Istnieje wiele sposób na zaprezentowanie oferty kancelarii podatkowej lub biura rachunkowego, ale skuteczne są tylko takie, które ułatwiają klientowi uzyskanie odpowiedzi na podstawowe pytanie: czy ta oferta jest dla mnie. Szukając firmy zajmującej się księgowością lub podatkami przedsiębiorca (albo osoba fizyczna) chce zaspokoić określoną potrzebę lub rozwiązać jakiś problem. Może to być prowadzenie ksiąg rachunkowych, pomoc w postępowaniu sądowym albo przekształcenie firmy. Określając to, czego potrzebuje klient zwróci się do znajomych przedsiębiorców z prośbą o polecenie kogoś sprawdzonego lub zacznie szukać w Internecie. Zadaniem kancelarii (biura) jest takie sformułowanie oferty by znaleźć punkt styku z tym, czego szuka klient.
Najprostszy podział oferowanych usług to te adresowane do przedsiębiorców (firm, biznesu) i do osób fizycznych. Szczególnie świadcząc usługi dla osób fizycznych warto wskazać przy jakich czynnościach (zdarzeniach) możemy udzielić wsparcia (np. podziału majątku, nabywanie i zbywanie nieruchomości, spadki i darowizny, praca za granicą itp.).
Drugi podział to rozgraniczenie głównych kategorii czynności świadczonych przez kancelarię lub biuro – np. księgowość, podatki (doradztwo), prawo, audyt, sprawozdawczość, kadry/płace/ZUS, szkolenia.
Wiele podmiotów wskazuje konkretne czynności – np. procesy sądowe, administracyjne i arbitraż, międzynarodowe prawo podatkowe.
Korzystnym kryterium wyszukiwania będą branże – nieruchomości, budownictwo, handel, ochrona zdrowia, transport i logistyka itp.
Klienci, którzy szukają fachowców w mało popularnych lub nietypowych obszarach łatwiej odnajdą ich, jeśli na stronie internetowej będzie wskazana specjalizacja, np. SSE i zwolnienia podatkowe, dotacje, ceny transferowe.