Zgodnie z Ordynacją podatkową, pełnomocnictwo ogólne upoważnia do działania we wszystkich sprawach podatkowych oraz w innych sprawach należących do właściwości organów podatkowych lub organów kontroli skarbowej.
Pełnomocnictwo ogólne oraz zawiadomienie o jego zmianie, odwołaniu lub wypowiedzeniu mocodawca, może zgłosić wyłącznie w formie dokumentu elektronicznego wg wzoru określonego w rozporządzeniu ministra finansów.
Jednak w przypadku wystąpienia problemów technicznych uniemożliwiających złożenie pełnomocnictwa ogólnego, jego zmianę, odwołanie lub wypowiedzenie, w formie dokumentu elektronicznego, pełnomocnictwo składa się w wg tego samego wzoru, ale w formie pisemnej.
Projektowane rozporządzenie określa więc w załącznikach odpowiednie wzory - pełnomocnictwa ogólnego (PPO-1) i zawiadomienia o zmianie, odwołaniu lub wypowiedzeniu pełnomocnictwa ogólnego (OPO-1). Nowe regulacje mają wejść w życie 1 lipca 2016 r.
Dowiedz się więcej z książki | |
Ordynacja podatkowa. Komentarz
|