Oświadczenia o stanie majątkowym funkcjonariuszy i pracowników Inspekcji Celnej.

ROZPORZĄDZENIE
MINISTRA FINANSÓW
z dnia 7 maja 1999 r.
w sprawie oświadczeń o stanie majątkowym funkcjonariuszy i pracowników Inspekcji Celnej.

Na podstawie art. 37 ust. 2 ustawy z dnia 6 czerwca 1997 r. o Inspekcji Celnej (Dz. U. Nr 71, poz. 449 i z 1998 r. Nr 137, poz. 886) zarządza się, co następuje:
§  1.
Rozporządzenie określa:
1)
sposób wypełniania oświadczenia o stanie majątkowym funkcjonariuszy i pracowników zatrudnionych w Inspekcji Celnej oraz objaśnienia co do terminu i miejsca składania, odpowiedzialności za podanie informacji niezgodnych z faktycznym stanem rzeczy,
2)
wzór oświadczenia o stanie majątkowym, składanego przez funkcjonariuszy i pracowników zatrudnionych w Inspekcji Celnej.
§  2.
1.
Funkcjonariusze i pracownicy Inspekcji Celnej składają oświadczenia o stanie majątkowym swoim oraz małżonków i osób pozostających we wspólnym gospodarstwie domowym, zwane dalej "oświadczeniami", w terminie do dnia 31 stycznia każdego roku, z zastrzeżeniem ust. 3.
2.
Wzór oświadczenia, o którym mowa w ust. 1, stanowi załącznik do rozporządzenia.
3.
Osoby podejmujące zatrudnienie w Inspekcji Celnej składają oświadczenia w dniu nawiązania stosunku pracy.
§  3.
Złożone bezpośredniemu przełożonemu oświadczenia przekazywane są niezwłocznie do komórki organizacyjnej właściwej do spraw pracowniczych, która dokonuje ich rejestracji i przechowuje je w aktach osobowych funkcjonariuszy i pracowników Inspekcji Celnej jako dokumenty zastrzeżone w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 22 stycznia 1999 r. o ochronie informacji niejawnych (Dz. U. Nr 11, poz. 95).
§  4.
Rozporządzenie wchodzi w życie z dniem ogłoszenia.

ZAŁĄCZNIK

WZÓR

oświadczenia o stanie majątkowym składanego przez funkcjonariuszy i pracowników Inspekcji Celnej

ZASTRZEŻONE

(PO WYPEŁNIENIU)

OŚWIADCZENIE O STANIE MAJĄTKOWYM

Ja, niżej podpisany(a) ......................... zatrudniony(a)

(imię i nazwisko)

w ..............................................na stanowisku

(nazwa jednostki organizacyjnej IC)

.................................. i zamieszkały(a) w .........

(zajmowane stanowisko służbowe)

..............................................................

(adres miejsca pobytu stałego i czasowego)

oświadczam, że:

I. Posiadam:

1. Mieszkanie:

.........................................................

.........................................................

(rodzaj: lokal w budynku wielomieszkaniowym, dom

wolno stojący itp.)

tytuł prawny ............................................

(własność, współwłasność - wielkość

udziału, umowa najmu - wynajmujący itp.)

powierzchnia użytkowa ............. m2

adres ...............................................

2. Nieruchomość rolną:

.........................................................

.........................................................

(rodzaj: gospodarstwo rolne, hodowlane, ogrodnicze,

sadownicze itp.)

tytuł prawny ........................................

(własność, współwłasność - wielkość

udziałów, dzierżawa itp.)

powierzchnia gruntów rolnych ............. m2

adres ................................................

3. Inne nieruchomości:

.........................................................

.........................................................

.........................................................

(rodzaj, adres, wielkość lub wartość, tytuł prawny

posiadania)

4. Ruchomości o wartości jednostkowej przekraczającej

równowartość 3.000 EURO:

.........................................................

.........................................................

.........................................................

(rodzaj, tytuł prawny posiadania, wartość szacunkowa)

5. Udziały i akcje w spółkach prawa handlowego lub

cywilnego:

.........................................................

.........................................................

(nazwy i adresy spółek, liczba i wartość akcji lub

udziałów)

6. Zasoby pieniężne:

wartość w złotych polskich ...............

.........................................................

