Konkurs, którego celem jest promocja wysokich standardów obsługi klienta oraz tworzenie przyjaznej atmosfery między urzędami skarbowymi i przedsiębiorcami, przeprowadzono po raz pierwszy w 2003 r. Coroczne wyróżnienia są wyrazem uznania przedsiębiorców dla jakości pracy urzędów skarbowych, tym samym dla umiejętności i kompetencji pracowników administracji skarbowej. Założeniem akcji jest również lepsze wzajemne poznanie praw i obowiązków, które towarzyszą działalności urzędów i przedsiębiorstw oraz zachęcanie przedsiębiorców do rzetelnego i terminowego rozliczania się z podatków.
Przedsiębiorcy wypełniają ankiety, w których wybierają najlepiej ich zdaniem funkcjonujące urzędy skarbowe w Polsce. Oceniają jakość obsługi w urzędach oraz łatwość komunikacji i kompetencje pracowników Krajowej Administracji Skarbowej. Te urzędy skarbowe, które zdobędą największą ilość punktów w ankietach, otrzymają tytuł „Urzędu Skarbowego Przyjaznego Przedsiębiorcy". Prawo używania tytułu przysługuje przez 1 rok, do czasu rozstrzygnięcia następnej edycji konkursu.