Godność i ochrona zawodu

Kodeks etyki stanowi, że doradca podatkowy strzeże godności zawodu oraz dba o jego ochronę. Przepis ten należy stosować szczególnie w kontekście obecności na portalach społecznościowych (np. na Facebooku czy Instagramie). Chodzi też o treść zamieszczanych informacji, czy komentarzy na tematy zawodowe na forach dyskusyjnych. Wskazane jest oddzielenie prezentowanie swoich prywatnych przekonań i poglądów od działalności zawodowej.

Tajemnica zawodowa

Doradca podatkowy ma obowiązek zachować w tajemnicy wszelkie fakty i informacje, jakie powziął w związku z wykonywaniem zawodu. Podobnie jak w kontaktach bezpośrednich, także w internecie nie wolno ujawniać tożsamości klientów czy stron postępowania, ani zdradzać szczegółów kontraktów.

Ochrona danych

W Zasadach Etyki jest zapis, który bezpośrednio odwołuje się do elektronicznego obiegu informacji w relacjach doradca - klient. Stanowi on, że doradca podatkowy jest zobowiązany do stosowania procedur chroniących dane w każdej postaci, w tym również elektronicznej, przed dostępem osób niepowołanych.

Reklama

Niezależnie od tego, w jaki sposób odbywa się przekazywanie informacji lub prowadzenie reklamy, należy w tym zakresie respektować zapisy zasad etyki. Niedopuszczalne jest w przekazywanej przez doradcę podatkowego informacji oraz w prowadzonej przez doradcę lub na jego rzecz reklamie porównywanie z usługami innych doradców podatkowych, obiecywanie lub gwarantowanie skuteczności, czy też powoływanie się na osobiste relacje z organami publicznymi. Prezentując świadczone przez siebie usługi lub prowadząc reklamę na stronach czy w serwisach internetowych zabronione jest podawanie przez doradcę podatkowego informacji o funkcji, którą pełni lub pełnił w samorządzie doradców podatkowych lub o przyznanych przez samorząd tytułach i wyróżnieniach.

Dowiedz się więcej z książki
Ustawa o doradztwie podatkowym. Komentarz
  • rzetelna i aktualna wiedza
  • darmowa wysyłka od 50 zł