W latach 2007-2015 biura KIP wydały łącznie ponad 272 tys. interpretacji przepisów prawa podatkowego, a tylko w 2015 r. ich pracownicy udzielili ponad 1,8 mln porad podatkowych przez infolinię. Udzielanie informacji podatkowej − zarówno telefonicznej, jak i w formie interpretacji − odbywa się przy uwzględnieniu ścisłych procedur i jest objęte ciągłym procesem monitoringu.

Tematyka rozmów dotyczy głównie podatku od towarów i usług (ok. 40 proc.) oraz podatku dochodowego od osób fizycznych (ok. 30 proc.). Średnio 12 proc. wszystkich udzielanych informacji stanowią zagadnienia związane z rozliczeniami rocznymi, 18 proc. to pozostała tematyka, związana m.in. z podatkiem dochodowym od osób prawnych, podatkami majątkowymi, akcyzą oraz e-deklaracjami.

Informacje przekazywane podatnikom pozwalają im na prawidłowe wykonanie obowiązku podatkowego już w momencie jego powstania. Minimalizuje to koszty, które mogliby ponieść w przypadku naruszenia takiego obowiązku.

Dowiedz się więcej z książki
Interpretacje przepisów prawa podatkowego w praktyce i orzecznictwie
  • rzetelna i aktualna wiedza
  • darmowa wysyłka od 50 zł