Koncepcja autorstwa amerykańskiej firmy Mc Kinsey&Company opiera się na 7 składnikach, wszystkie w języku angielskim rozpoczynają się od litery „S”, są to:
1. Strategia (strategy). Plan działania oparty na rzetelnie przeprowadzonej analizie stanu wyjściowego, z harmonogramem, podziałem zadań, budżetem i zasadami ewaluacji, to niezbędny warunek osiągnięcia celów biznesowych.
2. Struktura (structure). Dla prawidłowego działania przedsiębiorstwa niezbędne są: odpowiednia struktura organizacyjna, wystarczająca ilość zatrudnionych ludzi, dobry przepływ informacji wewnątrz firmy, odpowiednie zasoby i dogodna dla klientów lokalizacja miejsca świadczenia usług.
3. Systemy (systems). Dzięki sprawnie działającym procedurom i systemom (zarządzania, administracją i ochroną danych, obsługi klienta itd.) firma sprawnie realizuje swoje zadania.
4. Styl (style). Kiedy wszyscy pracownicy podzielają sposób myślenia i zachowania określony przez osoby zarządzające firmą znacznie łatwiej jest dążyć do osiągnięcia celów. Chodzi przede wszystkim o wizję, misję i kulturę organizacyjną firmy oraz model obsługi klienta.
5. Umiejętności (skills). Niezwykle istotne jest, aby pracownicy posiadali umiejętności, które pozwolą im realizować strategię firmy.
6. Pracownicy (staff). Dobór kadr to kluczowy czynnik sukcesu każdej firmy. Dlatego niezbędne jest stałe poszukiwanie i zatrudnianie zdolnych i otwartych na podnoszenie kwalifikacji ludzi. Odpowiednie dopasowanie do umiejętności zadań i obowiązków podniesie efektywność pracy.
7. Wspólne wartości (shared values). Ważne jest, aby pracownicy kierowali się tymi samymi wartościami. Istotne jest, aby wszystkie zatrudnione osoby znały i rozumiały wartości leżące u podstaw funkcjonowania organizacji i stosowały je w swojej codziennej pracy.
Źródło: P. Kotler, K.L Keller, Marketing, Dom Wydawniczy Rebis, Poznań 2015 r.