Wzory sprawozdań z realizacji Sektorowego Programu Operacyjnego "Rybołówstwo i przetwórstwo ryb 2004-2006".

ROZPORZĄDZENIE
MINISTRA ROLNICTWA I ROZWOJU WSI
z dnia 10 grudnia 2004 r.
w sprawie wzorów sprawozdań z realizacji Sektorowego Programu Operacyjnego "Rybołówstwo i przetwórstwo ryb 2004-2006"

Na podstawie art. 47 ust. 3 ustawy z dnia 20 kwietnia 2004 r. o Narodowym Planie Rozwoju (Dz. U. Nr 116, poz. 1206) zarządza się, co następuje:
§  1.
1.
Rozporządzenie określa wzory sprawozdań okresowych - kwartalnych, rocznych i końcowych z realizacji projektów i działań w ramach Sektorowego Programu Operacyjnego "Rybołówstwo i przetwórstwo ryb 2004-2006", zwanego dalej "Programem", oraz wzór sprawozdania okresowego - kwartalnego, rocznego i końcowego z realizacji Programu.
2.
Wzór sprawozdania:
1)
kwartalnego, rocznego i końcowego z realizacji projektu w ramach Programu określa załącznik nr 1 do rozporządzenia;
2)
kwartalnego, rocznego i końcowego z realizacji działania w ramach Programu określa załącznik nr 2 do rozporządzenia;
3)
kwartalnego, rocznego i końcowego z realizacji Programu określa załącznik nr 3 do rozporządzenia.
§  2.
Rozporządzenie wchodzi w życie po upływie 14 dni od dnia ogłoszenia.

ZAŁĄCZNIKI

ZAŁĄCZNIK Nr  1

WZÓR

SPRAWOZDANIE KWARTALNE/ROCZNE/KOŃCOWE1) Z REALIZACJI PROJEKTU W RAMACH SEKTOROWEGO PROGRAMU OPERACYJNEGO "RYBOŁÓWSTWO I PRZETWÓRSTWO RYB 2004-2006"

Sprawozdanie kwartalne1) (kwartał/rok)
Sprawozdanie roczne1) (rok)
Sprawozdanie końcowe1) (rok)

I.

INFORMACJE OGÓLNE

1 Numer sprawozdania
2 Numer i tytuł projektu
3 Imię (imiona) i nazwisko /nazwa beneficjenta
4 Miejsce zamieszkania i adres /siedziba i adres beneficjenta
5 Imię (imiona), nazwisko, miejsce zamieszkania i adres osoby uprawnionej do kontaktu
6 Numer telefonu i faksu osoby uprawnionej do kontaktu
7 Adres poczty elektronicznej osoby uprawnionej do kontaktu

II.

PRZEBIEG REALIZACJI PROJEKTU I PLANU RZECZOWEGO

1. Opis przebiegu realizacji projektu

2. Stan realizacji projektu

3. Opis najczęściej napotykanych problemów podczas realizacji projektu wraz z informacją o podjętych działaniach mających na celu ich usunięcie

1) problemy wynikające ze stosowanych rozwiązań w ramach systemu realizacji projektu

2) problemy wynikające z okoliczności zewnętrznych (niepowiązanych z rozwiązaniami zastosowanymi w ramach systemu realizacji projektu)

4. Realizacja planu rzeczowego projektu

1) informacje dotyczące wskaźników monitorujących realizacji projektu

Wskaźniki Jednostka miary wskaźnika Wartość wskaźnika projektu Osiągnięta wartość wskaźników w okresie sprawozdawczym Osiągnięta wartość wskaźników od początku realizacji projektu Stopień realizacji wskaźnika (iloraz kolumny 5 i kolumny 3 x 100%) Wartość wskaźników planowana do osiągnięcia w następnym okresie sprawozdawczym
1 2 3 4 5 6 7
Numer i nazwa wskaźnika produktu
Numer i nazwa wskaźnika rezultatu
Numer i nazwa wskaźnika oddziaływania
Uwagi

2) informacje dotyczące stopnia osiągnięcia zakładanych wartości wskaźników realizacji projektu w okresie sprawozdawczym

3) informacje dotyczące niemierzalnych wskaźników realizacji projektu

4) informacje dotyczące oddziaływania projektu

III.

POSTĘP W REALIZACJI PLANU FINANSOWEGO PROJEKTU

1. Zestawienie:

1) wydatków kwalifikowalnych poniesionych w okresie sprawozdawczym na realizację projektu, według źródeł pochodzenia środków, zawiera załącznik nr 1 do sprawozdania;

2) wartości płatności zrealizowanych w okresie sprawozdawczym na rzecz beneficjenta i odpowiadającego im współfinansowania zawiera załącznik nr 2 do sprawozdania;

3) wydatków kwalifikowalnych i niekwalifikowalnych, poniesionych w okresie sprawozdawczym na realizację projektu, zawiera załącznik nr 3 do sprawozdania.

2. Informacja dotycząca funkcjonowania systemu pozyskiwania publicznych środków wspólnotowych na realizację projektu2)

IV.

PROGNOZA PRZEBIEGU REALIZACJI PROJEKTU W KOLEJNYM OKRESIE SPRAWOZDAWCZYM3)

1. Opis przebiegu realizacji projektu

2. Zestawienie prognozowanych wartości płatności, jakie zrealizowane będą na rzecz beneficjenta, i odpowiadającego im współfinansowania na realizację projektu w kolejnym okresie sprawozdawczym zawiera załącznik nr 4 do sprawozdania.

V.

PRZESTRZEGANIE POLITYK WSPÓLNOTY, PRZEPISÓW DOTYCZĄCYCH ZAMÓWIEŃ PUBLICZNYCH ORAZ ZASAD PRZYZNAWANIA POMOCY PUBLICZNEJ PRZY REALIZACJI PROJEKTU

1. Zgodność projektu z polityką ochrony środowiska

Czy w trakcie realizacji projektu nastąpiło naruszenie polityki ochrony środowiska?

tak nie nie dotyczy

W przypadku naruszenia polityki ochrony środowiska należy opisać, na czym polegały nieprawidłowości oraz działania podjęte w celu ich usunięcia

2. Zgodność projektu z polityką równych szans

Czy w trakcie realizacji projektu nastąpiło naruszenie polityki równych szans?

tak nie nie dotyczy

W przypadku naruszenia polityki równych szans należy opisać, na czym polegały nieprawidłowości oraz działania podjęte w celu ich usunięcia

3. Zgodność realizowanego projektu z przepisami dotyczącymi zamówień publicznych

Czy w trakcie realizacji projektu nastąpiło naruszenie zasad udzielania zamówień publicznych? tak nie

W przypadku naruszenia zasad udzielania zamówień publicznych należy opisać, na czym polegały nieprawidłowości oraz działania podjęte w celu ich usunięcia

4. Zgodność realizowanego projektu z zasadami przyznawania pomocy publicznej

Czy w trakcie realizacji projektu nastąpiło naruszenie zasad przyznawania pomocy publicznej? tak nie

W przypadku naruszenia zasad przyznawania pomocy publicznej należy opisać, na czym polegały nieprawidłowości oraz działania podjęte w celu ich usunięcia

5. Wnioski beneficjenta dotyczące funkcjonowania systemu monitorowania zgodności projektu z politykami Wspólnoty, przepisami dotyczącymi zamówień publicznych oraz zasadami przyznawania pomocy publicznej

VI.

WYPEŁNIANIE ZOBOWIĄZAŃ W ZAKRESIE PROMOCJI PROJEKTU

1. Opis działań podjętych w celu wypełnienia zobowiązań w zakresie promocji projektu

2. Opis działań, które zostaną podjęte w kolejnym okresie sprawozdawczym, w celu wypełnienia zobowiązań w zakresie promocji projektu3)

VII.

INFORMACJA DOTYCZĄCA SPRAWNOŚCI SYSTEMU REALIZACJI PROJEKTU

1. Opis i ocena systemu realizacji projektu

2. Opis przygotowania kadr instytucji zaangażowanych w realizację projektu zawiera załącznik nr 5 do sprawozdania2).

3. Informacja o ewentualnych zmianach systemu realizacji projektu

VIII.

INFORMACJA O PRZEPROWADZONYCH KONTROLACH

1. Informacja o przeprowadzonych kontrolach realizacji projektu, w tym o wynikach kontroli, zaleceniach pokontrolnych oraz realizowanych lub planowanych przez beneficjenta działaniach mających na celu wykonanie tych zaleceń

2. Wnioski beneficjenta dotyczące systemu kontroli

IX.

OŚWIADCZENIE BENEFICJENTA

Oświadczam, że informacje zawarte w niniejszym sprawozdaniu są zgodne z prawdą.

Data:

Podpis:

X.

ZAŁĄCZNIKI DO SPRAWOZDANIA

1) zestawienie wydatków kwalifikowalnych poniesionych w okresie sprawozdawczym na realizację projektu, według źródeł pochodzenia środków (załącznik nr 1 do sprawozdania);

2) zestawienie wartości płatności zrealizowanych w okresie sprawozdawczym na rzecz beneficjentów i odpowiadającego im współfinansowania (załącznik nr 2 do sprawozdania);

3) zestawienie wydatków kwalifikowalnych i niekwalifikowalnych, poniesionych w okresie sprawozdawczym na realizację projektu (załącznik nr 3 do sprawozdania);

4) zestawienie prognozowanych wartości płatności, jakie zrealizowane będą na rzecz beneficjentów, i odpowiadającego im współfinansowania na realizację projektu w kolejnym okresie sprawozdawczym (załącznik nr 4 do sprawozdania)3);

5) opis przygotowania kadr instytucji zaangażowanych w realizację projektu (załącznik nr 5 do sprawozdania)2);

6) protokoły przeprowadzonych kontroli u beneficjenta.

