Zatwierdzenie Programu rzeczowo-finansowego wykorzystania środków Funduszu Kolejowego w 2006 roku.

UCHWAŁA Nr 120
RADY MINISTRÓW
z dnia 12 lipca 2006 r.
w sprawie zatwierdzenia Programu rzeczowo-finansowego wykorzystania środków Funduszu Kolejowego w 2006 roku

Na podstawie art. 9 ust. 3 ustawy z dnia 16 grudnia 2005 r. o Funduszu Kolejowym (Dz. U. z 2006 r. Nr 12, poz. 61) Rada Ministrów uchwala, co następuje:
§  1.
Zatwierdza się Program rzeczowo-finansowy wykorzystania środków Funduszu Kolejowego w 2006 roku, stanowiący załącznik do uchwały.
§  2.
Uchwała wchodzi w życie z dniem ogłoszenia.

ZAŁĄCZNIK 

PROGRAM RZECZOWO-FINANSOWY WYKORZYSTANIA ŚRODKÓW FUNDUSZU KOLEJOWEGO W 2006 ROKU

Część A - inwestycje
Lp. Beneficjent Funduszu Kolejowego Nr linii Nazwa linii Nazwa odcinka Nazwa zadania Wielkość Okres realizacji Wartość kosztorysowa (tys. zł) Źródła finansowania ogółem w 2006 roku (tys. zł) Środki Funduszu Kolejowego (tys. zł) Środki własne Spółki (tys. zł) Środki budżetu państwa (tys. zł)
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13
1. PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. 272 Kluczbork-Poznań Słupia - Środa -granica zakładu infrastruktury Ostrów - Kluczbork - Krzywizna - Byczyna - Kostów wymiana szyn typu OC od km 41,5 do km 183,0 (tor nr 2 - różne lokalizacje) 68,4 km torów lata 2006-2007 30.381,00 26.981,00 6.790,50 190,50 20.000,00
2. PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. pomoc techniczna dla przygotowania grupy projektów przebudowy i rozbudowy (modernizacji) linii kolejowej PL/AD 106 na odcinku Psary - Kozłów - Kraków - lata 2006-2007 2.390,00 1.912,00 1.720,80 191,20 0,00
3. PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. dokumentacja przyszłościowa - różne linie - 2006 rok 1.500,00 1.500,00 1.350,00 150,00 0,00
PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. Razem 34.271,00 30.393,00 9.861,30 531,70 20.000,00
SUMA 34.271,00 30.393,00 9.861,30 531,70 20.000,00