.........................................................

.........................................................

(forma tezauryzacji gotówki: lokata bankowa, papiery

wartościowe itp.)

II. Prowadzę działalność gospodarczą:

..............................................................

..............................................................

..............................................................

..............................................................

(przedmiot i czas prowadzenia działalności, siedziba firmy,

szacunkowy dochód roczny brutto)

III. Nabyłem(am) w drodze przetargu mienie od Skarbu Państwa,

państwowej osoby prawnej, samorządowej osoby prawnej,

jednostek samorządu terytorialnego bądź ich związków:

..............................................................

..............................................................

..............................................................

..............................................................

..............................................................

(rodzaj mienia, czas nabycia i wartość szacunkowa)

IV. Jestem członkiem zarządu, rady nadzorczej lub komisji

rewizyjnej spółki prawa handlowego:

..............................................................

..............................................................

..............................................................

..............................................................

(nazwy i adresy spółek, dokładne wskazanie pełnionej funkcji,

czas ich pełnienia i wysokość otrzymywanego wynagrodzenia)

V. Jestem zatrudniony(a) lub wykonuję inne zajęcie w spółkach

lub innych podmiotach gospodarczych:

..............................................................

..............................................................

..............................................................

..............................................................

(nazwy i adresy spółek, okres zatrudnienia lub podstawa

prawna innych zajęć, wysokość wynagrodzenia)

VI. Jestem członkiem zarządu fundacji prowadzących działalność

gospodarczą:

..............................................................

..............................................................

..............................................................

..............................................................

..............................................................

..............................................................

(nazwy i adresy fundacji, dokładne wskazanie pełnionych

funkcji, czas ich pełnienia i wysokość otrzymywanego

wynagrodzenia)

VII. Stan majątkowy mojego małżonka jest następujący:

..............................................................

..............................................................

..............................................................

..............................................................

(dotyczące małżonka informacje w zakresie określonym

w pkt I-VI)

VIII. Stan majątkowy osób pozostających ze mną we wspólnym

gospodarstwie domowym jest następujący:

..............................................................

..............................................................

..............................................................

..............................................................

..............................................................

..............................................................

..............................................................

(imiona i nazwiska, stopień pokrewieństwa lub powinowactwa

z osobami pozostającymi we wspólnym gospodarstwie domowym

oraz dotyczące każdej z tych osób informacje w zakresie

określonym w pkt I-VI)

IX. Inne dane, które składający(a) oświadczenie uważa za

istotne:

..............................................................

..............................................................

..............................................................

..............................................................

Niezłożenie oświadczenia lub zatajenie prawdy powoduje odpowiedzialność służbową. Podanie w niniejszym oświadczeniu nieprawdy powoduje odpowiedzialność karną na zasadach określonych w art. 271 ustawy z dnia 6 czerwca 1997 r. Kodeks karny (Dz. U. Nr 88, poz. 553).

Złożenie oświadczenia stanowi realizację obowiązku wynikającego z art. 17 ust. 4 ustawy z dnia 16 września 1982 r. o pracownikach urzędów państwowych (Dz. U. Nr 31, poz. 214 z późn. zm.).

............. ............. .................................

(miejscowość) (data) (czytelny podpis

składającego/ej/ oświadczenie)

--------------------------------------------------------------

Objaśnienia:

1. W przypadku gdy składający(a) oświadczenie, jego (jej) małżonek lub osoby pozostające we wspólnym gospodarstwie domowym nie posiadają przedmiotów majątkowych objętych oświadczeniem, należy w odpowiednich punktach oświadczenia wpisywać adnotację "nie dotyczy".

2. W przypadku gdy składane jest kolejne oświadczenie i w stanie majątkowym nie nastąpiły zmiany w porównaniu z treścią oświadczenia poprzedniego, należy w odpowiednich punktach oświadczenia wpisywać adnotacje "bez zmian".

Zmiany w prawie

Stosunek prezydenta Dudy do wolnej Wigilii "uległ zawieszeniu"

Prezydent Andrzej Duda powiedział w czwartek, że ubolewa, że w sprawie ustawy o Wigilii wolnej od pracy nie przeprowadzono wcześniej konsultacji z prawdziwego zdarzenia. Jak dodał, jego stosunek do ustawy "uległ niejakiemu zawieszeniu". Wyraził ubolewanie nad tym, że pomimo wprowadzenia wolnej Wigilii, trzy niedziele poprzedzające święto mają być dniami pracującymi. Ustawa czeka na podpis prezydenta.

kk/pap 12.12.2024
ZUS: Renta wdowia - wnioski od stycznia 2025 r.

