Przyjęcie Sektorowego Programu Operacyjnego Wzrost konkurencyjności przedsiębiorstw, lata 2004-2006.

ROZPORZĄDZENIE
MINISTRA GOSPODARKI I PRACY1)
z dnia 1 lipca 2004 r.
w sprawie przyjęcia Sektorowego Programu Operacyjnego Wzrost konkurencyjności przedsiębiorstw, lata 2004-2006

Na podstawie art. 17 ust. 5 ustawy z dnia 20 kwietnia 2004 r. o Narodowym Planie Rozwoju (Dz. U. Nr 116, poz. 1206) zarządza się, co następuje:
§  1.
Przyjmuje się Sektorowy Program Operacyjny Wzrost konkurencyjności przedsiębiorstw, lata 2004-2006, stanowiący załącznik do rozporządzenia.
§  2.
Rozporządzenie wchodzi w życie z dniem ogłoszenia.
______

1) Minister Gospodarki i Pracy kieruje działem administracji rządowej - gospodarka, na podstawie § 1 ust. 2 pkt 1 rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów z dnia 11 czerwca 2004 r. w sprawie szczegółowego zakresu działania Ministra Gospodarki i Pracy (Dz. U. Nr 134, poz. 1428).

(Załącznik do rozporządzenia jest zawarty w oddzielnym załączniku do niniejszego numeru.)

..................................................

Notka Redakcji Systemu Informacji Prawnej LEX

Grafiki zostały zamieszczone wyłącznie w Internecie. Obejrzenie grafik podczas pracy z programem Lex wymaga dostępu do Internetu.

Zmiany załącznika wynikające z § 1 rozporządzenia Ministra Gospodarki z dnia 30 grudnia 2005 r. (Dz.U.06.7.43) zmieniającego nin. rozporządzenie nie zostały naniesione na tekst. Powyższe zmiany są dostępne za pośrednictwem powołanego rozporządzenia.

Zmiany załącznika wynikające z § 1 rozporządzenia Ministra Rozwoju Regionalnego z dnia 13 marca 2007 r. (Dz.U.07.58.395) zmieniającego nin. rozporządzenie nie zostały naniesione na tekst. Powyższe zmiany są dostępne za pośrednictwem powołanego rozporządzenia.

Zmiany załącznika wynikające z § 1 rozporządzenia Ministra Rozwoju Regionalnego z dnia 25 lipca 2007 r. (Dz.U.07.140.991) zmieniającego nin. rozporządzenie nie zostały naniesione na tekst. Powyższe zmiany są dostępne za pośrednictwem powołanego rozporządzenia.

..................................................

