Informacja finansowa o otrzymanej subwencji oraz o poniesionych z subwencji wydatkach.

ROZPORZĄDZENIE
MINISTRA FINANSÓW1)
z dnia 18 lutego 2003 r.
w sprawie informacji finansowej o otrzymanej subwencji oraz o poniesionych z subwencji wydatkach

Na podstawie art. 34 ust. 3 i 4a ustawy z dnia 27 czerwca 1997 r. o partiach politycznych (Dz. U. z 2001 r. Nr 79, poz. 857 i Nr 154, poz. 1802 oraz z 2002 r. Nr 127, poz. 1089) zarządza się, co następuje:
§  1.
Rozporządzenie określa wzór informacji finansowej o otrzymanej subwencji oraz o poniesionych z subwencji wydatkach, zakres zawartych w niej danych, a także rodzaj nośnika elektronicznego i format oprogramowania, w jakim składa się informację.
§  2.
Zakres składanej przez partię polityczną informacji, o której mowa w § 1, obejmuje informacje o:
1)
wydatkach partii politycznej, w tym dane o:
a)
kwotach przekazanych na Fundusz Ekspercki i Fundusz Wyborczy,
b)
wydatkach poniesionych na cele statutowe, w tym w szczególności na:
-
wynagrodzenia oraz ubezpieczenia społeczne i inne świadczenia,
-
zużycie materiałów i energii,
-
usługi obce, w tym korzystanie ze środków masowego przekazu,
-
podatki i opłaty,
c)
spłaconych kredytach bankowych wraz z odsetkami,
d)
wydatkach poniesionych niezgodnie z przeznaczeniem określonym w art. 28 ust. 1 ustawy z dnia 27 czerwca 1997 r. o partiach politycznych;
2)
wydatkach poniesionych z Funduszu Eksperckiego na:
a)
ekspertyzy prawne, polityczne, socjologiczne i społeczno-ekonomiczne,
b)
działalność wydawniczo-edukacyjną,
c)
cele niezgodne z przeznaczeniem określonym w art. 30 ust. 4 ustawy z dnia 27 czerwca 1997 r. o partiach politycznych.
§  3.
Wzór informacji finansowej, o której mowa w § 1, wraz z niezbędnymi wyjaśnieniami co do sposobu jej sporządzania, określa załącznik do rozporządzenia.
§  4.
Informację finansową, o której mowa w § 1, opracowaną w formie elektronicznej sporządza się w edytorze tekstu lub w arkuszu kalkulacyjnym i składa na dyskietce FDD 3,5 cala.
§  5.
Rozporządzenie wchodzi w życie po upływie 14 dni od dnia ogłoszenia.2)
______

1) Minister Finansów kieruje działem administracji rządowej - finanse publiczne, na podstawie § 1 ust. 2 pkt 2 rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów z dnia 29 marca 2002 r. w sprawie szczegółowego zakresu działania Ministra Finansów (Dz. U. Nr 32, poz. 301, Nr 43, poz. 378 i Nr 93, poz. 834).

2) Niniejsze rozporządzenie było poprzedzone rozporządzeniem Ministra Finansów z dnia 26 września 2001 r. w sprawie wykonania niektórych przepisów ustawy o partiach politycznych (Dz. U. Nr 112, poz. 1201), które utraciło moc z dniem 10 sierpnia 2002 r.

ZAŁĄCZNIK

WZÓR

INFORMACJA FINANSOWA

o otrzymanej subwencji oraz o poniesionych z tej subwencji wydatkach

...............................................................

(pełna nazwa partii)

...............................................................

(adres siedziby partii)

...............................................................

(imiona, nazwiska, adresy zamieszkania i numery ewidencyjne

PESEL osób wchodzących w skład organu statutowego partii

politycznej, uprawnionego do jej reprezentowania)

PAŃSTWOWA KOMISJA WYBORCZA

W wykonaniu obowiązku nałożonego przepisem art. 34 ust. 1, 2

i 4 ustawy z dnia 27 czerwca 1997 r. o partiach politycznych

(Dz. U. z 2001 r. Nr 79, poz. 857, z późn. zm.)

