Wytyczne dla komisarzy wyborczych dotyczących sprawdzania prawidłowości ustalenia wyników głosowania i wyników wyborów do rad gmin, rad powiatów, sejmików województw i rad dzielnic m.st. Warszawy oraz wyborów wójtów, burmistrzów i prezydentów miast zarządzonych na dzień 7 kwietnia 2024 r. i ogłaszania wyników tych wyborów na obszarze województwa.

UCHWAŁA Nr 182/2024
PAŃSTWOWEJ KOMISJI WYBORCZEJ
z dnia 27 marca 2024 r.
w sprawie wytycznych dla komisarzy wyborczych dotyczących sprawdzania prawidłowości ustalenia wyników głosowania i wyników wyborów do rad gmin, rad powiatów, sejmików województw i rad dzielnic m.st. Warszawy oraz wyborów wójtów, burmistrzów i prezydentów miast zarządzonych na dzień 7 kwietnia 2024 r. i ogłaszania wyników tych wyborów na obszarze województwa

Na podstawie art. 161 § 1 i art. 168 § 3 ustawy z dnia 5 stycznia 2011 r. - Kodeks wyborczy (Dz. U. z 2023 r. poz. 2408) oraz w związku z art. 7 ust. 2 ustawy z dnia 15 marca 2002 r. o ustroju miasta stołecznego Warszawy (Dz. U. z 2018 r. poz. 1817) Państwowa Komisja Wyborcza uchwala, co następuje:
§  1. 
Ustala się wytyczne dla komisarzy wyborczych dotyczące sprawdzania prawidłowości ustalenia wyników głosowania i wyników wyborów do rad gmin, rad powiatów, sejmików województw i rad dzielnic m.st. Warszawy oraz wyborów wójtów, burmistrzów i prezydentów miast zarządzonych na dzień 7 kwietnia 2024 r. i ogłaszania wyników tych wyborów na obszarze województwa, stanowiące załącznik nr 1 do uchwały.
§  2. 
Ustala się:
1)
wzór obwieszczenia komisarza wyborczego o wynikach wyborów do rad na obszarze województwa, stanowiący załącznik nr 2 do uchwały;
2)
wzór obwieszczenia komisarza wyborczego o wynikach wyborów wójtów, burmistrzów i prezydentów miast na obszarze województwa, stanowiący załącznik nr 3 do uchwały;
3)
wzór obwieszczenia komisarza wyborczego uzupełniającego obwieszczenie o wynikach wyborów wójtów, burmistrzów i prezydentów miast na obszarze województwa, stanowiący załącznik nr 4 do uchwały.
§  3. 
Uchwała wchodzi w życie z dniem podjęcia i podlega ogłoszeniu.

ZAŁĄCZNIKI

ZAŁĄCZNIK Nr  1

WYTYCZNE DLA KOMISARZY WYBORCZYCH DOTYCZĄCE SPRAWDZANIA PRAWIDŁOWOŚCI USTALENIA WYNIKÓW GŁOSOWANIA I WYNIKÓW WYBORÓW DO RAD GMIN, RAD POWIATÓW, SEJMIKÓW WOJEWÓDZTW I RAD DZIELNIC M.ST. WARSZAWY ORAZ WYBORÓW WÓJTÓW, BURMISTRZÓW I PREZYDENTÓW MIAST ZARZĄDZONYCH NA DZIEŃ 7 KWIETNIA 2024 R.

I OGŁASZANIA WYNIKÓW TYCH WYBORÓW NA OBSZARZE WOJEWÓDZTWA

Ilekroć w wytycznych mowa jest o:

1) Kodeksie wyborczym - należy przez to rozumieć ustawę z dnia 5 stycznia 2011 r. - Kodeks wyborczy (Dz. U. z 2023 r. poz. 2408);

2) ustawie warszawskiej - należy przez to rozumieć ustawę z dnia 15 marca 2002 r. o ustroju miasta stołecznego Warszawy (Dz. U. z 2018 r. poz. 1817);

3) wójcie - należy przez to rozumieć odpowiednio wójta, burmistrza lub prezydenta miasta;

