Pomysł kampanii powstał na bazie doświadczeń Kontroli Skarbowej związanych z ujawnianiem oszustw podatkowych mających na celu wyłudzanie podatku VAT. W całym kraju coraz więcej osób kuszonych było i jest propozycją z pozoru atrakcyjną. Wabieni są zazwyczaj ludzie ubodzy i w potrzebie - studenci i emeryci, zdrowi i chorzy, wykształceni i bez jakiegokolwiek doświadczenia zawodowego, pracowici i nieporadni życiowo.
Obejrzyj spot „Nie daj się zrobić w słupa" >>
Kontrola Skarbowa coraz częściej spotyka się z dramatem osób, które mimowolnie zostają wciągnięte do zorganizowanej grupy przestępczej nastawionej na wyłudzenie podatku VAT. Jeden nierozważny krok zdewastował niejedno życie. Stad właśnie pomysł kampanii „Nie daj się zrobić w słupa”, która ma uchronić kolejne tysiące osób przed wplątaniem się w świat przestępców i gigantyczne zobowiązania wobec fiskusa. Ustrzec przed konsekwencjami podatkowymi, karnymi i karnymi skarbowymi. Trzeba sobie uświadomić, że jest to przestępczość na ogromną skalę, zagrażająca finansom publicznym krajów całej Unii Europejskiej. W oszustwach karuzelowych bierze udział najczęściej grupa kilku lub kilkunastu firm, funkcjonujących jako ogniwa podatkowej karuzeli, zawierających pozorne transakcje. Organizatorzy wykorzystują do uprawdopodobnienia legalności transakcji osoby i podmioty, które pełnią rolę słupa w oszustwie karuzelowym.
„Chcemy uświadomić ludziom, że wejście na drogę przestępstwa jest dość łatwe, natomiast rezygnacja z udziału w nielegalnej działalności nie jest zawsze prosta. Z udziału w grupie przestępczej nie zawsze można się wycofać. A raz podjęta decyzja może wywrzeć wpływ na dalsze życie tej osoby, jak i jej najbliższych” – mówi Agnieszka Królikowska, wiceminister finansów i Generalny Inspektor Kontroli Skarbowej.
Jury konkursu dostrzegło wagę problemu, innowacyjność prowadzenia kampanii oraz realizację projektu bez wsparcia profesjonalnych agencji PR. Złote Spinacze promują najwyższe standardy pracy, kreatywności, rzetelności i zaangażowania. Celem kampanii „Nie daj się zrobić w słupa” jest podniesienie świadomości dot. oszustw podatkowych, ostrzeżenie przed aktywnością zorganizowanych grup przestępczych i pokazanie zagrożeń jakie niosą ze sobą pozornie „łatwe biznesy” oraz wystawianie i posługiwanie się fikcyjnymi fakturami.
Dowiedz się więcej z książki | |
Kontrola skarbowa w systemie kontroli skarbowej
|