Wzory sprawozdań przedsiębiorstw państwowych w przedmiocie rozliczeń z budżetem Państwa z tytułu środków obrotowych.

INSTRUKCJA
MINISTRA FINANSÓW
z dnia 19 lipca 1951 r.
w sprawie wzorów sprawozdań przedsiębiorstw państwowych w przedmiocie rozliczeń z budżetem Państwa z tytułu środków obrotowych.

Na podstawie § 18 ust. 3 i § 24 uchwały Nr 99 Rady Ministrów z dnia 10 lutego 1951 r. w sprawie rozliczeń przedsiębiorstw państwowych z budżetem centralnym z tytułu środków obrotowych (Monitor Polski Nr A-17, poz. 226) oraz § 12 ust. 3 i § 18 uchwały Nr 308 Rady Ministrów z dnia 28 kwietnia 1951 r. w sprawie rozliczeń terenowych przedsiębiorstw państwowych z tytułu środków obrotowych z budżetami terenowymi (Monitor Polski Nr A-39, poz. 469) zarządza się, co następuje:
Przepisy wstępne.
§  1.
1.
Ilekroć w niniejszej instrukcji jest mowa bez bliższego określenia:
1)
o jednostkach centralnych bądź o przedsiębiorstwach - rozumieć przez to należy jednostki centralne i przedsiębiorstwa, określone w § 1 ust. 2 bądź w § 2 uchwały Nr 99 Rady Ministrów z dnia 10 lutego 1951 r. w sprawie rozliczeń przedsiębiorstw państwowych z budżetem centralnym z tytułu środków obrotowych (Monitor Polski Nr A-17, poz. 226);
2)
o przedsiębiorstwach i zakładach - rozumieć przez to należy przedsiębiorstwa i zakłady, określone w § 2 ust. 1 uchwały Nr 308 Rady Ministrów z dnia 28 kwietnia 1951 r. w sprawie rozliczeń terenowych przedsiębiorstw państwowych z tytułu środków obrotowych z budżetami terenowymi (Monitor Polski Nr A-39, poz. 469).
2.
Powołane w niniejszej instrukcji paragrafy bez bliższego określenia oznaczają paragrafy powołanej w ust. 1 pkt 1 uchwały Nr 99 z dnia 10 lutego 1951 r., a z określeniem "t" po liczbie paragrafu (np. § 11 t.) - oznaczają paragrafy uchwały Nr 308 z dnia 28 kwietnia 1951 r.

Wzory sprawozdań i ich przeznaczenie.