Część B - remonty i utrzymanie

Lp. Beneficjent Funduszu Kolejowego Nr linii Nazwa linii Nazwa odcinka Nazwa zadania Wielkość Okres realizacji Wartość kosztorysowa (tys. zł) Źródła finansowania ogółem w 2006 roku (tys. zł) Środki Funduszu Kolejowego (tys. zł) Środki własne Spółki (tys. zł)
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12
1. PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. 274 Wrocław Świebodzki -Zgorzelec Wałbrzych Główny -Boguszów Gorce wymiana nawierzchni od km 78,1 do km 84,8 (tor nr 1) i 6 szt. rozjazdów 6,4 km torów i 6 szt. rozjazdów 2006 rok 10.500,00 10.500,00 9.450,00 1.050,00
2. PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. 21 Warszawa Wileńska - Zielonka Warszawa Wileńska - Zielonka wymiana nawierzchni od km 3,1 do km 9,9 (tor nr 2 - różne lokalizacje) i od km 4,7 do km 9,7 (tor nr 1) i 2 szt. rozjazdów 9,8 km torów i 2 szt. rozjazdów 2006 rok 14.900,00 14.900,00 13.410,00 1.490,00
3. PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. 352 Swarzędz - Poznań Starołęka Swarzędz -Poznań Franowo wymiana nawierzchni od km 1,1 do km 9,3 (tor nr 1) i 5 szt. rozjazdów 7,7 km torów i 5 szt. rozjazdów 2006 rok 15.280,50 15.280,50 13.752,45 1.528,05
4. PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. 7 Warszawa Wschodnia Osobowa -Dorohusk Warszawa Wschodnia - Warszawa Wawer wymiana nawierzchni od km 4,1 do km 11,2 (tor nr 4) i 1 szt. rozjazdu 6,9 km torów i 1 szt. rozjazdu 2006 rok 11.545,00 11.545,00 10.390,50 1.154,50
5. PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. 91 Kraków -Medyka Kraków -Płaszów remont wiaduktu stalowego w km 0,083 (tor nr 1 i tor nr 2) 1 szt. 2006 rok 2.900,00 2.900,00 2.610,00 290,00
6. PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. 140 Katowice Ligota - Nędza Orzesze Jaśkowice - Leszczyny wymiana nawierzchni od km 21,1 do km 31,8 (tor nr 1) i 6 szt. rozjazdów 9,4 km torów i 6 szt. rozjazdów 2006 rok 14.600,00 14.600,00 13.140,00 1.460,00
7. PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. 22 Tomaszów Mazowiecki - Radom Radom - Rożki przebudowa wiaduktu stalowego w km 86,068 (tor nr 1) 1 szt. 2006 rok 1.300,00 1.300,00 1.170,00 130,00
8. PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. 3 Warszawa - Kunowice Chrośnica - Zbąszyń naprawa główna torów od km 373,1 do km 378,4 (tor nr 1) 5,3 km torów 2006 rok 300,00 300,00 150,00 150,00
9. PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. 6 Zielonka - Kuźnica Białostocka Machnacz -Gieniusze naprawa mostu w km 208,230 (tor nr 1) 1 szt. 2006 rok 500,00 500,00 250,00 250,00
10. PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. 6 Zielonka - Kuźnica Białostocka stacja Wołomin naprawa główna przejazdu w km 20,952 1 szt. 2006 rok 240,00 240,00 216,00 24,00
11. PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. 7 Warszawa - Dorohusk stacja Celestynów naprawa kładki dla pieszych w km 38,730 1 szt. 2006 rok 300,00 300,00 150,00 150,00
12. PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. 7 Warszawa - Dorohusk Dęblin -Zarzeka naprawa mostu w km 107,153 (tor nr 1) 1 szt. 2006 rok 1.050,00 1.050,00 525,00 525,00
13. PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. 8 Warszawa - Kraków Kozłów - Tunel naprawa kładki stalowej w km 262,189 1 szt. 2006 rok 720,00 720,00 360,00 360,00
14. PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. 8 Warszawa - Kraków Słomniki -Batowice naprawa główna torów (różne lokalizacje) 3,2 km torów 2006 rok 330,05 330,05 165,03 165,03
15. PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. 18 Kutno - Piła Włocławek Brzezie -Waganiec naprawa główna przejazdu w km 62,535 1 szt. 2006 rok 230,00 230,00 115,00 115,00
16. PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. 31 Siedlce -Siemianówka Czeremcha - Hajnówka przebudowa mostu w km 94,568 1 szt. 2006 rok 230,00 230,00 115,00 115,00
17. PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. 31 Siedlce -Siemianówka Hajnówka -Narewka przebudowa mostu w km 130,028 1 szt. 2006 rok 230,00 230,00 115,00 115,00
18. PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. 97 Skawina -Żywiec Skawina -Kalwaria Zebrzydowska Lanckorona ścięcie ław torowiska 17,1 km 2006 rok 701,10 701,10 350,55 350,55
19. PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. 117 Kalwaria Zebrzydowska Lanckorona -Bielsko-Biała Kalwaria Zebrzydowska Lanckorona - Wadowice ścięcie ław torowiska 6,4 km 2006 rok 260,72 260,72 130,36 130,36
20. PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. 117 Kalwaria Zebrzydowska Lanckorona -Bielsko-Biała Kalwaria Zebrzydowska Lanckorona - Wadowice odtworzenie rowów 6,438 km 2006 rok 771,27 771,27 385,63 385,63
21. PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. 117 Kalwaria Zebrzydowska Lanckorona -Bielsko-Biała Kalwaria Zebrzydowska Lanckorona - Wadowice budowa rowu korytkowego 0,746 km 2006 rok 246,28 246,28 123,14 123,14
22. PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. 117 Kalwaria Zebrzydowska Lanckorona -Bielsko-Biała Kalwaria Zebrzydowska Lanckorona - Wadowice naprawa bieżąca przejazdów 26 szt. 2006 rok 245,92 245,92 122,96 122,96
23. PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. 131 Chorzów Batory - Tczew Chorzów Stary - Chorzów Miasto naprawa awaryjna muru oporowego przy torze nr 1 od km 10,624 do km 11,090 1 szt. 2006 rok 800,00 800,00 720,00 80,00
24. PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. 131 Chorzów Batory - Tczew Ponętów -Inowrocław remont przejazdów w km 232,413 oraz w km 256,254 2 szt. 2006 rok 380,86 380,86 190,43 190,43
25. PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. 131 Chorzów Batory - Tczew Inowrocław Rąbinek -Mimowola naprawa główna torów typu OC od km 318,840 do km 320,750 i od km 320,840 do km 321,030 (tor nr 2) 4,2 km szyn 2006 rok 307,98 307,98 153,99 153,99
26. PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. 132 Bytom -Wrocław stacja Paczyna naprawa przejazdu w km 44,700 1 szt. 2006 rok 378,12 378,12 189,06 189,06
27. PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. 137 Katowice - Legnica Gliwice -Szobiszowice naprawa wiaduktu w km 28,279 (tor nr 1 i tor nr 2) 1 szt. 2006 rok 450,00 450,00 225,00 225,00
28. PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. 143 Kalety -Wrocław Mikołajów Wrocław nad Odrą -Wrocław Mikołajów naprawa wiaduktu w km 162,090 (tor nr 1 i tor nr 2) 1 szt. 2006 rok 580,00 580,00 290,00 290,00
29. PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. 151 Kędzierzyn-Koźle -Chałupki stacja Bierawa naprawa przejazdu w km 7,130 1 szt. 2006 rok 500,00 500,00 250,00 250,00
30. PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. 160 Zawiercie - Dąbrowa Górnicza -Ząbkowice Łazy -Dąbrowa Górnicza -Ząbkowice naprawa mostu w km 285,260 1 szt. 2006 rok 210,00 210,00 105,00 105,00
31. PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. 168 Gliwice -Gliwice Łabędy stacja Gliwice Łabędy naprawa bieżąca toru od km 0,00 do km 1,1 (tor nr 21) 1,1 km 2006 rok 443,10 443,10 221,55 221,55
32. PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. 200 Gliwice -Gliwice Sośnica rejon nastawczy GSB odwodnienie torów i 3 szt. rozjazdów od km 5,0 do km 5,2 0,2 km torów i 3 szt. rozjazdów 2006 rok 300,00 300,00 150,00 150,00
33. PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. 272 Kluczbork - Poznań stacja Kępno naprawa główna wiaduktu w km 40,966 (tor nr 1) 1 szt. 2006 rok 370,00 370,00 185,00 185,00
34. PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. 273 Wrocław -Szczecin Kowalów - Laski naprawa główna torów 6,4 km torów 2006 rok 1.500,00 1.500,00 750,00 750,00
35. PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. 274 Wrocław -Zgorzelec Wałbrzych Główny -Jaworzyna Śląska -Świebodzice - Kąty Wrocławskie naprawa główna -wymiana rozjazdów 9 szt. 2006 rok 604,00 604,00 302,00 302,00
36. PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. 276 Wrocław -Międzylesie stacja Kłodzko naprawa główna -wymiana rozjazdów 1 szt. 2006 rok 60,00 60,00 30,00 30,00
37. PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. 351 Poznań -Szczecin Drawiny -Szczecin Główny podbicie toru 47,8 km 2006 rok 309,00 309,00 154,50 154,50
38. PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. 353 Poznań -Skandawa stacja Papowo Toruńskie naprawa główna rozjazdów nr 1, 2, 3 3 szt. 2006 rok 225,00 225,00 112,50 112,50
39. PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. 394 Poznań Krzesiny -Kobylnica Poznań Krzesiny -Kobylnica naprawa główna wiaduktu w km 10,802 (tor nr 1 i tor nr 2) 1 szt. 2006 rok 843,00 843,00 421,50 421,50
40. PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. 402 Koszalin - Goleniów Koszalin -Mścice naprawa przejazdu w km 1,885 1 szt. 2006 rok 300,00 300,00 150,00 150,00
41. PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. 752 Wrocław Gadów -Wrocław Popowice Wrocław Gadów -Wrocław Popowice naprawa wiaduktu w km 1,456 (tor nr 1 i tor nr 2) 1 szt. 2006 rok 300,00 300,00 150,00 150,00
PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. Razem 86.241,90 86.241,90 71.947,15 14.294,75
SUMA 86.241,90 86.241,90 71.947,15 14.294,75

