Komunikowanie się kancelarii podatkowej lub biura rachunkowego z otoczeniem, którego celem jest pozyskanie nowych zleceń sprowadza się do trzech zadań:
1. Informowanie, to uświadomienie potencjalnym klientom o tym, że firma istnienie i oferuje określony zakres usług. Jeśli zabiega o nowe zlecenia musi być widoczna i maksymalnie ułatwić dostęp do wiedzy na swój temat. Z tego względu firmy doradcze inwestują w szyldy, banery, ogłoszenia reklamowe , strony internetowe, są aktywne w mediach społecznościowych, publikują porady eksperckie w prasie i na blogach itd. Kluczem do skutecznej komunikacji marketingowej jest takie zaprezentowanie oferty, aby stanowiła rozwiązanie problemu klienta lub była receptą na to jak problemom zapobiec - czyli aby stanowiła odpowiedź na rzeczywiste potrzeby klienta. W przypadku kancelarii podatkowych ważnym zadaniem jest edukowanie – m.in. wyjaśnianie czym zajmuje się doradca podatkowy i wskazywanie różnic (przewag) nad innymi podmiotami świadczącymi te same lub podobne usługi.
2. Przekonywanie sprowadza się do wskazania zalet i korzyści ze współpracy z doradcą, a także eksponowanie elementów przewagi nad innymi firmami w obrębie tej samej branży. Ogromnie ważne jest zdefiniowanie mocnych stron kancelarii lub biura – tego co wyróżnia go na tle konkurencji.
3. Przypominanie, czyli utrwalanie wiedzy o firmie i jej ofercie jest niezbędne do stworzenia mocnej pozycji na rynku. Po pierwsze, należy dążyć do stworzenia klientowi jak najwięcej okazji do uzyskania informacji o kancelarii/biurze poprzez stosowanie różnych form i kanałów promocji. Po drugie, promocja nie może być prowadzona zrywami, poprzez jednorazowe akcje, tylko ma stanowić zaplanowany i rozłożony w czasie proces. Pozwoli to zwrócić na siebie uwagę, utrzymać i w razie potrzeby przyciągnąć na nowo klientów.