Wysokość zryczałtowanego kosztu postępowania negocjacyjnego.

ROZPORZĄDZENIE
MINISTRA ŚRODOWISKA 1
z dnia 28 marca 2003 r.
w sprawie wysokości zryczałtowanego kosztu postępowania negocjacyjnego

Na podstawie art. 430 ust. 3 ustawy z dnia 27 kwietnia 2001 r. - Prawo ochrony środowiska (Dz. U. Nr 62, poz. 627, z późn. zm. 2 ) zarządza się, co następuje:
§  1.
Rozporządzenie określa wysokość zryczałtowanego kosztu postępowania negocjacyjnego dotyczącego ustalenia z prowadzącym instalację treści programu dostosowawczego.
§  2.
1.
Zryczałtowany koszt postępowania negocjacyjnego, o którym mowa w § 1, ustala się jako iloczyn opłaty podstawowej i współczynnika różnicującego wysokość opłaty w zależności od rodzaju instalacji objętej postępowaniem negocjacyjnym.
2. 3
 Wysokość opłaty podstawowej, o której mowa w ust. 1, ustala się w wysokości 5.200 zł.
3.
Wartości współczynników różnicujących, o których mowa w ust. 1, są określone w załączniku do rozporządzenia.
§  3.
Rozporządzenie wchodzi w życie po upływie 14 dni od dnia ogłoszenia.

