Określenie wzoru publicznie dostępnego wykazu danych o dokumentach zawierających informacje o środowisku i jego ochronie.

ROZPORZĄDZENIE
MINISTRA ŚRODOWISKA
z dnia 20 lutego 2001 r.
w sprawie określenia wzoru publicznie dostępnego wykazu danych o dokumentach zawierających informacje o środowisku i jego ochronie.

Na podstawie art. 5 ust. 8 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o dostępie do informacji o środowisku i jego ochronie oraz o ocenach oddziaływania na środowisko (Dz. U. Nr 109, poz. 1157) zarządza się, co następuje:
§  1.
1.
Ustala się wzór publicznie dostępnego wykazu danych o dokumentach zawierających informacje o środowisku i jego ochronie, zwanego dalej "wykazem", stanowiący załącznik do rozporządzenia.
2.
Wykaz, o którym mowa w ust. 1, składa się z:
1)
kart informacyjnych zawierających dane umożliwiające wyszukiwanie i udostępnianie dokumentów,
2)
spisu kart informacyjnych.
§  2.
1.
Dla dokumentów, których zamieszczenie w wykazie jest obowiązkowe, prowadzona jest karta informacyjna dla każdego dokumentu według wzoru określonego dla danego rodzaju dokumentu ustalonego w załączniku do rozporządzenia - formularze B-F.
2.
Dla informacji w postaci dokumentów, o których dane można umieszczać w wykazie, karty informacyjne prowadzi się według wzoru ustalonego w załączniku do rozporządzenia - formularz G.
§  3.
Spis kart informacyjnych dla wykazów rodzajów i ilości zanieczyszczeń wprowadzanych do powietrza oraz wykazów pobranej wody oraz ilości, rodzaju i przeciętnego składu ścieków wprowadzanych do wód lub do ziemi jest prowadzony według jednostek organizacyjnych składających wykazy i numerów kolejnych dotyczących ich wpisów w kartach informacyjnych.
§  4.
W wykazie można dokonywać poprawek wyłącznie przez skreślenie, z utrzymaniem czytelności skreślonych wyrażeń lub liczb, wpisanie treści poprawionej i daty poprawki oraz przez złożenie czytelnego podpisu osoby dokonującej poprawki.
§  5.
Wykaz może być prowadzony w formie komputerowej bazy danych.
§  6.
Rozporządzenie wchodzi w życie po upływie 14 dni od dnia ogłoszenia.

ZAŁĄCZNIK

WZÓR

PUBLICZNIE DOSTĘPNY WYKAZ DANYCH O DOKUMENTACH ZAWIERAJĄCYCH INFORMACJE O ŚRODOWISKU I JEGO OCHRONIE

Formularz A - spis kart informacyjnych
Lp. Rodzaj dokumentu
1 Wniosek o wydanie decyzji
2 Decyzje i postanowienia
3 Polityki, strategie, plany lub programy oraz ich projekty
4 Raporty oddziaływania przedsięwzięcia na środowisko, prognozy oddziaływania na środowisko, analizy porealizacyjne, dokumentacja mierniczo-geologiczna zlikwidowanych zakładów górniczych, wyniki prac badawczych i studialnych z zakresu ochrony środowiska, dokumenty sporządzane na potrzeby ewidencji odpadów
5 Wykaz rodzajów i ilości zanieczyszczeń wprowadzonych do powietrza/wykaz pobranej wody oraz ilości, rodzaju i przeciętnego składu ścieków wprowadzonych do wód lub do ziemi
6 Inne informacje o dokumentach

Formularz B - karta informacyjna dla wniosku o wydanie decyzji

Lp. Wniosek o wydanie decyzji
1 Numer wpisu w spisie kart
2 Zakres przedmiotowy wniosku
3 Znak sprawy
4 Data złożenia
5 Dane wnioskodawcy (imię i nazwisko, adres lub nazwa, siedziba, adres)
6 Wyszczególnienie załączników do wniosku (nazwy, ilość)
7 Miejsce przechowywania ( nazwa organu, nazwa komórki organizacyjnej, numer pokoju)
8 Informacja o uwzględnieniu lub nieuwzględnieniu wniosku (numer wpisu w wykazie o decyzji)
9 Zastrzeżenia dotyczące udostępniania informacji
10 Numery innych wpisów w wykazie, dotyczących wnioskodawcy
11 Uwagi