ZAŁĄCZNIK  1

Sektorowy Program Operacyjny

Wzrost konkurencyjności przedsiębiorstw,

lata 2004-2006

WPROWADZENIE

grafika

1. DIAGNOZA AKTUALNEJ SYTUACJI POLSKIEJ GOSPODARKI

1.1. Przemiany gospodarcze w Polsce w okresie transformacji ustrojowej

1.2. Analiza międzynarodowej pozycji konkurencyjnej polskiej gospodarki

1.2.1. PKB na 1 mieszkańca

1.2.2. Stabilność makroekonomiczna

1.2.3. Rynek pracy

1.2.4. Otwartość gospodarki

1.3. Charakterystyka przedsiębiorstw

1.3.1. Struktura tworzenia PKB

1.3.2. Struktura własnościowa przedsiębiorstw

1.3.3. Sytuacja ekonomiczna przedsiębiorstw w Polsce

1.3.4. Inwestycje w przedsiębiorstwach

1.3.5. Certyfikaty jakości w przedsiębiorstwach

1.3.6. Poziom innowacyjności polskich przedsiębiorstw

1.3.7. Najważniejsze wskaźniki procesów innowacyjnych w otoczeniu przedsiębiorstw

1.3.7.1. Nakłady na B+R

1.3.7.2. Bilans płatniczy w dziedzinie techniki

1.3.7.3. Liczba zgłoszeń patentowych

1.3.8. Technologie informacyjne w przedsiębiorstwach

1.4. Otoczenie biznesu

1.4.1. Instytucje wspierające przedsiębiorstwa

1.4.1.1. System wspierania MSP

1.4.1.2. Otoczenie instytucjonalne wspierające inwestycje i innowacje

1.4.2. Warunki rozwoju gospodarki elektronicznej

grafika

2. OCENA PRZED ROZPOCZĘCIEM DZIAŁAŃ (EX ANTE)

2.1. Ocena spójności zewnętrznej SPO-WKP

2.2. Ocena spójności wewnętrznej SPO-WKP

grafika

3. DOTYCHCZASOWE DZIAŁANIA W ZAKRESIE WSPIERANIA KONKURENCYJNOŚCI PRZEDSIĘBIORSTW

3.1. Strategia "Przedsiębiorczość - Rozwój - Praca"

3.2. Działania restrukturyzacyjne

3.3. Działania prorozwojowe

3.4. Pomoc publiczna

grafika

4. ANALIZA SWOT

grafika

5. CEL, PRIORYTETY I DZIAŁANIA SPO-WKP

5.1. Cele i Priorytety SPO-WKP i ich powiązanie z PWW

5.2. Oczekiwane efekty SPO-WKP

5.3. Powiązanie SPO-WKP z innymi programami operacyjnymi

5.4. Powiązanie SPO-WKP z programami krajowymi

5.5. Spójność SPO-WKP z politykami wspólnotowymi

5.5.1. Ochrona środowiska

5.5.2. Trwały, zrównoważony rozwój

5.5.3. Polityka równych szans

5.5.4. Społeczeństwo informacyjne

5.5.5. Zamówienia publiczne

5.5.6. Polityka wspierania zatrudnienia

5.5.7. Polityka konkurencji

5.5.8. Polityka wobec przedsiębiorstw

5.6. Priorytety i działania SPO-WKP

5.6.1. Priorytet 1 - Rozwój przedsiębiorczości i wzrost innowacyjności poprzez wzmocnienie instytucji otoczenia biznesu

5.6.1.1. Działanie 1.1. Wzmocnienie instytucji wspierających działalność przedsiębiorstw

5.6.1.2. Działanie 1.2. Poprawa dostępności do zewnętrznego finansowania inwestycji przedsiębiorstw

5.6.1.3. Działanie 1.3. Tworzenie korzystnych warunków dla rozwoju firm

5.6.1.4. Działanie 1.4. Wzmocnienie współpracy między sferą badawczo-rozwojową a gospodarką

5.6.1.5. Działanie 1.5. Rozwój systemu dostępu przedsiębiorców do informacji i usług publicznych on-line

5.6.2. Priorytet 2 - Bezpośrednie wsparcie przedsiębiorstw

5.6.2.1. Działanie 2.1. Wzrost konkurencyjności małych i średnich przedsiębiorstw poprzez doradztwo

5.6.2.2. Działanie 2.2. Wsparcie konkurencyjności produktowej i technologicznej przedsiębiorstw

5.6.2.3. Działanie 2.3. Wzrost konkurencyjności małych i średnich przedsiębiorstw poprzez inwestycje

5.6.2.4. Działanie 2.4. Wsparcie dla przedsięwzięć w zakresie dostosowania przedsiębiorstw do wymogów ochrony środowiska

5.6.3. Pomoc techniczna

5.6.3.1. Działanie 3.1. Wsparcie zarządzania SPO-WKP

5.6.3.2. Działanie 3.2. Komputeryzacja oraz wyposażenie w sprzęt biurowy instytucji zaangażowanych w zarządzanie i wdrażanie SPO-WKP