§  2.
1.
Ustala się wzory Nr Nr 1, 2, 3, 4, 5 i 6, które stanowią część składową niniejszej instrukcji.
2.
Wzory Nr Nr 1, 2, 3 i 4 obowiązują jednostki centralne (§ 1) i przedsiębiorstwa (§ 2), a wzory Nr Nr 5 i 6 - przedsiębiorstwa i zakłady (§ 2 t.).
3.
Nakładu druków według wzorów ustalonych w ust. 1 nie zarządza się i zainteresowane jednostki centralne i przedsiębiorstwa oraz przedsiębiorstwa i zakłady (§ 1 ust. 1 instrukcji) obowiązane są sporządzać je w miarę potrzeby we własnym zakresie.
§  3.
1.
Wzór Nr 1 jest przeznaczony do sporządzenia przewidzianego w § 17 zestawienia planowanych nadwyżek własnych środków obrotowych oraz dotacji na pokrycie niedoborów własnych środków obrotowych, zarówno przez jednostki centralne jak i przez przedsiębiorstwa (§ 19).
2.
Według wzorów Nr Nr 2 i 3 jednostki centralne sporządzać mają sprawozdania kwartalne o obrotach na rachunku rozliczeń z budżetem centralnym z tytułu środków obrotowych z tym, że wzór Nr 3 stanowi załącznik do wzoru Nr 2.
3.
Według wzoru Nr 4 przedsiębiorstwa (§ 2) obowiązane są sporządzać sprawozdania kwartalne o wpłatach (przelewach) na rachunek dochodów budżetowych z tytułu środków obrotowych oraz o otrzymanych dotacjach na pokrycie niedoborów własnych środków obrotowych.
4.
Wzór Nr 5 służy do sporządzania przez przedsiębiorstwa i zakłady przewidzianych w § 11 t. zestawień planowanych nadwyżek własnych środków obrotowych oraz dotacji na pokrycie niedoborów własnych środków obrotowych.
5.
Według wzoru Nr 6 sporządzać będą przedsiębiorstwa i zakłady przewidziane w § 12 t. sprawozdania kwartalne z rozliczeń z budżetami terenowymi z tytułu środków obrotowych.
6.
Sprawozdania wymienione w ust. 2, 3 i 5, sporządzone za IV kwartał roku, ze względu na układ wzorów Nr Nr 2, 3, 4 i 6, służyć będą równocześnie jako sprawozdania roczne i w tym celu powinny być przedkładane za ten kwartał przez jednostki centralne i przedsiębiorstwa (§ 1 ust. 2 lub § 2) oraz przez przedsiębiorstwa i zakłady (§ 2 ust. 1 t.) według przynależności do dnia 25 stycznia roku następnego (zamiast w terminie do dnia 15 po upływie kwartału).
§  4.
1.
Jednostki centralne przesyłają zestawienia wg wzoru Nr 1 w terminie określonym w § 17, a sprawozdania wg wzorów Nr Nr 2 i 3 w terminach określonych w § 18 - wydziałom finansowym prezydiów tych wojewódzkich rad narodowych bądź Rad Narodowych m. st. Warszawy lub m. Łodzi, w okręgu których mieści się siedziba jednostki centralnej. Natomiast przedsiębiorstwa (§ 2) przesyłają w tych samych terminach zestawienia wg wzoru Nr 1 oraz sprawozdania wg wzoru Nr 4 wydziałom finansowym prezydiów tych powiatowych lub miejskich rad narodowych bądź 1 oddziałom wydziałów finansowych Rad Narodowych m. st. Warszawy bądź m. Łodzi, w okręgu których mieści się siedziba przedsiębiorstwa.
2.
Przedsiębiorstwa i zakłady (§ 2 t.) przesyłają zestawienia wg wzoru Nr 5 w terminie określonym w § 11 t. oraz sprawozdania wg wzoru Nr 6 w terminach określonych w § 12 t. - wydziałom (oddziałom, referatom) finansowym prezydiów: wojewódzkich rad narodowych bądź Rad Narodowych m. st. Warszawy lub m. Łodzi, bądź powiatowych, miejskich lub gminnych, w zależności od tego, czy stosownie do rodzaju i zasięgu swej działalności w myśl § 2 uchwały Rady Ministrów z dnia 6 września 1950 r. w sprawie zasad organizacji finansowej i systemu finansowego państwowych przedsiębiorstw podlegających władzom terenowym (Monitor Polski Nr A-102, poz. 1284) - podlegają radom narodowym wojewódzkim, powiatowym, miejskim, dzielnicowym lub gminnym.
3.
Za ubiegłe dwa kwartały 1951 r. sporządzić należy jedno łączne sprawozdanie według każdego wzoru (Nr Nr 2, 3, 4 i 6) z tym, że odpowiednie dane cyfrowe za kwartał II wykazać należy w rubrykach "w kwartale sprawozdawczym", a za kwartał I w rubrykach "w kwartałach poprzedzających". W rubrykach "uwagi" podać należy uzasadnienie ewentualnych odchyleń od planu osobno w kwartale sprawozdawczym i osobno w kwartałach poprzedzających. W następnych kwartałach obowiązuje normalne, bieżące sporządzanie sprawozdań.
§  5.
1.
Równocześnie z wysyłką zestawień i sprawozdań, wymienionych w § 4 ust. 1 instrukcji, drugie egzemplarze (odpisy) tychże zestawień i sprawozdań jednostki centralne i przedsiębiorstwa przedkładają Ministerstwu Finansów (Departament Dochodów Państwowych). Ponadto zaś odpisy (trzecie egzemplarze) sprawozdań wg wzorów Nr Nr 2 i 3 jednostki centralne przesyłają w tym samym czasie Narodowemu Bankowi Polskiemu (Departament Kredytowy, Wydział Planowania Kredytowego) za pośrednictwem oddziału banku prowadzącego rachunek rozliczeń (§ 4).
2.
Odpisów zestawień i sprawozdań, wymienionych w § 4 ust. 2 niniejszej instrukcji, nie należy przedkładać wydziałom finansowym prezydiów wojewódzkich rad narodowych (Rad Narodowych m. st. Warszawy i m. Łodzi) w tych wszystkich przypadkach, w których wymienione materiały sprawozdawcze są im przedkładane już z tego tytułu, iż dane przedsiębiorstwa lub zakłady objęte są ich budżetem (§ 13 t.).

