Wzór formularza składanego w postępowaniu o uznanie kwalifikacji do podejmowania lub wykonywania niektórych działalności.

ROZPORZĄDZENIE
MINISTRA EDUKACJI NARODOWEJ I SPORTU 1
z dnia 23 grudnia 2003 r.
w sprawie wzoru formularza składanego w postępowaniu o uznanie kwalifikacji do podejmowania lub wykonywania niektórych działalności

Na podstawie art. 8 ustawy z dnia 10 maja 2002 r. o zasadach uznawania nabytych w państwach członkowskich Unii Europejskiej kwalifikacji do podejmowania lub wykonywania niektórych działalności (Dz. U. Nr 71, poz. 655 oraz z 2003 r. Nr 190, poz. 1864) zarządza się, co następuje:
§  1.
1.
Ustala się wzór formularza składanego w postępowaniu o uznanie kwalifikacji do podejmowania lub wykonywania działalności w Rzeczypospolitej Polskiej, wymienionych w załączniku do ustawy z dnia 10 maja 2002 r. o zasadach uznawania nabytych w państwach członkowskich Unii Europejskiej kwalifikacji do podejmowania lub wykonywania niektórych działalności.
2.
Wzór formularza, o którym mowa w ust. 1, stanowi załącznik do rozporządzenia.
§  2.
Rozporządzenie wchodzi w życie z dniem uzyskania przez Rzeczpospolitą Polską członkostwa w Unii Europejskiej.

ZAŁĄCZNIK

WZÓR

Wniosek

o uznanie kwalifikacji do podejmowania lub wykonywania działalności w Rzeczypospolitej Polskiej

Część A

I. DANE OSOBOWE

1. Nazwisko aktualnie używane
2. Imię/imiona
3. Nazwisko rodowe
4. Nazwisko wcześniej używane, na które

wydano dokumenty poświadczające

kwalifikacje wnioskodawcy do podejmowania

lub wykonywania danej działalności

5. Data urodzenia
6. Kraj urodzenia
7. Miejsce urodzenia
8. Obywatelstwo
9. Państwo wnioskodawcy
10. Adres do korespondencji

w czasie trwania postępowania

o uznanie kwalifikacji

Adres pocztowy
(o zmianie adresu należy Adres e-mail
niezwłocznie powiadomić

właściwy organ w formie

pisemnej)

Numer telefonu Numer faksu

II. OKREŚLENIE DZIAŁALNOŚCI

Na podstawie art. 5 ust. 1 ustawy z dnia 10 maja 2002 r. o zasadach uznawania nabytych w państwach członkowskich Unii Europejskiej kwalifikacji do podejmowania lub wykonywania niektórych działalności (Dz. U. Nr 71, poz. 655 oraz z 2003 r. Nr 190, poz. 1864) wnoszę o uznanie kwalifikacji do podejmowania lub wykonywania działalności:

1. Nazwa działalności, do podejmowania

lub wykonywania której mają być uznane

kwalifikacje, i określenie formy,

w jakiej dana działalność ma być

podejmowana lub wykonywana

2. Ewentualnie bliższe określenie

specjalności, stanowiska itp.

we wskazanej powyżej działalności

III. POSIADANE KWALIFIKACJE

1. Wykształcenie

Nazwa ukończonej szkoły Nazwa dokumentu Uzyskany tytuł Data wystawienia dokumentu Miejsce wystawienia dokumentu Uwagi

2. Ukończone szkolenia

Nazwa szkolenia Nazwa organizatora szkolenia Nazwa dokumentu Czas trwania szkolenia Data ukończenia szkolenia Miejsce wystawienia dokumentu

3. Doświadczenie zawodowe w danej działalności

Miejsce pracy Rodzaj wykonywanej działalności Długość okresu wykonywania działalności Rodzaj stosunku prawnego, w ramach którego działalność była wykonywana Wymiar czasu pracy Zajmowane stanowisko

4. 1. Potwierdzenie uprawnień do podejmowania lub wykonywania danej działalności w państwie wnioskodawcy

Nazwa instytucji, która potwierdziła uprawnienia do podejmowania lub wykonywania danej działalności w państwie wnioskodawcy Miejscowość Data

4. 2. Informacja o uznaniu kwalifikacji do podejmowania lub wykonywania danej działalności w innych państwach członkowskich Unii Europejskiej

Nazwa właściwego organu, który uznał kwalifikacje do podejmowania lub wykonywania danej działalności Państwo Miejscowość Data uznania

IV. OŚWIADCZENIE WNIOSKODAWCY

Oświadczam, iż informacje podane w niniejszym wniosku oraz w dołączonych dokumentach są prawdziwe.