...............................................................

(nazwa organu statutowego partii politycznej, uprawnionego do

jej reprezentowania)

przedstawia informację za ........... r. o otrzymanej z budżetu

państwa subwencji (w tym również dotyczącą tej części

subwencji, która została przekazana na Fundusz Ekspercki) wraz

z opinią i raportem biegłego rewidenta

Wyszczególnienie Kwota w zł
I. Kwota otrzymanej subwencji
.............................................................

(numer subkonta rachunku bankowego partii politycznej, na

którym gromadzone są środki finansowe pochodzące z subwencji)

II. Wydatki poniesione z otrzymanej subwencji
1. wysokość kwoty przekazanej na Fundusz Ekspercki
2. wysokość kwoty przekazanej na Fundusz Wyborczy
3. wydatki na cele statutowe (niezwiązane bezpośrednio z

wyborami lub referendum), w tym w szczególności na:

- wynagrodzenia oraz ubezpieczenia społeczne i inne

świadczenia

- zużycie materiałów i energii
- usługi obce, w tym korzystanie ze środków masowego

przekazu

- podatki i opłaty
- pozostałe cele
4. suma spłaconych kredytów bankowych wraz z odsetkami
5. wydatki poniesione niezgodnie z przeznaczeniem, określonym

w art. 28 ust. 1 ustawy z dnia 27 czerwca 1997 r. o

partiach politycznych

III. Niewykorzystana kwota subwencji
IV. Wydatki z części subwencji, która została przekazana na

Fundusz Ekspercki

............................................................

(numer subkonta rachunku bankowego partii politycznej, na

którym gromadzone są środki finansowe przekazane na Fundusz

Ekspercki)

1. ekspertyzy prawne, polityczne, socjologiczne i społeczno-

ekonomiczne

2. działalność wydawniczo-edukacyjna
3. cele niezgodne z przeznaczeniem określonym w art. 30 ust. 4

ustawy z dnia 27 czerwca 1997 r. o partiach politycznych

4. niewykorzystana kwota subwencji przekazanej na Fundusz

Ekspercki

.................... .....................................

(miejscowość i data)

....................................

(imię, nazwisko, stanowisko i podpis

osoby/osób uprawnionej/-ych do

reprezentowania partii politycznej)

Wyjaśnienia co do sposobu sporządzenia informacji finansowej o otrzymanej subwencji oraz o poniesionych z tej subwencji wydatkach, w tym również z tej części subwencji, która została przekazana na Fundusz Ekspercki

1. Informację należy sporządzać pismem drukowanym lub czytelnym pismem ręcznym, wypełniając wszystkie pozycje w miejscach przeznaczonych na wpisanie danych lub kwot w złotych, nawet jeżeli kwota jest równa zero.

2. Do informacji nie dołącza się dokumentów, na podstawie których została ona sporządzona.

3. Ad części II ust. 3 tiret 1:

Przy wydatkach na wynagrodzenia i pochodne od wynagrodzeń należy uwzględnić każdą sumę pieniędzy faktycznie wydatkowaną na świadczone na rzecz partii politycznej usługi lub pracę, a więc zarówno ze stosunku pracy - bez względu na źródło jego nawiązania - jak też ze stosunków cywilnoprawnych.

4. Ad części II ust. 4:

Przy wydatkach na spłaty kredytów bankowych zaciągniętych na finansowanie działalności statutowej należy wyszczególnić dane o spłaconym kapitale, odsetkach i innych kosztach kredytu.

Zmiany w prawie

ZUS: Renta wdowia - wnioski od stycznia 2025 r.

Od Nowego Roku będzie można składać wnioski o tzw. rentę wdowią, która dotyczy ustalenia zbiegu świadczeń z rentą rodzinną. Renta wdowia jest przeznaczona dla wdów i wdowców, którzy mają prawo do co najmniej dwóch świadczeń emerytalno-rentowych, z których jedno stanowi renta rodzinna po zmarłym małżonku. Aby móc ją pobierać, należy jednak spełnić określone warunki.