Od Nowego Roku będzie można składać wnioski o tzw. rentę wdowią, która dotyczy ustalenia zbiegu świadczeń z rentą rodzinną. Renta wdowia jest przeznaczona dla wdów i wdowców, którzy mają prawo do co najmniej dwóch świadczeń emerytalno-rentowych, z których jedno stanowi renta rodzinna po zmarłym małżonku. Aby móc ją pobierać, należy jednak spełnić określone warunki.

Grażyna J. Leśniak 20.11.2024
Zmiany w składce zdrowotnej od 1 stycznia 2026 r. Rząd przedstawił założenia

Przedsiębiorcy rozliczający się według zasad ogólnych i skali podatkowej oraz liniowcy będą od 1 stycznia 2026 r. płacić składkę zdrowotną w wysokości 9 proc. od 75 proc. minimalnego wynagrodzenia, jeśli będą osiągali w danym miesiącu dochód do wysokości 1,5-krotności przeciętnego wynagrodzenia w sektorze przedsiębiorstw w czwartym kwartale roku poprzedniego, włącznie z wypłatami z zysku, ogłaszanego przez prezesa GUS. Będzie też dodatkowa składka w wysokości 4,9 proc. od nadwyżki ponad 1,5-krotność przeciętnego wynagrodzenia, a liniowcy stracą możliwość rozliczenia zapłaconych składek w podatku dochodowym.

Grażyna J. Leśniak 18.11.2024
Prezydent podpisał nowelę ustawy o rozwoju lokalnym z udziałem lokalnej społeczności

Usprawnienie i zwiększenie efektywności systemu wdrażania Rozwoju Lokalnego Kierowanego przez Społeczność (RLKS) przewiduje ustawa z dnia 11 października 2024 r. o zmianie ustawy o rozwoju lokalnym z udziałem lokalnej społeczności. Jak poinformowała w czwartek Kancelaria Prezydenta, Andrzej Duda podpisał ją w środę, 13 listopada. Ustawa wejdzie w życie z dniem następującym po dniu ogłoszenia.

Grażyna J. Leśniak 14.11.2024
Do poprawki nie tylko emerytury czerwcowe, ale i wcześniejsze

Problem osób, które w latach 2009-2019 przeszły na emeryturę w czerwcu, przez co - na skutek niekorzystnych zasad waloryzacji - ich świadczenia były nawet o kilkaset złotych niższe od tych, jakie otrzymywały te, które przeszły na emeryturę w kwietniu lub w maju, w końcu zostanie rozwiązany. Emerytura lub renta rodzinna ma - na ich wniosek złożony do ZUS - podlegać ponownemu ustaleniu wysokości. Zdaniem prawników to dobra regulacja, ale równie ważna i paląca jest sprawa wcześniejszych emerytur. Obie powinny zostać załatwione.

Grażyna J. Leśniak 06.11.2024
Bez konsultacji społecznych nie będzie nowego prawa

Już od jutra rządowi trudniej będzie, przy tworzeniu nowego prawa, omijać proces konsultacji publicznych, wykorzystując w tym celu projekty poselskie. W czwartek, 31 października, wchodzą w życie zmienione przepisy regulaminu Sejmu, które nakazują marszałkowi Sejmu kierowanie projektów poselskich do konsultacji publicznych i wymagają sporządzenia do nich oceny skutków regulacji. Każdy obywatel będzie mógł odtąd zgłosić własne uwagi do projektów poselskich, korzystając z Systemu Informacyjnego Sejmu.

Grażyna J. Leśniak 30.10.2024
Metryka aktu
Identyfikator:

Dz.U.1999.41.418

Rodzaj: Rozporządzenie
Tytuł: Oświadczenia o stanie majątkowym funkcjonariuszy i pracowników Inspekcji Celnej.
Data aktu: 07/05/1999
Data ogłoszenia: 10/05/1999
Data wejścia w życie: 10/05/1999