5.6.3.3. Działanie 3.3. Informacja i promocja działań SPO-WKP

5.6.3.4. Działanie 3.4. Wsparcie Jednostki Oceny

grafika

6. SYSTEM ZARZĄDZANIA I WDRAŻANIA

6.1. Zarządzanie i wdrażanie

6.1.1. Odpowiedzialność całkowita

6.1.2. Instytucja Zarządzająca

6.1.2.1. Instytucja Zarządzająca PWW

6.1.2.2. Instytucja Zarządzająca SPO-WKP

6.1.3. Instytucje Pośredniczące

6.1.4. Instytucje Wdrażające

6.1.5. Beneficjenci

6.1.6. Grupy Robocze ds. oceny projektów

6.1.7. Komitet Sterujący

6.2. Zarządzanie i kontrola

6.2.1. Zarządzanie finansowe oraz kontrola

6.2.2. Jednostka monitorująco-kontrolna

6.2.3. Rola Instytucji Płatniczej

6.2.4. Audyt i procedury kontroli

6.2.4.1. Poświadczenie zamknięcia pomocy

6.2.4.2. Kontrola pogłębiona (weryfikacja operacji)

6.2.4.3. Audyt wewnętrzny

6.2.4.4. Doniesienie o powstałych nieprawidłowościach

6.2.5. Przepływy środków finansowych

6.3. Zbieranie i transfer danych

6.4. Monitorowanie

6.4.1. Skład i rola Komitetu Monitorującego

6.4.2. Skwantyfikowanie celów, podstawowe wskaźniki monitorowania

6.5. Ocena (ewaluacja)

6.5.1. Ocena przed realizacją SPO-WKP (ewaluacja ex ante)

6.5.2. Ocena w połowie okresu programowania

6.5.3. Ocena na zakończenie realizacji SPO-WKP (ex post)

6.5.4. Budowa zdolności oceny, dodatkowe oceny i ocena na zakończenie realizacji SPO-WKP (ex post)

6.6. Informacja i promocja

grafika

7. PARTNERSTWO

grafika

ZAŁĄCZNIK 1. TABLICA FINANSOWA DLA SPO-WKP

grafika

ZAŁĄCZNIK 2. RAMOWA STRATEGICZNA OCENA ODDZIAŁYWANIA NA ŚRODOWISKO SPO-WKP

grafika

ZAŁĄCZNIK 3. ZGODNOŚĆ DZIAŁAŃ SPO-WKP Z ZASADAMI POMOCY PUBLICZNEJ

grafika

1 Załącznik:

- zmieniony przez § 1 rozporządzenia Ministra Gospodarki z dnia 30 grudnia 2005 r. (Dz.U.06.7.43) zmieniającego nin. rozporządzenie z dniem 18 stycznia 2006 r., z tym że przepisy dotyczące pełnienia przez ministra właściwego do spraw gospodarki oraz ministra właściwego do spraw nauki funkcji Instytucji Pośredniczącej oraz przepisy dotyczące pełnienia przez ministra właściwego do spraw rozwoju regionalnego funkcji Instytucji Zarządzającej stosuje się od dnia 1 stycznia 2006 r. - zob. § 2 rozporządzenia zmieniającego.

- zmieniony przez § 1 rozporządzenia Ministra Rozwoju Regionalnego z dnia 13 marca 2007 r. (Dz.U.07.58.395) zmieniającego nin. rozporządzenie z dniem 4 kwietnia 2007 r.

- zmieniony przez § 1 rozporządzenia Ministra Rozwoju Regionalnego z dnia 25 lipca 2007 r. (Dz.U.07.140.991) zmieniającego nin. rozporządzenie z dniem 3 sierpnia 2007 r.

Zmiany w prawie

ZUS: Renta wdowia - wnioski od stycznia 2025 r.

Od Nowego Roku będzie można składać wnioski o tzw. rentę wdowią, która dotyczy ustalenia zbiegu świadczeń z rentą rodzinną. Renta wdowia jest przeznaczona dla wdów i wdowców, którzy mają prawo do co najmniej dwóch świadczeń emerytalno-rentowych, z których jedno stanowi renta rodzinna po zmarłym małżonku. Aby móc ją pobierać, należy jednak spełnić określone warunki.

