Jednym z celów tej cyklicznie prowadzonej akcji jest przypomnienie o obowiązku wydawania paragonów przy każdej transakcji. Ma to duże znaczenie nie tylko dla kupującego, dla którego paragon jest podstawowym dowodem zakupu, umożliwiającym ewentualną reklamację, ale również dla wszystkich podatników. Żądając od sprzedawcy paragonu wspieramy uczciwą konkurencję oraz przyczyniamy się do zwalczania szarej strefy.
Zobacz: Ruszyła zimowa odsłona akcji "Weź paragon" >>
Jak poinformowało Ministerstwo Finansów, co roku urzędnicy szukają nowych sposobów na dotarcie z informacją o paragonach fiskalnych do podatników. Warto wspomnieć o tegorocznej plenerowej akcji „Nie bądź jeleń, weź paragon" w ramach „Biegu po serce zbója Szczyrka" prowadzonej wspólnie z miastem Szczyrk, Fundacją Rozwoju Kardiochirurgii w Zabrzu oraz Fundacją Radia Zet. Nietypowa była również akcja rozprowadzania zakładek do książek oraz kalendarzyków wśród czytelników bibliotek i czytelni, która odbyła się w Białymstoku, Warszawie i Rzeszowie oraz akcja wręczania w ośrodkach kultury i sportu wraz z paragonami pocztówek promujących branie paragonów. Ta ostatnia inicjatywa została zrealizowana w Operze i Filharmonii Podlaskiej w Teatrze Dramatycznym im. Aleksandra Węgierki w Białymstoku oraz w Białostockim Teatrze Lalek.
Przeprowadzano również spotkania informacyjne w niektórych centrach handlowych i targowiskach w Galerii Łódzkiej, w Warszawie i na terenie woj. lubuskiego oraz zorganizowano punkty informacyjne w urzędach dzielnicowych. Dzięki zaangażowaniu PKP i PKS plakaty rozwieszano na Dworcach Centralnym i Wschodnim w Warszawie oraz w Białymstoku i w środkach komunikacji np. autobusach szynowych w Opolu, gdzie pasażerom rozdawano pocztówki promujące akcję.
Resort finansów zwrócił też uwagę na inicjatywy edukacyjne kierowane w tym roku do dzieci. Z myślą o najmłodszych na stoiskach promocyjnych organizowano liczne konkursy z nagrodami. Ponadto prowadzono warsztaty dla dzieci w szkołach na obozach zimowych, koloniach i półkoloniach oraz zorganizowano wycieczkę do Urzędu Skarbowego Wrocław-Krzyki, a także przeprowadzono prezentacje dla przedszkolaków.
Akcja "Weź paragon" prowadzona była także w mediach. Emitowano programy, których tematem był cel akcji, jej przebieg oraz mobilizacja kupujących do odbierania paragonów nawet przy najmniejszych zakupach. We współpracy z lokalnymi rozgłośniami radiowymi przeprowadzono konkursy wiedzy dotyczące tematyki prowadzonej akcji.