Podatnicy złożyli w tym roku już 670 tys. zeznań PIT36, 36L, 37, 38 i 39 przez Internet. To ponad dwa razy więcej niż w 2010 r. i osiem razy tyle co w 2009 r. (wówczas wpłynęło odpowiednio 324 tys. oraz 86 tys. tych zeznań). Jednak jest szansa, że liczba przesłanych deklaracji PIT za zeszły rok przez Internet przekroczy milion, bo do systemu e-Deklaracje wciąż wpływają nowe zeznania od podatników rozliczających się w ostatnich dniach.
– Taka liczba zeznań to efekt prowadzonej od kilku lat przez resort finansów kampanii promującej rozliczanie się on-line z urzędem skarbowym – uważa zastępca dyrektora Biura Ministra w MF Szymon Milczanowski. – W tym roku w ramach akcji Szybki PIT utworzyliśmy kanał Ministerstwa Finansów na portalu YouTube i profil na Facebook’u, gdzie w formie atrakcyjnych spotów wyjaśnialiśmy podatnikom, że warto złożyć zeznanie przez Internet – dodaje. Przygotowane przez MF filmy są obecne też w telewizji i na stronie www.szybkipit.pl. Spoty znalazły uznanie nie tylko w oczach internautów, ale także fachowców od reklamy – „Współmałżonek” zdobył nagrodę w prestiżowym konkursie Klubu Twórców Reklamy.
Elektroniczne PIT-y bez podpisu kwalifikowanego najchętniej przesyłają ludzie młodzi: co czwarta osoba jest w wieku 21-30 lat, a blisko jedna trzecia ma od 31 do 40 lat. Spory odsetek to jednak osoby w średnim wieku i starsze – podatnicy pomiędzy 41-50 oraz 51-60 rokiem życia stanowią po ok. 17 proc. ogółu wszystkich rozliczających się przez Internet, a blisko 7,5 proc. ogółu zeznań przesłały osoby w wieku 61-70 lat.
Jak dotychczas najwięcej deklaracji PIT wysłanych przez Internet bez podpisu elektronicznego wpłynęło w województwie mazowieckim, śląskim i małopolskim (odpowiednio 100 tys., 77 tys. i 64 tys. zeznań, czyli 16, 12 i 10 proc. ogółu przesłanych). Wśród miast przewodzą Warszawa (65 tys. PIT-ów, 8 proc. ogółu), Kraków (31 tys., 3,8 proc.) oraz Łódź (21 tys., 2,5 proc.).
– Taka liczba zeznań to efekt prowadzonej od kilku lat przez resort finansów kampanii promującej rozliczanie się on-line z urzędem skarbowym – uważa zastępca dyrektora Biura Ministra w MF Szymon Milczanowski. – W tym roku w ramach akcji Szybki PIT utworzyliśmy kanał Ministerstwa Finansów na portalu YouTube i profil na Facebook’u, gdzie w formie atrakcyjnych spotów wyjaśnialiśmy podatnikom, że warto złożyć zeznanie przez Internet – dodaje. Przygotowane przez MF filmy są obecne też w telewizji i na stronie www.szybkipit.pl. Spoty znalazły uznanie nie tylko w oczach internautów, ale także fachowców od reklamy – „Współmałżonek” zdobył nagrodę w prestiżowym konkursie Klubu Twórców Reklamy.
Elektroniczne PIT-y bez podpisu kwalifikowanego najchętniej przesyłają ludzie młodzi: co czwarta osoba jest w wieku 21-30 lat, a blisko jedna trzecia ma od 31 do 40 lat. Spory odsetek to jednak osoby w średnim wieku i starsze – podatnicy pomiędzy 41-50 oraz 51-60 rokiem życia stanowią po ok. 17 proc. ogółu wszystkich rozliczających się przez Internet, a blisko 7,5 proc. ogółu zeznań przesłały osoby w wieku 61-70 lat.
Jak dotychczas najwięcej deklaracji PIT wysłanych przez Internet bez podpisu elektronicznego wpłynęło w województwie mazowieckim, śląskim i małopolskim (odpowiednio 100 tys., 77 tys. i 64 tys. zeznań, czyli 16, 12 i 10 proc. ogółu przesłanych). Wśród miast przewodzą Warszawa (65 tys. PIT-ów, 8 proc. ogółu), Kraków (31 tys., 3,8 proc.) oraz Łódź (21 tys., 2,5 proc.).