Część C - kwoty przeznaczone na uregulowanie części utraconych w latach 2002-2003 przez przewoźników kolejowych przychodów z tytułu obowiązujących ustawowych ulg taryfowych w krajowych przewozach pasażerskich

Lp. Beneficjent Funduszu Kolejowego Okres realizacji Wartość kosztorysowa (tys. zł) Źródła finansowania ogółem w 2006 roku (tys. zł) Środki Funduszu Kolejowego (tys. zł)
1 2 3 4 5 6
1. PKP Szybka Kolej Miejska w Trójmieście sp. z o.o. 2006 rok 9.391,11 4.284,94 4.284,94
2. PKP Przewozy Regionalne sp. z o.o. 2006 rok 242.906,62 110.832,38 110.832,38
3. PKP Intercity sp. z o.o. 2006 rok 25.710,10 11.730,89 11.730,89
4. PKP Warszawska Kolej Dojazdowa sp. z o.o. 2006 rok 1.957,90 893,34 893,34
RAZEM 279.965,73 127.741,55 127.741,55

Ustala się terminy wypłat środków dla przewoźników kolejowych określonych w lp. 1-4 według następującej zasady:

- po uchwaleniu Programu przewoźnicy otrzymają wypłaty w kwocie 4/11 należnych środków, a od czerwca br. otrzymywać będą

miesięczne wypłaty w kwotach równych 1/11 należnych środków.

