Dokumentowanie kontroli operacyjnej prowadzonej przez wywiad skarbowy.

ROZPORZĄDZENIE
MINISTRA FINANSÓW1)
z dnia 10 lutego 2004 r.
w sprawie dokumentowania kontroli operacyjnej prowadzonej przez wywiad skarbowy

Na podstawie art. 36c ust. 17 ustawy z dnia 28 września 1991 r. o kontroli skarbowej (Dz. U. z 2004 r. Nr 8, poz. 65) zarządza się, co następuje:
§  1.
Rozporządzenie określa:
1)
sposób dokumentowania kontroli operacyjnej;
2)
sposób przekazywania wniosków i postanowień związanych ze stosowaniem kontroli operacyjnej;
3)
sposób przechowywania, przekazywania oraz przetwarzania i niszczenia materiałów uzyskanych podczas stosowania kontroli operacyjnej;
4)
wzory druków i rejestrów stosowanych w ramach kontroli operacyjnej.
§  2.
1.
Dokumentację kontroli operacyjnej stanowią:
1)
wniosek do Sądu Okręgowego w Warszawie, zwanego dalej "sądem", w sprawie zarządzenia, przedłużenia lub prowadzenia kontroli operacyjnej przez czas oznaczony również po upływie okresów, o których mowa w art. 36c ust. 6 ustawy z dnia 28 września 1991 r. o kontroli skarbowej, zwanego dalej "przedłużeniem po terminach kontroli operacyjnej";
2)
decyzja Prokuratora Generalnego w sprawie zgody na zarządzenie, przedłużenie lub przedłużenie po terminach kontroli operacyjnej;
3)
postanowienie sądu w sprawie zarządzenia, przedłużenia lub przedłużenia po terminach kontroli operacyjnej;
4)
zarządzenie kontroli operacyjnej w przypadkach niecierpiących zwłoki;
5)
decyzja Prokuratora Generalnego w sprawie zgody na zarządzenie kontroli operacyjnej w przypadkach niecierpiących zwłoki;
6)
postanowienie sądu w sprawie zgody na kontynuowanie kontroli operacyjnej zarządzonej w przypadkach niecierpiących zwłoki;

7-11)  1  (uchylone);

12)
informacje o wynikach przeprowadzonej kontroli operacyjnej;
13)
protokół komisyjnego zniszczenia materiałów zgromadzonych podczas stosowania kontroli operacyjnej.
2. 2
 Dokumenty, o których mowa odpowiednio w ust. 1 pkt 1-6, sporządza się na drukach:
1)
stosowania kontroli operacyjnej, którego wzór określa załącznik nr 1 do rozporządzenia;
2)
stosowania kontroli operacyjnej w przypadkach niecierpiących zwłoki, którego wzór określa załącznik nr 2 do rozporządzenia.
3.
Informacje, o których mowa w ust. 1 pkt 12, sporządza pracownik wywiadu skarbowego prowadzący sprawę, w ramach której zarządzono kontrolę operacyjną, zgodnie z wzorem określonym w załączniku nr 5 do rozporządzenia.
4.
Wzór protokołu, o którym mowa w ust. 1 pkt 13, określa załącznik nr 6 do rozporządzenia.
5.
Dokumentację kontroli operacyjnej stanowią także materiały zgromadzone podczas jej stosowania, a w szczególności:
1)
nośniki, na których zostały utrwalone treści rozmów telefonicznych lub innych przekazów informacji albo treści korespondencji lub zawartości przesyłek;
2)
kopie wykonane z nośników, o których mowa w pkt 1;
3)
dokumenty sporządzone na podstawie informacji utrwalonych na nośnikach, o których mowa w pkt 1.
§  3.
1.
Przekazywanie wniosków i postanowień na drukach, o których mowa w § 2 ust. 2, odbywa się za pośrednictwem upoważnionego do tego pisemnie przez Generalnego Inspektora Kontroli Skarbowej pracownika wywiadu skarbowego.
2.
Upoważniony pracownik wywiadu skarbowego osobiście doręcza wnioski Prokuratorowi Generalnemu oraz sądowi, a także po podjęciu przez Prokuratora Generalnego decyzji w sprawie zgody oraz po wydaniu postanowienia przez sąd odbiera je.
§  4. 3
 
