Aby uzyskać taką wiedzą można skorzystać z ogólnodostępnych i nieodpłatnych serwisów publikujących dane w tym zakresie.
Informacje dotyczące rynku prasy: dzienników ogólnopolskich, dzienników regionalnych, tygodników, magazynów kolorowych oraz prasy fachowej znajdują się w serwisie PBC (polskie badania czytelnictwa).
Z kolei na stronie Związku Kontroli i Dystrybucji Prasy (ZKDP), który kontroluje obecnie 351 tytułów prasowych znajdziemy aktualne informacje m.in. o wysokości nakładów i rozpowszechniania tytułów prasowych (w sprzedaży i prenumeracie, a także ilości egzemplarzy bezpłatnych) oraz geograficznej strukturze rozpowszechniania (w podziale na województwa).
Instytut Monitorowania Mediów zajmuje się wyszukiwaniem, analizą i archiwizacją materiałów ukazujących się w mediach papierowych i elektronicznych. Instytut raz w miesiącu opracowuje na tej podstawie raporty pt. „Najbardziej opiniotwórcze media w Polsce”, które dostarczają informacji na temat liczby cytatów z mediów ukazujących się w innych mediach. Badanie to jest prowadzone od 2003 r.
Wyniki badań słuchalności stacji radiowych w Polsce są podawane na stronach internetowych radio track. Badaniem są objęte niemal wszystkie polskie stacje radiowe na obszarze kraju nadające na podstawie aktualnej koncesji.
Cennych danych dostarcza także wortal wirualnemedia.pl, poświęcony m.in. telewizji, radiu, prasie, internetowi, reklamie, telekomunikacji, public relations, badaniom marketingowym i gospodarce. Na stronach Wirtualnemedia.pl można również znaleźć aktualne wyniki oglądalności stacji telewizyjnych i słuchalności rozgłośni radiowych, a także podyskutować na temat mediów na na forum.