Informacje na temat działalności pro publico bono są publikowane w mediach znacznie chętniej, niż inne informacje dotyczące podmiotów gospodarczych. Jednym ze sposób na dotarcie z informacją o tym, że kancelaria udziela pomocy przy sporządzaniu zeznań rocznych lub organizuje dni otwarte jest opracowanie i przekazanie lokalnym mediom (gazetom, portalom internetowym itp.) informacji prasowej. Taka forma powinna być zwięzła (maksymalnie 1 strona maszynopisu, ew. z załącznikiem), napisana w zrozumiały, przystępny sposób i przejrzysta.
Opracowując treść informacji prasowej należy skonstruować ją tak by dawała odpowiedzi na następujące pytania: Co?, Kto?, Gdzie?, Kiedy? Dlaczego? Do informacji należy dołączyć dane identyfikujące autora (nawa, adres, telefon osoby upoważnionej do udzielania bliższych informacji, adres strony internetowej, ew. mapkę lub opis dojazdu). W informacji powinna się znaleźć również data stworzenia informacji, w przypadku wypowiedzi zdjęcie jej autora. Do informacji można dołączyć osobno informację o kancelarii, folder lub ulotkę. Informację należy wysłać z odpowiednim wyprzedzeniem – najlepiej kilka dni przez planowanym przedsięwzięciem.