Zdaniem przedsiębiorców najwięcej przyjaznych urzędów skarbowych znajduje się w województwach mazowieckim (13) oraz kujawsko-pomorskim i zachodniopomorskim (po 6). Podobnie jak w ubiegłych latach w ankiecie konkursowej oceniano jakość obsługi podatnika przez urząd, łatwość komunikacji z urzędem oraz kompetencje pracowników. W tym roku w ramach konkursu wpłynęło ponad 23 tysiące ankiet.
Podczas 11. edycji przedsiębiorcy wskazywali przede wszystkim na profesjonalizm urzędników w obsłudze podatników. Sugerowali również wydłużenie godzin pracy urzędów, stworzenie dyżurów popołudniowych, potrzebę skrócenia terminu uzyskiwania zaświadczeń oraz zwiększenie zakresu spraw, które mogłyby zostać załatwiane drogą elektroniczną.
Inicjatywa wspólnego konkursu organizowanego przez Ministerstwo Finansów oraz Business Centre Club powstała 11 lat temu. Od początku jego zadaniem jest promowanie wysokich standardów obsługi klienta oraz tworzenie profesjonalnych i życzliwych relacji między administracją skarbową a przedsiębiorcą.
Wyróżnione urzędy skarbowe otrzymują tytuł „Urząd Skarbowy Przyjazny Przedsiębiorcy – 2013". Prawo jego używania przysługuje przez 1 rok, tj. do czasu rozstrzygnięcia następnej edycji konkursu.