V. Do wniosku dołączam następujące dokumenty:

1) ... ... ... ... ... ... ... ... ... ... ... ... ... ...

2) ... ... ... ... ... ... ... ... ... ... ... ... ... ...

3) ... ... ... ... ... ... ... ... ... ... ... ... ... ...

4) ... ... ... ... ... ... ... ... ... ... ... ... ... ...

5) ... ... ... ... ... ... ... ... ... ... ... ... ... ...

6) ... ... ... ... ... ... ... ... ... ... ... ... ... ...

7) ... ... ... ... ... ... ... ... ... ... ... ... ... ...

8) ... ... ... ... ... ... ... ... ... ... ... ... ... ...

9) ... ... ... ... ... ... ... ... ... ... ... ... ... ...

10) ... ... ... ... ... ... ... ... ... ... ... ... ... ...

11) ... ... ... ... ... ... ... ... ... ... ... ... ... ...

12) ... ... ... ... ... ... ... ... ... ... ... ... ... ...

... ... ... ... ... ... ... ... ... ... ... ... ... ....

(miejscowość i data) (imię i nazwisko (podpis wnioskodawcy)

wnioskodawcy

w pełnym brzmieniu)

1. Instrukcja wypełniania wniosku (części A)

Wniosek wypełnia się w języku polskim, czytelnie (np. pismem drukowanym), czarnym lub niebieskim kolorem.

Jeżeli dana rubryka nie dotyczy wnioskodawcy, należy w jej polu umieścić kreskę.

W części III:

1) w pkt 1 - jeżeli to możliwe, należy dołączyć informację o programie kształcenia;

2) w pkt 2 - jeżeli to możliwe, należy dołączyć informację o programie szkolenia;

3) pkt 4 ust. 1 wypełnia się, jeżeli dokument potwierdzający uprawnienia do podejmowania lub wykonywania danej działalności jest wydawany w państwie wnioskodawcy z urzędu lub na prośbę wnioskującego.

2. Wykaz dokumentów, które należy dołączyć do wniosku (części A):

1) kserokopia dokumentu potwierdzającego tożsamość, wydanego w państwie wnioskodawcy;

2) kserokopie, wraz z tłumaczeniem na język polski dokonanym przez tłumacza przysięgłego:

a) dyplomu, świadectwa lub innego dokumentu potwierdzającego posiadane wykształcenie,

b) dyplomu, świadectwa lub innego dokumentu potwierdzającego ukończone szkolenie,

c) świadectwa lub innego dokumentu potwierdzającego doświadczenie zawodowe, w którym zawarta jest informacja o miejscu pracy, rodzaju wykonywanej działalności, długości okresu wykonywania działalności, rodzaju stosunku prawnego, w ramach którego działalność była wykonywana, wymiarze czasu pracy oraz zajmowanym stanowisku,

d) dokumentu wydanego w państwie wnioskodawcy przez upoważnioną instytucję, który potwierdza uprawnienia wnioskodawcy do podejmowania lub wykonywania danej działalności w państwie wnioskodawcy; dokument składa się w przypadku, gdy jest on wydawany w państwie wnioskodawcy z urzędu lub na prośbę wnioskującego,

e) zaświadczenia o uznaniu kwalifikacji do podejmowania lub wykonywania danej działalności wydanego przez właściwy organ w innych państwach członkowskich Unii Europejskiej;

3) tłumaczenie na język polski nazwy działalności dokonane przez tłumacza przysięgłego.

Oryginały dokumentów, o których mowa w pkt 1 i 2, przedkłada się właściwemu organowi wyłącznie do wglądu.

Informacji na temat uznawania kwalifikacji do podejmowania lub wykonywania działalności

w Rzeczypospolitej Polskiej

udziela: BIURO UZNAWALNOŚCI WYKSZTAŁCENIA

I WYMIANY MIĘDZYNARODOWEJ

ul. Smolna 13, 00-375 Warszawa,

telefon (00 48) 22/826-74-34, faks: (00 48) 22/826-28-23,

e-mail: biuro@buwiwm.edu.pl

strona internetowa: www.buwiwm.edu.pl

Część B

Informacje uzupełniające do wniosku o uznanie kwalifikacji do podejmowania lub wykonywania działalności w Rzeczypospolitej Polskiej

