Elastyczność oferty polega na uwzględnieniu trzech najważniejszych czynników, które sprawdzają się do odpowiedzi na następujące pytania:
Czego aktualnie potrzebują klienci?
Wraz z szybko zmieniającymi się uwarunkowaniami gospodarczymi i regulacjami prawnymi ewoluują potrzeby klientów kancelarii podatkowych i biur rachunkowych. Olbrzymi wpływ na tę branżę mają nowe technologie. Wszystko to powoduje, że aktualna jeszcze kilkanaście lat temu rola księgowego jest dzisiaj zupełnie inna. Rzadko ogranicza się jedynie do ewidencjonowania zdarzeń gospodarczych, coraz częściej rozciąga się na sferę całościowego wsparcia w zakresie zarządzania finansami firmy, a także doradztwa biznesowego. Wiele kancelarii poszerza swoją ofertę o dodatkowe usługi tak, aby klient miał zapewnioną kompleksową obsługę „pod jednym dachem”.
Co oferuje konkurencja?
Aby odnieść sukces nie można ignorować tego co robi konkurencja – zwłaszcza ta najbliższa (w tym samym mieście czy województwie). Chodzi zarówno o to, by wypełnić ewentualną niszę oferując usługi, których nie zapewniają inne biura oraz zapewnić przynajmniej taki jak konkurencja zakres świadczeń.
Jakie są najnowsze trendy na rynku usług księgowych i doradczych?
Zmiany dotyczą nie tylko oczekiwań klientów, oferty firm z tej samej branży, ale ogólnych trendów – kierunku w jakim zmierzają usługi księgowe w skali całego kraju, jakie są tendencje w Europie. Przykładem może być łączenie się biur i przejmowanie najmniejszych kancelarii przez większe podmioty.