Przepis końcowy.

§  6.
Instrukcja wchodzi w życie z dniem ogłoszenia z mocą od dnia 1 stycznia 1951 r.

Wzór Nr 1

(do § 17 wzgl. 19 uchwały Nr 99)

..................................................

(Nazwa i adres jednostki centralnej wzgl. przedsiębiorstwa rozliczającego się bezpośrednio z budżetem centralnym)

ZESTAWIENIE

planowanych nadwyżek własnych środków obrotowych oraz dotacji na pokrycie niedoborów własnych środków obrotowych

na rok 195 ...

Otrzymują:

1.
Wydział Finansowy - I Oddział Finansowy Wydziału Finansowego Prezydium Wojewódzkiej - m. st. Warszawy, m. Łodzi - Powiatowej * Miejskiej Rady Narodowej

w .........................

2.
Ministerstwo Finansów

Departament Dochodów Państwowych

w Warszawie

Nr kolejny Dokładna nazwa (pełna i skrócona) przedsiębiorstwa (zakładu) Adres Kwoty nadwyżek własnych środków obrotowych wg kwartałów na podstawie zatwierdzonego planu finansowego Suma nadwyżki (roczna) Kwoty dotacji budżetowych na pokrycie niedoborów własnych środków obrotowych wg kwartałów na podstawie zatwierdzonego planu finansowego Suma dotacji (roczna) UWAGI
I II III IV I II III IV
Razem

....................... dnia .......... 195 ... r.

Główny (starszy) księgowy:

...........................................

Dyrektor:

...........................................

Wzór Nr 2

(do § 18 uchwały Nr 99)

.....................................................

(Nazwa i adres jednostki centralnej)

SPRAWOZDANIE

o obrotach na rachunku rozliczeń z budżetem centralnym z tytułu środków obrotowych za .......... kwartał 195 ... r.

1.
Wymienienie oddziału banku, w którym rachunek otwarto ..........

...................................

2.
Data otwarcia rachunku ........................

......................................

3.
Ilość przedsiębiorstw (zakładów) objętych rachunkiem ..........

......................................

Otrzymują:

1.
Wydział Finansowy Prezydium Wojewódzkiej (m. st. Warszawy i m. Łodzi) Rady Narodowej

w ............................................

2.
Ministerstwo Finansów Departament Dochodów Państwowych

w Warszawie

3.
Narodowy Bank Polski - Departament Kredytowy

w Warszawie.

Suma wpłat (przelewów) z tytułu planowych nadwyżek własnych środków obrotowych Razem rubr. 1+2 Suma wpłat (przelewów) z tytułu dotacji budżetowych na pokrycie planowych niedoborów własnych środków obrotowych Razem rubr. 4+5 Suma wpłat (przelewów) z tytułu ponadplanowych nadwyżek własnych środków obrotowych Razem rubr. 7+8 Sama rubr. 3+6+9
w kwartale sprawozdawczym w kwartałach poprzedzających w kwartale sprawozdawczym w kwartałach poprzedzających w kwartale sprawozdawczym w kwartałach poprzedzających
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10
Wypłacono (przekazano) na pokrycie planowych niedoborów własnych środków obrotowych Razem rubr. 11+12 Wypłacono (przekazano) na pokrycie ponadplanowych niedoborów własnych środków obrotowych Razem rubr. 14+15 Suma rubr. 13+16 Przelano na rachunek dochodów budżetowych Razem rubr. 18+19 Suma rubr. 17+20 Saldo dodatnie na koniec kwartału sprawozdawczego (rubr. 10+21) Uwagi

Tu podać uzasadnienie odchyleń od planu w kwartale bieżącym (sprawozdawczym) (por. dane z wzoru Nr 1)

w kwartale sprawozdawczym w kwartałach poprzedzających w kwartale sprawozdawczym w kwartałach poprzedzających w kwartale sprawozdawczym w kwartałach poprzedzających
11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23

.........................., dnia .......... 195 ... r.

Główny (starszy) księgowy:

.......................................

Dyrektor:

.......................................

Wzór Nr 3

(załącznik do wzoru Nr 2)

.........................................

