Regulacje te dotyczą jednak nie tylko typowej reklamy, kojarzonej najczęściej ze spotami lub bilbordami, ale również stosowania innych instrumentów marketingowych.
Po dwóch latach od wejścia w życie nowych przepisów potwierdziło się, że typowa reklama stosowana w odniesieniu do produktów nie jest tak samo skuteczna, a co za tym idzie, chętnie wykorzystywana, w przypadku usług profesjonalnych. Znaczną przewagę nad reklamą mają działania z zakresu public relations.
W Zasadach Etyki Doradców Podatkowych jest mowa o prowadzeniu reklamy oraz przekazywaniu informacji – głównej sferze public relations. Kodeks etyki stanowi, że przekazywanie informacji o działalności doradcy podatkowego powinno być obiektywne, rzetelne i wyważone, zgodne z normami etycznymi, dobrymi obyczajami oraz godnością zawodu i z obowiązującymi przepisami.
Określone są reguły dotyczące posługiwania się tytułem zawodowym oraz informowania o funkcjach pełnionych w samorządzie. Doradca przy okazji wystąpień publicznych lub publikacji może podawać tytuł „doradca podatkowy”, a także informować o praktyce zawodowej i karierze naukowej.
Niedopuszczalne jest natomiast podawanie przez doradcę podatkowego, przy okazji informowania o świadczonych przez siebie usługach lub prowadzeniu reklamy, informacji o funkcji, którą pełni lub pełnił, a także o uzyskanych tytułach i wyróżnieniach w samorządzie doradców podatkowych.
Nie ma przeszkód, by doradca podatkowy korzystał ze wsparcia agencji reklamowej lub agencji PR, ale pod jednym warunkiem - rozpowszechnianie informacji o nim lub prowadzenia reklamy świadczonych przez niego usługach nie może naruszać zasad etyki.
Dodatkowo kodeks etyki przewiduje, że doradca, który powziął wiadomość, iż osoba trzecia rozpowszechnia o nim informacje lub prowadzi reklamę świadczonych przez niego usług z naruszeniem zasad etyki, zobowiązany jest podjąć wszelkie dozwolone prawem czynności niezbędne do zaniechania przez tę osobę tych działań.