Zainteresowanie usługami prawnymi lub prawno-podatkowymi wynika z potrzeby, wystąpienia jakiegoś problemu lub zbyt skomplikowanej sytuacji - rzadko z chęci. Kiedy jednak zajdzie potrzeba skorzystania z usług profesjonalisty, klient zaczyna szukać: pytać znajomych, rozglądać się w swojej okolicy, przeglądać strony internetowe i fora dyskusyjne po to, aby znaleźć eksperta, który udzieli mu wsparcia.
Wielu prawników wyspecjalizowanych w określonych usługach buduje swój wizerunek jako eksperta pisząc artykuły czy prowadząc swój blog poświęcony dyscyplinie prawa, która się zajmują. Potencjalny klient poszukując pomocy i trafia na takie publikacje na pewno chętniej skorzysta z usług takiego prawnika, czy jednego z wielu, którzy ograniczają się do umieszczania swoich danych w katalogach teleadresowych. Koncentrując się w swojej działalności zawodowej np. na postępowaniach podatkowych można założyć blog poświęcony kontrolom w firmie. Osoby zainteresowane ta tematyką z pewnością w pierwszej kolejności będą szukać informacji w internecie, aby zorientować się w temacie.
Artykuł czy wypowiedź doświadczonego specjalisty, w którym można znaleźć konkretna i praktyczną odpowiedź na choćby podstawowe pytania dotyczące przebiegu kontroli podatkowej w firmie, może być pierwszym krokiem do nawiązania z kancelarią kontaktu po to, by uzyskać szczegółowe informacje i w razie potrzeby wsparcie. To sposób, aby to klient odnalazł naszą firmę i usługi, których właśnie potrzebuje. Najważniejsze, to być „pod ręką” – klient powinien w łatwy i szybki sposób odnaleźć informację o naszej ofercie. Trzeba mu to ułatwić prezentując swoje usługi jako odpowiedź na problemy, które chcemy pomóc mu rozwiązać. Tak zaprezentowana oferta stwarza dużą szansę na wzbudzenie zainteresowania po stronie klienta.