Jeśli stawki kancelarii są rzeczywiście wyższe od konkurencji, należy w odpowiedni sposób pokazać korzyści wynikające ze współpracy z kancelarią. Podstawową zasadą w kontaktach z klientami jest prezentowanie oferty poprzez pokazanie korzyści, jakie wynikają z korzystania z usług doradcy podatkowego, a nie skupianie się na opisywaniu cech tych usług. Skuteczną metodą odparcia zarzutu wysokiej ceny jest zadanie klientowi pytania o punkt odniesienia – z jaką kancelarią porównuje naszą ofertę. Zazwyczaj analizując szczegółowo warunki współpracy kancelarii, która oferuje niższe ceny okazuje się, że dorobek czy oferta naszej kancelarii znacznie się różni i dlatego ceny są wyższe.
Potencjalny klient może przekonać się o przewadze nad konkurencyjnymi kancelariami mogąc skorzystać na preferencyjnych zasadach z pierwszej usługi. Przekonującym argumentem dla klientów są wszelkiego rodzaju dane i wskaźniki ukazujące kancelarie w pozytywnym świetle, wyniki pomyślnie zakończonych spraw oraz przykłady z obsługi podobnych firm. Niezawodnym sposobem na pozyskanie klienta są referencje firm dotychczas obsługiwanych – warto poprosić zadowolonych klientów o to, by polecali kancelarię osobom, które potrzebują wsparcia doradcy podatkowego – w takim przypadku ryzyko obiekcji ze strony klienta jest znacznie niższe.
Z pewnością nie należy ignorować lub lekceważyć wątpliwości, a szczególnie zarzutów klienta. Podstawą dobrych relacji jest stałe dążenie do niezakłóconej komunikacji. Obiekcje klientów należy traktować jako wyzwanie - by utwierdzić ich w przekonaniu, że wybrali najlepszego partnera w biznesie. Nie należy jednak z góry przyjmować, że wszelkie uwagi ze strony klientów są nieuzasadnione - każda z nich powinna być dokładnie przeanalizowana, a ewentualne nieprawidłowości zweryfikowane. Większość klientów nie zgłasza bowiem zastrzeżeń pod adresem kancelarii, tylko po prostu odchodzi do konkurencji. Dlatego warto wsłuchać się w uwagi klienta i, starając się upewnić go co do trafności wyboru, zachować czujność i stale poprawiać jakość obsługi.