(Nazwa i adres jednostki centralnej)

W Y K A Z

wpłat nadwyżek własnych środków obrotowych dokonanych przez poszczególne przedsiębiorstwa (zakłady) oraz otrzymanych przez nie dotacji na pokrycie planowych jak również ponadplanowych niedoborów własnych środków obrotowych

w .................... kwartale 195 ... r.

Pozycja zestawienia Nr 1 Dokładna nazwa (pełna i skrócona) przedsiębiorstwa (zakładu) Adres Kwoty dokonanych wpłat nadwyżek własnych środków obrotowych (z wyłączeniem kwot objętych rubr. 7 do 10) Razem rubr. 4+5 Kwoty przelane przez bank we własnym zakresie lub na wniosek organu finansowego lub jednostki centralnej (§ 9 uchwały) Kwoty przelane na skutek obliczenia organu finansowego lub banku finansującego (§ 21 uchwały) Razem rubr. 7+8+9+10 Suma rubr. 6+11 Kwoty otrzymanych dotacji na pokrycie planowych niedoborów własnych środków obrotowych Razem rubr. 13+14 Kwoty otrzymanych dotacji na pokrycie ponadplanowych niedoborów własnych środków obrotowych Razem rubr. 16+17 Suma rubr. 15+18 UWAGI Tu podać należy nazwę władzy naczelnej oraz datę i Nr jej decyzji, na podstawie której otrzymano dotację na pokrycie ponadplanowych niedoborów własnych środków obrotowych (§ 12 uchwały)
w kwartale sprawozdawczym w kwartałach poprzedzających w kwartale sprawozdawczym w kwartałach poprzedzających w kwartale sprawozdawczym w kwartałach poprzedzających w kwartale sprawozdawczym w kwartałach poprzedzających w kwartale sprawozdawczym w kwartałach poprzedzających
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20
Razem

........................... dnia .......... 195 ... r.

Główny (starszy) księgowy:

...........................

Dyrektor:

...........................

Wzór Nr 4

(do §§ 18 i 19 uchwały Nr 99)

...............................................

(Nazwa i adres przedsiębiorstwa jednozakładowego rozliczającego się bezpośrednio i budżetem centralnym)

SPRAWOZDANIE

o wpłatach (przelewach) na rachunek dochodów budżetowych z tytułu środków obrotowych oraz o otrzymanych dotacjach na pokrycie niedoborów własnych środków obrotowych za .......... kwartał 195 ... r.

Wymienienie oddziału banku, do którego dokonano wpłat (przelewów) ..........

......................................................

Otrzymują:

1.
Wydział Finansowy Prezydium Powiatowej, (Miejskiej) Rady Narodowej wzgl. I Oddział Wydz. Finans. Prezydium Rady Narodowej m. st. Warszawy - m. Łodzi *

w .........................

2.
Ministerstwo Finansów

Departament Dochodów Państwowych

w Warszawie

Suma wpłat (przelewów) z tytułu planowych nadwyżek własnych środków obrotowych (z wyłączeniem kwot objętych rubr. 7 do 10) Razem rubr. 1+2 Suma wpłat (przelewów) z tytułu ponadplanowych nadwyżek własnych środków obrotowych (z wyłączeniem kwot objętych rubr. 7 do 10) Razem rubr. 4+5 Kwoty przelane przez bank finansujący we własnym zakresie lub na wniosek organu finansowego albo jednostki centralnej (§ 9 uchwały) Kwoty przelane na skutek obliczenia organu finansowego lub banku finansującego (§ 21 uchwały)
w kwartale sprawozdawczym w kwartałach poprzedzających w kwartale sprawozdawczym w kwartałach poprzedzających w kwartale sprawozdawczym w kwartałach poprzedzających w kwartale sprawozdawczym w kwartałach poprzedzających
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10

(d.c. zestawienia)

Razem rubr. 7+8+9+10 Suma rubr. 3+6+11 Otrzymano tytułem dotacji budżetowych na pokrycie planowych niedoborów własnych środków obrotowych Razem rubr. 13+14 Otrzymano tytułem dotacji budżetowych na pokrycie ponadplanowych niedoborów własnych środków obrotowych Razem rubr. 16+17 Suma rubr. 15+18 Uwagi

Tu podać uzasadnienie odchyleń od planu w kwartale bieżącym (sprawozdawczym) (por. dane z wzoru Nr 1). Podać też należy nazwę władzy naczelnej oraz datę i Nr jej decyzji, na podstawie której otrzymano dotację na pokrycie ponadplanowych niedoborów własnych środków obrotowych (§ 12 uchwały)

w kwartale sprawozdawczym w kwartałach poprzedzających w kwartale sprawozdawczym w kwartałach poprzedzających
11 12 13 14 15 16 17 18 19 20

.........................., dnia .......... 195... r.