I. Dane osobowe

1. Nazwisko aktualnie używane
2. Imię/imiona
3. Data, kraj i miejsce urodzenia

II. Wykaz dołączanych dokumentów:

1) dotyczących:

a) postawy etycznej,

[ ]

b) nieznajdowania się w stanie odpowiadającym

w Rzeczypospolitej Polskiej upadłości lub

w toku postępowania o ogłoszenie upadłości,

[ ]

c) zakazu wykonywania działalności lub zawodu,

[ ]

d) zawieszenia prawa wykonywania zawodu,

[ ]

e) skreślenia z listy osób uprawnionych

do wykonywania zawodu lub zajmowania

określonego stanowiska;

[ ]

2) opinia bankowa stwierdzająca sytuację finansową

wnioskodawcy;

[ ]

3) dowód ubezpieczenia od odpowiedzialności

cywilnej lub podobnego w skutkach

innego ubezpieczenia;

[ ]

4) inne (należy podać nazwę dokumentu,

datę jego wydania oraz wskazać podmiot,

który wydał dokument)

...........................................................

...........................................................

...........................................................

III. Oświadczam, iż informacje podane w niniejszym wniosku oraz w dołączonych dokumentach są prawdziwe.

... ... ... ... ... ... ... ... ... ... ... ... ... ....

(miejscowość i data) (imię i nazwisko (podpis wnioskodawcy)

wnioskodawcy

w pełnym brzmieniu)

Instrukcja wypełniania części B

Część B wypełnia się, w całości lub w części, w przypadku, gdy przepisy aktów prawnych innych niż ustawa z dnia 10 maja 2002 r. o zasadach uznawania nabytych w państwach członkowskich Unii Europejskiej kwalifikacji do podejmowania lub wykonywania niektórych działalności uzależniają podjęcie lub wykonywanie działalności od postawy etycznej lub nieznajdowania się w stanie odpowiadającym w Rzeczypospolitej Polskiej upadłości lub w toku postępowania o ogłoszenie upadłości albo przewidują możliwość zakazu wykonywania określonej działalności lub zawodu, zawieszenia prawa jego wykonywania, skreślenia z listy osób uprawnionych do wykonywania zawodu lub zajmowania określonego stanowiska, na podstawie orzeczenia sądu lub w wyniku postępowania dyscyplinarnego, od przedłożenia opinii bankowej do stwierdzenia sytuacji finansowej lub od przedłożenia dowodu ubezpieczenia od odpowiedzialności cywilnej lub podobnego w skutkach innego ubezpieczenia.

1. W części I należy wpisać dane zawarte w dokumencie potwierdzającym tożsamość wnioskodawcy.

2. W części II należy dołączyć kserokopie wymaganych dokumentów oraz wpisać znak "x" w odpowiednim polu:

1) w pkt 1, jeżeli w państwie wnioskodawcy nie są wydawane dokumenty, o których mowa w tych punktach, należy dołączyć kserokopię dokumentu potwierdzającego złożenie przez wnioskodawcę oświadczenia w formie i trybie określonych przez przepisy tego państwa lub państwa, z którego wnioskodawca pochodzi lub przybywa; w przypadku gdy brak jest takich przepisów, należy dołączyć oświadczenie wnioskodawcy złożone w formie pisemnej z podpisem poświadczonym przez notariusza oraz oświadczenie, że wnioskodawca zna treść przepisu art. 11 ust. 2 ustawy z dnia 10 maja 2002 r. o zasadach uznawania nabytych w państwach członkowskich Unii Europejskiej kwalifikacji do podejmowania lub wykonywania niektórych działalności;

2) w pkt 1 i 3 należy dołączyć dokumenty wystawione nie później niż trzy miesiące przed ich złożeniem;

3) w pkt 4 należy dołączyć kserokopię dokumentu potwierdzającego inne istotne informacje dla właściwego organu niezbędne do podjęcia decyzji o uznaniu kwalifikacji.

Kserokopie dokumentów należy złożyć wraz z tłumaczeniem na język polski, dokonanym przez tłumacza przysięgłego.

Oryginały dokumentów przedkłada się właściwemu organowi wyłącznie do wglądu.

1 Minister Edukacji Narodowej i Sportu kieruje działami administracji rządowej - szkolnictwo wyższe oraz oświata i wychowanie, na podstawie § 1 ust. 2 pkt 3 i 2 rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów z dnia 1 lipca 2002 r. w sprawie szczegółowego zakresu działania Ministra Edukacji Narodowej i Sportu (Dz. U. Nr 97, poz. 866).

Zmiany w prawie

ZUS: Renta wdowia - wnioski od stycznia 2025 r.