Sprawozdanie sprawdzone przez:4)
Imię (imiona) i nazwisko
Stanowisko
Podpis
Data
Data wpływu sprawozdania
Numer referencyjny sprawozdania (SIMIK)

______

1) Niepotrzebne skreślić.

2) Należy wypełnić w przypadku realizacji projektu w ramach Priorytetu 5.

3) Nie wypełnia się w przypadku sprawozdania końcowego.

4) Wypełnia pracownik instytucji otrzymującej sprawozdanie.

Załączniki do kwartalnego/rocznego/końcowego1) sprawozdania z realizacji projektu w ramach Sektorowego Programu Operacyjnego "Rybołówstwo i przetwórstwo ryb 2004-2006"

Załącznik Nr  1

WZÓR

Zestawienie wydatków kwalifikowalnych poniesionych w okresie sprawozdawczym na realizację projektu, według źródeł pochodzenia środków

Wydatki kwalifikowalne, w odniesieniu do których dokonano płatności w okresie sprawozdawczym
Ogółem Środki publiczne Środki prywatne Inne środki Środki pochodzące z pożyczek Europejskiego Banku Inwestycyjnego* Środki z kolumny 2 pochodzące z pożyczek uzyskanych na prefinansowanie
Środki publiczne ogółem Budżet państwa Budżety województw Budżety gmin lub powiatów Inne środki publiczne (fundusze celowe, środki specjalne)
1=2+7+8 2=3+4+5+6 3 4 5 6 7 8 9 10
* Wartości wykazane w kolumnie 9 należy uwzględnić w kwotach ujętych w kolumnach 3-8.

______

1) Niepotrzebne skreślić.

Załącznik Nr  2

Zestawienie wartości płatności zrealizowanych w okresie sprawozdawczym na rzecz beneficjenta i odpowiadającego im współfinansowania

Ogółem Środki publiczne Środki prywatne Inne Środki pochodzące z pożyczek Europejskiego Banku Inwestycyjnego* Udział współfinansowania z publicznych środków wspólnotowych

(w %)

Ogółem Publiczne środki wspólnotowe Publiczne środki krajowe Ogółem Środki prywatne wliczane do współfinansowania krajowego
Ogółem EFRR EFS EFOiGR IFWR Ogółem Budżet państwa Budżety województw Budżety gmin lub powiatów Inne (fundusze celowe, środki specjalne)
1=2+13+15 2=3+8 3=4+5+6+7 4 5 6 7 8=9+10+11+12 9 10 11 12 13 14 15 16 17 = 3/(3+8+14)
* Wartości wykazane w kolumnie 16 należy uwzględnić w kwotach ujętych w kolumnach 8-15.

Załącznik Nr  3

Zestawienie wydatków kwalifikowalnych i niekwalifikowalnych, poniesionych w okresie sprawozdawczym na realizację projektu

Kategoria wydatku Wydatki poniesione w okresie sprawozdawczym Wydatki poniesione od dnia rozpoczęcia realizacji projektu
Całkowite wydatki kwalifikowalne
Całkowite wydatki niekwalifikowalne
Całkowity koszt projektu

Załącznik Nr  4

Zestawienie prognozowanych wartości płatności, jakie zrealizowane będą na rzecz beneficjentów, i odpowiadającego im współfinansowania na realizację projektu w kolejnym okresie sprawozdawczym1)

Ogółem Środki publiczne Środki prywatne Inne Środki pochodzące z pożyczek Europejskiego Banku Inwestycyjnego* Udział współfinansowania z publicznych środków wspólnotowych

(w %)

Ogółem Publiczne środki wspólnotowe Publiczne środki krajowe Ogółem Środki prywatne wliczane do współfinansowania krajowego
Ogółem EFRR EFS EFOiGR IFWR Ogółem Budżet państwa Budżety województw Budżety gmin lub powiatów Inne (fundusze celowe, środki specjalne)
1=2+13+15 2=3+8 3=4+5+6+7 4 5 6 7 8=9+10+ 11+12 9 10 11 12 13 14 15 16 17 = 3/(3+8+14)
* Wartości wykazane w kolumnie 16 należy uwzględnić w kwotach ujętych w kolumnach 8-15.

______

1) Nie wypełnia się w przypadku sprawozdania końcowego.

Załącznik Nr  5

Opis przygotowania kadr instytucji zaangażowanych w realizację projektu1)

Poziom instytucji Nazwa instytucji Stan zatrudnienia planowany do osiągnięcia w obecnym okresie sprawozdawczym Faktyczny stan zatrudnienia w obecnym okresie sprawozdawczym Stan zatrudnienia planowany do osiągnięcia w kolejnym okresie sprawozdawczym

ZAŁĄCZNIK Nr  2

WZÓR

SPRAWOZDANIE KWARTALNE/ROCZNE/KOŃCOWE1) Z REALIZACJI DZIAŁANIA W RAMACH SEKTOROWEGO PROGRAMU OPERACYJNEGO "RYBOŁÓWSTWO I PRZETWÓRSTWO RYB 2004-2006"

Sprawozdanie kwartalne1) (kwartał/rok)
Sprawozdanie roczne1) (rok)
Sprawozdanie końcowe1) (rok)

I.

INFORMACJE OGÓLNE

1 Numer sprawozdania
2 Numer i nazwa działania
3 Nazwa instytucji wdrażającej
4 Siedziba i adres instytucji wdrażającej
5 Imię (imiona) i nazwisko osoby odpowiedzialnej za realizację działania
6 Imię (imiona) i nazwisko osoby uprawnionej do kontaktu
7 Numer telefonu i faksu osoby uprawnionej do kontaktu
8 Adres poczty elektronicznej osoby uprawnionej do kontaktu

II.

PRZEBIEG RZECZOWY REALIZACJI DZIAŁANIA

1. Opis przebiegu realizacji działania

2. Stan realizacji działania

Działanie Stan realizacji projektów w ramach działania
Numer Nazwa
1 2 3 4 5 6
Liczba zrealizowanych projektów* Projekty w trakcie realizacji** Liczba zarejestrowanych wniosków Kategoria interwencji dla projektów realizowanych w ramach działania
liczba wartość
Ogółem dla działania

* Projekty, w przypadku których złożono wnioski o płatność końcową.

** Projekty zaakceptowane do realizacji na podstawie umowy, dla których nie złożono jeszcze wniosków o płatność końcową.

3. Stan realizacji projektów w ramach działania w układzie wojewódzkim

1 Stan realizacji projektów
2 3 4 5
Województwo Liczba zrealizowanych projektów* Projekty w trakcie realizacji** Liczba zarejestrowanych wniosków Kategoria interwencji dla projektów realizowanych w ramach działania
liczba wartość
DOLNOŚLĄSKIE
KUJAWSKO-POMORSKIE
LUBELSKIE
LUBUSKIE
ŁÓDZKIE
MAŁOPOLSKIE
MAZOWIECKIE
OPOLSKIE
PODKARPACKIE
PODLASKIE
POMORSKIE
ŚLĄSKIE
ŚWIĘTOKRZYSKIE
WARMIŃSKO-MAZURSKIE
WIELKOPOLSKIE
ZACHODNIOPOMORSKIE
Ogółem dla Programu
Uwagi

* Projekty, w przypadku których złożono wnioski o płatność końcową.

** Projekty zaakceptowane do realizacji na podstawie umowy, dla których nie złożono jeszcze wniosków o płatność końcową.

4. Opis najczęściej napotykanych problemów podczas realizacji działania wraz z informacją o podjętych działaniach mających na celu ich usunięcie

1) problemy wynikające ze stosowanych rozwiązań w ramach systemu zarządzania i realizacji działania

2) problemy wynikające z okoliczności zewnętrznych (niepowiązanych z rozwiązaniami zastosowanymi w ramach systemu zarządzania i realizacji działania)

5. Wskaźniki monitorujące

1) informacje dotyczące wskaźników monitorujących realizacji działania

Wskaźniki Jednostka miary wskaźnika Wartość wskaźników określona w Uzupełnieniu Programu dla działania Osiągnięta wartość wskaźników w okresie sprawozdawczym Osiągnięta wartość wskaźników od początku realizacji działania Stopień realizacji wskaźnika (iloraz kolumny 5 i kolumny 3 x 100%) Wartość wskaźników planowana do osiągnięcia w następnym okresie sprawozdawczym
1 2 3 4 5 6 7
Numer i nazwa wskaźnika produktu
Numer i nazwa wskaźnika rezultatu
Numer i nazwa wskaźnika oddziaływania
Uwagi

2) informacje dotyczące stopnia osiągnięcia zakładanych wartości wskaźników realizacji działania w okresie sprawozdawczym

3) informacje dotyczące niemierzalnych wskaźników realizacji działania

4) informacje dotyczące wskaźników monitorujących realizacji działania w układzie wojewódzkim zawiera załącznik nr 1 do sprawozdania2)

5) informacje dotyczące oddziaływania działania

III.