4) protokole głosowania w obwodzie - należy przez to rozumieć protokoły głosowania w obwodzie, o których mowa w § 1-9 uchwały nr 29/2024 Państwowej Komisji Wyborczej z dnia 23 stycznia 2024 r. w sprawie ustalenia wzorów protokołów sporządzanych przez obwodowe komisje wyborcze, w wyborach do rad gmin, rad powiatów, sejmików województw i rad dzielnic m.st. Warszawy oraz wyborach wójtów, burmistrzów i prezydentów miast (M.P. poz. 131);

5) terytorialnej komisji wyborczej - należy przez to rozumieć gminną (miejską) komisję wyborczą, powiatową komisję wyborczą, wojewódzką komisję wyborczą oraz dzielnicową komisję wyborczą w m.st. Warszawie;

6) systemie teleinformatycznym - należy przez to rozumieć zaakceptowany i zapewniony przez Państwową Komisję Wyborczą i Krajowe Biuro Wyborcze system teleinformatyczny Wsparcie Organów Wyborczych (WOW), o którym mowa w art. 162 § 3 Kodeksu wyborczego, pomocniczo wykorzystywany przez organy wyborcze.

I. 

Sprawdzanie prawidłowości ustalenia wyników głosowania i wyników wyborów

Do zadań komisarzy wyborczych należy sprawdzenie prawidłowości ustalenia wyników głosowania i wyników wyborów w okręgach wyborczych utworzonych dla wyborów rad gmin, rad powiatów, sejmików województw i rad dzielnic m.st. Warszawy (art. 448 § 1, art. 450 i art. 459 § 1 Kodeksu wyborczego oraz art. 7 ust. 2 ustawy warszawskiej) oraz wyników głosowania i wyników wyborów wójtów (art. 470 Kodeksu wyborczego).

Sprawdzenia prawidłowości ustalenia wyników głosowania i wyników wyborów dokonują komisarze wyborczy, zgodnie z właściwością określoną w załączniku nr 1 do uchwały Państwowej Komisji Wyborczej z dnia 5 lutego 2018 r. w sprawie określenia właściwości terytorialnej i rzeczowej komisarzy wyborczych oraz ich siedzib, a także trybu pracy komisarzy wyborczych (M.P. poz. 246 oraz z 2020 r. poz. 1211).

Zgodnie z § 2 ust. 1 pkt 1 powołanej uchwały sprawdzenie prawidłowości ustalenia wyników głosowania i wyników wyborów do sejmiku województwa należy do kompetencji komisarza wyborczego właściwego w zakresie wykonywania czynności o charakterze ogólnowojewódzkim. Do właściwości Komisarza Wyborczego w Warszawie I należy również sprawdzenie prawidłowości ustalenia wyników głosowania i wyników wyborów do rad dzielnic m.st. Warszawy.

1. Przyjmowanie przez komisarzy wyborczych protokołów z wyborów

Przekazanie komisarzom wyborczym protokołów z wyborów następuje w sposób określony w części VII wytycznych dla terytorialnych komisji wyborczych dotyczących ustalania wyników głosowania i wyników wyborów do rad gmin, rad powiatów, sejmików województw i rad dzielnic m.st. Warszawy oraz wyborach wójtów, burmistrzów i prezydentów miast zarządzonych na dzień 7 kwietnia 2024 r., stanowiących załącznik do uchwały nr 173/2024 Państwowej Komisji Wyborczej z dnia 25 marca 2024 r. (M.P. poz. 262).

Przyjmowanie protokołów przez komisarzy wyborczych lub upoważnione osoby dokonywane jest protokolarnie, po sprawdzeniu, czy zostały przekazane wszystkie protokoły i zestawienia oraz protokoły głosowania w obwodzie, a także sprawdzeniu ich kompletności z uwzględnieniem załączników. Terytorialne komisje otrzymują pisemne potwierdzenie przyjęcia wymienionych protokołów (ze wskazaniem rodzaju i liczby) i innych dokumentów.

2. Sprawdzanie wyników głosowania i wyników wyborów w okręgach wyborczych do rad oraz wyników głosowania i wyników wyborów wójtów

Sprawdzenie przez komisarzy wyborczych prawidłowości ustalenia wyników głosowania i wyników wyborów w okręgach wyborczych do rad oraz wyników głosowania i wyników wyborów wójtów polega na zbadaniu poprawności sporządzenia protokołów głosowania w obwodzie. Sprawdzeniu podlega także prawidłowość wszystkich obliczeń prowadzących do ustalenia wyników głosowania i wyników wyborów.

