Nie każdy ma zdolność do swobodnego pisania. Można być znakomitym fachowcem od prawa, podatków, księgowości, ale kiedy przyjdzie napisać coś innego niż opinię, pismo urzędowe czy sądowe pojawia się problem. Szczególnym rodzajem komunikacji jest przekaz marketingowy. Rządzi się on swoimi własnymi prawami, a głównym jego celem jest takie zaprezentowanie swoich towarów lub usług, aby zainteresować nimi klienta. Nawet jeśli kancelaria lub biuro nie są przekonane o celowości i skuteczności działań marketingowych, muszą przynajmniej sformułować swoją ofertę i stworzyć teksty na – choćby najprostszą - stronę internetową. W takiej sytuacji zwykle sprawdzamy jak to robi konkurencja – i słusznie.
Dzięki internetowi wiele wartych uwagi rozwiązań jest dostępnych na wyciągnięcie ręki, ale lepiej traktować je jako źródło inspiracji, a czasem ostrzeżenie przed popełnieniem podobnych błędów. Każda kancelaria, każde biuro jest inne. I choć często świadczą bardzo podobne usługi, nie mogą prezentować się w taki sam sposób, bo same sobie ograniczają szansę na odróżnienie od konkurencji. O ile warto przejrzeć strony internetowe i oferty innych firm, to raczej w tym celu, by sprawdzić o czym nie pisać, by się powtarzać i jak ująć lepiej to, o czym pisze konkurencja.
Poza powielaniem schematów stosowanych przez inne firmy błędem, który często pojawia się w komunikacji promocyjnej jest pustosłowie. Rzeczywiście - trudno wymyślić tekst oryginalny i mobilizujący klientów do działania. Z pewnością należy przynajmniej zachować czujność w odniesieniu do pewnego rodzaju sformułowań, które są uniwersalne dla niemal każdej branży usługowej. Oto przykład: „Kancelarię/biuro X budujemy na zaufaniu i jakości, którego celem jest dostarczanie profesjonalnego wsparcia pomagającego osiągnąć sukces Twojej firmie”. W taki sposób klient nie dowiaduje się niczego nowego, bo przecież każdy oczekuje wysokiej jakości i profesjonalnego wsparcia, a bez wzajemnego zaufania nie ma współpracy. Po przeczytaniu takiego tekstu klienta zapyta – ok, ale co jeszcze możecie zaproponować? I dopiero na tym etapie zaczyna się tworzenie właściwego tylko dla naszej firmy przekazu promocyjnego.