W dniach 12-14 czerwca br. w Szczecinie odbył się 2. Międzynarodowy Kongres Morski. Uczestniczyła w nim także zachodniopomorska Służba Celna, która obsługuje morskie przejścia graniczne, i która swoimi działaniami ukierunkowanymi na usuwanie barier biurokratycznych wspiera przedsiębiorczość morską.
Podczas kongresu przedsiębiorcy i goście mieli możliwość zapoznania się z ofertą Służby Celnej w zakresie obsługi celnej i podatkowej. Swoją wiedzą służyli eksperci celni, którzy udzielali szczegółowych informacji w zakresie innowacyjnych rozwiązań Służby Celnej adresowanych do przedsiębiorców tak krajowych, jak i zagranicznych.
Kolejnym innowacyjnym rozwiązaniem celników stosowanym w porcie w Szczecinie jest wypracowany model kontroli oparty na idei One Stop Shop, czyli podejmowaniu kontroli towaru w jednym czasie i w jednym miejscu przez wszystkie odpowiednie służby. Wpływa to na oszczędność czasu poświęcanego na załatwienie formalności dotyczących kontroli przez poszczególne służby, jak i oszczędność kosztów leżących po stronie podmiotów, poprzez uniknięcie ponownego przedstawiania tego samego towaru do kontroli wielu służbom.
Zobacz: MF: od przyszłego roku jedno okienko dla rozliczeń celnych >>
Tekst pochodzi z programu Lex Administracja Skarbowa