Od Nowego Roku będzie można składać wnioski o tzw. rentę wdowią, która dotyczy ustalenia zbiegu świadczeń z rentą rodzinną. Renta wdowia jest przeznaczona dla wdów i wdowców, którzy mają prawo do co najmniej dwóch świadczeń emerytalno-rentowych, z których jedno stanowi renta rodzinna po zmarłym małżonku. Aby móc ją pobierać, należy jednak spełnić określone warunki.

Grażyna J. Leśniak 20.11.2024
Zmiany w składce zdrowotnej od 1 stycznia 2026 r. Rząd przedstawił założenia

Przedsiębiorcy rozliczający się według zasad ogólnych i skali podatkowej oraz liniowcy będą od 1 stycznia 2026 r. płacić składkę zdrowotną w wysokości 9 proc. od 75 proc. minimalnego wynagrodzenia, jeśli będą osiągali w danym miesiącu dochód do wysokości 1,5-krotności przeciętnego wynagrodzenia w sektorze przedsiębiorstw w czwartym kwartale roku poprzedniego, włącznie z wypłatami z zysku, ogłaszanego przez prezesa GUS. Będzie też dodatkowa składka w wysokości 4,9 proc. od nadwyżki ponad 1,5-krotność przeciętnego wynagrodzenia, a liniowcy stracą możliwość rozliczenia zapłaconych składek w podatku dochodowym.

Grażyna J. Leśniak 18.11.2024
Prezydent podpisał nowelę ustawy o rozwoju lokalnym z udziałem lokalnej społeczności

Usprawnienie i zwiększenie efektywności systemu wdrażania Rozwoju Lokalnego Kierowanego przez Społeczność (RLKS) przewiduje ustawa z dnia 11 października 2024 r. o zmianie ustawy o rozwoju lokalnym z udziałem lokalnej społeczności. Jak poinformowała w czwartek Kancelaria Prezydenta, Andrzej Duda podpisał ją w środę, 13 listopada. Ustawa wejdzie w życie z dniem następującym po dniu ogłoszenia.

Grażyna J. Leśniak 14.11.2024
Do poprawki nie tylko emerytury czerwcowe, ale i wcześniejsze

Problem osób, które w latach 2009-2019 przeszły na emeryturę w czerwcu, przez co - na skutek niekorzystnych zasad waloryzacji - ich świadczenia były nawet o kilkaset złotych niższe od tych, jakie otrzymywały te, które przeszły na emeryturę w kwietniu lub w maju, w końcu zostanie rozwiązany. Emerytura lub renta rodzinna ma - na ich wniosek złożony do ZUS - podlegać ponownemu ustaleniu wysokości. Zdaniem prawników to dobra regulacja, ale równie ważna i paląca jest sprawa wcześniejszych emerytur. Obie powinny zostać załatwione.

Grażyna J. Leśniak 06.11.2024
Bez konsultacji społecznych nie będzie nowego prawa

Już od jutra rządowi trudniej będzie, przy tworzeniu nowego prawa, omijać proces konsultacji publicznych, wykorzystując w tym celu projekty poselskie. W czwartek, 31 października, wchodzą w życie zmienione przepisy regulaminu Sejmu, które nakazują marszałkowi Sejmu kierowanie projektów poselskich do konsultacji publicznych i wymagają sporządzenia do nich oceny skutków regulacji. Każdy obywatel będzie mógł odtąd zgłosić własne uwagi do projektów poselskich, korzystając z Systemu Informacyjnego Sejmu.

Grażyna J. Leśniak 30.10.2024
Nowy urlop dla rodziców wcześniaków coraz bliżej - rząd przyjął projekt ustawy

Rada Ministrów przyjęła we wtorek przygotowany w Ministerstwie Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej projekt ustawy wprowadzający nowe uprawnienie – uzupełniający urlop macierzyński dla rodziców wcześniaków i rodziców dzieci urodzonych w terminie, ale wymagających dłuższej hospitalizacji po urodzeniu. Wymiar uzupełniającego urlopu macierzyńskiego będzie wynosił odpowiednio do 8 albo do 15 tygodni.

Grażyna J. Leśniak 29.10.2024
Metryka aktu
Identyfikator:

Dz.U.2004.2.11

Rodzaj: Rozporządzenie
Tytuł: Wzór formularza składanego w postępowaniu o uznanie kwalifikacji do podejmowania lub wykonywania niektórych działalności.
Data aktu: 23/12/2003
Data ogłoszenia: 09/01/2004
Data wejścia w życie: 01/05/2004