W przypadku stałej obsługi polecanym rozwiązaniem jest promowanie lojalności klienta poprzez dodatkowe świadczenia nieobjęte umową. Może to być dodatkowa analiza ekonomiczna, zaproszenie na nieodpłatną prezentację innych usług kancelarii lub szkolenie z tematyki związanej z działalnością klienta. Takie „nagrody” są istotnym argumentem za kontynuowaniem współpracy z kancelarią, szczególnie w sytuacji, kiedy klient rozważa zmianę usługodawcy. Jest to także skuteczny sposób na odróżnienie się od konkurencji pod warunkiem, że te dodatkowe świadczenia będą dla klienta atrakcyjne.
Rekomendacje to najpopularniejsza forma pozyskiwania przez doradców podatkowych nowych klientów. Przedsiębiorca zadowolony z usług świadczonych przez kancelarię podatkową, z pewnością poleci „swojego” doradcę innemu przedsiębiorcy. W warunkach bardzo wyrównanych cen za obsługę podatkowo-księgową oraz przy rosnącej konkurencji na rynku usług doradczych, chcąc zdobywać nowe zlecenia, trzeba stworzyć ofertę, która przekona klienta do tej, a nie innej kancelarii. Przedsiębiorca, mając do wyboru bardzo zbliżone cenowo oferty usług podobnej jakości, z pewnością zdecyduje się na współpracę z doradcą podatkowym, który zaproponuje mu coś więcej niż standardowa usługa.
Dodatkowe świadczenia do dobry sposób na budowanie dobrych relacji z klientem kancelarii. Na pewno wymaga wysiłku i dodatkowego nakładu pracy i z tego powodu część usługodawców podchodzi do tego sceptycznie. Warto jednak pamiętać, że wszelkie działania nastawione na podwyższenia poziomu obsługi klienta procentują jego lojalnością i stwarzają szansę na wieloletnią, udaną i satysfakcjonującą dla obu stron współpracę.