Grażyna J. Leśniak 20.11.2024
Zmiany w składce zdrowotnej od 1 stycznia 2026 r. Rząd przedstawił założenia

Przedsiębiorcy rozliczający się według zasad ogólnych i skali podatkowej oraz liniowcy będą od 1 stycznia 2026 r. płacić składkę zdrowotną w wysokości 9 proc. od 75 proc. minimalnego wynagrodzenia, jeśli będą osiągali w danym miesiącu dochód do wysokości 1,5-krotności przeciętnego wynagrodzenia w sektorze przedsiębiorstw w czwartym kwartale roku poprzedniego, włącznie z wypłatami z zysku, ogłaszanego przez prezesa GUS. Będzie też dodatkowa składka w wysokości 4,9 proc. od nadwyżki ponad 1,5-krotność przeciętnego wynagrodzenia, a liniowcy stracą możliwość rozliczenia zapłaconych składek w podatku dochodowym.

Grażyna J. Leśniak 18.11.2024
Prezydent podpisał nowelę ustawy o rozwoju lokalnym z udziałem lokalnej społeczności

Usprawnienie i zwiększenie efektywności systemu wdrażania Rozwoju Lokalnego Kierowanego przez Społeczność (RLKS) przewiduje ustawa z dnia 11 października 2024 r. o zmianie ustawy o rozwoju lokalnym z udziałem lokalnej społeczności. Jak poinformowała w czwartek Kancelaria Prezydenta, Andrzej Duda podpisał ją w środę, 13 listopada. Ustawa wejdzie w życie z dniem następującym po dniu ogłoszenia.

Grażyna J. Leśniak 14.11.2024
Do poprawki nie tylko emerytury czerwcowe, ale i wcześniejsze

Problem osób, które w latach 2009-2019 przeszły na emeryturę w czerwcu, przez co - na skutek niekorzystnych zasad waloryzacji - ich świadczenia były nawet o kilkaset złotych niższe od tych, jakie otrzymywały te, które przeszły na emeryturę w kwietniu lub w maju, w końcu zostanie rozwiązany. Emerytura lub renta rodzinna ma - na ich wniosek złożony do ZUS - podlegać ponownemu ustaleniu wysokości. Zdaniem prawników to dobra regulacja, ale równie ważna i paląca jest sprawa wcześniejszych emerytur. Obie powinny zostać załatwione.

Grażyna J. Leśniak 06.11.2024
Bez konsultacji społecznych nie będzie nowego prawa

Już od jutra rządowi trudniej będzie, przy tworzeniu nowego prawa, omijać proces konsultacji publicznych, wykorzystując w tym celu projekty poselskie. W czwartek, 31 października, wchodzą w życie zmienione przepisy regulaminu Sejmu, które nakazują marszałkowi Sejmu kierowanie projektów poselskich do konsultacji publicznych i wymagają sporządzenia do nich oceny skutków regulacji. Każdy obywatel będzie mógł odtąd zgłosić własne uwagi do projektów poselskich, korzystając z Systemu Informacyjnego Sejmu.

Grażyna J. Leśniak 30.10.2024
Nowy urlop dla rodziców wcześniaków coraz bliżej - rząd przyjął projekt ustawy

Rada Ministrów przyjęła we wtorek przygotowany w Ministerstwie Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej projekt ustawy wprowadzający nowe uprawnienie – uzupełniający urlop macierzyński dla rodziców wcześniaków i rodziców dzieci urodzonych w terminie, ale wymagających dłuższej hospitalizacji po urodzeniu. Wymiar uzupełniającego urlopu macierzyńskiego będzie wynosił odpowiednio do 8 albo do 15 tygodni.

Grażyna J. Leśniak 29.10.2024
Metryka aktu
Identyfikator:

Dz.U.2003.33.268

Rodzaj: Rozporządzenie
Tytuł: Informacja finansowa o otrzymanej subwencji oraz o poniesionych z subwencji wydatkach.
Data aktu: 18/02/2003
Data ogłoszenia: 26/02/2003
Data wejścia w życie: 13/03/2003