Od 1 lipca 2016 r. weszły w życie przepisy dotyczące pełnomocnictwa ogólnego (art. 138d Ordynacji podatkowej).
Zobacz: Od 1 lipca podatnik ustanowi pełnomocnika ogólnego >>
Takie pełnomocnictwo może zostać złożone wyłącznie w wersji elektronicznej. Podatnicy, którzy będą chcieli ustanowić pełnomocnika ogólnego, zrobią to za pomocą nowej funkcjonalności na Portalu Podatkowym w części zalogowanej (zakładka „Pełnomocnictwa").
Konto podatnika w PP stanowi bezpośredni kanał komunikacji z organami podatkowymi i umożliwia dostęp do własnych danych podatkowych, m.in. złożonych deklaracji i prowadzonych spraw. Rejestracja na portalu umożliwia nie tylko przesyłanie deklaracji bezpośrednio z własnego konta, ale także pozwala na elektroniczną komunikację z administracją podatkową dzięki składaniu i odbieraniu pism do administracji podatkowej. To wszystko bez wychodzenia z domu - wystarczy zarejestrować się na portalu.
Ponadto na Portalu Usług Elektronicznych Ministerstwa Finansów udostępniono nową funkcjonalność dla organów podatkowych - Centralny Rejestr Pełnomocnictw Ogólnych. Narzędzie służy do weryfikowania przez organy podatkowe pełnomocników ustanowionych przez podmioty.
Szczegółowe informacje i instrukcje dotyczące zmian będą zawarte w podręcznikach, opisujących działanie Centralnego Rejestru Pełnomocnictw Ogólnych.