POSTĘP FINANSOWY DZIAŁANIA WEDŁUG ŹRÓDEŁ POCHODZENIA ŚRODKÓW

Zestawienie:

1) wydatków kwalifikowalnych dla działania według źródeł pochodzenia środków za okres sprawozdawczy zawiera załącznik nr 2 do sprawozdania;

2) wartości płatności zrealizowanych w okresie sprawozdawczym na rzecz beneficjentów i odpowiadającego im współfinansowania zawiera załącznik nr 3 do sprawozdania;

3) wartości płatności zrealizowanych na rzecz beneficjentów w okresie sprawozdawczym i odpowiadającego im współfinansowania, w układzie wojewódzkim, zawiera załącznik nr 4 do sprawozdania2);

4) wydatków kwalifikowalnych i niekwalifikowalnych, poniesionych w okresie sprawozdawczym w ramach realizacji działania, zawiera załącznik nr 5 do sprawozdania.

IV.

OCENA POZIOMU WYKORZYSTANIA PUBLICZNYCH ŚRODKÓW WSPÓLNOTOWYCH

1. Informacja dotycząca wykorzystania publicznych środków wspólnotowych na realizację działania
Numer i nazwa działania

2. Informacja dotycząca funkcjonowania systemu pozyskiwania publicznych środków wspólnotowych na realizację działania

V.

PROGNOZA PRZEBIEGU REALIZACJI DZIAŁANIA W KOLEJNYM OKRESIE SPRAWOZDAWCZYM3)

1. Opis przebiegu realizacji działania
Działanie Prognoza realizacji projektów w ramach działania w kolejnym okresie sprawozdawczym
numer nazwa
1 2 3 4 5
Liczba projektów planowanych do zrealizowania* Projekty w trakcie realizacji** Kategoria interwencji dla projektów realizowanych w ramach działania
liczba wartość
Ogółem dla działania

* Projekty, na które planuje się złożenie wniosku o płatność końcową w kolejnym okresie sprawozdawczym.

** Projekty, które w kolejnym okresie sprawozdawczym planuje się zaakceptować do realizacji na podstawie umowy, lub projekty, na które nie planuje się złożenia wniosków o płatność końcową w kolejnym okresie sprawozdawczym.

2. Opis przebiegu realizacji działania w układzie wojewódzkim

1 Prognoza realizacji projektów w ramach działania w kolejnym okresie sprawozdawczym
2 3 4
Województwo Projekty planowane do realizacji* Projekty w trakcie realizacji** Kategoria interwencji dla projektów realizowanych w ramach działania
liczba wartość
DOLNOŚLĄSKIE
KUJAWSKO-POMORSKIE
LUBELSKIE
LUBUSKIE
ŁÓDZKIE
MAŁOPOLSKIE
MAZOWIECKIE
OPOLSKIE
PODKARPACKIE
PODLASKIE
POMORSKIE
ŚLĄSKIE
ŚWIĘTOKRZYSKIE
WARMIŃSKO-MAZURSKIE
WIELKOPOLSKIE
ZACHODNIOPOMORSKIE
Ogółem dla działania
Uwagi

* Projekty, na które planuje się złożenie wniosków o płatność końcową w kolejnym okresie sprawozdawczym.

** Projekty, które w kolejnym okresie sprawozdawczym planuje się zaakceptować do realizacji na podstawie umowy, lub projekty, na które nie planuje się złożenia wniosków o płatność końcową w kolejnym okresie sprawozdawczym.

3. Inne informacje dotyczące przebiegu realizacji działania

4. Zestawienie prognozowanych wartości płatności, jakie zrealizowane będą na rzecz beneficjentów, i odpowiadającego im współfinansowania w ramach realizacji działania w kolejnym okresie sprawozdawczym zawiera załącznik nr 6 do sprawozdania.

VI.

PRZESTRZEGANIE POLITYK WSPÓLNOTY, PRZEPISÓW DOTYCZĄCYCH ZAMÓWIEŃ PUBLICZNYCH ORAZ ZASAD PRZYZNAWANIA POMOCY PUBLICZNEJ PRZY REALIZACJI DZIAŁANIA

1. Zgodność działania z polityką ochrony środowiska

Czy w trakcie realizacji działania nastąpiło naruszenie polityki ochrony środowiska?

tak nie nie dotyczy

W przypadku naruszenia zasad polityki ochrony środowiska należy opisać, na czym polegały nieprawidłowości oraz działania podjęte w celu ich usunięcia

2. Zgodność działania z polityką równych szans

Czy w trakcie realizacji działania nastąpiło naruszenie polityki równych szans?

tak nie nie dotyczy

W przypadku naruszenia zasady równych szans należy opisać, na czym polegały nieprawidłowości oraz działania podjęte w celu ich usunięcia

3. Zgodność realizowanego działania z przepisami dotyczącymi zamówień publicznych

Czy w trakcie realizacji działania nastąpiło naruszenie zasad udzielania zamówień publicznych? tak nie

W przypadku naruszenia zasad udzielania zamówień publicznych należy opisać, na czym polegały nieprawidłowości oraz działania podjęte w celu ich usunięcia

4. Zgodność realizowanego działania z zasadami przyznawania pomocy publicznej

Czy w trakcie realizacji działania nastąpiło naruszenie zasad przyznawania pomocy publicznej? tak nie

W przypadku naruszenia zasad przyznawania pomocy publicznej należy opisać, na czym polegały nieprawidłowości oraz działania podjęte w celu ich usunięcia

5. Wnioski instytucji wdrażającej dotyczące funkcjonowania systemu monitorowania zgodności działania z politykami Wspólnoty, przepisami dotyczącymi zamówień publicznych oraz zasadami przyznawania pomocy publicznej

VII.

WYPEŁNIANIE ZOBOWIĄZAŃ W ZAKRESIE INFORMACJI I PROMOCJI DZIAŁANIA

1. Opis działań podjętych w celu wypełnienia zobowiązań w zakresie informacji i promocji działania

2. Opis ewentualnych nieprawidłowości w wypełnianiu zobowiązań w zakresie informacji i promocji działania oraz działań podjętych w celu ich usunięcia

3. Opis działań, które zostaną podjęte w kolejnym okresie sprawozdawczym, w celu wypełnienia zobowiązań w zakresie informacji i promocji działania3)

VIII.

INFORMACJA DOTYCZĄCA SPRAWNOŚCI SYSTEMU REALIZACJI DZIAŁANIA

1. Opis i ocena systemu realizacji działania

2. Opis przygotowania kadr instytucji zaangażowanych w realizację działania zawiera załącznik nr 7 do sprawozdania

3. Informacja o ewentualnych zmianach systemu realizacji działania

4. Rekomendacje instytucji wdrażającej dotyczące dalszej realizacji działania

IX.

INFORMACJA O PRZEPROWADZONYCH KONTROLACH

1. Informacja o przeprowadzonych przez instytucję wdrażającą, lub upoważnioną przez nią jednostkę, kontrolach realizacji projektów w ramach działania, w tym o wynikach kontroli, wydanych zaleceniach pokontrolnych oraz realizowanych lub planowanych działaniach pokontrolnych

2. Informacja o przeprowadzonych przez instytucję wdrażającą, lub upoważnioną przez nią jednostkę, kontrolach postępu realizacji działania, w tym o wynikach kontroli oraz realizowanych lub planowanych działaniach pokontrolnych

3. Wnioski instytucji wdrażającej dotyczące systemu kontroli

X.

OŚWIADCZENIE

Oświadczam, że informacje zawarte w niniejszym sprawozdaniu są zgodne z prawdą.

Data:

Podpis:

Imię (imiona) i nazwisko osoby, która złożyła oświadczenie4)
Stanowisko osoby, która złożyła oświadczenie
Numer telefonu i faksu osoby, która złożyła oświadczenie
Adres poczty elektronicznej osoby, która złożyła oświadczenie

XI.

ZAŁĄCZNIKI DO SPRAWOZDANIA

1) informacje dotyczące wskaźników monitorujących realizacji działania w układzie wojewódzkim (załącznik nr 1 do sprawozdania)2);

2) zestawienie wydatków kwalifikowalnych dla działania według źródeł pochodzenia środków za okres sprawozdawczy (załącznik nr 2 do sprawozdania);

3) zestawienie wartości płatności zrealizowanych w okresie sprawozdawczym na rzecz beneficjentów i odpowiadającego im współfinansowania (załącznik nr 3 do sprawozdania);

4) zestawienie wartości płatności zrealizowanych na rzecz beneficjentów w okresie sprawozdawczym i odpowiadającego im współfinansowania, w układzie wojewódzkim (załącznik nr 4 do sprawozdania)2);

5) zestawienie wydatków kwalifikowalnych i niekwalifikowalnych, poniesionych w okresie sprawozdawczym w ramach realizacji działania (załącznik nr 5 do sprawozdania);

6) zestawienie prognozowanych wartości płatności, jakie zrealizowane będą na rzecz beneficjentów, i odpowiadającego im współfinansowania w ramach realizacji działania w kolejnym okresie sprawozdawczym (załącznik nr 6 do sprawozdania)3);

7) opis przygotowania kadr instytucji zaangażowanych w realizację działania (załącznik nr 7 do sprawozdania);

8) protokoły z przeprowadzonych kontroli systemu realizacji działania.

Sprawozdanie sprawdzone przez :5)
Imię (imiona) i nazwisko
Stanowisko
Podpis
Data
Data wpływu sprawozdania
Numer referencyjny sprawozdania (SIMIK)

______

1) Niepotrzebne skreślić.