Główny (starszy) księgowy:

...........................

Dyrektor:

...........................

Uwaga: Do niniejszego sprawozdania zbędne jest dołączanie wykazów, wymienionych w § 18 ust. 2 pkt 1, 2 i 3, uchwały Nr 99.

Wzór Nr 5

(do § 11 uchwały Nr 308)

..................................................................

(Nazwa i adres przedsiębiorstwa (zakładu)

ZESTAWIENIE

planowanych nadwyżek własnych środków obrotowych oraz dotacji na pokrycie niedoborów własnych środków obrotowych

na rok 195 ... r.

Otrzymują:

1.
Wydział (Oddział, Referat) Finansowy Prezydium Wojewódzkiej (m. st. Warszawy - m. Łodzi), Powiatowej, Miejskiej, Gminnej Rady Narodowej *

w .................................

2.
Wydział Finansowy

Prezydium Wojewódzkiej (m. st. Warszawy - m. Łodzi)

Rady Narodowej *

w ....................

Nr kolejny Dokładna nazwa (pełna i skrócona) przedsiębiorstwa (zakładu) Adres Kwoty nadwyżek własnych środków obrotowych wg kwartałów na podstawie zatwierdzonego planu finansowego Suma nadwyżki (roczna) Kwoty dotacji budżetowych na pokrycie niedoborów własnych środków obrotowych wg kwartałów na podstawie zatwierdzonego planu finansowego Suma dotacji (roczna) UWAGI
I II III IV I II III IV
RAZEM
|

........................... dnia .......... 195 ... r.

Główny (starszy) księgowy:

.............................

Dyrektor:

.............................

Wzór Nr 6

(do § 12 uchwały Nr 308)

...................................................................

(Nazwa i adres przedsiębiorstwa (zakładu)

SPRAWOZDANIE

z rozliczeń z budżetem terenowym z tytułu środków obrotowych

za .......... kwartał 195 ... r.

1.
Wymienienie oddziału banku, do którego dokonano wpłat (przelewów) ..........

..........................................

2.
Ilość zakładów, za które dokonano wpłat (przelewów) ..........

..........

Otrzymują:

1.
Wydział (Oddział, Referat) Finansowy Prezydium Wojewódzkiej (m. st. Warszawy - m. Łodzi), Powiatowej, Miejskiej, Gminnej Rady Narodowej *

w ................................

2.
Wydział Finansowy

Prezydium Wojewódzkiej (m. st. Warszawy - m. Łodzi) Rady Narodowej *

w ..........

Suma wpłat (przelewów) z tytułu planowych nadwyżek własnych środków obrotowych (z wyłączeniem kwot objętych rubr. 7 do 10) Razem rubr. 1+2 Suma wpłat (przelewów) z tytułu ponadplanowych nadwyżek własnych środków obrotowych (z wyłączeniem kwot objętych rubr. 7 do 10) Razem rubr. 4+5 Kwoty przelane przez bank we własnym zakresie lub na wniosek organu finansowego (§ 6 uchwały) Kwoty przelane na skutek obliczenia organu finansowego, w porozumieniu z bankiem finansującym lub na jego wniosek (§ 14 uchwały)
w kwartale sprawozdawczym w kwartałach poprzedzających w kwartale sprawozdawczym w kwartałach poprzedzających w kwartale sprawozdawczym w kwartałach poprzedzających w kwartale sprawozdawczym w kwartałach poprzedzających
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10

(d.c. zestawienia)

Razem rubr. 7+8+9+10 Suma rubr. 3+6+11 Suma otrzymanych dotacji budżetowych na pokrycie planowych niedoborów własnych środków obrotowych Razem rubr. 13+14 Suma zaciągniętego kredytu normatywnego na sfinansowanie niedoboru własnych środków obrotowych (§ 9 uchwały) Razem rubr. 16+17 Uwagi

Tu podać uzasadnienie odchyleń od planu w kwartale bieżącym (sprawozdawczym) (por. dane ze wzoru Nr 5)

w kwartale sprawozdawczym w kwartałach poprzedzających w kwartale sprawozdawczym w kwartałach poprzedzających
11 12 13 14 15 16 17 18 19

......................, dnia .......... 195 ... r.

