Nadanie statutu Kancelarii Prezesa Rady Ministrów.

ROZPORZĄDZENIE
PREZESA RADY MINISTRÓW
z dnia 28 lipca 2000 r.
w sprawie nadania statutu Kancelarii Prezesa Rady Ministrów.

Na podstawie art. 31 ustawy z dnia 8 sierpnia 1996 r. o organizacji i trybie pracy Rady Ministrów oraz o zakresie działania ministrów (Dz. U. z 1999 r. Nr 82, poz. 929) zarządza się, co następuje:
§  1.
1.
Kancelaria Prezesa Rady Ministrów, zwana dalej "Kancelarią", jest urzędem zapewniającym obsługę merytoryczną, prawną, organizacyjną, techniczną i kancelaryjno-biurową Rady Ministrów, Prezesa Rady Ministrów, wiceprezesów Rady Ministrów, stałych komitetów Rady Ministrów, Kolegium do Spraw Służb Specjalnych oraz Komitetu Ochrony Informacji Niejawnych.
2.
Kancelaria zapewnia obsługę ministrów-członków Rady Ministrów, jeżeli wynika to z przepisów ustalających szczegółowy zakres działania danego ministra.
3.
Kancelaria zapewnia również obsługę pełnomocników Rządu, komitetów, komisji wspólnych, rad, zespołów oraz innych kolegialnych organów pomocniczych i opiniodawczo-doradczych, jeżeli tak stanowią przepisy o ich utworzeniu.
§  2.
1.
Kancelaria działa zgodnie z zarządzeniami i poleceniami Prezesa Rady Ministrów.
2.
Kancelaria wykonuje powierzone zadania pod kierownictwem Szefa Kancelarii Prezesa Rady Ministrów, zwanego dalej "Szefem Kancelarii".
§  3.
Szef Kancelarii kieruje Kancelarią przy pomocy sekretarzy i podsekretarzy stanu w Kancelarii, Sekretarza Rady Ministrów, Sekretarza do Spraw Parlamentarnych, Dyrektora Generalnego Kancelarii oraz dyrektorów komórek organizacyjnych Kancelarii.
§  4. 1
Szef Kancelarii, za zgodą Prezesa Rady Ministrów, wyznacza swojego zastępcę spośród sekretarzy lub podsekretarzy stanu w Kancelarii oraz określa zakres jego czynności.
§  5.
Szef Kancelarii może tworzyć i znosić zespoły doradcze i opiniodawcze do opracowania spraw zleconych przez Radę Ministrów i Prezesa Rady Ministrów, określając nazwę, skład osobowy, zakres i tryb ich działania oraz zasady ich obsługi.
§  6.
Szef Kancelarii może imiennie upoważnić osoby wymienione w § 3 do załatwiania w jego imieniu spraw należących do zadań Kancelarii.
§  7.
1.
Sekretarz Rady Ministrów i Sekretarz do Spraw Parlamentarnych wykonują zadania określone w odrębnych przepisach.
2.
Sekretarz Rady Ministrów w szczególności koordynuje pracę komórek, o których mowa w § 9 pkt 11-14, w zakresie realizacji ich funkcji obsługi Rady Ministrów i komitetów Rady Ministrów.
3.
Szczegółowe zasady koordynacji, o której mowa w ust. 2, ustala Szef Kancelarii w porozumieniu z przewodniczącym właściwego komitetu.
§  8.
1.
W Kancelarii działa Gabinet Polityczny Prezesa Rady Ministrów.
2.
W Kancelarii mogą działać ponadto odrębnie tworzone i znoszone gabinety polityczne oraz sekretariaty wiceprezesów Rady Ministrów, a także gabinety polityczne oraz sekretariaty ministrów-członków Rady Ministrów, o których mowa w § 1 ust. 2.
3.
Szczegółowy zakres zadań i kompetencji szefów gabinetów politycznych w Kancelarii określają odpowiednio Prezes Rady Ministrów, wiceprezesi Rady Ministrów oraz ministrowie-członkowie Rady Ministrów.
§  9.
W skład Kancelarii wchodzą następujące komórki organizacyjne:
1)
Gabinet Polityczny Prezesa Rady Ministrów,