2) Nie wypełnia się w przypadku sprawozdania kwartalnego.

3) Nie wypełnia się w przypadku sprawozdania końcowego.

4) Należy wypełnić, jeżeli osoba składająca oświadczenie nie jest osobą odpowiedzialną za realizację działania.

5) Wypełnia pracownik instytucji otrzymującej sprawozdanie.

Załączniki do kwartalnego/rocznego/końcowego1) sprawozdania z realizacji działania w ramach Sektorowego Programu Operacyjnego "Rybołówstwo i przetwórstwo ryb 2004-2006"

Załącznik Nr  1

Informacje dotyczące wskaźników monitorujących realizacji działania w układzie wojewódzkim2), 3)

Województwo i wskaźniki Jednostka miary wskaźnika Wartość wskaźników określona w Uzupełnieniu Programu dla działania Osiągnięta wartość wskaźników w okresie sprawozdawczym Osiągnięta wartość wskaźników od początku realizacji działania Stopień realizacji wskaźnika (iloraz kolumny 5 i kolumny 3 x 100%) Wartość wskaźników planowana do osiągnięcia w następnym okresie sprawozdawczym
1 2 3 4 5 6 7
DOLNOŚLĄSKIE
Numer i nazwa wskaźnika produktu
Numer i nazwa wskaźnika rezultatu
Numer i nazwa wskaźnika oddziaływania
KUJAWSKO-POMORSKIE
Numer i nazwa wskaźnika produktu
Numer i nazwa wskaźnika rezultatu
Numer i nazwa wskaźnika oddziaływania
LUBELSKIE
Numer i nazwa wskaźnika produktu
Numer i nazwa wskaźnika rezultatu
Numer i nazwa wskaźnika oddziaływania
LUBUSKIE
Numer i nazwa wskaźnika produktu
Numer i nazwa wskaźnika rezultatu
Numer i nazwa wskaźnika oddziaływania
ŁÓDZKIE
Numer i nazwa wskaźnika produktu
Numer i nazwa wskaźnika rezultatu
Numer i nazwa wskaźnika oddziaływania
MAŁOPOLSKIE
Numer i nazwa wskaźnika produktu
Numer i nazwa wskaźnika rezultatu
Numer i nazwa wskaźnika oddziaływania
MAZOWIECKIE
Numer i nazwa wskaźnika produktu
Numer i nazwa wskaźnika rezultatu
Numer i nazwa wskaźnika oddziaływania
OPOLSKIE
Numer i nazwa wskaźnika produktu
Numer i nazwa wskaźnika rezultatu
Numer i nazwa wskaźnika oddziaływania
PODKARPACKIE
Numer i nazwa wskaźnika produktu
Numer i nazwa wskaźnika rezultatu
Numer i nazwa wskaźnika oddziaływania
PODLASKIE
Numer i nazwa wskaźnika produktu
Numer i nazwa wskaźnika rezultatu
Numer i nazwa wskaźnika oddziaływania
POMORSKIE
Numer i nazwa wskaźnika produktu
Numer i nazwa wskaźnika rezultatu
Numer i nazwa wskaźnika oddziaływania
ŚLĄSKIE
Numer i nazwa wskaźnika produktu
Numer i nazwa wskaźnika rezultatu
Numer i nazwa wskaźnika oddziaływania
ŚWIĘTOKRZYSKIE
Numer i nazwa wskaźnika produktu
Numer i nazwa wskaźnika rezultatu
Numer i nazwa wskaźnika oddziaływania
WARMIŃSKO-MAZURSKIE
Numer i nazwa wskaźnika produktu
Numer i nazwa wskaźnika rezultatu
Numer i nazwa wskaźnika oddziaływania
WIELKOPOLSKIE
Numer i nazwa wskaźnika produktu
Numer i nazwa wskaźnika rezultatu
Numer i nazwa wskaźnika oddziaływania
ZACHODNIOPOMORSKIE
Numer i nazwa wskaźnika produktu
Numer i nazwa wskaźnika rezultatu
Numer i nazwa wskaźnika oddziaływania
______

1) Niepotrzebne skreślić.

2) Nie wypełnia się w przypadku sprawozdania kwartalnego.

3) Należy wypełnić w przypadku wskaźników monitorujących, które mogą być określone w układzie wojewódzkim.

Załącznik Nr  2

WZÓR

Zestawienie wydatków kwalifikowalnych dla działania według źródeł pochodzenia środków za okres sprawozdawczy

Wydatki kwalifikowalne, w odniesieniu do których dokonano płatności w okresie sprawozdawczym
Ogółem Środki publiczne Środki prywatne Inne środki Środki pochodzące z pożyczek Europejskiego Banku Inwestycyjnego* Środki z kolumny 2 pochodzące z pożyczek uzyskanych na prefinansowanie
Ogółem Środki publiczne ogółem Budżet państwa Budżety województw Budżety gmin lub powiatów Inne środki publiczne (fundusze celowe, środki specjalne)
1=2+7+8 2=3+4+5+6 3 4 5 6 7 8 9 10
* Wartości wykazane w kolumnie 9 należy uwzględnić w kwotach ujętych w kolumnach 3-8.

Załącznik Nr  3

Zestawienie wartości płatności zrealizowanych w okresie sprawozdawczym na rzecz beneficjentów i odpowiadającego im współfinansowania

Ogółem Środki publiczne Środki prywatne Inne Środki pochodzące z pożyczek Europejskiego Banku Inwestycyjnego* Udział współfinansowania z publicznych środków wspólnotowych

(w %)

Ogółem Publiczne środki wspólnotowe Publiczne środki krajowe Ogółem Środki prywatne wliczane do współfinansowania krajowego
Ogółem EFRR EFS EFOiGR IFWR Ogółem Budżet państwa Budżety województw Budżety gmin lub powiatów Inne (fundusze celowe, środki specjalne)
1=2+13+15 2=3+8 3=4+5+6+7 4 5 6 7 8=9+10+ 11+12 9 10 11 12 13 14 15 16 17 = 3/(3+8+14)
* Wartości wykazane w kolumnie 16 należy uwzględnić w kwotach ujętych w kolumnach 8-15.

Załącznik Nr  4

Zestawienie wartości płatności zrealizowanych na rzecz beneficjentów w okresie sprawozdawczym i odpowiadającego im współfinansowania, w układzie wojewódzkim1)

Ogółem Środki publiczne Środki prywatne Inne Środki pochodzące z pożyczek Europejskiego Banku Inwestycyjnego* Udział współfinansowania z publicznych środków wspólnotowych

(w %)

Ogółem Publiczne środki wspólnotowe Publiczne środki krajowe Ogółem Środki prywatne wliczane do współfinansowania krajowego
Województwo Ogółem EFRR EFS EFOiGR IFWR Ogółem Budżet państwa Budżety województw Budżety gmin lub powiatów Inne (fundusze celowe, środki specjalne)
1=2+13+15 2=3+8 3=4+5+6+7 4 5 6 7 8=9+10+ 11+12 9 10 11 12 13 14 15 16 17 = 3/(3+8+14)
dolnośląskie
kujawsko-pomorskie
lubelskie
lubuskie
łódzkie
małopolskie
mazowieckie
opolskie
podkarpackie
podlaskie
pomorskie
śląskie
świętokrzyskie
warmińsko-mazurskie
wielkopolskie
zachodniopomorskie
______

1) Nie wypełnia się w przypadku sprawozdania kwartalnego.

* Wartości wykazane w kolumnie 16 należy uwzględnić w kwotach ujętych w kolumnach 8-15.

Załącznik Nr  5

Zestawienie wydatków kwalifikowalnych i niekwalifikowalnych, poniesionych w okresie sprawozdawczym w ramach realizacji działania

Kategoria wydatku Wydatki poniesione w okresie sprawozdawczym Wydatki poniesione od dnia rozpoczęcia realizacji działania
Całkowite wydatki kwalifikowalne
Całkowite wydatki niekwalifikowalne
Całkowity koszt działania

Załącznik Nr  6

Zestawienie prognozowanych wartości płatności, jakie zrealizowane będą na rzecz beneficjentów, i odpowiadającego im współfinansowania w ramach realizacji działania w kolejnym okresie sprawozdawczym1)

Ogółem Środki publiczne Środki prywatne Inne Środki pochodzące z pożyczek Europejskiego Banku Inwestycyjnego* Udział współfinansowania z publicznych środków wspólnotowych

(w %)

Ogółem Publiczne środki wspólnotowe Publiczne środki krajowe Ogółem Środki prywatne wliczane do współfinansowania krajowego
Ogółem EFRR EFS EFOiGR IFWR Ogółem Budżet państwa Budżety województw Budżety gmin lub powiatów Inne (fundusze celowe, środki specjalne)
1=2+13+15 2=3+8 3=4+5+6+7 4 5 6 7 8=9+10+ 11+12 9 10 11 12 13 14 15 16 17 = 3/(3+8+14)
* Wartości wykazane w kolumnie 16 należy uwzględnić w kwotach ujętych w kolumnach 8-15.

______

1) Nie wypełnia się w przypadku sprawozdania końcowego.