1.
Sąd, Prokurator Generalny i Generalny Inspektor Kontroli Skarbowej prowadzą odrębne rejestry: postanowień, decyzji w sprawie zgód, zarządzeń i wniosków dotyczących kontroli operacyjnej.
2.
Rejestry, o których mowa w ust. 1, mogą być prowadzone w formie księgi albo systemu informatycznego.
3.
Wzór rejestru postanowień, o których mowa w § 2 ust. 1 pkt 3 i 6, prowadzonego przez sąd, stanowi załącznik nr 7 do rozporządzenia.
4.
Wzór rejestru decyzji w sprawie zgód, o których mowa w § 2 ust. 1 pkt 2 i 5, prowadzonego przez Prokuratora Generalnego, stanowi załącznik nr 8 do rozporządzenia.
5.
Wzór rejestru wniosków i zarządzeń, o których mowa w § 2 ust. 1 pkt 1 i 4, prowadzonego przez Generalnego Inspektora Kontroli Skarbowej, stanowi załącznik nr 9 do rozporządzenia.
§  5.
1. 4
 Druki, o których mowa w § 2 ust. 2, wypełnia się w trzech egzemplarzach, informacje, o których mowa w § 2 ust. 1 pkt 12 - w dwóch egzemplarzach, protokół, o którym mowa w § 2 ust. 1 pkt 13 - w jednym egzemplarzu.
2.
Sąd przechowuje pierwszy egzemplarz wydanych postanowień oraz wniosków Generalnego Inspektora Kontroli Skarbowej.
3.
Prokurator Generalny przechowuje drugi egzemplarz postanowień sądu oraz wniosków Generalnego Inspektora Kontroli Skarbowej oraz pierwszy egzemplarz informacji, o których mowa w § 2 ust. 1 pkt 12.
4. 5
 Trzeci egzemplarz postanowień sądu oraz wniosków Generalnego Inspektora Kontroli Skarbowej, drugi egzemplarz informacji, o których mowa w § 2 ust. 1 pkt 12, oraz pozostałą dokumentację kontroli operacyjnej przechowuje Generalny Inspektor Kontroli Skarbowej w kancelarii tajnej w odrębnych teczkach dla każdej sprawy, w ramach której zarządzono kontrolę operacyjną.
§  6. 6
 
1.
Wszystkie materiały zgromadzone podczas stosowania kontroli operacyjnej zawierające informacje mające znaczenie dla postępowania kontrolnego lub postępowania w sprawach o przestępstwa skarbowe lub wykroczenia skarbowe przekazuje się właściwemu miejscowo organowi kontroli skarbowej za pośrednictwem pracownika wywiadu skarbowego.
2.
Wszystkie materiały zgromadzone podczas stosowania kontroli operacyjnej zawierające dowody pozwalające na wszczęcie albo mające znaczenie dla postępowania w sprawach o przestępstwa i wykroczenia Generalny Inspektor Kontroli Skarbowej przekazuje właściwemu prokuratorowi za pośrednictwem pracownika wywiadu skarbowego.
§  7.
Przetwarzanie materiałów zgromadzonych podczas stosowania kontroli operacyjnej odbywa się w sposób uniemożliwiający dostęp do tych materiałów i informacji w nich zawartych osobom nieuprawnionym.
§  8.
1.
Zniszczenie materiałów zgromadzonych podczas stosowania kontroli operacyjnej przeprowadza się komisyjnie poprzez:
1)
całkowite zniszczenie dokumentów, o których mowa w § 2 ust. 5 pkt 3;
2)
usunięcie zapisów informacji utrwalonych na nośnikach, o których mowa w § 2 ust. 5 pkt 1 i 2, w sposób uniemożliwiający odtworzenie treści tych zapisów, a w szczególności danych osobowych.
2.
W przypadku gdy usunięcie z nośników utrwalonych na nich zapisów nie jest możliwe, uszkadza się je w sposób uniemożliwiający ich odczytanie albo dokonuje się ich fizycznego zniszczenia.
§  9.
Rozporządzenie wchodzi w życie po upływie 14 dni od dnia ogłoszenia.
______

1) Minister Finansów kieruje działem administracji rządowej - finanse publiczne, na podstawie § 1 ust. 2 pkt 2 rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów z dnia 29 marca 2002 r. w sprawie szczegółowego zakresu działania Ministra Finansów (Dz. U. Nr 32, poz. 301, Nr 43, poz. 378 i Nr 93, poz. 834).