Formularz C - karta informacyjna dla decyzji i postanowień

Lp. Decyzje i postanowienia
1 Numer wpisu
2 Zakres przedmiotowy decyzji/postanowienia*
3 Znak sprawy
4 Data wydania
5 Nazwa organu, który wydał decyzję/postanowienie*
6 Nazwa podmiotu, którego decyzja/postanowienie* dotyczy
7 Numer wpisu wniosku, dotyczącego decyzji/postanowienia*
8 Miejsce przechowywania (nazwa organu, nazwa komórki organizacyjnej, numer pokoju)
9 Informacja, czy decyzja/postanowienie* jest ostateczne
10 Zastrzeżenia dotyczące udostępniania informacji
11 Numery innych wpisów dotyczących podmiotu, których dotyczy decyzja/postanowienie*
12 Uwagi

* Niepotrzebne skreślić.

Formularz D - karta informacyjna dla polityk, strategii, planów lub programów oraz ich projektów

Lp. Polityki, strategie, plany lub programy oraz ich projekty
1 Numer wpisu
2 Nazwa i zakres dokumentu
3 Data sporządzenia dokumentu
4 Organ przedkładający politykę/strategię/plan/program/ich projekt*
5 Miejsce przechowywania (nazwa organu, nazwa komórki organizacyjnej, numer pokoju)
6 Zastrzeżenia dotyczące udostępniania informacji
7 Uwagi

* Organ, który opracował dany dokument.

Formularz E - karta informacyjna dla:

- raportu oddziaływania przedsięwzięcia na środowisko,

- prognozy oddziaływania na środowisko,

- analizy porealizacyjnej,

- dokumentacji mierniczo-geologicznej zlikwidowanych zakładów górniczych,

- wyników prac badawczych i studialnych z zakresu ochrony środowiska,

- dokumentów sporządzanych na potrzeby ewidencji odpadów

Lp. Raport oddziaływania przedsięwzięcia na środowisko, prognoza oddziaływania na środowisko, analiza porealizacyjna, dokumentacja mierniczo-geologiczna zlikwidowanych zakładów górniczych, wyniki prac badawczych i studialnych z zakresu ochrony środowiska, dokumenty sporządzane na potrzeby ewidencji odpadów
1 Numer wpisu
2 Nazwa dokumentu
3 Data sporządzenia dokumentu
4 Wykonawca dokumentu/zamawiający wykonanie dokumentu*
5 Miejsce przechowywania (nazwa organu, nazwa komórki organizacyjnej, numer pokoju)
6 Zastrzeżenia dotyczące udostępniania informacji
7 Numery innych wpisów w wykazie dotyczących podmiotu, który wykonał/zamówił* wykonanie dokumentu
8 Uwagi

* Niepotrzebne skreślić.

Formularz F - karta informacyjna dla:

a) wykazów rodzajów i ilości zanieczyszczeń wprowadzonych do powietrza,

b) wykazów pobranej wody oraz ilości, rodzaju i przeciętnego składu ścieków wprowadzonych do wód lub do ziemi

Lp. Wykaz rodzajów i ilości zanieczyszczeń wprowadzonych do powietrza/wykaz pobranej wody oraz ilości, rodzaju i przeciętnego składu ścieków wprowadzonych do wód lub do ziemi
1 Numer wpisu
2 Wykaz a/b*
3 Jednostka organizacyjna, której wykaz dotyczy (nazwa, adres, numer identyfikacyjny REGON)
4 Okres, którego wykaz dotyczy, i data złożenia wykazu
5 Organ, który przechowuje wykaz (nazwa organu, nazwa komórki organizacyjnej, numer pokoju)
6 Zastrzeżenia dotyczące udostępniania informacji
7 Informacja o dostępności wykazu w sieci komunikacji elektronicznej
8 Numery innych wpisów w wykazie dotyczących jednostki organizacyjnej, której wykaz dotyczy
9 Uwagi

* Niepotrzebne skreślić.

Formularz G - karta informacyjna dla innych informacji o dokumentach

Lp. Inne informacje o dokumentach
1 Numer wpisu
2 Dokument (np. jego nazwa)
3 Data sporządzenia dokumentu
4 Podmiot, który wykonał/zamówił* wykonanie dokumentu
5 Miejsce przechowywania (nazwa organu, nazwa komórki organizacyjnej, numer pokoju)
6 Zastrzeżenia dotyczące udostępniania informacji
7 Uwagi

* Niepotrzebne skreślić.