Załącznik Nr  7

Opis przygotowania kadr instytucji zaangażowanych w realizację działania

Poziom instytucji Nazwa instytucji Stan zatrudnienia planowany do osiągnięcia w obecnym okresie sprawozdawczym Faktyczny stan zatrudnienia w obecnym okresie sprawozdawczym Stan zatrudnienia planowany do osiągnięcia w kolejnym okresie sprawozdawczym

ZAŁĄCZNIK Nr  3

WZÓR

SPRAWOZDANIE KWARTALNE/ROCZNE/KOŃCOWE1) Z REALIZACJI SEKTOROWEGO PROGRAMU OPERACYJNEGO "RYBOŁÓWSTWO I PRZETWÓRSTWO RYB 2004-2006"

Sprawozdanie kwartalne1) (kwartał/rok)
Sprawozdanie roczne1) (rok)
Sprawozdanie końcowe1) (rok)

I.

INFORMACJE OGÓLNE

1 Numer sprawozdania
2 Numer i nazwa programu
3 Nazwa instytucji zarządzającej
4 Siedziba i adres instytucji zarządzającej
5 Imię (imiona) i nazwisko osoby odpowiedzialnej za realizację Programu
6 Imię (imiona) i nazwisko osoby uprawnionej do kontaktu
7 Numer telefonu i faksu osoby uprawnionej do kontaktu
8 Adres poczty elektronicznej osoby uprawnionej do kontaktu

II.

PRZEBIEG RZECZOWY REALIZACJI PROGRAMU

1. Opis przebiegu realizacji Programu

2. Stan realizacji priorytetów i działań

Priorytet i działanie Stan realizacji projektów w ramach priorytetów i działań
Numer Nazwa
1 2 3 4 5 6
Liczba zrealizowanych projektów* Projekty w trakcie realizacji** Liczba zarejestrowanych wniosków Kategoria interwencji dla projektów realizowanych w ramach działania
liczba wartość
Priorytet 1
Działanie 1.1
Działanie 1.2
Działanie 1.3
Priorytet 2
Działanie 2.1
Działanie 2.2
Działanie 2.3
Priorytet 3
Działanie 3.1
Działanie 3.2
Działanie 3.3
Działanie 3.4
Działanie 3.5
Priorytet 2
Działanie 4.1
Działanie 4.2
Działanie 4.3
Działanie 4.4
Działanie 4.5
Działanie 4.6
Priorytet 5
Ogółem dla Programu

* Projekty, w przypadku których złożono wnioski o płatność końcową.

** Projekty zaakceptowane do realizacji na podstawie umowy, dla których nie złożono jeszcze wniosków o płatność końcową.

3. Stan realizacji projektów w ramach Programu, w układzie wojewódzkim

1 Stan realizacji projektów
2 3 4 5
Województwo Liczba zrealizowanych projektów * Projekty w trakcie realizacji** Liczba zarejestrowanych wniosków Kategoria interwencji dla projektów realizowanych w ramach działania
liczba wartość
DOLNOŚLĄSKIE
KUJAWSKO-POMORSKIE
LUBELSKIE
LUBUSKIE
ŁÓDZKIE
MAŁOPOLSKIE
MAZOWIECKIE
OPOLSKIE
PODKARPACKIE
PODLASKIE
POMORSKIE
ŚLĄSKIE
ŚWIĘTOKRZYSKIE
WARMIŃSKO-MAZURSKIE
WIELKOPOLSKIE
ZACHODNIOPOMORSKIE
Ogółem dla Programu
Uwagi

* Projekty, w przypadku których złożono wnioski o płatność końcową.

** Projekty zaakceptowane do realizacji na podstawie umowy, dla których nie złożono jeszcze wniosków o płatność końcową.

4. Opis najczęściej napotykanych problemów podczas realizacji Programu wraz z informacją o podjętych działaniach mających na celu ich usunięcie

1) problemy wynikające ze stosowanych rozwiązań w ramach systemu zarządzania i realizacji Programu

2) problemy wynikające z okoliczności zewnętrznych (niepowiązanych z rozwiązaniami zastosowanymi w ramach systemu zarządzania i realizacji Programu)

5. Wskaźniki monitorujące

1) informacje dotyczące wskaźników monitorujących realizacji Programu

Wskaźniki Jednostka miary wskaźnika Wartość wskaźników określona w Programie (dla Programu i priorytetów) oraz w Uzupełnieniu Programu (dla działań) Osiągnięta wartość wskaźników w okresie sprawozdawczym Osiągnięta wartość wskaźników od początku realizacji Programu Stopień realizacji wskaźnika (iloraz kolumny 5 i kolumny 3 x 100 %) Wartość wskaźników planowana do osiągnięcia w następnym okresie sprawozdawczym
1 2 3 4 5 6 7
Sektorowy Program Operacyjny "Rybołówstwo i przetwórstwo ryb 2004-2006"
Numer i nazwa wskaźnika produktu
Numer i nazwa wskaźnika rezultatu*
Numer i nazwa wskaźnika oddziaływania*
Priorytet 1
Numer i nazwa wskaźnika produktu
Numer i nazwa wskaźnika rezultatu*
Numer i nazwa wskaźnika oddziaływania*
Działanie 1.1
Numer i nazwa wskaźnika produktu
Numer i nazwa wskaźnika rezultatu*
Numer i nazwa wskaźnika oddziaływania*
Działanie 1.2
Numer i nazwa wskaźnika produktu
Numer i nazwa wskaźnika rezultatu*
Numer i nazwa wskaźnika oddziaływania*
Działanie 1.3
Numer i nazwa wskaźnika produktu
Numer i nazwa wskaźnika rezultatu*
Numer i nazwa wskaźnika oddziaływania*
Priorytet 2
Numer i nazwa wskaźnika produktu
Numer i nazwa wskaźnika rezultatu*
Numer i nazwa wskaźnika oddziaływania*
Działanie 2.1
Numer i nazwa wskaźnika produktu
Numer i nazwa wskaźnika rezultatu*
Numer i nazwa wskaźnika oddziaływania*
Działanie 2.2
Numer i nazwa wskaźnika produktu
Numer i nazwa wskaźnika rezultatu*
Numer i nazwa wskaźnika oddziaływania*
Działanie 2.3
Numer i nazwa wskaźnika produktu
Numer i nazwa wskaźnika rezultatu*
Numer i nazwa wskaźnika oddziaływania*
Priorytet 3
Numer i nazwa wskaźnika produktu
Numer i nazwa wskaźnika rezultatu*
Numer i nazwa wskaźnika oddziaływania*
Działanie 3.1
Numer i nazwa wskaźnika produktu
Numer i nazwa wskaźnika rezultatu*
Numer i nazwa wskaźnika oddziaływania*
Działanie 3.2
Numer i nazwa wskaźnika produktu
Numer i nazwa wskaźnika rezultatu*
Numer i nazwa wskaźnika oddziaływania*
Działanie 3.3
Numer i nazwa wskaźnika produktu
Numer i nazwa wskaźnika rezultatu*
Numer i nazwa wskaźnika oddziaływania*
Działanie 3.4
Numer i nazwa wskaźnika produktu
Numer i nazwa wskaźnika rezultatu*
Numer i nazwa wskaźnika oddziaływania*
Działanie 3.5
Numer i nazwa wskaźnika produktu
Numer i nazwa wskaźnika rezultatu*
Numer i nazwa wskaźnika oddziaływania*
Priorytet 4
Numer i nazwa wskaźnika produktu
Numer i nazwa wskaźnika rezultatu*
Numer i nazwa wskaźnika oddziaływania*
Działanie 4.1
Numer i nazwa wskaźnika produktu
Numer i nazwa wskaźnika rezultatu*
Numer i nazwa wskaźnika oddziaływania*
Działanie 4.2
Numer i nazwa wskaźnika produktu
Numer i nazwa wskaźnika rezultatu*
Numer i nazwa wskaźnika oddziaływania*
Działanie 4.3
Numer i nazwa wskaźnika produktu
Numer i nazwa wskaźnika rezultatu*
Numer i nazwa wskaźnika oddziaływania*
Działanie 4.4
Numer i nazwa wskaźnika produktu
Numer i nazwa wskaźnika rezultatu*
Numer i nazwa wskaźnika oddziaływania*
Działanie 4.5
Numer i nazwa wskaźnika produktu
Numer i nazwa wskaźnika rezultatu*
Numer i nazwa wskaźnika oddziaływania*
Działanie 4.6
Numer i nazwa wskaźnika produktu
Numer i nazwa wskaźnika rezultatu*
Numer i nazwa wskaźnika oddziaływania*
Priorytet 5
Numer i nazwa wskaźnika produktu
Numer i nazwa wskaźnika rezultatu*
Numer i nazwa wskaźnika oddziaływania*
Uwagi

* Nie wypełnia się w przypadku sprawozdania kwartalnego.

2) informacje dotyczące stopnia osiągnięcia zakładanych wartości wskaźników realizacji Programu w okresie sprawozdawczym

3) informacje dotyczące niemierzalnych wskaźników realizacji Programu2)

4) informacje dotyczące wskaźników monitorujących realizacji Programu w układzie wojewódzkim zawiera załącznik nr 1 do sprawozdania2)

5) informacje dotyczące oddziaływania Programu2)

III.