Główny (starszy) księgowy:

...........................................

Dyrektor:

...........................................

*) Skreślić wyrazy zbędne w danym przypadku.
*) Skreślić wyrazy zbędne w danym przypadku.
*) Wyrazy zbędne w myśl § 13 uchwały - należy skreślić.
*) Wyrazy zbędne w myśl § 13 uchwały - należy skreślić.
*) Wyrazy zbędne w myśl § 13 uchwały - należy skreślić.
*) Wyrazy zbędne w myśl § 13 uchwały - należy skreślić.

Zmiany w prawie

MSZ tworzy dodatkowe obwody głosowania za granicą

We Francji, Irlandii, Stanach Zjednoczonych oraz Wielkiej Brytanii utworzono pięć dodatkowych obwodów głosowania w czerwcowych wyborach do Parlamentu Europejskiego. Jednocześnie zniesiono obwód w Iraku - wynika to z nowego rozporządzenia ministra spraw zagranicznych. Po zmianach łączna liczba obwodów poza granicami Polski wynosi 299.

Krzysztof Koślicki 28.05.2024
Rząd nie dołoży gminom pieniędzy na obsługę wygaszanego dodatku osłonowego

Na obsługę dodatku osłonowego samorządy dostają 2 proc. łącznej kwoty dotacji wypłaconej gminie. Rząd nie zwiększy wsparcia uzasadniając, że koszt został odpowiednio skalkulowany – wyjaśnia Ministerstwo Klimatu i Środowiska. Ponadto dodatek osłonowy jest wygaszany i gminy kończą realizację tego zdania.

Robert Horbaczewski 23.05.2024
Będą dodatki dla zawodowych rodzin zastępczych i dla pracowników pomocy społecznej

Od 1 lipca 2024 roku zawodowe rodziny zastępcze oraz osoby prowadzące rodzinne domy dziecka mają dostawać dodatki do miesięcznych wynagrodzeń w wysokości 1000 zł brutto. Dodatki w tej samej wysokości będą też wypłacane - od 1 lipca 2024 r. - pracownikom pomocy społecznej. W środę, 15 maja, prezydent Andrzej Duda podpisał obie ustawy.

Grażyna J. Leśniak 16.05.2024
Powstańcy nie zapłacą podatku dochodowego od nagród

Minister finansów zaniecha poboru podatku dochodowego od nagród przyznawanych w 2024 roku powstańcom warszawskim oraz ich małżonkom. Zgodnie z przygotowanym przez resort projektem rozporządzenia, zwolnienie będzie dotyczyło nagród przyznawanych przez radę miasta Warszawy od 1 stycznia do końca grudnia tego roku.

Monika Pogroszewska 06.05.2024
Rząd chce zmieniać obowiązujące regulacje dotyczące czynników rakotwórczych i mutagenów

Rząd przyjął we wtorek projekt zmian w Kodeksie pracy, którego celem jest nowelizacja art. 222, by dostosować polskie prawo do przepisów unijnych. Chodzi o dodanie czynników reprotoksycznych do obecnie obwiązujących regulacji dotyczących czynników rakotwórczych i mutagenów. Nowela upoważnienia ustawowego pozwoli na zmianę wydanego na jej podstawie rozporządzenia Ministra Zdrowia w sprawie substancji chemicznych, ich mieszanin, czynników lub procesów technologicznych o działaniu rakotwórczym lub mutagennym w środowisku pracy.

Grażyna J. Leśniak 16.04.2024
Bez kary za brak lekarza w karetce do końca tego roku

W ponad połowie specjalistycznych Zespołów Ratownictwa Medycznego brakuje lekarzy. Ministerstwo Zdrowia wydłuża więc po raz kolejny czas, kiedy Narodowy Fundusz Zdrowia nie będzie pobierał kar umownych w przypadku niezapewnienia lekarza w zespołach ratownictwa. Pierwotnie termin wyznaczony był na koniec czerwca tego roku.

Beata Dązbłaż 10.04.2024
Metryka aktu
Identyfikator:

M.P.1951.A-67.884

Rodzaj: Instrukcja
Tytuł: Wzory sprawozdań przedsiębiorstw państwowych w przedmiocie rozliczeń z budżetem Państwa z tytułu środków obrotowych.
Data aktu: 19/07/1951
Data ogłoszenia: 04/08/1951
Data wejścia w życie: 04/08/1951, 01/01/1951