Jednym z najczęściej popełnianych błędów w promocji usług to podejmowanie działań ad hoc. Wszelkie działania z zakresu public relations powinny być podejmowane w ramach realizacji – choćby najprostszej – strategii działania i stanowić element całościowej wizji promocji. Jednorazowe wystąpienie w roli eksperta, kilka wpisów na blogu lub jedna publikacja w prasie nie zbuduje wizerunku eksperta ani nie zwiększy świadomości istnienia kancelarii wśród potencjalnych klientów.
Błędem jest też stawianie na jedno narzędzie promocji, ponieważ szansa dotarcia z przekazem do naszej grupy docelowej jest wtedy znikoma. Kampania zakładającą powiązane ze sobą i uzupełniające się wzajemnie elementy, z pewnością daje większe szanse na powodzenie. Plan działania najlepiej jest podzielić na etapy. Najpierw możemy skupić się na uporządkowaniu komunikacji z obecnymi klientami, następnie na budowie (lub modyfikacji) systemu identyfikacji wizualnej i strony internetowej kancelarii. W dalszej kolejności zajmujemy się kontaktami z mediami na lokalnym rynku i nawiązaniem kontaktów z organizacjami przedsiębiorców. W ten sposób firma zaczyna być zauważalna – najpierw w najbliższym otoczeniu, a następnie w zależności o zasięgu podejmowanych działań – rozpoznawana w coraz szerszym kręgu. Istotne jest, aby przekaz był jednoznaczny, czytelny, zrozumiały i zgodny z rzeczywistością.
W przypadku public relations efekt nie następuje tak szybko jak przy reklamie, ale w usługach profesjonalnych celem promocji nie jest natychmiastowa sprzedaż, lecz budowanie atmosfery zaufania, świadomości istnienia podmiotu gotowego do świadczenia wyspecjalizowanych usług i dobra komunikacja.
Systematyczność w podejmowaniu działań promocyjnych to nie jedyny warunek sukcesu. Konieczna jest również stała analiza realizowanych działań pod kątem ich efektywności i – w razie potrzeby - korekta błędów lub uzupełnienie braków.