ZAŁĄCZNIKI

ZAŁĄCZNIK Nr  1

WZÓR DRUKU STOSOWANIA KONTROLI OPERACYJNEJ

ZAŁĄCZNIK Nr  2

WZÓR DRUKU STOSOWANIA KONTROLI OPERACYJNEJ W PRZYPADKACH NIECIERPIĄCYCH ZWŁOKI

ZAŁĄCZNIK Nr  3

  7  (uchylony).

ZAŁĄCZNIK Nr  4

  8  (uchylony).

ZAŁĄCZNIK Nr  5

WZÓR INFORMACJI O WYNIKACH PRZEPROWADZONEJ KONTROLI OPERACYJNEJ

ZAŁĄCZNIK Nr  6

WZÓR PROTOKOŁU KOMISYJNEGO ZNISZCZENIA MATERIAŁÓW ZGROMADZONYCH PODCZAS STOSOWANIA KONTROLI OPERACYJNEJ

ZAŁĄCZNIK Nr  7

WZÓR PROWADZONEGO PRZEZ SĄD OKRĘGOWY W WARSZAWIE REJESTRU POSTANOWIEŃ

ZAŁĄCZNIK Nr  8

WZÓR REJESTRU PISEMNYCH ZGÓD PROWADZONEGO PRZEZ PROKURATORA GENERALNEGO

ZAŁĄCZNIK Nr  9

WZÓR REJESTRU WNIOSKÓW I ZARZĄDZEŃ PROWADZONEGO PRZEZ GENERALNEGO INSPEKTORA KONTROLI SKARBOWEJ

ZAŁĄCZNIK Nr  10

  9  (uchylony).

1 § 2 ust. 1 pkt 7-11 uchylone przez § 1 pkt 1 lit. a) rozporządzenia z dnia 22 stycznia 2007 r. (Dz.U.07.13.84) zmieniającego nin. rozporządzenie z dniem 6 lutego 2007 r.
2 § 2 ust. 2 zmieniony przez § 1 pkt 1 lit. b) rozporządzenia z dnia 22 stycznia 2007 r. (Dz.U.07.13.84) zmieniającego nin. rozporządzenie z dniem 6 lutego 2007 r.
3 § 4 zmieniony przez § 1 pkt 2 rozporządzenia z dnia 22 stycznia 2007 r. (Dz.U.07.13.84) zmieniającego nin. rozporządzenie z dniem 6 lutego 2007 r.
4 § 5 ust. 1 zmieniony przez § 1 pkt 3 lit. a) rozporządzenia z dnia 22 stycznia 2007 r. (Dz.U.07.13.84) zmieniającego nin. rozporządzenie z dniem 6 lutego 2007 r.
5 § 5 ust. 4 zmieniony przez § 1 pkt 3 lit. b) rozporządzenia z dnia 22 stycznia 2007 r. (Dz.U.07.13.84) zmieniającego nin. rozporządzenie z dniem 6 lutego 2007 r.
6 § 6 zmieniony przez § 1 pkt 4 rozporządzenia z dnia 22 stycznia 2007 r. (Dz.U.07.13.84) zmieniającego nin. rozporządzenie z dniem 6 lutego 2007 r.
7 Załącznik nr 3 uchylony przez § 1 pkt 5 rozporządzenia z dnia 22 stycznia 2007 r. (Dz.U.07.13.84) zmieniającego nin. rozporządzenie z dniem 6 lutego 2007 r.
8 Załącznik nr 4 uchylony przez § 1 pkt 5 rozporządzenia z dnia 22 stycznia 2007 r. (Dz.U.07.13.84) zmieniającego nin. rozporządzenie z dniem 6 lutego 2007 r.
9 Załącznik nr 10 uchylony przez § 1 pkt 5 rozporządzenia z dnia 22 stycznia 2007 r. (Dz.U.07.13.84) zmieniającego nin. rozporządzenie z dniem 6 lutego 2007 r.

Zmiany w prawie

ZUS: Renta wdowia - wnioski od stycznia 2025 r.