Grażyna J. Leśniak 20.11.2024
Zmiany w składce zdrowotnej od 1 stycznia 2026 r. Rząd przedstawił założenia

Przedsiębiorcy rozliczający się według zasad ogólnych i skali podatkowej oraz liniowcy będą od 1 stycznia 2026 r. płacić składkę zdrowotną w wysokości 9 proc. od 75 proc. minimalnego wynagrodzenia, jeśli będą osiągali w danym miesiącu dochód do wysokości 1,5-krotności przeciętnego wynagrodzenia w sektorze przedsiębiorstw w czwartym kwartale roku poprzedniego, włącznie z wypłatami z zysku, ogłaszanego przez prezesa GUS. Będzie też dodatkowa składka w wysokości 4,9 proc. od nadwyżki ponad 1,5-krotność przeciętnego wynagrodzenia, a liniowcy stracą możliwość rozliczenia zapłaconych składek w podatku dochodowym.

Grażyna J. Leśniak 18.11.2024
Prezydent podpisał nowelę ustawy o rozwoju lokalnym z udziałem lokalnej społeczności

Usprawnienie i zwiększenie efektywności systemu wdrażania Rozwoju Lokalnego Kierowanego przez Społeczność (RLKS) przewiduje ustawa z dnia 11 października 2024 r. o zmianie ustawy o rozwoju lokalnym z udziałem lokalnej społeczności. Jak poinformowała w czwartek Kancelaria Prezydenta, Andrzej Duda podpisał ją w środę, 13 listopada. Ustawa wejdzie w życie z dniem następującym po dniu ogłoszenia.

Grażyna J. Leśniak 14.11.2024
Do poprawki nie tylko emerytury czerwcowe, ale i wcześniejsze

Problem osób, które w latach 2009-2019 przeszły na emeryturę w czerwcu, przez co - na skutek niekorzystnych zasad waloryzacji - ich świadczenia były nawet o kilkaset złotych niższe od tych, jakie otrzymywały te, które przeszły na emeryturę w kwietniu lub w maju, w końcu zostanie rozwiązany. Emerytura lub renta rodzinna ma - na ich wniosek złożony do ZUS - podlegać ponownemu ustaleniu wysokości. Zdaniem prawników to dobra regulacja, ale równie ważna i paląca jest sprawa wcześniejszych emerytur. Obie powinny zostać załatwione.

Grażyna J. Leśniak 06.11.2024
Bez konsultacji społecznych nie będzie nowego prawa

Już od jutra rządowi trudniej będzie, przy tworzeniu nowego prawa, omijać proces konsultacji publicznych, wykorzystując w tym celu projekty poselskie. W czwartek, 31 października, wchodzą w życie zmienione przepisy regulaminu Sejmu, które nakazują marszałkowi Sejmu kierowanie projektów poselskich do konsultacji publicznych i wymagają sporządzenia do nich oceny skutków regulacji. Każdy obywatel będzie mógł odtąd zgłosić własne uwagi do projektów poselskich, korzystając z Systemu Informacyjnego Sejmu.

Grażyna J. Leśniak 30.10.2024
Nowy urlop dla rodziców wcześniaków coraz bliżej - rząd przyjął projekt ustawy

Rada Ministrów przyjęła we wtorek przygotowany w Ministerstwie Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej projekt ustawy wprowadzający nowe uprawnienie – uzupełniający urlop macierzyński dla rodziców wcześniaków i rodziców dzieci urodzonych w terminie, ale wymagających dłuższej hospitalizacji po urodzeniu. Wymiar uzupełniającego urlopu macierzyńskiego będzie wynosił odpowiednio do 8 albo do 15 tygodni.

Grażyna J. Leśniak 29.10.2024
Metryka aktu
Identyfikator:

Dz.U.2004.166.1744

Rodzaj: Rozporządzenie
Tytuł: Przyjęcie Sektorowego Programu Operacyjnego Wzrost konkurencyjności przedsiębiorstw, lata 2004-2006.
Data aktu: 01/07/2004
Data ogłoszenia: 26/07/2004
Data wejścia w życie: 26/07/2004