Projekt rozporządzenia ministra finansów zmieniającego rozporządzenie w sprawie wzorów pełnomocnictwa szczególnego i pełnomocnictwa do doręczeń oraz wzorów zawiadomienia o zmianie, odwołaniu lub wypowiedzeniu tych pełnomocnictw doprecyzowuje też objaśnienia dotyczące w szczególności obowiązku podawania przez pełnomocników będących adwokatem, radcą prawnym czy doradcą podatkowym adresu elektronicznego na potrzeby doręczania pism pełnomocnikowi oraz wyjaśnia pojęcie „adres elektroniczny”.
Przewidziane w nim zmiany mają też charakter ujednolicający (m.in. zakres danych mocodawcy i pełnomocnika oraz treść oświadczeń przez nich składanych) z rozwiązaniami zastosowanymi we wzorze pełnomocnictwa ogólnego i we wzorze zawiadomienia o zmianie, odwołaniu lub wypowiedzeniu tego pełnomocnictwa, które obowiązują od 1 lipca 2016 r.
Zobacz też: Od 1 lipca pełnomocnictwo ogólne daje możliwość szerokiego zastępstwa strony >>
Wprowadzenie powyższych zmian ma usunąć dotychczasowe wątpliwości interpretacyjne usprawnić stosowanie wzorów pełnomocnictw ma uprościć kontakty podatników, płatników oraz inkasentów z administracją podatkową. Zmniejszy też liczbę przypadków, w których organy podatkowe były zmuszone wzywać mocodawcę czy pełnomocnika do uzupełnienia braków w pełnomocnictwie, a tym samym wydłużał się czas załatwienia sprawy.