Od Nowego Roku będzie można składać wnioski o tzw. rentę wdowią, która dotyczy ustalenia zbiegu świadczeń z rentą rodzinną. Renta wdowia jest przeznaczona dla wdów i wdowców, którzy mają prawo do co najmniej dwóch świadczeń emerytalno-rentowych, z których jedno stanowi renta rodzinna po zmarłym małżonku. Aby móc ją pobierać, należy jednak spełnić określone warunki.

Grażyna J. Leśniak 20.11.2024
Zmiany w składce zdrowotnej od 1 stycznia 2026 r. Rząd przedstawił założenia

Przedsiębiorcy rozliczający się według zasad ogólnych i skali podatkowej oraz liniowcy będą od 1 stycznia 2026 r. płacić składkę zdrowotną w wysokości 9 proc. od 75 proc. minimalnego wynagrodzenia, jeśli będą osiągali w danym miesiącu dochód do wysokości 1,5-krotności przeciętnego wynagrodzenia w sektorze przedsiębiorstw w czwartym kwartale roku poprzedniego, włącznie z wypłatami z zysku, ogłaszanego przez prezesa GUS. Będzie też dodatkowa składka w wysokości 4,9 proc. od nadwyżki ponad 1,5-krotność przeciętnego wynagrodzenia, a liniowcy stracą możliwość rozliczenia zapłaconych składek w podatku dochodowym.

Grażyna J. Leśniak 18.11.2024
Prezydent podpisał nowelę ustawy o rozwoju lokalnym z udziałem lokalnej społeczności

Usprawnienie i zwiększenie efektywności systemu wdrażania Rozwoju Lokalnego Kierowanego przez Społeczność (RLKS) przewiduje ustawa z dnia 11 października 2024 r. o zmianie ustawy o rozwoju lokalnym z udziałem lokalnej społeczności. Jak poinformowała w czwartek Kancelaria Prezydenta, Andrzej Duda podpisał ją w środę, 13 listopada. Ustawa wejdzie w życie z dniem następującym po dniu ogłoszenia.

Grażyna J. Leśniak 14.11.2024
Do poprawki nie tylko emerytury czerwcowe, ale i wcześniejsze

Problem osób, które w latach 2009-2019 przeszły na emeryturę w czerwcu, przez co - na skutek niekorzystnych zasad waloryzacji - ich świadczenia były nawet o kilkaset złotych niższe od tych, jakie otrzymywały te, które przeszły na emeryturę w kwietniu lub w maju, w końcu zostanie rozwiązany. Emerytura lub renta rodzinna ma - na ich wniosek złożony do ZUS - podlegać ponownemu ustaleniu wysokości. Zdaniem prawników to dobra regulacja, ale równie ważna i paląca jest sprawa wcześniejszych emerytur. Obie powinny zostać załatwione.

Grażyna J. Leśniak 06.11.2024
Bez konsultacji społecznych nie będzie nowego prawa

Już od jutra rządowi trudniej będzie, przy tworzeniu nowego prawa, omijać proces konsultacji publicznych, wykorzystując w tym celu projekty poselskie. W czwartek, 31 października, wchodzą w życie zmienione przepisy regulaminu Sejmu, które nakazują marszałkowi Sejmu kierowanie projektów poselskich do konsultacji publicznych i wymagają sporządzenia do nich oceny skutków regulacji. Każdy obywatel będzie mógł odtąd zgłosić własne uwagi do projektów poselskich, korzystając z Systemu Informacyjnego Sejmu.

Grażyna J. Leśniak 30.10.2024
Nowy urlop dla rodziców wcześniaków coraz bliżej - rząd przyjął projekt ustawy

Rada Ministrów przyjęła we wtorek przygotowany w Ministerstwie Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej projekt ustawy wprowadzający nowe uprawnienie – uzupełniający urlop macierzyński dla rodziców wcześniaków i rodziców dzieci urodzonych w terminie, ale wymagających dłuższej hospitalizacji po urodzeniu. Wymiar uzupełniającego urlopu macierzyńskiego będzie wynosił odpowiednio do 8 albo do 15 tygodni.

Grażyna J. Leśniak 29.10.2024
Metryka aktu
Identyfikator:

Dz.U.2004.51.494

Rodzaj: Rozporządzenie
Tytuł: Dokumentowanie kontroli operacyjnej prowadzonej przez wywiad skarbowy.
Data aktu: 10/02/2004
Data ogłoszenia: 30/03/2004
Data wejścia w życie: 14/04/2004