W przypadku dokonywania przez gminę dostawy nieruchomości za podstawę opodatkowania należy uznać całość świadczenia pieniężnego pobieranego od nabywcy. Skoro gmina sprzedając nieruchomość obciąża nabywcę wydatkami dotyczącymi niezbędnej do sprzedaży nieruchomości dokumentacji to podstawę opodatkowania stanowi kwota należna od nabywcy zawierająca koszty przygotowania nieruchomości do sprzedaży, a także wszystkie inne elementy będące elementami składowymi świadczenia zasadniczego tj. wycena lokalu, uzyskanie wypisu z księgi wieczystej, wypisu i wyrysu z rejestru gruntów oraz podziału geodezyjnego.
Koszty te, jako niestanowiące odrębnego świadczenia od dostawy nieruchomości, podlegają opodatkowaniu według stawki właściwej dla danej dostawy. Zatem przy dostawie budynków lub lokali korzystającej ze zwolnienia z opodatkowania podatkiem od towarów i usług, przynależna dla tej dostawy wartość wyceny lokalu, uzyskania wypisu z księgi wieczystej, wypisu i wyrysu z rejestru gruntów oraz podziału geodezyjnego podlega zwolnieniu z opodatkowania podatkiem od towarów i usług.
Interpretacja indywidualna Dyrektora Izby Skarbowej w Łodzi z 16 lipca 2012 r., IPTPP4/443-273/12-2/ALN.