Obecność w internecie pozwala nawet najmniejszej kancelarii dotrzeć ze swoją ofertą do nieograniczonej liczby potencjalnych klientów w niegraniczonej przestrzeni i czasie. Strona internetowa to ważny element uwiarygodniający firmę. Klient przed pierwszą rozmową z doradcą na pewno sprawdzi informacje na jego temat w internecie. W wielu przypadkach wejście na stronę kancelarii będzie pierwszym kontaktem z firmą, a wiadomo jak ważny i trwały jest efekt pierwszego wrażenia. Od tego, jak po odwiedzeniu strony zostanie oceniona strona kancelarii, w wielu przypadkach będzie zależeć decyzja o nawiązaniu z nią współpracy.
Strona internetowa to ważny element systemu identyfikacji wizualnej kancelarii. Niezwykle istotne jest, aby system był spójny i konsekwentnie stosowany we wszystkich elementach graficznych – od wystroju wnętrza biura, przez wizytówki po publikacje w internecie. Logo i barwy firmowe to ich podstawowe składniki.
Strona kancelarii powinna być czytelna i funkcjonalna – odwiedzający powinni w szybki i łatwy sposób odnaleźć najważniejsze informacje o firmie. Podstawową zasadą obowiązującą w odniesieniu do wszelkich komunikatów kierowanych do klienta, a więc także w przypadku strony internetowej, jest mówienie językiem korzyści dla klienta. Należy przekonać klienta w czym oferta naszej kancelarii jest lepsza od konkurencji i stworzyć mu możliwość uzyskania maksymalnej wiedzy potrzebnej do podjęcia decyzji o nawiązaniu współpracy.
Istnieje wiele sposobów, aby uatrakcyjnić stronę tak, aby nie była jedynie prostą wizytówką, np. newsletter, blog, link do profilu na portalu społecznościowym. Zanim jednak zdecydujemy się na zamieszczenie ich na stronie, warto zastanowić czy jesteśmy w stanie poświęcić czas na regularną aktualizacje tych narzędzi. Wpis na blogu sprzed kilku miesięcy czy newsletter, którego wydawanie skończyło się na pierwszym numerze z pewnością nie stworzą dobrego wrażenia.
Warto śledzić trendy w zakresie publikacji internetowych i stale doskonalić stronę firmową – to jeden z najskuteczniejszych i najmniej kosztownych sposobów na kształtowanie wizerunku kancelarii i pozyskiwanie nowych zleceń.