Ostateczna wysokość miesięcznych wypłat dla przewoźników i zarządców infrastruktury nie może przekroczyć wysokości środków dostępnych w danym miesiącu na rachunku Funduszu.

Zmiany w prawie

ZUS: Renta wdowia - wnioski od stycznia 2025 r.

Od Nowego Roku będzie można składać wnioski o tzw. rentę wdowią, która dotyczy ustalenia zbiegu świadczeń z rentą rodzinną. Renta wdowia jest przeznaczona dla wdów i wdowców, którzy mają prawo do co najmniej dwóch świadczeń emerytalno-rentowych, z których jedno stanowi renta rodzinna po zmarłym małżonku. Aby móc ją pobierać, należy jednak spełnić określone warunki.

Grażyna J. Leśniak 20.11.2024
Zmiany w składce zdrowotnej od 1 stycznia 2026 r. Rząd przedstawił założenia

Przedsiębiorcy rozliczający się według zasad ogólnych i skali podatkowej oraz liniowcy będą od 1 stycznia 2026 r. płacić składkę zdrowotną w wysokości 9 proc. od 75 proc. minimalnego wynagrodzenia, jeśli będą osiągali w danym miesiącu dochód do wysokości 1,5-krotności przeciętnego wynagrodzenia w sektorze przedsiębiorstw w czwartym kwartale roku poprzedniego, włącznie z wypłatami z zysku, ogłaszanego przez prezesa GUS. Będzie też dodatkowa składka w wysokości 4,9 proc. od nadwyżki ponad 1,5-krotność przeciętnego wynagrodzenia, a liniowcy stracą możliwość rozliczenia zapłaconych składek w podatku dochodowym.

Grażyna J. Leśniak 18.11.2024
Prezydent podpisał nowelę ustawy o rozwoju lokalnym z udziałem lokalnej społeczności

Usprawnienie i zwiększenie efektywności systemu wdrażania Rozwoju Lokalnego Kierowanego przez Społeczność (RLKS) przewiduje ustawa z dnia 11 października 2024 r. o zmianie ustawy o rozwoju lokalnym z udziałem lokalnej społeczności. Jak poinformowała w czwartek Kancelaria Prezydenta, Andrzej Duda podpisał ją w środę, 13 listopada. Ustawa wejdzie w życie z dniem następującym po dniu ogłoszenia.

Grażyna J. Leśniak 14.11.2024
Do poprawki nie tylko emerytury czerwcowe, ale i wcześniejsze

Problem osób, które w latach 2009-2019 przeszły na emeryturę w czerwcu, przez co - na skutek niekorzystnych zasad waloryzacji - ich świadczenia były nawet o kilkaset złotych niższe od tych, jakie otrzymywały te, które przeszły na emeryturę w kwietniu lub w maju, w końcu zostanie rozwiązany. Emerytura lub renta rodzinna ma - na ich wniosek złożony do ZUS - podlegać ponownemu ustaleniu wysokości. Zdaniem prawników to dobra regulacja, ale równie ważna i paląca jest sprawa wcześniejszych emerytur. Obie powinny zostać załatwione.

Grażyna J. Leśniak 06.11.2024
Bez konsultacji społecznych nie będzie nowego prawa

Już od jutra rządowi trudniej będzie, przy tworzeniu nowego prawa, omijać proces konsultacji publicznych, wykorzystując w tym celu projekty poselskie. W czwartek, 31 października, wchodzą w życie zmienione przepisy regulaminu Sejmu, które nakazują marszałkowi Sejmu kierowanie projektów poselskich do konsultacji publicznych i wymagają sporządzenia do nich oceny skutków regulacji. Każdy obywatel będzie mógł odtąd zgłosić własne uwagi do projektów poselskich, korzystając z Systemu Informacyjnego Sejmu.

Grażyna J. Leśniak 30.10.2024
Nowy urlop dla rodziców wcześniaków coraz bliżej - rząd przyjął projekt ustawy

Rada Ministrów przyjęła we wtorek przygotowany w Ministerstwie Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej projekt ustawy wprowadzający nowe uprawnienie – uzupełniający urlop macierzyński dla rodziców wcześniaków i rodziców dzieci urodzonych w terminie, ale wymagających dłuższej hospitalizacji po urodzeniu. Wymiar uzupełniającego urlopu macierzyńskiego będzie wynosił odpowiednio do 8 albo do 15 tygodni.

Grażyna J. Leśniak 29.10.2024
Metryka aktu
Identyfikator:

M.P.2006.48.519

Rodzaj: Uchwała
Tytuł: Zatwierdzenie Programu rzeczowo-finansowego wykorzystania środków Funduszu Kolejowego w 2006 roku.
Data aktu: 12/07/2006
Data ogłoszenia: 18/07/2006
Data wejścia w życie: 18/07/2006