Przy czynnościach sprawdzających komisarze wyborczy korzystają z systemu teleinformatycznego, który pozwala na automatyczną kontrolę poprawności arytmetycznej danych z protokołów głosowania w obwodzie i protokołów z wyborów oraz na obliczenie wyników głosowania i wyników wyborów.

W przypadku zastosowania systemu teleinformatycznego przez terytorialne komisje wyborcze przy ustalaniu wyników głosowania i wyników wyborów w okręgach wyborczych, czynności komisarza wyborczego polegają w szczególności na:

1) sprawdzeniu, czy dostarczone protokoły są wersją ostateczną wydruku z systemu teleinformatycznego. W tym celu do systemu tego należy wprowadzić symbol kontrolny systemu teleinformatycznego lub kod kreskowy podany na dostarczonym protokole i sprawdzić, czy egzemplarz tego protokołu jest zgodny z wydrukiem uzyskanym z systemu teleinformatycznego;

2) sprawdzeniu prawidłowości sporządzenia protokołów z wyborów oraz załączonych do nich zestawień. Sprawdzenie to powinno dotyczyć kompletności przekazanych dokumentów, tj. czy obejmują one dane ze wszystkich obwodów głosowania i okręgów wyborczych, z uwzględnieniem tych obwodów i okręgów, w których nie przeprowadzono głosowania;

3) kontroli poprawności wprowadzenia do systemu teleinformatycznego wyników głosowania z wybranych protokołów głosowania w obwodzie poprzez porównanie danych z systemu teleinformatycznego z danymi zawartymi w oryginałach wybranych losowo protokołów głosowania w obwodzie, a wszystkich w przypadku protokołów sporządzonych ręcznie, a wprowadzonych do systemu teleinformatycznego przez terytorialną komisję wyborczą;

4) kontroli poprawności arytmetycznej protokołów głosowania w obwodzie i protokołów z wyborów na podstawie analizy raportu ostrzeżeń wydrukowanego z systemu teleinformatycznego;

5) sprawdzeniu poprawności formalnej dostarczonych protokołów i zestawień (wypełnienie rubryk protokołów, podpisy, pieczęcie).

Analogiczny tryb postępowania dotyczy sporządzenia protokołów dotyczących wyborów wójtów.

W przypadku gdy terytorialna komisja wyborcza nie korzystała z systemu teleinformatycznego, co mogło wystąpić wyłącznie w sytuacji, gdy skorzystanie z niego było niemożliwe z przyczyn niezależnych od terytorialnej komisji wyborczej, kontrolę dotyczącą wyników głosowania i wyników wyborów komisarz wyborczy prowadzi przez zarządzenie wprowadzenia do systemu teleinformatycznego danych z protokołów głosowania w obwodzie, a po otrzymaniu wydruku protokołu z wyborów z systemu teleinformatycznego porównuje wydruk z dostarczonym protokołem.

3. Postępowanie w przypadku stwierdzenia nieprawidłowości przy ustalaniu wyników głosowania i wyników wyborów w okręgach wyborczych lub wyników głosowania i wyników wyborów wójtów

W razie stwierdzenia nieprawidłowości w ustaleniu wyników głosowania lub wyników wyborów w okręgu wyborczym, komisarz wyborczy postanowieniem zarządza ponowne ustalenie tych wyników i zawiadamia o tym niezwłocznie Państwową Komisję Wyborczą (art. 448 § 2, art. 450 i art. 459 § 1 Kodeksu wyborczego oraz art. 7 ust. 2 ustawy warszawskiej).

W postanowieniu wydanym w omawianej sprawie komisarz wyborczy, po stwierdzeniu istoty nieprawidłowości, wskazuje sposób jej usunięcia. Zawiadomienie Państwowej Komisji Wyborczej o zarządzeniu ponownego ustalenia wyników głosowania lub wyników wyborów następuje przez przesłanie skanu postanowienia komisarza wyborczego za pośrednictwem sieci elektronicznego przesyłania danych. Protokoły głosowania w obwodach przekazywane są terytorialnej komisji wyborczej wraz z postanowieniem komisarza wyborczego tylko wtedy, jeśli są one potrzebne do usunięcia nieprawidłowości (jeśli np. zestawienia wyników głosowania w okręgu zawierają dane ustalone w sposób prawidłowy, a nieprawidłowość wystąpiła tylko w protokole z wyborów, to protokołów głosowania się nie zwraca).

Terytorialna komisja wyborcza zobowiązana postanowieniem komisarza wyborczego do ponownego ustalenia wyników głosowania lub wyników wyborów w okręgu wyborczym wykonuje niezwłocznie konieczne czynności i wprowadza wyniki do systemu teleinformatycznego oraz sporządza w miejsce dokumentów wadliwych nowe zestawienie wyników głosowania w okręgu wyborczym i nowy protokół z wyborów.

Analogiczny tryb postępowania dotyczy usuwania ujawnionych nieprawidłowości w ustaleniu wyników głosowania i wyników wyborów wójta (art. 470 Kodeksu wyborczego).

Nowe dokumenty są opatrywane przez terytorialne komisje wyborcze datą ich sporządzenia oraz napisem na pierwszej stronie w górnym prawym rogu odpowiednio "Ponowne ustalenie wyników głosowania" lub "Ponowne ustalenie wyników wyborów".

Przedstawiony wyżej tok postępowania stosuje się również w przypadku konieczności usunięcia przez obwodowe komisje wyborcze nieprawidłowości w protokołach głosowania w obwodzie.

W przypadku gdy nieprawidłowości w ustaleniu wyników głosowania lub wyników wyborów w wyborach do sejmiku województwa powstały przy ustalaniu wyników głosowania w powiecie lub w mieście na prawach powiatu, wojewódzka komisja wyborcza przekazuje postanowienie komisarza wyborczego powiatowej komisji wyborczej (lub miejskiej komisji wyborczej w mieście na prawach powiatu) w celu usunięcia nieprawidłowości.

Terytorialne komisje wyborcze obowiązane są podać do wiadomości publicznej ustalone ponownie wyniki głosowania i wyniki wyborów w okręgach wyborczych. Dotyczy to również powiatowych komisji wyborczych i miejskich komisji wyborczych w miastach na prawach powiatu ustalających zbiorcze wyniki głosowania na obszarze powiatu lub miasta, ewentualnie okręgu wyborczego, w wyborach do sejmiku województwa, jeżeli nieprawidłowość dotyczyła ustalenia tych wyników.

Obowiązek podania ponownie ustalonych wyników do wiadomości publicznej dotyczy odpowiednio danych liczbowych o wynikach głosowania i wynikach wyborów wójta.

Po otrzymaniu poprawionych protokołów komisarze wyborczy dokonują ponownego sprawdzenia prawidłowości ustalenia wyników głosowania i wyników wyborów. Sposób i zakres sprawdzenia należy dostosować do rodzaju stwierdzonych wcześniej nieprawidłowości.

II. 

Sporządzenie obwieszczenia o wynikach wyborów do rad na obszarze województwa oraz obwieszczenia o wynikach wyborów wójtów, burmistrzów i prezydentów miast na obszarze województwa i podanie ich do publicznej wiadomości

Niezwłocznie po sprawdzeniu prawidłowości ustalenia wyników głosowania i wyników wyborów w okręgach wyborczych utworzonych dla wyborów rad gmin, rad w miastach na prawach powiatu i rad powiatów oraz wyników głosowania i wyników wyborów wójtów znajdujących się na obszarze właściwości danego komisarza wyborczego i usunięciu ewentualnych nieprawidłowości, komisarze wyborczy przekazują komisarzowi wyborczemu właściwemu w zakresie wykonywania czynności o charakterze ogólnowojewódzkim protokoły z wyborów do tych rad wraz z zestawieniami wyników głosowania w okręgach wyborczych oraz protokoły wyników głosowania i wyników wyborów wójta, kopie tych dokumentów pozostawiając u siebie.

Protokoły głosowania w obwodach przekazane przez terytorialne komisje wyborcze pozostają w dyspozycji komisarzy wyborczych i nie są przekazywane komisarzom wyborczym właściwym w zakresie wykonywania czynności ogólnowojewódzkich.

Komisarz wyborczy wykonujący czynności ogólnowojewódzkie na podstawie protokołów z wyborów, sporządzonych przez terytorialne komisje wyborcze działające na obszarze województwa, sporządza:

1) obwieszczenie o wynikach wyborów do rad na obszarze województwa;

2) obwieszczenie o wynikach wyborów wójtów, burmistrzów i prezydentów na obszarze województwa.

Przy sporządzeniu obwieszczeń komisarz wyborczy korzysta z systemu teleinformatycznego. Sporządzając obwieszczenie o wynikach wyborów do rad na obszarze województwa, dostosowuje się rubryki jego wzoru do wyników wyborów w poszczególnych okręgach wyborczych. W obwieszczeniu nie zamieszcza się opisów czynności lub rubryk, które nie mają odniesienia do wyborów w danym okręgu. Wyciąg z obwieszczenia o wynikach wyborów do rad na obszarze województwa przeznaczony do rozplakatowania na obszarze gminy (art. 169 Kodeksu wyborczego) obejmuje:

1) część I obwieszczenia w całości;

2) dane z części II obwieszczenia w następującym zakresie:

a) w gminach do 20 tys. mieszkańców - właściwy rozdział działu I w całości, a w gminach powyżej 20 tys. mieszkańców - właściwy rozdział działu II w całości, ponadto w dzielnicach m.st. Warszawy - właściwy rozdział działu III w całości,

b) we wszystkich gminach niebędących miastami na prawach powiatu - właściwy rozdział działu IV, w tym oddział 1 w całości, a oddział 2 w zakresie okręgu wyborczego lub okręgów wyborczych obejmujących daną gminę,

c) działu V, w tym oddział 1 w całości, a oddział 2 w zakresie okręgu wyborczego lub okręgów wyborczych obejmujących dany powiat lub miasto na prawach powiatu.

Wyciąg z obwieszczenia o wynikach wyborów wójtów, burmistrzów i prezydentów na obszarze województwa przeznaczony do rozplakatowania na obszarze gminy obejmuje:

1) część I obwieszczenia w całości;

2) właściwy rozdział części II obwieszczenia w całości.

Komisarz wyborczy niezwłocznie po sporządzeniu obwieszczeń przekazuje do Państwowej Komisji Wyborczej za pośrednictwem sieci elektronicznego przesyłania danych skany obwieszczeń podpisanych przez komisarza wyborczego, opatrzone podpisem elektronicznym przez komisarza wyborczego.

Rozplakatowanie wyciągów z obwieszczeń na obszarze każdej gminy jest zadaniem właściwych komisarzy wyborczych, wykonujących to zadanie przy pomocy delegatur Krajowego Biura Wyborczego.

Analogicznie postępuje się w przypadku przeprowadzania głosowania ponownego w wyborach wójtów, z tym że komisarz wyborczy wykonujący czynności ogólnowojewódzkie sporządza obwieszczenie uzupełniające obwieszczenie o wynikach wyborów wójtów, burmistrzów i prezydentów na obszarze województwa.

III. 

Przekazanie dokumentów z wyborów do Państwowej Komisji Wyborczej

Komisarze wyborczy wykonujący czynności o charakterze ogólnowojewódzkim przekazują do Państwowej Komisji Wyborczej:

1) obwieszczenie komisarza wyborczego o wynikach wyborów do rad na obszarze województwa;

2) obwieszczenie komisarza wyborczego o wynikach wyborów wójtów, burmistrzów i prezydentów miast na obszarze województwa;

3) obwieszczenie uzupełniające obwieszczenie o wynikach wyborów wójtów, burmistrzów i prezydentów miast na obszarze województwa.

Obwieszczenia, o których wyżej mowa, przekazywane są łącznie do Państwowej Komisji Wyborczej, po ustaleniu wyników wyborów przez wszystkie terytorialne komisje wyborcze na obszarze województwa, w terminie uzgodnionym z Sekretarzem Państwowej Komisji Wyborczej.

ZAŁĄCZNIK Nr  2

ZAŁĄCZNIK Nr  3

ZAŁĄCZNIK Nr  4

Zmiany w prawie

ZUS: Renta wdowia - wnioski od stycznia 2025 r.

Od Nowego Roku będzie można składać wnioski o tzw. rentę wdowią, która dotyczy ustalenia zbiegu świadczeń z rentą rodzinną. Renta wdowia jest przeznaczona dla wdów i wdowców, którzy mają prawo do co najmniej dwóch świadczeń emerytalno-rentowych, z których jedno stanowi renta rodzinna po zmarłym małżonku. Aby móc ją pobierać, należy jednak spełnić określone warunki.