POSTĘP FINANSOWY PROGRAMU WEDŁUG ŹRÓDEŁ POCHODZENIA ŚRODKÓW

Zestawienie:

1) wydatków kwalifikowalnych dla Programu według źródeł pochodzenia środków za okres sprawozdawczy zawiera załącznik nr 2 do sprawozdania;

2) wartości płatności zrealizowanych w okresie sprawozdawczym na rzecz beneficjentów i odpowiadającego im współfinansowania zawiera załącznik nr 3 do sprawozdania;

3) wartości płatności zrealizowanych na rzecz beneficjentów w okresie sprawozdawczym i odpowiadającego im współfinansowania, w układzie wojewódzkim, zawiera załącznik nr 4 do sprawozdania2);

4) wydatków kwalifikowalnych i niekwalifikowalnych, poniesionych w okresie sprawozdawczym w ramach realizacji Programu, zawiera załącznik nr 5 do sprawozdania.

IV.

OCENA POZIOMU WYKORZYSTANIA PUBLICZNYCH ŚRODKÓW WSPÓLNOTOWYCH

1. Informacja dotycząca wykorzystania publicznych środków wspólnotowych na realizację poszczególnych priorytetów w ramach Programu
Priorytet 1
Priorytet 2
Priorytet 3
Priorytet 4
Priorytet 5

2. Informacja dotycząca funkcjonowania systemu pozyskiwania publicznych środków wspólnotowych na realizację Programu

V.

PROGNOZA PRZEBIEGU REALIZACJI PROGRAMU W KOLEJNYM OKRESIE SPRAWOZDAWCZYM3)

1. Opis przebiegu realizacji priorytetów i działań
Priorytet i działanie Prognoza realizacji projektów w ramach priorytetów i działań w kolejnym okresie sprawozdawczym
Numer Nazwa
1 2 3 4 5
Liczba projektów planowanych do zrealizowania* Projekty w trakcie realizacji** Kategoria interwencji dla projektów realizowanych ramach działania
liczba wartość
Priorytet 1
Działanie 1.1
Działanie 1.2
Priorytet 2
Działanie 2.1
Działanie 2.2
Działanie 2.3
Priorytet 3
Działanie 3.1
Działanie 3.2
Działanie 3.3
Działanie 3.4
Działanie 3.5
Priorytet 4
Działanie 4.1
Działanie 4.2
Działanie 4.3
Działanie 4.4
Działanie 4.5
Działanie 4.6
Priorytet 5
Ogółem

dla Programu

* Projekty, na które planuje się złożenie wniosku o płatność końcową w kolejnym okresie sprawozdawczym.

** Projekty, które w kolejnym okresie sprawozdawczym planuje się zaakceptować do realizacji na podstawie umowy, lub projekty, na które nie planuje się złożenia wniosków o płatność końcową w kolejnym okresie sprawozdawczym.

2. Opis przebiegu realizacji projektów w ramach Programu w układzie wojewódzkim

1 Prognoza realizacji projektów

w kolejnym okresie sprawozdawczym

2 3 4
Województwo Liczba projektów planowanych do realizacji * Projekty w trakcie realizacji** Kategoria interwencji dla projektów realizowanych w ramach działania
liczba wartość
DOLNOŚLĄSKIE
KUJAWSKO-POMORSKIE
LUBELSKIE
LUBUSKIE
ŁÓDZKIE
MAŁOPOLSKIE
MAZOWIECKIE
OPOLSKIE
PODKARPACKIE
PODLASKIE
POMORSKIE
ŚLĄSKIE
ŚWIĘTOKRZYSKIE
WARMIŃSKO-MAZURSKIE
WIELKOPOLSKIE
ZACHODNIOPOMORSKIE
Ogółem dla Programu
Uwagi

* Projekty, na które planuje się złożenie wniosków o płatność końcową w kolejnym okresie sprawozdawczym.

** Projekty, które w kolejnym okresie sprawozdawczym planuje się zaakceptować do realizacji na podstawie umowy, lub projekty, na które nie planuje się złożenia wniosków o płatność końcową w następnym okresie sprawozdawczym.

3. Inne informacje dotyczące przebiegu realizacji Programu

4. Zestawienie prognozowanych wartości płatności, jakie zrealizowane będą na rzecz beneficjentów, i odpowiadającego im współfinansowania w ramach realizacji Programu w kolejnym okresie sprawozdawczym zawiera załącznik nr 6 do sprawozdania.

VI.

PRZESTRZEGANIE POLITYK WSPÓLNOTY, PRZEPISÓW DOTYCZĄCYCH ZAMÓWIEŃ PUBLICZNYCH ORAZ ZASAD PRZYZNAWANIA POMOCY PUBLICZNEJ PRZY REALIZACJI PROGRAMU

1. Zgodność Programu z polityką ochrony środowiska

Czy w trakcie realizacji Programu nastąpiło naruszenie polityki ochrony środowiska?

tak nie nie dotyczy

W przypadku naruszenia zasad polityki ochrony środowiska należy wskazać, w którym działaniu nastąpiły naruszenia, oraz opisać, na czym polegały nieprawidłowości i działania podjęte w celu ich usunięcia

2. Zgodność Programu z polityką równych szans

Czy w trakcie realizacji Programu nastąpiło naruszenie polityki równych szans?

tak nie nie dotyczy

W przypadku naruszenia zasady równych szans należy wskazać, w którym działaniu nastąpiły naruszenia, oraz opisać, na czym polegały nieprawidłowości i działania podjęte w celu ich usunięcia

3. Zgodność Programu z przepisami dotyczącymi zamówień publicznych

Czy w trakcie realizacji Programu nastąpiło naruszenie zasad udzielania zamówień publicznych? tak nie

W przypadku naruszenia zasad udzielania zamówień publicznych należy wskazać, w którym działaniu nastąpiły naruszenia, oraz opisać, na czym polegały nieprawidłowości i działania podjęte w celu ich usunięcia

4. Zgodność Programu z zasadami przyznawania pomocy publicznej

Czy w trakcie realizacji Programu nastąpiło naruszenie zasad przyznawania pomocy publicznej? tak nie

W przypadku naruszenia zasad przyznawania pomocy publicznej należy wskazać, w którym działaniu nastąpiły naruszenia, oraz opisać, na czym polegały nieprawidłowości i działania podjęte w celu ich usunięcia

5. Wnioski instytucji zarządzającej dotyczące funkcjonowania systemu monitorowania zgodności Programu z politykami Wspólnoty, przepisami dotyczącymi zamówień publicznych oraz zasadami przyznawania pomocy publicznej

VII.

WYPEŁNIANIE ZOBOWIĄZAŃ W ZAKRESIE INFORMACJI I PROMOCJI PROGRAMU

1. Opis działań podjętych w celu wypełnienia zobowiązań w zakresie informacji i promocji Programu

2. Wypełnienie zobowiązań w zakresie informacji i promocji Programu na wszystkich poziomach jego realizacji

Czy instytucje zaangażowane w zarządzanie i realizację Programu wywiązują się z zobowiązań w zakresie informacji i promocji?

tak nie

Jeżeli nie, należy opisać, na czym polegały nieprawidłowości oraz działania podjęte w celu ich usunięcia

3. Opis działań, które zostaną podjęte w kolejnym okresie sprawozdawczym, w celu wypełnienia zobowiązań w zakresie informacji i promocji Programu3)

VIII.

INFORMACJA DOTYCZĄCA SPRAWNOŚCI SYSTEMU REALIZACJI PROGRAMU

1. Opis i ocena systemu realizacji Programu

2. Opis przygotowania kadr instytucji zaangażowanych w zarządzanie i realizację Programu zawiera załącznik nr 7 do sprawozdania.

3. Informacja o ewentualnych zmianach systemu realizacji Programu

4. Rekomendacje instytucji zarządzającej dotyczące dalszej realizacji Programu

IX.

INFORMACJA O PRZEPROWADZONYCH KONTROLACH ORAZ STWIERDZONYCH NIEPRAWIDŁOWOŚCIACH

1. Informacja o przeprowadzonych przez instytucję zarządzającą, lub upoważnioną przez nią jednostkę, kontrolach postępu realizacji Programu, w tym o wynikach kontroli, wydanych zaleceniach pokontrolnych oraz realizowanych lub planowanych działaniach pokontrolnych

2. Informacja o przeprowadzonych przez instytucję zarządzającą, lub upoważnioną przez nią jednostkę, kontrolach systemu zarządzania i realizacji Programu, w tym o wynikach kontroli oraz realizowanych lub planowanych działaniach pokontrolnych

3. Informacja dotycząca raportów o nieprawidłowościach w Programie

Czy w okresie sprawozdawczym przygotowano raport(y) o nieprawidłowościach w Programie?

tak nie

Jeżeli tak, należy wskazać datę przekazania raportów do właściwej jednostki w Ministerstwie Finansów

4. Wnioski instytucji zarządzającej dotyczące systemu kontroli

X.

OŚWIADCZENIE

Oświadczam, że informacje zawarte w niniejszym sprawozdaniu są zgodne z prawdą.

Data:

Podpis:

Imię (imiona) i nazwisko osoby, która złożyła oświadczenie4)
Stanowisko osoby, która złożyła oświadczenie
Numer telefonu i faksu osoby, która złożyła oświadczenie
Adres poczty elektronicznej osoby, która złożyła oświadczenie

XI.

