(Ratyfikowana zgodnie z przepisami ust. 1-go art. 49-go Konstytucji R. P.).W IMIENIU RZECZYPOSPOLITEJ POLSKIEJ,
MY, IGNACY MOŚCICKI,
PREZYDENT RZECZYPOSPOLITEJ POLSKIEJ,
wszem wobec i każdemu zosobna, komu o tem wiedzieć należy, wiadomem czynimy:
Dnia dwudziestego szóstego marca tysiąc dziewięćset dwudziestego siódmego roku podpisana została w Warszawie pomiędzy Rządem Rzeczypospolitej Polskiej a Rządem Rzeszy Niemieckiej Umowa o ułatwieniach komunikacji międzynarodowej na linji kolejowej Firchau-Chojnice-Tczew-Marienburg, wraz z Protokółem Końcowym o nastepującem brzmieniu dosłownem:
Umowa
o ułatwieniach komunikacji międzynarodowej na linji kolejowej
Firchau-Chojnice-Tczew-Marienburg z dnia 26 marca 1927 roku.
Ożywione pragnieniem ułatwienia międzynarodowej kolejowej komunikacji osobowej, bagażowej, przesyłek nadzwyczajnych i przyspieszonych przesyłek pospiesznych w tranzycie przez terytorjum Rzeczypospolitej Polskiej i przez terytorium Wolnego Miasta Gdańska na linji kolejowej Firchau-Chojnice- Tczew-Marienburg, zamianowały swymi Pełnomocnikami:
Polska:
pana Franciszka Moskwę., wice-dyrektora w Ministerstwie Komunikacji
i
pana Felicjana Prochaskę, naczelnika wydziału w Ministerstwie Skarbu,
działających w myśl ustępu 6, artykułu 104, Traktatu Wersalskiego z dnia 28 czerwca 1919 także za Wolne Miasto Gdańsk, o ile ono wchodzi w rachubę, jako Strona Umawiająca się,
Niemcy:
pana Ulricha Rauschera, Nadzwyczajnego Posła i Ministra Pełnomocnego Rzeszy Niemieckiej w Warszawie
i
pana Karola Scholza, Tajnego Radcę Rządu, Dyrektora Kolei Rzeszy.
Pełnomocnicy po zbadaniu i wymianie pełnomocnictw, uznanych za dobre i należyte, zgodzili się na następujące postanowienia: