Treść bloga nieodpowiadająca oczekiwaniom grupy docelowej
Najważniejszym wyzwaniem (podobnie jak przy prowadzeniu firmy) jest to, by trafić do właściwej grupy docelowej – w przypadku bloga – do osób, które mogą być zainteresowane tematyką poruszaną we wpisach. Chodzi więc o to, by poznać i zrozumieć oczekiwania czytelników, a następnie – za pośrednictwem wpisów – wyjść im naprzeciw.
Oto pytania, jakie warto sobie zadać:
• Czy na swoim blogu oferujesz czytelnikom coś, czego nie daje im konkurencja? Co to jest? Jakich wartości dostarczasz?
• Co odróżnia Twój blog od konkurencji? Dlaczego klient miałby stać się czytelnikiem właśnie Twoich wpisów?
• Czy tematyka Twojego bloga wiąże się z ofertą Twojej firmy?
W przypadku usług profesjonalnych wysoką skuteczność bloga zapewnia poruszanie tematów niszowych – wskazywanie rozwiązań problemów, z którymi przy prowadzeniu firmy zetknęli się przedsiębiorcy.
Nieczytelne wpisy
Czytelnik najczęściej trafia na firmowy blog wpisując do wyszukiwarki określone zapytanie lub problem, a więc szuka konkretnych informacji i chce je znaleźć w możliwie najkrótszym czasie.
Zadaniem blogera jest więc tak sformułować tekst, aby dostarczyć klarownych, zrozumiałych i zwięzłych odpowiedzi. Należy zadbać o jasny i jednoznaczny tytuł bloga, który wskaże, czego dotyczą zamieszczane w nim wpisy.
Ważny jest też tytuł każdego wpisu i tzw. zajawka, czyli wprowadzenie do tekstu. Śródtytuły i podział na akapity ułatwi szybką orientację, czy w tekście znajduje się odpowiedź na stawiane pytanie.
Warto zadbać o stronę graficzną – odpowiednio dobrane obrazy uatrakcyjniają wpisy na blogu.
Lekceważenie SEO
Samo stworzenie bloga i nawet regularne dodawanie wpisów nie wystarczy, by zyskać czytelników. Konieczne jest przyciągnięcie ich poprzez zdefiniowanie kluczowych słów i fraz, które dostarczą wyszukiwarkom internetowym wiedzy o istnieniu bloga i tematyce, jaką porusza.
Brak wytrwałości i konsekwencji
Regularne dodawanie treści to kluczowy warunek skutecznego blogowania. Sporadyczne dodawanie wpisów na blogu to hobby, natomiast regularność i długofalowa strategia, zgodnie z którą blogujemy, powoduje, że ta forma komunikacji staje się ważną częścią działań marketingowych.
Prowadzisz własne biuro rachunkowe lub kancelarię podatkową? Koniecznie przeczytaj publikację, która zawiera wskazówki, jak skutecznie i zgodnie z prawem promować swoje usługi z wykorzystaniem tradycyjnych narzędzi (budowanie relacji z klientem, public relations, reklama) oraz instrumentów, jakich dostarcza Internet: Promocja kancelarii doradztwa podatkowego i biura rachunkowego, Joanna Polańska-Solarz
Źródło: Olivia Ryan, The Most Common Mistakes Beginner Bloggers Make and How to Avoid Them, spinsucks.com.