ZAŁĄCZNIK

WSPÓŁCZYNNIKI RÓŻNICUJĄCE WYSOKOŚĆ OPŁATY

W ZALEŻNOŚCI OD RODZAJU INSTALACJI OBJĘTEJ

POSTĘPOWANIEM NEGOCJACYJNYM

Lp. Rodzaj instalacji Wartość współczynnika
1. W przemyśle energetycznym
1.1 do spalania paliw o mocy nominalnej nie niższej niż 300 MWt 1,00
2. W hutnictwie i przemyśle metalurgicznym:
2.1 do prażenia lub spiekania rudy żelaza o przerobie nie mniej niż 500.000 ton rudy żelaza rocznie lub do prażenia lub spiekania innych rud metali, w tym rudy siarczkowej 1,00
2.2 do pierwotnego lub wtórnego wytopu surówki żelaza lub stali surowej, w tym do ciągłego odlewania stali, o zdolności produkcyjnej ponad 2,5 tony wytopu na godzinę 1,00
2.3 do obróbki metali żelaznych:
a) poprzez walcowanie na gorąco, o zdolności produkcyjnej ponad 20 ton stali surowej na godzinę 0,95
b) kuźnie z młotami o energii przekraczającej 50 KJ na młot, gdzie stosowana łączna moc cieplna przekracza 20 MW 0,95
c) do nakładania powłok metalicznych z wsadem ponad 2 tony stali surowej na godzinę 0,95
2.4 do odlewania metali żelaznych o zdolności produkcyjnej ponad 20 ton wytopu na dobę 1,00
2.5 do produkcji metali nieżelaznych z rud metali, koncentratów lub produktów z odzysku w wyniku procesów metalurgicznych, chemicznych lub elektrolitycznych 1,00
2.6 do wtórnego wytopu metali nieżelaznych lub ich stopów, w tym oczyszczania lub przetwarzania metali z odzysku, o zdolności produkcyjnej powyżej 4 ton wytopu na dobę dla ołowiu lub kadmu lub powyżej 20 ton wytopu na dobę dla pozostałych metali z wyłączeniem metali szlachetnych 0,95
2.7 do powierzchniowej obróbki metali lub tworzyw sztucznych z zastosowaniem procesów elektrolitycznych lub chemicznych, gdzie całkowita objętość wanien procesowych przekracza 30 m3 1,00
3. W przemyśle mineralnym:
3.1 do produkcji:
a) klinkieru cementowego w piecach obrotowych o zdolności produkcyjnej ponad 500 ton na dobę 1,00
b) wapna w piecach o zdolności produkcyjnej ponad 50 ton na dobę 0,95
3.2 do przetwarzania azbestu lub do wytwarzania lub przetwarzania produktów zawierających azbest 1,00
3.3 piece koksownicze 1,15
4. W przemyśle chemicznym:
4.1 do wytwarzania, przy zastosowaniu procesów chemicznych, podstawowych produktów lub półproduktów chemii organicznej:
a) węglowodorów 0,95
b) pochodnych węglowodorów zawierających tlen: alkoholi, aldehydów, ketonów, kwasów karboksylowych, estrów, octanów, eterów, nadtlenków, żywic epoksydowych 1,00
c) pochodnych węglowodorów zawierających siarkę 1,15
d) pochodnych węglowodorów zawierających azot: amin, amid, azotynów, nitrozwiązków lub azotanów, nitryli, cyjanianów, izocyjanianów 1,15
e) pochodnych węglowodorów zawierających fosfor 1,15
f) pochodnych węglowodorów zawierających rtęć 1,15
g) związków metaloorganicznych 1,00
h) podstawowych tworzyw (syntetycznych włókien polimerowych i włókien opartych na celulozie) 1,15
i) kauczuków syntetycznych 1,00
j) barwników i pigmentów 1,15
k) środków powierzchniowo czynnych 1,15
l) innych 1,00
4.2 do wytwarzania, przy zastosowaniu procesów chemicznych, podstawowych produktów lub półproduktów chemii nieorganicznej:
a) gazów, takich jak: amoniak, chlor lub chlorowodór, fluor lub fluorowodór, tlenki węgla, związki siarki, tlenki azotu, wodór, chlorek karbonylu 1,15
b) kwasów, takich jak: chromowy, fluorowodorowy, fosforowy, azotowy, solny, siarkowy, oleum, kwasy siarkawe 1,15
c) zasad, takich jak: wodorotlenek amonu, wodorotlenek potasu, wodorotlenek sodu 1,00
d) soli, takich jak: chlorek amonu, chloran potasu, węglan potasu, węglan sodu, nadborany, azotan srebra 1,00
e) niemetali, tlenków metali lub innych związków nieorganicznych: krzemu, węglika wapnia, węglika krzemu 1,00
f) innych 1,00
4.3 do wytwarzania, przy zastosowaniu procesów chemicznych, nawozów sztucznych na bazie fosforu, azotu lub potasu 1,15
4.4 do wytwarzania, przy zastosowaniu procesów chemicznych, środków ochrony roślin lub produktów biobójczych 1,15
4.5 do wytwarzania, przy zastosowaniu procesów chemicznych lub biologicznych, podstawowych produktów farmaceutycznych 1,15
4.6 do wytwarzania, przy zastosowaniu procesów chemicznych, materiałów wybuchowych 1,15
4.7 do rafinacji ropy naftowej lub gazu, z wyjątkiem instalacji do wytwarzania wyłącznie smarów z ropy naftowej:
a) dla ropy naftowej 1,15
b) dla gazu 1,00
4.8 do zgazowania lub upłynniania węgla lub łupka bitumicznego w ilości nie niższej niż 500 ton na dobę 1,15
5. W gospodarce odpadami:
5.1 do odzysku lub unieszkodliwiania, z wyjątkiem składowania, odpadów niebezpiecznych, o zdolności przetwarzania ponad 10 ton na dobę 1,15
5.2 do termicznego przekształcania odpadów komunalnych, o zdolności przetwarzania ponad 3 tony na godzinę 1,15
5.3 do unieszkodliwiania, z wyjątkiem składowania, odpadów innych niż niebezpieczne, o zdolności przetwarzania ponad 50 ton na dobę, z wyłączeniem instalacji spalających gaz wysypiskowy, słomę lub odpady z mechanicznej obróbki drewna, instalacji do unieszkodliwiania odpadów z rolnictwa, sadownictwa, upraw hydroponicznych, rybołówstwa, leśnictwa, łowiectwa oraz przetwórstwa żywności lub odpadów z autoklawowania 1,15
5.4 do składowania odpadów, z wyłączeniem odpadów obojętnych, o zdolności przyjmowania nie mniej niż 20 ton odpadów na dobę 0.95
6. Inne:
6.1 do produkcji:
a) masy włóknistej z drewna lub innych materiałów włóknistych 1,00
b) papieru lub tektury, o zdolności produkcyjnej nie niższej niż 200 ton na dobę 1,00
6.2 do chowu lub hodowli drobiu lub świń o liczbie nie niższej niż 240 dużych jednostek przeliczeniowych inwentarza (DJP) i więcej niż:
a) 40.000 stanowisk dla drobiu 0,95
b) 2.000 stanowisk dla świń o wadze ponad 30 kg 0,95
c) 750 stanowisk dla macior 0,95
6.3 do powierzchniowej obróbki substancji, przedmiotów lub produktów z wykorzystaniem rozpuszczalników organicznych, o zużyciu rozpuszczalnika ponad 150 kg na godzinę lub ponad 200 ton rocznie 1,00
1 Minister Środowiska kieruje działem administracji rządowej - środowisko, na podstawie § 1 ust. 2 pkt 2 rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów z dnia 20 czerwca 2002 r. w sprawie szczegółowego zakresu działania Ministra Środowiska (Dz. U. Nr 85, poz. 766).
2 Zmiany wymienionej ustawy zostały ogłoszone w Dz. U. z 2001 r. Nr 115, poz. 1229, z 2002 r. Nr 74, poz. 676, Nr 113, poz. 984, Nr 153, poz. 1271 i Nr 233, poz. 1957 oraz z 2003 r. Nr 46, poz. 392.
3 § 2 ust. 2 zmieniony przez § 1 rozporządzenia z dnia 10 sierpnia 2004 r. (Dz.U.04.194.2000) zmieniającego nin. rozporządzenie z dniem 21 września 2004 r.