Zmiany w prawie

Stosunek prezydenta Dudy do wolnej Wigilii "uległ zawieszeniu"

Prezydent Andrzej Duda powiedział w czwartek, że ubolewa, że w sprawie ustawy o Wigilii wolnej od pracy nie przeprowadzono wcześniej konsultacji z prawdziwego zdarzenia. Jak dodał, jego stosunek do ustawy "uległ niejakiemu zawieszeniu". Wyraził ubolewanie nad tym, że pomimo wprowadzenia wolnej Wigilii, trzy niedziele poprzedzające święto mają być dniami pracującymi. Ustawa czeka na podpis prezydenta.

kk/pap 12.12.2024
ZUS: Renta wdowia - wnioski od stycznia 2025 r.

Od Nowego Roku będzie można składać wnioski o tzw. rentę wdowią, która dotyczy ustalenia zbiegu świadczeń z rentą rodzinną. Renta wdowia jest przeznaczona dla wdów i wdowców, którzy mają prawo do co najmniej dwóch świadczeń emerytalno-rentowych, z których jedno stanowi renta rodzinna po zmarłym małżonku. Aby móc ją pobierać, należy jednak spełnić określone warunki.

Grażyna J. Leśniak 20.11.2024
Zmiany w składce zdrowotnej od 1 stycznia 2026 r. Rząd przedstawił założenia

Przedsiębiorcy rozliczający się według zasad ogólnych i skali podatkowej oraz liniowcy będą od 1 stycznia 2026 r. płacić składkę zdrowotną w wysokości 9 proc. od 75 proc. minimalnego wynagrodzenia, jeśli będą osiągali w danym miesiącu dochód do wysokości 1,5-krotności przeciętnego wynagrodzenia w sektorze przedsiębiorstw w czwartym kwartale roku poprzedniego, włącznie z wypłatami z zysku, ogłaszanego przez prezesa GUS. Będzie też dodatkowa składka w wysokości 4,9 proc. od nadwyżki ponad 1,5-krotność przeciętnego wynagrodzenia, a liniowcy stracą możliwość rozliczenia zapłaconych składek w podatku dochodowym.

Grażyna J. Leśniak 18.11.2024
Prezydent podpisał nowelę ustawy o rozwoju lokalnym z udziałem lokalnej społeczności

Usprawnienie i zwiększenie efektywności systemu wdrażania Rozwoju Lokalnego Kierowanego przez Społeczność (RLKS) przewiduje ustawa z dnia 11 października 2024 r. o zmianie ustawy o rozwoju lokalnym z udziałem lokalnej społeczności. Jak poinformowała w czwartek Kancelaria Prezydenta, Andrzej Duda podpisał ją w środę, 13 listopada. Ustawa wejdzie w życie z dniem następującym po dniu ogłoszenia.

Grażyna J. Leśniak 14.11.2024
Do poprawki nie tylko emerytury czerwcowe, ale i wcześniejsze

Problem osób, które w latach 2009-2019 przeszły na emeryturę w czerwcu, przez co - na skutek niekorzystnych zasad waloryzacji - ich świadczenia były nawet o kilkaset złotych niższe od tych, jakie otrzymywały te, które przeszły na emeryturę w kwietniu lub w maju, w końcu zostanie rozwiązany. Emerytura lub renta rodzinna ma - na ich wniosek złożony do ZUS - podlegać ponownemu ustaleniu wysokości. Zdaniem prawników to dobra regulacja, ale równie ważna i paląca jest sprawa wcześniejszych emerytur. Obie powinny zostać załatwione.

Grażyna J. Leśniak 06.11.2024
Bez konsultacji społecznych nie będzie nowego prawa

Już od jutra rządowi trudniej będzie, przy tworzeniu nowego prawa, omijać proces konsultacji publicznych, wykorzystując w tym celu projekty poselskie. W czwartek, 31 października, wchodzą w życie zmienione przepisy regulaminu Sejmu, które nakazują marszałkowi Sejmu kierowanie projektów poselskich do konsultacji publicznych i wymagają sporządzenia do nich oceny skutków regulacji. Każdy obywatel będzie mógł odtąd zgłosić własne uwagi do projektów poselskich, korzystając z Systemu Informacyjnego Sejmu.

Grażyna J. Leśniak 30.10.2024
Metryka aktu
Identyfikator:

Dz.U.2001.15.164

Rodzaj: Rozporządzenie
Tytuł: Określenie wzoru publicznie dostępnego wykazu danych o dokumentach zawierających informacje o środowisku i jego ochronie.
Data aktu: 20/02/2001
Data ogłoszenia: 02/03/2001
Data wejścia w życie: 17/03/2001