Grażyna J. Leśniak 20.11.2024
Zmiany w składce zdrowotnej od 1 stycznia 2026 r. Rząd przedstawił założenia

Przedsiębiorcy rozliczający się według zasad ogólnych i skali podatkowej oraz liniowcy będą od 1 stycznia 2026 r. płacić składkę zdrowotną w wysokości 9 proc. od 75 proc. minimalnego wynagrodzenia, jeśli będą osiągali w danym miesiącu dochód do wysokości 1,5-krotności przeciętnego wynagrodzenia w sektorze przedsiębiorstw w czwartym kwartale roku poprzedniego, włącznie z wypłatami z zysku, ogłaszanego przez prezesa GUS. Będzie też dodatkowa składka w wysokości 4,9 proc. od nadwyżki ponad 1,5-krotność przeciętnego wynagrodzenia, a liniowcy stracą możliwość rozliczenia zapłaconych składek w podatku dochodowym.

Grażyna J. Leśniak 18.11.2024
Prezydent podpisał nowelę ustawy o rozwoju lokalnym z udziałem lokalnej społeczności

Usprawnienie i zwiększenie efektywności systemu wdrażania Rozwoju Lokalnego Kierowanego przez Społeczność (RLKS) przewiduje ustawa z dnia 11 października 2024 r. o zmianie ustawy o rozwoju lokalnym z udziałem lokalnej społeczności. Jak poinformowała w czwartek Kancelaria Prezydenta, Andrzej Duda podpisał ją w środę, 13 listopada. Ustawa wejdzie w życie z dniem następującym po dniu ogłoszenia.

Grażyna J. Leśniak 14.11.2024
Do poprawki nie tylko emerytury czerwcowe, ale i wcześniejsze

Problem osób, które w latach 2009-2019 przeszły na emeryturę w czerwcu, przez co - na skutek niekorzystnych zasad waloryzacji - ich świadczenia były nawet o kilkaset złotych niższe od tych, jakie otrzymywały te, które przeszły na emeryturę w kwietniu lub w maju, w końcu zostanie rozwiązany. Emerytura lub renta rodzinna ma - na ich wniosek złożony do ZUS - podlegać ponownemu ustaleniu wysokości. Zdaniem prawników to dobra regulacja, ale równie ważna i paląca jest sprawa wcześniejszych emerytur. Obie powinny zostać załatwione.

Grażyna J. Leśniak 06.11.2024
Bez konsultacji społecznych nie będzie nowego prawa

Już od jutra rządowi trudniej będzie, przy tworzeniu nowego prawa, omijać proces konsultacji publicznych, wykorzystując w tym celu projekty poselskie. W czwartek, 31 października, wchodzą w życie zmienione przepisy regulaminu Sejmu, które nakazują marszałkowi Sejmu kierowanie projektów poselskich do konsultacji publicznych i wymagają sporządzenia do nich oceny skutków regulacji. Każdy obywatel będzie mógł odtąd zgłosić własne uwagi do projektów poselskich, korzystając z Systemu Informacyjnego Sejmu.

Grażyna J. Leśniak 30.10.2024
Nowy urlop dla rodziców wcześniaków coraz bliżej - rząd przyjął projekt ustawy

Rada Ministrów przyjęła we wtorek przygotowany w Ministerstwie Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej projekt ustawy wprowadzający nowe uprawnienie – uzupełniający urlop macierzyński dla rodziców wcześniaków i rodziców dzieci urodzonych w terminie, ale wymagających dłuższej hospitalizacji po urodzeniu. Wymiar uzupełniającego urlopu macierzyńskiego będzie wynosił odpowiednio do 8 albo do 15 tygodni.

Grażyna J. Leśniak 29.10.2024
Metryka aktu
Identyfikator:

M.P.2024.269

Rodzaj: Uchwała
Tytuł: Wytyczne dla komisarzy wyborczych dotyczących sprawdzania prawidłowości ustalenia wyników głosowania i wyników wyborów do rad gmin, rad powiatów, sejmików województw i rad dzielnic m.st. Warszawy oraz wyborów wójtów, burmistrzów i prezydentów miast zarządzonych na dzień 7 kwietnia 2024 r. i ogłaszania wyników tych wyborów na obszarze województwa.
Data aktu: 27/03/2024
Data ogłoszenia: 05/04/2024
Data wejścia w życie: 27/03/2024