stosowania kontroli, przeprowadza się przez:
1)
fizyczne zniszczenie materiałów z kontroli stosowanej w ramach art. 17 ust. 3 ustawy, w przypadku nieuzyskania zgody sądu na stosowanie kontroli, lub materiałów, które nie stanowią informacji potwierdzających zaistnienie przestępstwa;
2)
usunięcie zapisów informacji utrwalonych na nośnikach, o których mowa w § 3 ust. 3 pkt 1 i 2, w sposób uniemożliwiający odtworzenie treści tych zapisów, a w szczególności danych osobowych.
2.
W przypadku gdy usunięcie z nośników utrwalonych na nich zapisów nie jest możliwe, uszkadza się je w sposób uniemożliwiający ich odczytanie albo dokonuje się ich fizycznego zniszczenia.
§  10.
Do dokumentowania kontroli, przechowywania i przekazywania wniosków, zarządzeń i materiałów uzyskanych podczas stosowania kontroli, a także przetwarzania i niszczenia tych materiałów stosuje się przepisy o ochronie informacji niejawnych.
§  11.
Rozporządzenie wchodzi w życie po upływie 14 dni od dnia ogłoszenia.

ZAŁĄCZNIKI

ZAŁĄCZNIK Nr  1

WZÓR

WNIOSEK NR ___

ZAŁĄCZNIK Nr  2

WZÓR

ZARZĄDZENIE NR ......

ZAŁĄCZNIK Nr  3

WZÓR

INFORMACJA O WYNIKACH KONTROLI OPERACYJNEJ

ZAŁĄCZNIK Nr  4

WZÓR

PROTOKÓŁ ZNISZCZENIA MATERIAŁÓW ZGROMADZONYCH PODCZAS STOSOWANIA KONTROLI OPERACYJNEJ

ZAŁĄCZNIK Nr  5

WZÓR

PROTOKÓŁ KONTROLI OPERACYJNEJ

ZAŁĄCZNIK Nr  6

WZÓR

REJESTR POSTANOWIEŃ DOTYCZĄCYCH KONTROLI OPERACYJNEJ

ZAŁĄCZNIK Nr  7

WZÓR

REJESTR POSTANOWIEŃ DOTYCZĄCYCH KONTROLI OPERACYJNEJ

ZAŁĄCZNIK Nr  8

WZÓR

REJESTR WNIOSKÓW I ZARZĄDZEŃ DOTYCZĄCYCH KONTROLI OPERACYJNEJ

Zmiany w prawie

Stosunek prezydenta Dudy do wolnej Wigilii "uległ zawieszeniu"

Prezydent Andrzej Duda powiedział w czwartek, że ubolewa, że w sprawie ustawy o Wigilii wolnej od pracy nie przeprowadzono wcześniej konsultacji z prawdziwego zdarzenia. Jak dodał, jego stosunek do ustawy "uległ niejakiemu zawieszeniu". Wyraził ubolewanie nad tym, że pomimo wprowadzenia wolnej Wigilii, trzy niedziele poprzedzające święto mają być dniami pracującymi. Ustawa czeka na podpis prezydenta.

kk/pap 12.12.2024
ZUS: Renta wdowia - wnioski od stycznia 2025 r.

Od Nowego Roku będzie można składać wnioski o tzw. rentę wdowią, która dotyczy ustalenia zbiegu świadczeń z rentą rodzinną. Renta wdowia jest przeznaczona dla wdów i wdowców, którzy mają prawo do co najmniej dwóch świadczeń emerytalno-rentowych, z których jedno stanowi renta rodzinna po zmarłym małżonku. Aby móc ją pobierać, należy jednak spełnić określone warunki.

Grażyna J. Leśniak 20.11.2024
Zmiany w składce zdrowotnej od 1 stycznia 2026 r. Rząd przedstawił założenia

Przedsiębiorcy rozliczający się według zasad ogólnych i skali podatkowej oraz liniowcy będą od 1 stycznia 2026 r. płacić składkę zdrowotną w wysokości 9 proc. od 75 proc. minimalnego wynagrodzenia, jeśli będą osiągali w danym miesiącu dochód do wysokości 1,5-krotności przeciętnego wynagrodzenia w sektorze przedsiębiorstw w czwartym kwartale roku poprzedniego, włącznie z wypłatami z zysku, ogłaszanego przez prezesa GUS. Będzie też dodatkowa składka w wysokości 4,9 proc. od nadwyżki ponad 1,5-krotność przeciętnego wynagrodzenia, a liniowcy stracą możliwość rozliczenia zapłaconych składek w podatku dochodowym.

Grażyna J. Leśniak 18.11.2024
Prezydent podpisał nowelę ustawy o rozwoju lokalnym z udziałem lokalnej społeczności

Usprawnienie i zwiększenie efektywności systemu wdrażania Rozwoju Lokalnego Kierowanego przez Społeczność (RLKS) przewiduje ustawa z dnia 11 października 2024 r. o zmianie ustawy o rozwoju lokalnym z udziałem lokalnej społeczności. Jak poinformowała w czwartek Kancelaria Prezydenta, Andrzej Duda podpisał ją w środę, 13 listopada. Ustawa wejdzie w życie z dniem następującym po dniu ogłoszenia.

Grażyna J. Leśniak 14.11.2024
Do poprawki nie tylko emerytury czerwcowe, ale i wcześniejsze

Problem osób, które w latach 2009-2019 przeszły na emeryturę w czerwcu, przez co - na skutek niekorzystnych zasad waloryzacji - ich świadczenia były nawet o kilkaset złotych niższe od tych, jakie otrzymywały te, które przeszły na emeryturę w kwietniu lub w maju, w końcu zostanie rozwiązany. Emerytura lub renta rodzinna ma - na ich wniosek złożony do ZUS - podlegać ponownemu ustaleniu wysokości. Zdaniem prawników to dobra regulacja, ale równie ważna i paląca jest sprawa wcześniejszych emerytur. Obie powinny zostać załatwione.

Grażyna J. Leśniak 06.11.2024
Bez konsultacji społecznych nie będzie nowego prawa

Już od jutra rządowi trudniej będzie, przy tworzeniu nowego prawa, omijać proces konsultacji publicznych, wykorzystując w tym celu projekty poselskie. W czwartek, 31 października, wchodzą w życie zmienione przepisy regulaminu Sejmu, które nakazują marszałkowi Sejmu kierowanie projektów poselskich do konsultacji publicznych i wymagają sporządzenia do nich oceny skutków regulacji. Każdy obywatel będzie mógł odtąd zgłosić własne uwagi do projektów poselskich, korzystając z Systemu Informacyjnego Sejmu.

Grażyna J. Leśniak 30.10.2024
Metryka aktu
Identyfikator:

Dz.U.2006.165.1173

Rodzaj: Rozporządzenie
Tytuł: Sposób dokumentowania prowadzonej przez Centralne Biuro Antykorupcyjne kontroli operacyjnej, przechowywania i przekazywania wniosków i zarządzeń oraz przechowywania, przekazywania, przetwarzania i niszczenia materiałów uzyskanych podczas stosowania tej kontroli.
Data aktu: 07/09/2006
Data ogłoszenia: 15/09/2006
Data wejścia w życie: 30/09/2006