Pokusa szerokiego zasięgu reklamy jest złudna, bo skierowanie oferty do wszystkich przynosi znacznie słabsze efekty niż promocja na niższą skalę, ale skoncentrowana na dokładnie określonej grupie docelowej. Chodzi o te podmioty (osoby, firmy), które mogą być zainteresowane naszą ofertą. Skuteczna promocja pojawia się tam, gdzie oni szukają informacji.
Kluczem do sukcesu kampanii promocyjnej jest po pierwsze, długofalowy charakter działań a po drugie, dobór różnych narzędzi promocji. Wielokrotne zetknięcie się potencjalnego klienta z ofertą firmy podczas rozłożonej na dłuży okres czasu kampanii, przyniesie dużo lepsze skutki niż wyemitowany raz za ogromne pieniądze spot telewizyjny czy kilkudiowa kampania radiowa. Z kolei zróżnicowanie instrumentów promocji zwiększa szansę na to, że któryś z nich okaże się na tyle skuteczny, że przyciągnie uwagę potencjalnego klienta.
Moda na obecność w mediach społecznościowych sprawia, że wiele firm zakłada tam profile tylko dlatego, że nie chce zostać w tyle, choć zupełnie nie ma pomysłu w jaki sposób się tam zaprezentować. Bywa tak, że sama tylko obecność może przynieść odwrotne skutki do zamierzonych i zamiast przyciągnąć klientów, skutecznie ich odstraszy. Podstawowym pytaniem, jakie trzeba sobie zadać rozważając stworzenie profilu w mediach społecznościowych jest to, czy nasi potencjalni klienci odwiedzają tego rodzaju strony. Jeśli odpowiedź jest twierdząca i dokładnie wiemy, kto ma być odbiorcą naszych treści, trzeba zdefiniować cel jakiemu ma służyć aktywność np. na Facebooku i prowadzić ją konsekwentnie, szczególnie w zakresie komunikacji z użytkownikami.
Planując działania promocyjne warto więc postawić na działania długofalowe i zróżnicowane, nie dając się zwieźć działaniom skierowanym do wszystkich, a w rezultacie trafią... do nikogo.