Na to pytanie dają odpowiedź wyniki analizy źródeł digital przeprowadzonych w Polsce latach 2015-2016 przez Grupę Kwanko. Okazuje się, że najpopularniejsza formą reklamy w Internecie nadal pozostaje display (reklama graficzna) oraz SEM (z ang. Search Engine Marketing czyli marketing w wyszukiwarkach internetowych - kampanie linków sponsorowanych, pozycjonowanie i optymalizacja stron www). Każda z tych form pochłania po ok. 40 proc. budżetów przeznaczanych na reklamę w sieci. Daleko za nimi plasuje się mailing (4 proc.) oraz wideo (nieco ponad 2,5 proc.).
Najpopularniejsza, a zarazem najstarsza forma reklamy graficznej to banery. Kiedyś były to umieszczone w górnej części serwisu prostokątne grafiki, które po kliknięciu w nie przenosiły na stronę reklamowanego produktu lub usługi. Dzisiaj możliwości są znacznie szersze – mamy banery pływające (poruszająca się po ekranie nad przeglądaną treścią), rozwijane, wyskakujące. Reklama graficzna może pojawiać się również w środku tekstu – w tzw. boxach, ale może też przysłonić całą stronę, zanim pojawi się wywoływany przez użytkownika sieci adres.
Wyniki badania wskazują na coraz częstsze używanie smartfonów i tabletów przy malejącym wykorzystaniu komputerów przy poszukiwaniu informacji o usłudze lub produkcie. To z kolei ma wpływ na dobór reklamy typu display. Autorzy badania przewidują, że w 2017 r. udział reklamy mobilnej na światowym rynku reklamy online osiągnie 50 proc.
Źródło: Ile Polacy wydają na reklamę on-line, 24.06.2016 r., proto.pl