ZAŁĄCZNIKI DO SPRAWOZDANIA

1) informacje dotyczące wskaźników monitorujących realizacji Programu w układzie wojewódzkim, (załącznik nr 1 do sprawozdania)2);

2) zestawienie wydatków kwalifikowalnych dla Programu według źródeł pochodzenia środków za okres sprawozdawczy (załącznik nr 2 do sprawozdania);

3) zestawienie wartości płatności zrealizowanych w okresie sprawozdawczym na rzecz beneficjentów i odpowiadającego im współfinansowania (załącznik nr 3 do sprawozdania);

4) zestawienie wartości płatności zrealizowanych na rzecz beneficjentów w okresie sprawozdawczym i odpowiadającego im współfinansowania, w układzie wojewódzkim (załącznik nr 4 do sprawozdania)2);

5) zestawienie wydatków kwalifikowalnych i niekwalifikowalnych, poniesionych w okresie sprawozdawczym w ramach realizacji Programu (załącznik nr 5 do sprawozdania);

6) zestawienie prognozowanych wartości płatności, jakie zrealizowane będą na rzecz beneficjentów, i odpowiadającego im współfinansowania w ramach realizacji Programu w kolejnym okresie sprawozdawczym (załącznik nr 6 do sprawozdania)3);

7) opis przygotowania kadr instytucji zaangażowanych w zarządzanie i realizację Programu (załącznik nr 7 do sprawozdania);

8) protokoły przeprowadzonych kontroli systemu zarządzania i realizacji Programu.

Sprawozdanie sprawdzone przez:5) Data wpływu sprawozdania
Imię (imiona) i nazwisko Numer referencyjny sprawozdania (SIMIK)
Stanowisko
Podpis
Data

______

1) Niepotrzebne skreślić.

2) Nie wypełnia się w przypadku sprawozdania kwartalnego.

3) Nie wypełnia się w przypadku sprawozdania końcowego.

4) Należy wypełnić, jeżeli osoba składająca oświadczenie nie jest osobą odpowiedzialną za realizację Programu.

5) Wypełnia pracownik instytucji otrzymującej sprawozdanie.

Załączniki do kwartalnego/rocznego/końcowego1) sprawozdania z realizacji Sektorowego Programu Operacyjnego "Rybołówstwo i przetwórstwo ryb 2004-2006"

Załącznik Nr  1

Informacje dotyczące wskaźników monitorujących realizacji Programu w układzie wojewódzkim2),3),4)

Województwo i wskaźniki Jednostka miary wskaźnika Wartość wskaźników określona w Programie (dla priorytetów) oraz w Uzupełnieniu Programu (dla działań) Osiągnięta wartość wskaźników w okresie sprawozdawczym Osiągnięta wartość wskaźników od początku realizacji Programu Stopień realizacji wskaźnika (iloraz kolumny 5 i kolumny 3 x 100 %) Wartość wskaźników planowana do osiągnięcia w następnym okresie sprawozdawczym
1 2 3 4 5 6 7
Województwo
Priorytet 1
Numer i nazwa wskaźnika produktu
Numer i nazwa wskaźnika rezultatu
Numer i nazwa wskaźnika oddziaływania
Działanie 1.1
Numer i nazwa wskaźnika produktu
Numer i nazwa wskaźnika rezultatu
Numer i nazwa wskaźnika oddziaływania
Działanie 1.2
Numer i nazwa wskaźnika produktu
Numer i nazwa wskaźnika rezultatu
Numer i nazwa wskaźnika oddziaływania
Działanie 1.3
Numer i nazwa wskaźnika produktu
Numer i nazwa wskaźnika rezultatu
Numer i nazwa wskaźnika oddziaływania
Priorytet 2
Numer i nazwa wskaźnika produktu
Numer i nazwa wskaźnika rezultatu
Numer i nazwa wskaźnika oddziaływania
Działanie 2.1
Numer i nazwa wskaźnika produktu
Numer i nazwa wskaźnika rezultatu
Numer i nazwa wskaźnika oddziaływania
Działanie 2.2
Numer i nazwa wskaźnika produktu
Numer i nazwa wskaźnika rezultatu
Numer i nazwa wskaźnika oddziaływania
Działanie 2.3
Numer i nazwa wskaźnika produktu
Numer i nazwa wskaźnika rezultatu
Numer i nazwa wskaźnika oddziaływania
Priorytet 3
Numer i nazwa wskaźnika produktu
Numer i nazwa wskaźnika rezultatu
Numer i nazwa wskaźnika oddziaływania
Działanie 3.1
Numer i nazwa wskaźnika produktu
Numer i nazwa wskaźnika rezultatu
Numer i nazwa wskaźnika oddziaływania
Działanie 3.2
Numer i nazwa wskaźnika produktu
Numer i nazwa wskaźnika rezultatu
Numer i nazwa wskaźnika oddziaływania
Działanie 3.3
Numer i nazwa wskaźnika produktu
Numer i nazwa wskaźnika rezultatu
Numer i nazwa wskaźnika oddziaływania
Działanie 3.4
Numer i nazwa wskaźnika produktu
Numer i nazwa wskaźnika rezultatu
Numer i nazwa wskaźnika oddziaływania
Działanie 3.5
Numer i nazwa wskaźnika produktu
Numer i nazwa wskaźnika rezultatu
Numer i nazwa wskaźnika oddziaływania
Priorytet 4
Numer i nazwa wskaźnika produktu
Numer i nazwa wskaźnika rezultatu
Numer i nazwa wskaźnika oddziaływania
Działanie 4.1
Numer i nazwa wskaźnika produktu
Numer i nazwa wskaźnika rezultatu
Numer i nazwa wskaźnika oddziaływania
Działanie 4.2
Numer i nazwa wskaźnika produktu
Numer i nazwa wskaźnika rezultatu
Numer i nazwa wskaźnika oddziaływania
Działanie 4.3
Numer i nazwa wskaźnika produktu
Numer i nazwa wskaźnika rezultatu
Numer i nazwa wskaźnika oddziaływania
Działanie 4.4
Numer i nazwa wskaźnika produktu
Numer i nazwa wskaźnika rezultatu
Numer i nazwa wskaźnika oddziaływania
Działanie 4.5
Numer i nazwa wskaźnika produktu
Numer i nazwa wskaźnika rezultatu
Numer i nazwa wskaźnika oddziaływania
Działanie 4.6
Numer i nazwa wskaźnika produktu
Numer i nazwa wskaźnika rezultatu
Numer i nazwa wskaźnika oddziaływania
Priorytet 5
Numer i nazwa wskaźnika produktu
Numer i nazwa wskaźnika rezultatu
Numer i nazwa wskaźnika oddziaływania
Uwagi
______

1) Niepotrzebne skreślić.

2) Nie wypełnia się w przypadku sprawozdania kwartalnego.

3) Należy wypełnić oddzielnie dla każdego województwa.

4) Należy wypełnić w przypadku wskaźników monitorujących, które mogą być określone w układzie wojewódzkim.

Załącznik Nr  2

Zestawienie wydatków kwalifikowalnych dla Programu według źródeł pochodzenia środków za okres sprawozdawczy

Priorytet i działanie Wydatki kwalifikowalne, w odniesieniu do których dokonano płatności w okresie sprawozdawczym
Ogółem Środki publiczne Środki prywatne Inne środki Środki pochodzące z pożyczek Europejskiego Banku Inwestycyjnego* Środki z kolumny 2 pochodzące z pożyczek uzyskanych na prefinansowanie
Środki publiczne ogółem Budżet państwa Budżety województw Budżety gmin lub powiatów Inne środki publiczne (fundusze celowe, środki specjalne)
1=2+7+8 2=3+4+5+6 3 4 5 6 7 8 9 10
Priorytet 1
Działanie 1.1
Działanie 1.2
Działanie 1.3
Priorytet 2
Działanie 2.1
Działanie 2.2
Działanie 2.3
Priorytet 3
Działanie 3.1
Działanie 3.2
Działanie 3.3
Działanie 3.4
Działanie 3.5
Priorytet 4
Działanie 4.1
Działanie 4.2
Działanie 4.3
Działanie 4.4
Działanie 4.5
Działanie 4.6
Priorytet 5
* Wartości wykazane w kolumnie 9 należy uwzględnić w kwotach ujętych w kolumnach 3-8.

Załącznik Nr  3

Zestawienie wartości płatności zrealizowanych w okresie sprawozdawczym na rzecz beneficjentów i odpowiadającego im współfinansowania

Priorytet i działanie Ogółem Środki publiczne Środki prywatne Inne Środki pochodzące z pożyczek Europejskiego Banku Inwestycyjnego* Udział współfinansowania z publicznych środków wspólnotowych

(w %)

Ogółem Publiczne środki wspólnotowe Publiczne środki krajowe Ogółem Środki prywatne wliczane do współfinansowania krajowego
Ogółem EFRR EFS EFOiGR IFWR Ogółem Budżet państwa Budżety województw Budżety gmin lub powiatów Inne (fundusze celowe, środki specjalne)
1=2+13+15 2=3+8 3=4+5+6+7 4 5 6 7 8=9+10+11+12 9 10 11 12 13 14 15 16 17 = 3/(3+8+14)
Priorytet 1
Działanie 1.1
Działanie 1.2
Działanie 1.3
Priorytet 2
Działanie 2.1
Działanie 2.2
Działanie 2.3
Priorytet 3
Działanie 3.1
Działanie 3.2
Działanie 3.3
Działanie 3.4
Działanie 3.5
Priorytet 4
Działanie 4.1
Działanie 4.2
Działanie 4.3
Działanie 4.4
Działanie 4.5
Działanie 4.6
Priorytet 5
* Wartości wykazane w kolumnie 16 należy uwzględnić w kwotach ujętych w kolumnach 8-15.