2) 2
(skreślony),
3) 3
(skreślony),
4)
Sekretariat Prezesa Rady Ministrów,
5)
Sekretariaty Wiceprezesów Rady Ministrów,
6) 4
(skreślony),
7) 5
(skreślony),
8)
Sekretariat Kolegium do Spraw Służb Specjalnych,
9) 6
Sekretariat Kancelarii Prezesa Rady Ministrów,
10)
Departament Spraw Parlamentarnych Rządu,
11)
Departament Prezydialny,
12) 7
(skreślony),
13) 8
(skreślony),
13a) 9
°Departament Ekonomiczno-Społeczny,
14)
Departament Spraw Obronnych,
15) 10
(skreślony),
16) 11
Departament Spraw Zagranicznych,
17) 12
(skreślony),
18)
Departament Prawny,
19)
Departament Kontroli i Nadzoru,
20)
Departament Skarg, Wniosków i Petycji,
21)
Centrum Informacyjne Rządu,
22)
Departament Komunikacji Społecznej,
23)
Departament Analiz Programowych,
24)
Biuro do Spraw Usuwania Skutków Powodzi,
25)
Biuro Dyrektora Generalnego,
26)
Biuro Administracyjno-Gospodarcze,
27)
Biuro Finansowe,
28)
Biuro Informatyki,
29)
Biuro Ochrony,
30)
Biuro Kadr, Szkolenia i Rozwoju Zawodowego.
§  10.
Organizację wewnętrzną i szczegółowy zakres zadań komórek organizacyjnych Kancelarii oraz tryb ich pracy określa regulamin organizacyjny nadany przez Szefa Kancelarii na wniosek Dyrektora Generalnego Kancelarii.
§  11.
Traci moc rozporządzenie Prezesa Rady Ministrów z dnia 23 czerwca 1999 r. w sprawie nadania statutu Kancelarii Prezesa Rady Ministrów (Dz. U. Nr 56, poz. 590 i Nr 109, poz. 1240).
§  12.
Rozporządzenie wchodzi w życie z dniem ogłoszenia.
1 § 4 zmieniony przez § 1 pkt 1 rozporządzenia z dnia 29 października 2001 r. (Dz.U.01.125.1374) zmieniającego nin. rozporządzenie z dniem 30 października 2001 r.
2 § 9 pkt 2 skreślony przez § 1 pkt 2 lit. a) rozporządzenia z dnia 29 października 2001 r. (Dz.U.01.125.1374) zmieniającego nin. rozporządzenie z dniem 30 października 2001 r.
3 § 9 pkt 3 skreślony przez § 1 pkt 2 lit. a) rozporządzenia z dnia 29 października 2001 r. (Dz.U.01.125.1374) zmieniającego nin. rozporządzenie z dniem 30 października 2001 r.
4 § 9 pkt 6 skreślony przez § 1 pkt 2 lit. a) rozporządzenia z dnia 29 października 2001 r. (Dz.U.01.125.1374) zmieniającego nin. rozporządzenie z dniem 30 października 2001 r.
5 § 9 pkt 7 skreślony przez § 1 pkt 2 lit. a) rozporządzenia z dnia 29 października 2001 r. (Dz.U.01.125.1374) zmieniającego nin. rozporządzenie z dniem 30 października 2001 r.
6 § 9 pkt 9 zmieniony przez § 1 pkt 1 rozporządzenia z dnia 30 października 2000 r. (Dz.U.00.92.1018) zmieniającego nin. rozporządzenie z dniem 30 października 2000 r.
7 § 9 pkt 12 skreślony przez § 1 pkt 2 lit. a) rozporządzenia z dnia 29 października 2001 r. (Dz.U.01.125.1374) zmieniającego nin. rozporządzenie z dniem 30 października 2001 r.
8 § 9 pkt 13 skreślony przez § 1 pkt 2 lit. a) rozporządzenia z dnia 29 października 2001 r. (Dz.U.01.125.1374) zmieniającego nin. rozporządzenie z dniem 30 października 2001 r.
9 § 9 pkt 13a dodany przez § 1 pkt 2 lit. b) rozporządzenia z dnia 29 października 2001 r. (Dz.U.01.125.1374) zmieniającego nin. rozporządzenie z dniem 30 października 2001 r.
10 § 9 pkt 15 skreślony przez § 1 pkt 2 lit. a) rozporządzenia z dnia 29 października 2001 r. (Dz.U.01.125.1374) zmieniającego nin. rozporządzenie z dniem 30 października 2001 r.
11 § 9 pkt 16:

- skreślony przez § 1 pkt 2 rozporządzenia z dnia 30 października 2000 r. (Dz.U.00.92.1018) zmieniającego nin. rozporządzenie z dniem 30 października 2000 r.,

- dodany przez § 1 rozporządzenia z dnia 13 marca 2001 r. (Dz.U.01.18.211) zmieniającego nin. rozporządzenie z dniem 17 marca 2001 r.

12 § 9 pkt 17 skreślony przez § 1 pkt 2 lit. a) rozporządzenia z dnia 29 października 2001 r. (Dz.U.01.125.1374) zmieniającego nin. rozporządzenie z dniem 30 października 2001 r.

Zmiany w prawie

ZUS: Renta wdowia - wnioski od stycznia 2025 r.

Od Nowego Roku będzie można składać wnioski o tzw. rentę wdowią, która dotyczy ustalenia zbiegu świadczeń z rentą rodzinną. Renta wdowia jest przeznaczona dla wdów i wdowców, którzy mają prawo do co najmniej dwóch świadczeń emerytalno-rentowych, z których jedno stanowi renta rodzinna po zmarłym małżonku. Aby móc ją pobierać, należy jednak spełnić określone warunki.

Grażyna J. Leśniak 20.11.2024
Zmiany w składce zdrowotnej od 1 stycznia 2026 r. Rząd przedstawił założenia

Przedsiębiorcy rozliczający się według zasad ogólnych i skali podatkowej oraz liniowcy będą od 1 stycznia 2026 r. płacić składkę zdrowotną w wysokości 9 proc. od 75 proc. minimalnego wynagrodzenia, jeśli będą osiągali w danym miesiącu dochód do wysokości 1,5-krotności przeciętnego wynagrodzenia w sektorze przedsiębiorstw w czwartym kwartale roku poprzedniego, włącznie z wypłatami z zysku, ogłaszanego przez prezesa GUS. Będzie też dodatkowa składka w wysokości 4,9 proc. od nadwyżki ponad 1,5-krotność przeciętnego wynagrodzenia, a liniowcy stracą możliwość rozliczenia zapłaconych składek w podatku dochodowym.

Grażyna J. Leśniak 18.11.2024
Prezydent podpisał nowelę ustawy o rozwoju lokalnym z udziałem lokalnej społeczności

Usprawnienie i zwiększenie efektywności systemu wdrażania Rozwoju Lokalnego Kierowanego przez Społeczność (RLKS) przewiduje ustawa z dnia 11 października 2024 r. o zmianie ustawy o rozwoju lokalnym z udziałem lokalnej społeczności. Jak poinformowała w czwartek Kancelaria Prezydenta, Andrzej Duda podpisał ją w środę, 13 listopada. Ustawa wejdzie w życie z dniem następującym po dniu ogłoszenia.

Grażyna J. Leśniak 14.11.2024
Do poprawki nie tylko emerytury czerwcowe, ale i wcześniejsze

Problem osób, które w latach 2009-2019 przeszły na emeryturę w czerwcu, przez co - na skutek niekorzystnych zasad waloryzacji - ich świadczenia były nawet o kilkaset złotych niższe od tych, jakie otrzymywały te, które przeszły na emeryturę w kwietniu lub w maju, w końcu zostanie rozwiązany. Emerytura lub renta rodzinna ma - na ich wniosek złożony do ZUS - podlegać ponownemu ustaleniu wysokości. Zdaniem prawników to dobra regulacja, ale równie ważna i paląca jest sprawa wcześniejszych emerytur. Obie powinny zostać załatwione.

Grażyna J. Leśniak 06.11.2024
Bez konsultacji społecznych nie będzie nowego prawa

Już od jutra rządowi trudniej będzie, przy tworzeniu nowego prawa, omijać proces konsultacji publicznych, wykorzystując w tym celu projekty poselskie. W czwartek, 31 października, wchodzą w życie zmienione przepisy regulaminu Sejmu, które nakazują marszałkowi Sejmu kierowanie projektów poselskich do konsultacji publicznych i wymagają sporządzenia do nich oceny skutków regulacji. Każdy obywatel będzie mógł odtąd zgłosić własne uwagi do projektów poselskich, korzystając z Systemu Informacyjnego Sejmu.

Grażyna J. Leśniak 30.10.2024
Nowy urlop dla rodziców wcześniaków coraz bliżej - rząd przyjął projekt ustawy

Rada Ministrów przyjęła we wtorek przygotowany w Ministerstwie Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej projekt ustawy wprowadzający nowe uprawnienie – uzupełniający urlop macierzyński dla rodziców wcześniaków i rodziców dzieci urodzonych w terminie, ale wymagających dłuższej hospitalizacji po urodzeniu. Wymiar uzupełniającego urlopu macierzyńskiego będzie wynosił odpowiednio do 8 albo do 15 tygodni.

Grażyna J. Leśniak 29.10.2024
Metryka aktu
Identyfikator:

Dz.U.2000.61.713

Rodzaj: Rozporządzenie
Tytuł: Nadanie statutu Kancelarii Prezesa Rady Ministrów.
Data aktu: 28/07/2000
Data ogłoszenia: 28/07/2000
Data wejścia w życie: 28/07/2000