Czy w 2008 r. musi ponownie w lutym (do dnia 20 lutego 2008 r.) składać zawiadomienie do Urzędu Skarbowego, jeżeli nadal chce korzystać z tej formy?
Kontynuowanie wpłacania zaliczek na podatek dochodowy od osób fizycznych w uproszczonej formie nie wymaga składania kolejnych zawiadomień. Zawiadomienia takie należy składać tylko w celu rezygnacji ze składania zaliczek w tej formie.
Możliwość wpłacania zaliczek w uproszczonej formie przewiduje art. 44 ust. 6b ustawy z dnia 26 lipca 1991 r. o podatku dochodowym od osób fizycznych (tekst jedn.: Dz. U. z 2000 r. Nr 14, poz. 176 z późn. zm.) - dalej u.p.d.o.f. Zgodnie z art. 44 ust. 6c pkt 1 u.p.d.o.f., podatnicy, którzy wybierają tą formę wpłacania zaliczek są obowiązani, m.in., do dnia 20 lutego roku podatkowego, w którym po raz pierwszy wybrali uproszczoną formę wpłacania zaliczek, zawiadomić w formie pisemnej właściwego naczelnika urzędu skarbowego o wyborze tej formy. Zawiadomienie to, zgodnie z art. 44 ust. 6d u.p.d.o.f., dotyczy również lat następnych, chyba że podatnik, w terminie do dnia 20 lutego roku podatkowego, zawiadomi w formie pisemnej właściwego naczelnika urzędu skarbowego o rezygnacji z uproszczonej formy wpłacania zaliczek.
Jak zatem wynika z tych przepisów, kontynuowanie wpłacania zaliczek na podatek dochodowy od osób fizycznych w uproszczonej formie nie wymaga składania kolejnych zawiadomień. Zawiadomienia takie należy składać tylko w celu rezygnacji ze składania zaliczek w tej formie.