Zmiany w prawie

Stosunek prezydenta Dudy do wolnej Wigilii "uległ zawieszeniu"

Prezydent Andrzej Duda powiedział w czwartek, że ubolewa, że w sprawie ustawy o Wigilii wolnej od pracy nie przeprowadzono wcześniej konsultacji z prawdziwego zdarzenia. Jak dodał, jego stosunek do ustawy "uległ niejakiemu zawieszeniu". Wyraził ubolewanie nad tym, że pomimo wprowadzenia wolnej Wigilii, trzy niedziele poprzedzające święto mają być dniami pracującymi. Ustawa czeka na podpis prezydenta.

kk/pap 12.12.2024
ZUS: Renta wdowia - wnioski od stycznia 2025 r.

Od Nowego Roku będzie można składać wnioski o tzw. rentę wdowią, która dotyczy ustalenia zbiegu świadczeń z rentą rodzinną. Renta wdowia jest przeznaczona dla wdów i wdowców, którzy mają prawo do co najmniej dwóch świadczeń emerytalno-rentowych, z których jedno stanowi renta rodzinna po zmarłym małżonku. Aby móc ją pobierać, należy jednak spełnić określone warunki.

Grażyna J. Leśniak 20.11.2024
Zmiany w składce zdrowotnej od 1 stycznia 2026 r. Rząd przedstawił założenia

Przedsiębiorcy rozliczający się według zasad ogólnych i skali podatkowej oraz liniowcy będą od 1 stycznia 2026 r. płacić składkę zdrowotną w wysokości 9 proc. od 75 proc. minimalnego wynagrodzenia, jeśli będą osiągali w danym miesiącu dochód do wysokości 1,5-krotności przeciętnego wynagrodzenia w sektorze przedsiębiorstw w czwartym kwartale roku poprzedniego, włącznie z wypłatami z zysku, ogłaszanego przez prezesa GUS. Będzie też dodatkowa składka w wysokości 4,9 proc. od nadwyżki ponad 1,5-krotność przeciętnego wynagrodzenia, a liniowcy stracą możliwość rozliczenia zapłaconych składek w podatku dochodowym.

Grażyna J. Leśniak 18.11.2024
Prezydent podpisał nowelę ustawy o rozwoju lokalnym z udziałem lokalnej społeczności

Usprawnienie i zwiększenie efektywności systemu wdrażania Rozwoju Lokalnego Kierowanego przez Społeczność (RLKS) przewiduje ustawa z dnia 11 października 2024 r. o zmianie ustawy o rozwoju lokalnym z udziałem lokalnej społeczności. Jak poinformowała w czwartek Kancelaria Prezydenta, Andrzej Duda podpisał ją w środę, 13 listopada. Ustawa wejdzie w życie z dniem następującym po dniu ogłoszenia.

Grażyna J. Leśniak 14.11.2024
Do poprawki nie tylko emerytury czerwcowe, ale i wcześniejsze

Problem osób, które w latach 2009-2019 przeszły na emeryturę w czerwcu, przez co - na skutek niekorzystnych zasad waloryzacji - ich świadczenia były nawet o kilkaset złotych niższe od tych, jakie otrzymywały te, które przeszły na emeryturę w kwietniu lub w maju, w końcu zostanie rozwiązany. Emerytura lub renta rodzinna ma - na ich wniosek złożony do ZUS - podlegać ponownemu ustaleniu wysokości. Zdaniem prawników to dobra regulacja, ale równie ważna i paląca jest sprawa wcześniejszych emerytur. Obie powinny zostać załatwione.

Grażyna J. Leśniak 06.11.2024
Bez konsultacji społecznych nie będzie nowego prawa

Już od jutra rządowi trudniej będzie, przy tworzeniu nowego prawa, omijać proces konsultacji publicznych, wykorzystując w tym celu projekty poselskie. W czwartek, 31 października, wchodzą w życie zmienione przepisy regulaminu Sejmu, które nakazują marszałkowi Sejmu kierowanie projektów poselskich do konsultacji publicznych i wymagają sporządzenia do nich oceny skutków regulacji. Każdy obywatel będzie mógł odtąd zgłosić własne uwagi do projektów poselskich, korzystając z Systemu Informacyjnego Sejmu.

Grażyna J. Leśniak 30.10.2024
Metryka aktu
Identyfikator:

Dz.U.2003.67.631

Rodzaj: Rozporządzenie
Tytuł: Wysokość zryczałtowanego kosztu postępowania negocjacyjnego.
Data aktu: 28/03/2003
Data ogłoszenia: 18/04/2003
Data wejścia w życie: 03/05/2003