Natłok różnych informacji docierających do nas przede wszystkim za pośrednictwem internetu sprawia, że walka o uwagę czytelnika staje się coraz bardziej zaciekła. Ta tendencja odnosi się szczególnie do treści marketingowych. Jeśli chcemy przyciągnąć uwagę i sprawić, aby czytelnik poświęcił swój czas na zapoznanie się z naszym komunikatem, musimy przestrzegać kilku zasad – oto najważniejsze z nich.
1. Krótko i na temat
Poza nielicznymi wyjątkami (np. artykuł w publikacjach specjalistycznych) tekst musi być krótki i zwięzły. Aby stanowił autentyczną wartość dla odbiorcy powinien rozwiązywać jakiś problem, dawać wskazówki lub dostarczać nowej, specjalistycznej, przydatnej wiedzy.
2. Chwytliwy tytuł i zachęcający lead
Aby nie zmarnować szansy na pozyskanie czytelnika już w tytule i wprowadzeniu do artykułu (leadzie) musimy go przekonać, że mamy do przekazania coś interesującego. Większość osób podejmuje decyzję o dalszej lekturze tylko na podstawie tytułu.
3. Grafika na zachętę
Tekst będzie chętniej czytany, jeśli zawiera grafikę. Wpisy na Facebooku, w których jest zdjęcie, są znacznie częściej klikane niż te składające się z samego tekstu.
4. Przejrzystość
Im bardziej zróżnicowany tekst, tym łatwiejsze przyswajanie treści. Dlatego zawsze warto stosować śródtytuły, akapity, wypunktowania, pogrubioną czcionkę itd.
5. Poprawność
Nawet najbardziej interesujący tekst może wywrzeć złe wrażenie, jeśli są w nim błędy ortograficzne, stylistyczne albo literówki. Dlatego zawsze przed publikacją warto przeczytać materiał co najmniej dwa razy, a najlepiej poprosić jeszcze o sprawdzenie tekstu inną osobę.
Piszemy na potrzeby marketingu
Niezależnie od tego, czy chcemy stworzyć aktualność na firmową stronę internetową, napisać artykuł, dodać wpis na fanpageu czy przekazać informacje za pośrednictwem maila musimy zrobić wszystko, by ułatwić czytelnikowi odbiór naszego komunikatu.