Załącznik Nr  4

Zestawienie wartości płatności zrealizowanych na rzecz beneficjentów w okresie sprawozdawczym i odpowiadającego im współfinansowania, w układzie wojewódzkim1)

Ogółem Środki publiczne Środki prywatne Inne Środki pochodzące z pożyczek Europejskiego Banku Inwestycyjnego* Udział współfinansowania z publicznych środków wspólnotowych (w %)
Ogółem Publiczne środki wspólnotowe Publiczne środki krajowe Ogółem Środki prywatne wliczane do współfinansowania krajowego
Województwo Ogółem EFRR EFS EFOiGR IFWR Ogółem Budżet państwa Budżety województw Budżety gmin lub powiatów Inne (fundusze celowe, środki specjalne)
1=2+13+15 2=3+8 3=4+5+6+7 4 5 6 7 8=9+10+11+12 9 10 11 12 13 14 15 16 17 = 3/(3+8+14)
dolnośląskie
kujawsko-pomorskie
lubelskie
lubuskie
łódzkie
małopolskie
mazowieckie
opolskie
podkarpackie
podlaskie
pomorskie
śląskie
świętokrzyskie
warmińsko-mazurskie
wielkopolskie
zachodniopomorskie
______

1) Nie wypełnia się w przypadku sprawozdania kwartalnego.

* Wartości wykazane w kolumnie 16 należy uwzględnić w kwotach ujętych w kolumnach 8-15.

Załącznik Nr  5

Zestawienie wydatków kwalifikowalnych i niekwalifikowalnych, poniesionych w okresie sprawozdawczym w ramach realizacji Programu

Kategoria wydatku Wydatki poniesione w okresie sprawozdawczym Wydatki poniesione od dnia rozpoczęcia realizacji Programu
Wydatki kwalifikowalne
Priorytet 1
Działanie 1.1
Działanie 1.2
Działanie 1.3
Priorytet 2
Działanie 2.1
Działanie 2.2
Działanie 2.3
Priorytet 3
Działanie 3.1
Działanie 3.2
Działanie 3.3
Działanie 3.4
Działanie 3.5
Priorytet 4
Działanie 4.1
Działanie 4.2
Działanie 4.3
Działanie 4.4
Działanie 4.5
Działanie 4.6
Priorytet 5
Całkowite wydatki kwalifikowalne
Wydatki niekwalifikowalne
Priorytet 1
Działanie 1.1
Działanie 1.2
Działanie 1.3
Priorytet 2
Działanie 2.1
Działanie 2.2
Działanie 2.3
Priorytet 3
Działanie 3.1
Działanie 3.2
Działanie 3.3
Działanie 3.4
Działanie 3.5
Priorytet 4
Działanie 4.1
Działanie 4.2
Działanie 4.3
Działanie 4.4
Działanie 4.5
Działanie 4.6
Priorytet 5
Całkowite wydatki niekwalifikowalne
Całkowity koszt Programu

Załącznik Nr  6

Zestawienie prognozowanych wartości płatności, jakie zrealizowane będą na rzecz beneficjentów, i odpowiadającego im współfinansowania w ramach realizacji Programu w kolejnym okresie sprawozdawczym1)

Priorytet i działanie Ogółem Środki publiczne Środki prywatne Inne Środki pochodzące z pożyczek Europejskiego Banku Inwestycyjnego* Udział współfinansowania z publicznych środków wspólnotowych

(w %)

Ogółem Publiczne środki wspólnotowe Publiczne środki krajowe Ogółem Środki prywatne wliczane do współfinansowania krajowego
Ogółem EFRR EFS EFOiGR IFWR Ogółem Budżet państwa Budżety województw Budżety gmin lub powiatów Inne (fundusze celowe, środki specjalne)
1=2+13+15 2=3+8 3=4+5+6+7 4 5 6 7 8=9+10+11+12 9 10 11 12 13 14 15 16 17 = 3/(3+8+14)
Priorytet 1
Działanie 1.1
Działanie 1.2
Działanie 1.3
Priorytet 2
Działanie 2.1
Działanie 2.2
Działanie 2.3
Priorytet 3
Działanie 3.1
Działanie 3.2
Działanie 3.3
Działanie 3.4
Działanie 3.5
Priorytet 4
Działanie 4.1
Działanie 4.2
Działanie 4.3
Działanie 4.4
Działanie 4.5
Działanie 4.6
Priorytet 5
______

* Wartości wykazane w kolumnie 16 należy uwzględnić w kwotach ujętych w kolumnach 8-15.

1) Nie wypełnia się w przypadku sprawozdania końcowego.

Załącznik Nr  7

Opis przygotowania kadr instytucji zaangażowanych w zarządzanie i realizację Programu

Poziom instytucji Nazwa instytucji Stan zatrudnienia planowany do osiągnięcia w obecnym okresie sprawozdawczym Faktyczny stan zatrudnienia w obecnym okresie sprawozdawczym Stan zatrudnienia planowany do osiągnięcia w kolejnym okresie sprawozdawczym Uwagi instytucji zarządzającej

Zmiany w prawie

ZUS: Renta wdowia - wnioski od stycznia 2025 r.

Od Nowego Roku będzie można składać wnioski o tzw. rentę wdowią, która dotyczy ustalenia zbiegu świadczeń z rentą rodzinną. Renta wdowia jest przeznaczona dla wdów i wdowców, którzy mają prawo do co najmniej dwóch świadczeń emerytalno-rentowych, z których jedno stanowi renta rodzinna po zmarłym małżonku. Aby móc ją pobierać, należy jednak spełnić określone warunki.

Grażyna J. Leśniak 20.11.2024
Zmiany w składce zdrowotnej od 1 stycznia 2026 r. Rząd przedstawił założenia

Przedsiębiorcy rozliczający się według zasad ogólnych i skali podatkowej oraz liniowcy będą od 1 stycznia 2026 r. płacić składkę zdrowotną w wysokości 9 proc. od 75 proc. minimalnego wynagrodzenia, jeśli będą osiągali w danym miesiącu dochód do wysokości 1,5-krotności przeciętnego wynagrodzenia w sektorze przedsiębiorstw w czwartym kwartale roku poprzedniego, włącznie z wypłatami z zysku, ogłaszanego przez prezesa GUS. Będzie też dodatkowa składka w wysokości 4,9 proc. od nadwyżki ponad 1,5-krotność przeciętnego wynagrodzenia, a liniowcy stracą możliwość rozliczenia zapłaconych składek w podatku dochodowym.

Grażyna J. Leśniak 18.11.2024
Prezydent podpisał nowelę ustawy o rozwoju lokalnym z udziałem lokalnej społeczności

Usprawnienie i zwiększenie efektywności systemu wdrażania Rozwoju Lokalnego Kierowanego przez Społeczność (RLKS) przewiduje ustawa z dnia 11 października 2024 r. o zmianie ustawy o rozwoju lokalnym z udziałem lokalnej społeczności. Jak poinformowała w czwartek Kancelaria Prezydenta, Andrzej Duda podpisał ją w środę, 13 listopada. Ustawa wejdzie w życie z dniem następującym po dniu ogłoszenia.

Grażyna J. Leśniak 14.11.2024
Do poprawki nie tylko emerytury czerwcowe, ale i wcześniejsze

Problem osób, które w latach 2009-2019 przeszły na emeryturę w czerwcu, przez co - na skutek niekorzystnych zasad waloryzacji - ich świadczenia były nawet o kilkaset złotych niższe od tych, jakie otrzymywały te, które przeszły na emeryturę w kwietniu lub w maju, w końcu zostanie rozwiązany. Emerytura lub renta rodzinna ma - na ich wniosek złożony do ZUS - podlegać ponownemu ustaleniu wysokości. Zdaniem prawników to dobra regulacja, ale równie ważna i paląca jest sprawa wcześniejszych emerytur. Obie powinny zostać załatwione.

Grażyna J. Leśniak 06.11.2024
Bez konsultacji społecznych nie będzie nowego prawa

Już od jutra rządowi trudniej będzie, przy tworzeniu nowego prawa, omijać proces konsultacji publicznych, wykorzystując w tym celu projekty poselskie. W czwartek, 31 października, wchodzą w życie zmienione przepisy regulaminu Sejmu, które nakazują marszałkowi Sejmu kierowanie projektów poselskich do konsultacji publicznych i wymagają sporządzenia do nich oceny skutków regulacji. Każdy obywatel będzie mógł odtąd zgłosić własne uwagi do projektów poselskich, korzystając z Systemu Informacyjnego Sejmu.

Grażyna J. Leśniak 30.10.2024
Nowy urlop dla rodziców wcześniaków coraz bliżej - rząd przyjął projekt ustawy

Rada Ministrów przyjęła we wtorek przygotowany w Ministerstwie Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej projekt ustawy wprowadzający nowe uprawnienie – uzupełniający urlop macierzyński dla rodziców wcześniaków i rodziców dzieci urodzonych w terminie, ale wymagających dłuższej hospitalizacji po urodzeniu. Wymiar uzupełniającego urlopu macierzyńskiego będzie wynosił odpowiednio do 8 albo do 15 tygodni.

Grażyna J. Leśniak 29.10.2024
Metryka aktu
Identyfikator:

Dz.U.2004.284.2845

Rodzaj: Rozporządzenie
Tytuł: Wzory sprawozdań z realizacji Sektorowego Programu Operacyjnego "Rybołówstwo i przetwórstwo ryb 2004-2006".
Data aktu: 10/12/2004
Data ogłoszenia: 31/12/2004
Data wejścia w życie: 15/01/2005