ROZPORZĄDZENIE
MINISTRA KOMUNIKACJI
z dnia 16 marca 1927 r.
wydane w porozumieniu z Ministrami: Sprawiedliwości, Skarbu, Przemyślu i Handlu oraz Rolnictwa I Dóbr Państwowych o wprowadzeniu bezpośrednich komunikacyj towarowych pomiędzy Polską z Jednej strony a Czechosłowacją, Hustrją, Wągrami, Włochami, Szwajcarją, Królestwem Serbów, Chorwatów I Słoweńców oraz Rumunią z drugiej strony.
______*) 1 frank złoty = dolara Stanów Zjednoczonych Ameryki Północnej
______
1) Tylko dla tranzytu w komunikacji ze stacjami kolei lokalnych Adolf-Rossbach-Asch.
2) Tylko dla tranzytu przesyłek zwyczajnych.
3) Tylko dla tranzytu przesyłek pośpiesznych.
______
1) W razie żądania stosowania taryfy dla górnośląskiej komunikacji sąsiedzkiej – polskogórnośląsko-niemieckiej komunikacji związkowej przejścia tego nie należy wskazywać.
2) Przejście dla przesyłek pośpiesznych drobnych niedozwolone.
3) Poręba wchodzi w rachubę jako stacja graniczna tylko przy przesyłkach wagonowych w omunikacji ze stacjami: Bytom Nowy, Czarny Las, Wirek Nowowiejski i Wolfgang.
______
1) Tylko dla tranzytu przesyłek zwyczajnych.
2) Tylko dla tranzytu przesyłek pośpiesznych.
1 Rozdział C zmieniony przez § 1 rozporządzenia z dnia 21 grudnia 1927 r. (Dz.U.27.118.1020) zmieniającego nin. rozporządzenie z dniem 1 stycznia 1928 r.
2 Rozdział E:- zmieniony przez § 1 rozporządzenia z dnia 3 września 1927 r. (Dz.U.27.79.692) zmieniającego nin. rozporządzenie z dniem 1 września 1927 r.
- zmieniony przez § 1 pkt 1 i 2 rozporządzenia z dnia 21 grudnia 1927 r. (Dz.U.27.118.1020) zmieniającego nin. rozporządzenie z dniem 1 stycznia 1928 r.
- zmieniony przez § 1 rozporządzenia z dnia 18 lutego 1928 r. (Dz.U.28.21.192) zmieniającego nin. rozporządzenie z dniem 20 lutego 1928 r.
- zmieniony przez § 1 rozporządzenia z dnia 14 czerwca 1928 r. (Dz.U.28.66.617) zmieniającego nin. rozporządzenie z dniem 15 czerwca 1928 r.