Rozporządzenie wykonawcze 2021/1223 określające informacje techniczne dotyczące zbioru danych, ustanawiające formaty techniczne stosowane do przekazywania informacji oraz określające szczegółowe uregulowania i treść raportów jakości dotyczących organizacji badania reprezentacyjnego w dziedzinie korzystania z technologii informacyjno-komunikacyjnych za rok referencyjny 2022 na podstawie rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2019/1700

ROZPORZĄDZENIE WYKONAWCZE KOMISJI (UE) 2021/1223
z dnia 27 lipca 2021 r.
określające informacje techniczne dotyczące zbioru danych, ustanawiające formaty techniczne stosowane do przekazywania informacji oraz określające szczegółowe uregulowania i treść raportów jakości dotyczących organizacji badania reprezentacyjnego w dziedzinie korzystania z technologii informacyjno-komunikacyjnych za rok referencyjny 2022 na podstawie rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2019/1700
(Tekst mający znaczenie dla EOG)

KOMISJA EUROPEJSKA,

uwzględniając Traktat o funkcjonowaniu Unii Europejskiej,

uwzględniając rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2019/1700 z dnia 10 października 2019 r. ustanawiające wspólne ramy statystyk europejskich dotyczących osób i gospodarstw domowych, opartych na danych na poziomie indywidualnym zbieranych metodą doboru próby, zmieniające rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (WE) nr 808/2004, (WE) nr 452/2008 i (WE) nr 1338/2008 oraz uchylające rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (WE) nr 1177/2003 i rozporządzenie Rady (WE) nr 577/98 1 , w szczególności jego art. 7 ust. 1, art. 8 ust. 3 i art. 13 ust. 6,

a także mając na uwadze, co następuje:

(1) Aby ułatwić przekazywanie informacji z państw członkowskich do Komisji (Eurostatu), należy przygotować służące do tego celu formaty techniczne obejmujące pojęcia i procesy, w tym dane i metadane.

(2) W celu oceny jakości statystyk, które mają być przekazywane, obejmujących korzystanie z technologii informacyjno-komunikacyjnych, należy określić szczegółowe uregulowania dotyczące raportów jakości.

(3) Państwa członkowskie i instytucje Unii Europejskiej powinny stosować na potrzeby kategorii cech wymienionych w załączniku do niniejszego rozporządzenia, w stosownych przypadkach, klasyfikacje statystyczne jednostek terytorialnych, kształcenia, zawodów i sektorów gospodarki, kompatybilne z klasyfikacjami NUTS 2 , ISCED 3 , ISCO 4  i NACE 5 .

(4) Środki przewidziane w niniejszym rozporządzeniu są zgodne z opinią Komitetu ds. Europejskiego Systemu Statystycznego,

PRZYJMUJE NINIEJSZE ROZPORZĄDZENIE:

Artykuł  1

Przedmiot

W niniejszym rozporządzeniu określono informacje techniczne dotyczące zbioru danych, ustanowiono formaty techniczne stosowane do przekazywania informacji z państw członkowskich do Komisji (Eurostatu) oraz określono szczegółowe uregulowania dotyczące przekazywania i treści raportów jakości w dziedzinie korzystania z technologii informacyjno-komunikacyjnych.

Artykuł  2

Definicje

Do celów niniejszego rozporządzenia stosuje się następujące definicje:

1)
"okres badania w terenie" oznacza okres, w którym zbierane są dane od respondentów;
2)
"okres odniesienia" oznacza okres, do którego odnosi się dana informacja.
Artykuł  3

Opis zmiennych

Cechy techniczne zmiennych są określone w załączniku i odnoszą się do:

a)
identyfikatora zmiennej;
b)
nazwy i opisu zmiennej;
c)
kodów i oznaczeń;
d)
filtrów;
e)
rodzaju zmiennej.
Artykuł  4

Charakterystyka populacji docelowych, jednostek objętych obserwacją i zasad dla respondentów

1. 
Populacjami docelowymi w dziedzinie korzystania z technologii informacyjno-komunikacyjnych są prywatne gospodarstwa domowe na terytorium państwa członkowskiego oraz osoby, które mają miejsce zamieszkania, zgodnie z art. 2 ust. 11 rozporządzenia (UE) 2019/1700, na terytorium państwa członkowskiego.
2. 
W przypadku wymienionych w załączniku zmiennych dotyczących gospodarstw domowych informacje zbierane są w przypadku gospodarstw domowych, których co najmniej jeden członek jest w wieku od 16 do 74 lat i zamieszkuje na terytorium państwa członkowskiego.
3. 
W przypadku wymienionych w załączniku zmiennych dotyczących osób informacje zbierane są w przypadku osób w wieku od 16 do 74 lat i zamieszkujących na terytorium państwa członkowskiego.
4. 
Informacje mogą być zbierane opcjonalnie w przypadku osób poniżej 16 roku życia lub powyżej 74 roku życia.
5. 
Zbieranie danych w dziedzinie korzystania z technologii informacyjno-komunikacyjnych odbywa się w odniesieniu do próby prywatnych gospodarstw domowych lub próby osób należących do prywatnych gospodarstw domowych jako jednostek objętych obserwacją.
Artykuł  5

Okresy i data odniesienia

1. 
Okres odniesienia do celów gromadzenia danych statystycznych dotyczących tematu szczegółowego "Kontakty z organami publicznymi" obejmuje trzy ostatnie kwartały 2021 r. i pierwszy kwartał 2022 r.
2. 
Okresem odniesienia dla gromadzenia danych statystycznych dotyczących tematów szczegółowych "Połączenie z internetem z dowolnego miejsca" i "Skutki użytkowania" jest ostatni raz, kiedy respondent wykonał takie działanie.
3. 
W przypadku wszystkich innych tematów szczegółowych, w ramach tematu "Uczestnictwo w społeczeństwie informacyjnym", okresem odniesienia jest pierwszy kwartał 2022 r.
4. 
Datę odniesienia definiuje się jako datę pierwszego wywiadu (DD/MM/RRRR).
Artykuł  6

Okres zbierania danych

W przypadku danych dostarczanych bezpośrednio przez respondentów okres badania w terenie obejmuje drugi kwartał 2022 r.

Artykuł  7

Wspólne standardy redagowania, imputacji i estymacji danych

1. 
W przypadku braku informacji oraz gdy są one nieważne lub niespójne, w odniesieniu do danych stosuje się imputację, modelowanie lub ważenie.
2. 
Zastosowana do danych procedura zachowuje zmienność wewnątrz zmiennych i korelację między nimi. Preferuje się metody, które uwzględniają "składnik błędu" w imputowanych wartościach, od metod, które tylko imputują wartość predykcyjną.
3. 
Preferuje się metody, które uwzględniają strukturę lub inne cechy łącznego rozkładu zmiennych, od podejścia brzegowego lub jednowymiarowego.
Artykuł  8

Termin i standardy przekazywania informacji

1. 
Państwa członkowskie przekazują końcowe dane Komisji (Eurostatowi) do dnia 5 października 2022 r. Dane są przekazywane w postaci plików danych jednostkowych (zawierających odpowiednie wagi). Dane muszą zostać w pełni sprawdzone i poddane walidacji przy zastosowaniu standardu wymiany danych i metadanych statystycznych, za pośrednictwem pojedynczego punktu kontaktowego, aby umożliwić Komisji (Eurostatowi) pozyskiwanie danych drogą elektroniczną. Dane te muszą być zgodne z zasadami walidacji zgodnie ze specyfikacją zmiennych na podstawie kodów i filtrów opisanych w załączniku.
2. 
Państwa członkowskie przekazują Komisji (Eurostatowi) metadane w standardowej strukturze metadanych określonej przez Komisję (Eurostat) w ciągu 3 miesięcy od terminu przekazania danych jednostkowych. Metadane te przekazywane są za pośrednictwem pojedynczego punktu wprowadzania danych w celu umożliwienia Komisji (Eurostatowi) pobierania danych drogą elektroniczną.
Artykuł  9

Szczegółowe uregulowania dotyczące rocznych raportów jakości i ich treść

1. 
Państwa członkowskie przekazują Komisji (Eurostatowi) roczny raport jakości dotyczący dziedziny korzystania z technologii informacyjno-komunikacyjnych.
2. 
Roczny raport jakości zawiera dane i metadane dotyczące jakości, informacje na temat dokładności i wiarygodności badania oraz opisuje zmiany w podstawowych pojęciach i definicjach, które mają wpływ na porównywalność na przestrzeni okresów i między krajami. Raport jakości zawiera również informacje na temat zgodności ze wzorem kwestionariusza oraz na temat zmian w projekcie kwestionariusza, które mają wpływ na porównywalność na przestrzeni okresów i między krajami.
3. 
Roczny raport jakości jest przekazywany Komisji (Eurostatowi) w terminie 3 miesięcy od terminu przekazania danych jednostkowych.
4. 
Roczny raport jakości przekazywany jest zgodnie ze standardami technicznymi ustanowionymi przez Komisję (Eurostat).
5. 
Raport ten przekazywany jest za pośrednictwem pojedynczego punktu wprowadzania danych w celu umożliwienia Komisji (Eurostatowi) pobierania danych drogą elektroniczną.
Artykuł  10

Wejście w życie

Niniejsze rozporządzenie wchodzi w życie dwudziestego dnia po jego opublikowaniu w Dzienniku Urzędowym Unii Europejskiej.

Niniejsze rozporządzenie wiąże w całości i jest bezpośrednio stosowane we wszystkich państwach członkowskich.
Sporządzono w Brukseli dnia 27 lipca 2021 r.
W imieniu Komisji
Ursula VON DER LEYEN
Przewodnicząca

ZAŁĄCZNIK

Opis i formaty techniczne zmiennych zbieranych w odniesieniu do każdego tematu i tematu szczegółowego w dziedzinie korzystania z technologii informa- cyjno-komunikacyjnych, oraz kody, które należy stosować

Temat Temat szczegółowy Identyfikator zmiennej Nazwa zmiennej/opis zmiennej Kody Oznaczenia/kategorie Filtr Rodzaj zmiennej
01.Informacje techniczne Informacje na temat zbierania danych REFYEAR Rok badania RRRR Rok badania (4 cyfry) Wszystkie gospodarstwa domowe Techniczna
01.Informacje techniczne Informacje na temat zbierania danych INTDATE Data odniesienia - data pierwszego wywiadu DD/MM/

RRRR

Data odniesienia (10 znaków) Wszystkie osoby Techniczna
01.Informacje techniczne Informacje na temat zbierania danych STRATU-

M_ID

Warstwa Nnnnnn Identyfikator warstwy, do której należy osoba lub gospodarstwo domowe, od 1 do N, gdzie N jest liczbą warstw Wszystkie gospodarstwa domowe Techniczna
-1 Brak podziału na warstwy
01.Informacje techniczne Informacje na temat zbierania danych PSU Jednostka losowania pierwszego stopnia Nnnnnn Identyfikator jednostki losowania pierwszego stopnia (PSU), do której należy osoba lub gospodarstwo domowe, od 1 do N, gdzie N jest liczbą PSU Wszystkie gospodarstwa domowe, w przypadku gdy populacja docelowa jest podzielona na zespoły (PSU) Techniczna
-1 Nie dotyczy
01.Informacje techniczne Oznakowanie HH_ID Identyfikator gospodarstwa domowego XXnnnnnn Niepowtarzalny identyfikator gospodarstwa domowego (2 litery kodu kraju, następnie maksymalnie 22 cyfry) Wszystkie gospodarstwa domowe Techniczna
01.Informacje techniczne Oznakowanie IND_ID Indywidualny identyfikator XxNnnnnn Niepowtarzalny identyfikator osoby (2 litery kodu kraju, następnie maksymalnie 22 cyfry) Wszystkie osoby Techniczna
01.Informacje techniczne Oznakowanie HH_REF_ID Identyfikator gospodarstwa domowego, do którego należy respondent XxNnnnnn Identyfikator gospodarstwa domowego, do którego należy osoba (2 litery kodu kraju, następnie maksymalnie 22 cyfry) Wszystkie osoby Techniczna
Puste Jeżeli osoba ma 15 lat lub mniej albo 75 lub więcej i należy do gospodarstwa domowego obejmującego wyłącznie osoby spoza grupy wiekowej 16-74, to pole powinno zostać puste.
01.Informacje techniczne Wagi HH_WGHT Waga gospodarstwa domowego Nnnnn. nnnnnn Współczynnik skali gospodarstwa domowego (Tyle cyfr, ile jest konieczne. Jeżeli jest to niezbędne, można użyć liczby po przecinku.) Wszystkie gospodarstwa domowe Techniczn
01.Informacje techniczne Wagi IND_WGHT Waga danej osoby Nnnnnn.

nnnnn

Współczynnik skali osoby (Tyle cyfr, ile jest konieczne. Jeżeli jest to niezbędne, można użyć liczby po przecinku.) Wszystkie osoby Techniczna
01.Informacje techniczne Charakterystyka wywiadu GODZINA Czas trwania wywiadu Nnn Czas trwania wywiadu wyrażony w minutach Wszystkie osoby Techniczna
Puste Nie podano
01.Informacje techniczne Charakterystyka wywiadu INT_TYPE Rodzaj wywiadu l Wywiad bezpośredni z wykorzystaniem formularzy papierowych (PAPI) Wszystkie osoby Techniczna
2 Wywiad bezpośredni wspomagany komputerowo (CAPI)
3 Wywiad telefoniczny wspomagany komputerowo (CATI)
4 Wywiad internetowy wspomagany komputerowo
5 Inne
01.Informacje techniczne Lokalizacja PAŃSTWO Państwo zamieszkania Nie puste Kraj zamieszkania (kod SCL GEO alfa-2) Wszystkie gospodarstwa domowe Techniczna
01.Informacje techniczne Lokalizacja GEO_NUTSl Region zamieszkania Nie puste Region NUTS l (3 znaki alfanumeryczne) Wszystkie gospodarstwa domowe Techniczna
01.Informacje techniczne Lokalizacja GEO_NUTS2 (opcjonalnie) Region zamieszkania (opcjonalnie) Nie puste Region NUTS 2 (4 znaki alfanumeryczne) Wszystkie gospodarstwa domowe Techniczna
Puste Opcja nieuwzględniona
01.Informacje techniczne Lokalizacja GEO_NUTS3 (opcjonalnie) Region zamieszkania (opcjonalnie) Nie puste

Puste

Region NUTS 3 (5 znaków alfanumerycznych - kod NUTS 3 służący przyszłej wymiennej agregacji regionów, nie do publikacji podziałów według NUTS 3)

Opcja nieuwzględniona

Wszystkie gospodarstwa domowe Techniczna
01.Informacje techniczne Lokalizacja DEG_URBA Stopień urbanizacji 1 Miasta Wszystkie gospodarstwa domowe Techniczna
2 Małe miasta i przedmieścia
3 Obszary wiejskie
01.Informacje techniczne Lokalizacja GEO_DEV Położenie geograficzne 1 Region słabiej rozwinięty Wszystkie gospodarstwa domowe Techniczna
2 Region w okresie przejściowym
3 Region lepiej rozwinięty
Puste Nie podano (kod państw spoza UE)
02.Charakterystyka osób i gospodarstw domowych Demografia SEX Płeć 1 Mężczyzna Wszystkie osoby Zbierana
2 Kobieta
02.Charakterystyka osób i gospodarstw domowych Demografia YEARBIR Rok urodzenia RRRR Rok urodzenia (4 cyfry) Wszystkie osoby Zbierana
02.Charakterystyka osób i gospodarstw domowych Demografia PASSBIR Po ostatnim dniu urodzin 1 Tak Wszystkie osoby Zbierana
2 Nie
02.Charakterystyka osób i gospodarstw domowych Demografia AGE Wiek w ukończonych latach nnn Wiek w ukończonych latach (od 1 do 3 cyfr) Wszystkie osoby Pochodna
02.Charakterystyka osób i gospodarstw domowych Obywatelstwo i pochodzenie migracyjne CITIZEN

SHIP

Państwo głównego obywatelstwa Nie puste Kraj głównego obywatelstwa (kod

SCL GEO alfa-2)

Wszystkie osoby Zbierana
STLS Bezpaństwowiec
FOR Obywatelstwo obce, ale kraj nieznany
Puste Nie podano
02.Charakterystyka osób i gospodarstw domowych Obywatelstwo i pochodzenie migracyjne CNTRYB Państwo urodzenia Nie puste Kraj urodzenia (kod SCL GEO alfa-2) Wszystkie osoby Zbierana
FOR Osoba urodzona za granicą, ale kraj urodzenia nieznany
Puste Nie podano
02.Charakterystyka osób i gospodarstw domowych Skład gospodarstwa domowego HH_POP Wielkość gospodarstwa domowego (liczba członków gospodarstwa domowego) Nn Liczba członków gospodarstwa domowego (wliczając dzieci) Wszystkie gospodarstwa domowe Zbierana
Puste Nie podano
02.Charakterystyka osób i gospodarstw domowych Skład gospodarstwa domowego HH_PO- P_16_24 (opcjonalnie) Liczba członków gospodarstwa domowego w wieku od 16 do 24 lat (opcjonalnie) Nn Liczba członków gospodarstwa domowego w wieku od 16 do 24 lat Wszystkie gospodarstwa domowe Zbierana
Puste Opcja nieuwzględniona
02.Charakterystyka osób i gospodarstw domowych Skład gospodarstwa domowego HH_PO- P_16_24S (opcjonalnie) Liczba uczących się członków gospodarstwa domowego w wieku od 16 do 24 lat (opcjonalnie) Nn Liczba uczących się członków gospodarstwa domowego w wieku od 16 do 24 lat Wszystkie gospodarstwa domowe Zbierana
Puste Opcja nieuwzględniona
02.Charakterystyka osób i gospodarstw domowych Skład gospodarstwa domowego HH_PO- P_25_64 (opcjonalnie) Liczba członków gospodarstwa domowego w wieku od 25 do 64 lat (opcjonalnie) Nn Liczba członków gospodarstwa domowego w wieku od 25 do 64 lat Wszystkie gospodarstwa domowe Zbierana
Puste Opcja nieuwzględniona
02.Charakterystyka osób i gospodarstw domowych Skład gospodarstwa domowego HH_PO- P_65_MAX (opcjonalnie) Liczba członków gospodarstwa domowego w wieku co najmniej 65 lat (opcjonalnie) Nn Liczba członków gospodarstwa domowego w wieku co najmniej 65 lat Wszystkie gospodarstwa domowe Zbierana
Puste Opcja nieuwzględniona
02.Charakterystyka osób i gospodarstw domowych Skład gospodarstwa domowego HH_CHILD Liczba dzieci poniżej 16 roku życia Nn Liczba dzieci poniżej 16 roku życia Wszystkie gospodarstwa domowe Zbierana
Puste Nie podano
02.Charakterystyka osób i gospodarstw domowych Skład gospodarstwa domowego HH_CHIL- D_14_15 (opcjonalnie) Liczba dzieci w wieku od 14 do 15 lat (opcjonalnie) Nn Liczba dzieci w wieku od 14 do 15 lat Wszystkie gospodarstwa domowe Zbierana
Puste Opcja nieuwzględniona
02.Charakterystyka osób i gospodarstw domowych Skład gospodarstwa domowego HH_CHIL- D_5_13 (opcjonalnie) Liczba dzieci w wieku od 5 do 13 lat (opcjonalnie) Nn Liczba dzieci w wieku od 5 do 13 lat Wszystkie gospodarstwa domowe Zbierana
Puste Opcja nieuwzględniona
02.Charakterystyka osób i gospodarstw domowych Skład gospodarstwa domowego HH_CHIL- D_LE_4 (opcjonalnie) Liczba dzieci w wieku nieprzekraczającym 4 lat (opcjonalnie) Nn Liczba dzieci w wieku nieprzekraczającym 4 lat Wszystkie gospodarstwa domowe Zbierana
Puste Opcja nieuwzględniona
03.Uczestnictwo w rynku pracy Główny status na rynku pracy (samoocena) MAINSTAT Główny status na rynku pracy (samoocena) 1 Pracujący Wszystkie osoby w wieku co najmniej 16 lat Zbierana
2 Bezrobotny
3 Osoba na emeryturze
4 Osoba niezdolna do pracy z powodu długotrwałych problemów zdrowotnych
5 Student, uczeń
6 Prowadzenie gospodarstwa domowego, sprawowanie opieki nad innymi
7 Zasadnicza służba wojskowa lub służba zastępcza
8 Inne
Puste Nie podano
9 Nie dotyczy
03.Uczestnictwo w rynku pracy Podstawowe cechy wykonywanej pracy STAPRO Status zatrudnienia w głównej pracy 1 Osoba pracująca na własny rachunek zatrudniająca pracowników najemnych Osoby, w przypadku których MAINSTAT = 1 Zbierana
2 Osoba pracująca na własny rachunek niezatrudniająca pracowników najemnych
3 Pracownik najemny
4 Pomagający członek rodziny (bezpłatnie)
Puste Nie podano
9 Nie dotyczy
03.Uczestnictwo w rynku pracy Podstawowe cechy wykonywanej pracy NACE1D (opcjonalnie) Działalność gospodarcza jednostki lokalnej w głównej pracy (opcjonalnie) Nie puste Kod NACE na poziomie sekcji (jeden znak (od A do S)) Osoby, w przypadku których MAINSTAT = 1 Zbierana
Puste Nie podano
9 Nie dotyczy
03.Uczestnictwo w rynku pracy Podstawowe cechy wykonywanej pracy ISCO2D Zawód w głównej pracy nn Kod ISCO na poziomie 2 cyfr Osoby, w przypadku których MAINSTAT = 1 Zbierana
Puste Nie podano
-1 Nie dotyczy
03.Uczestnictwo w rynku pracy Podstawowe cechy wykonywanej pracy OCC_ICT Specjalista z dziedziny technologii informacyjno-komunikacyjnych (ICT) czy nie 1 Specjalista z dziedziny technologii informacyjno- komunikacyjnych (ICT) Osoby, w przypadku których MAINSTAT = 1 Zbierana
0 Osoba niebędąca specjalistą z dziedziny technologii informacyjno-komunikacyjnych (ICT)
Puste Nie podano
9 Nie dotyczy
03.Uczestnictwo w rynku pracy Podstawowe cechy wykonywanej pracy OCC_MAN Pracownik fizyczny czy nie 1 Pracownik fizyczny Osoby, w przypadku których MAINSTAT = 1 Zbierana
0 Pracownik niebędący pracownikiem fizycznym
Puste Nie podano
9 Nie dotyczy
03.Uczestnictwo w rynku pracy Podstawowe cechy wykonywanej pracy EMPST_WKT (opcjonalnie) Główna praca w pełnym lub niepełnym wymiarze czasu pracy (samoocena) (opcjonalnie) 1 Praca w pełnym wymiarze czasu pracy Osoby, w przypadku których MAINSTAT = 1 Zbierana
2 Praca w niepełnym wymiarze czasu pracy
Puste Nie podano
9 Nie dotyczy
03.Uczestnictwo w rynku pracy Czas trwania umowy EMPST_- CONTR (opcjonalnie) Rodzaj umowy w głównym miejscu pracy (opcjonalnie) 1 Stałe zatrudnienie Osoby, w przypadku których STAPRO = 3 Zbierana
2 Umowa o pracę na czas określony
Puste Nie podano
9 Nie dotyczy
04.Poziom

i charakterystyka wykształcenia

Poziom wykształcenia ISCEDD Poziom wykształcenia (najwyższy ukończony poziom kształcenia) 0 Brak formalnej edukacji lub poniżej ISCED 1 Wszystkie osoby w wieku co najmniej 16 lat Zbierana
1 ISCED 1 wykształcenie podstawowe
2 ISCED 2 wykształcenie średnie I stopnia
3 ISCED 3 wykształcenie średnie II stopnia
4 ISCED 4 wykształcenie policealne
5 ISCED 5 krótki cykl kształcenia na poziomie studiów wyższych
6 ISCED 6 licencjat lub stopień równoważny
7 ISCED 7 magister lub stopień równoważny
8 ISCED 8 doktorat lub stopień równoważny
Puste Nie podano
9 Nie dotyczy
04.Poziom

i charakterystyka wykształcenia

Poziom wykształcenia ISCED Zagregowany poziom wykształcenia 0 Najwyżej wykształcenie średnie I stopnia (ISCEDD = 0, 1 albo 2) Wszystkie osoby w wieku co najmniej 16 lat Pochodna
3 Wykształcenie średnie II stopnia i wykształcenie policealne (nie wyższe) (ISCEDD = 3 albo 4)
5 Wykształcenie wyższe (ISCEDD = 5, 6, 7 albo 8)
Puste Nie podano
9 Nie dotyczy
5. Zdrowie: stan zdrowia i niepełnosprawność, dostęp do opieki zdrowotnej, jej dostępność i korzystanie z niej oraz uwarunkowania zdrowia Elementy minimalnego europejskiego modułu zdrowia GALI Ograniczenie aktywności z powodu problemów zdrowotnych 1 Poważnie ograniczony Wszystkie osoby w wieku co najmniej 16 lat Zbierana
2 Ograniczony, ale nie poważnie
3 W ogóle nie ograniczony
Puste Nie podano
9 Nie dotyczy
06. Dochody, spożycie i elementy zasobności, w tym zadłużenie Miesięczne dochody gospodarstwa domowego ogółem HH_IQ5 Całkowity bieżący średni miesięczny dochód netto 1 Niższy ekwiwalentny bieżący miesięczny dochód netto Wszystkie gospodarstwa domowe Zbierana
2 Średnio-niski ekwiwalentny bieżący miesięczny dochód netto
3 Średni ekwiwalentny bieżący miesięczny dochód netto
4 Średnio-wysoki ekwiwalentny bieżący miesięczny dochód netto
5 Wyższy ekwiwalentny bieżący miesięczny dochód netto
Puste Nie podano
07. Udział w społeczeństwie informacyjnym Dostęp do ICT IACC Dostęp gospodarstwa domowego do internetu w domu (za pomocą dowolnego urządzenia) 1 Tak Wszystkie gospodarstwa domowe Zbierana
0 Nie
8 Nie wiem
Puste Nie podano
07. Udział w społeczeństwie informacyjnym Korzystanie i częstotliwość korzystania z ICT IU Ostatni przypadek korzystania z internetu, w dowolnym miejscu i za pomocą dowolnego urządzenia 1 W ciągu ostatnich 3 miesięcy Wszystkie osoby Zbierana
2 W okresie od 3 miesięcy wcześniej do roku wcześniej
3 Ponad rok temu
4 Nigdy
Puste Nie podano
07. Udział w społeczeństwie informacyjnym Korzystanie i częstotliwość korzystania z ICT IFUS Średnia częstotliwość korzystania z internetu w ciągu ostatnich 3 miesięcy 1 Kilka razy w ciągu dnia Osoby, w przypadku których IU = 1 Zbierana
2 Raz dziennie lub prawie codziennie
3 Co najmniej raz w tygodniu (ale nie codziennie)
4 Rzadziej niż raz w tygodniu
9 Nie dotyczy
Puste Nie podano
07. Udział w społeczeństwie informacyjnym Aktywność w internecie IUEM Korzystanie z internetu w ciągu ostatnich 3 miesięcy w celach prywatnych do wysyłania i odbierania poczty elektronicznej 1 Zaznaczono Osoby, w przypadku których IU = 1 Zbierana
0 Nie zaznaczono
9 Nie dotyczy
07. Udział w społeczeństwie informacyjnym Aktywność w internecie IUPH1 Korzystanie z internetu w ciągu ostatnich 3 miesięcy w celach prywatnych do połączeń telefonicznych online (w tym połączeń wideo) 1 Zaznaczono Osoby, w przypadku których

IU = 1

Zbierana
0 Nie zaznaczono
9 Nie dotyczy
07. Udział w społeczeństwie informacyjnym Aktywność w internecie IUSNET Korzystanie z internetu w ciągu ostatnich 3 miesięcy w celach prywatnych do uczestnictwa w serwisach społecznościowych (tworzenie profilu użytkownika, zamieszczanie wiadomości lub inny rodzaj aktywności) 1 Zaznaczono Osoby, w przypadku których

IU = 1

Zbierana
0 Nie zaznaczono
9 Nie dotyczy
07. Udział w społeczeństwie informacyjnym Aktywność w internecie IUCHAT1 Korzystanie z internetu w ciągu ostatnich 3 miesięcy w celach prywatnych do komunikacji natychmiastowej (wymiana wiadomości za pomocą komunikatorów) 1 Zaznaczono Osoby, w przypadku których IU = 1 Zbierana
0 Nie zaznaczono
9 Nie dotyczy
07. Udział w społeczeństwie informacyjnym Aktywność w internecie IUIF Korzystanie z internetu w ciągu ostatnich 3 miesięcy w celach prywatnych do wyszukiwania informacji o towarach lub usługach 1 Zaznaczono Osoby, w przypadku których IU = 1 Zbierana
0 Nie zaznaczono
9 Nie dotyczy
07. Udział w społeczeństwie informacyjnym Aktywność w internecie IUNW1 Korzystanie z internetu w ciągu ostatnich 3 miesięcy w celach prywatnych do czytania wiadomości, gazet lub czasopism informacyjnych online 1 Zaznaczono Osoby, w przypadku których IU = 1 Zbierana
0 Nie zaznaczono
9 Nie dotyczy
07. Udział w społeczeństwie informacyjnym Aktywność w internecie IUPOL2 Korzystanie z internetu w ciągu ostatnich 3 miesięcy w celach prywatnych do wyrażania opinii w sprawach obywatelskich lub politycznych na stronach internetowych lub w mediach społecznościowych 1 Zaznaczono Osoby, w przypadku których IU = 1 Zbierana
0 Nie zaznaczono
9 Nie dotyczy
07. Udział w społeczeństwie informacyjnym Aktywność w internecie IUVOTE Korzystanie z internetu w ciągu ostatnich 3 miesięcy w celach prywatnych do uczestnictwa w konsultacjach lub głosowaniach online mających na celu rozwiązanie kwestii obywatelskich lub politycznych (np. miejskie planowanie przestrzenne, podpisanie petycji) 1 Zaznaczono Osoby, w przypadku których

IU = 1

Zbierana
0 Nie zaznaczono
9 Nie dotyczy
07. Udział w społeczeństwie informacyjnym Aktywność w internecie IUMUSS1 Korzystanie z internetu w ciągu ostatnich 3 miesięcy w celach prywatnych do słuchania muzyki (np. radia internetowego, muzyki przesyłanej strumieniowo) lub ściągania jej 1 Zaznaczono Osoby, w przypadku których

IU = 1

Zbierana
0 Nie zaznaczono
9 Nie dotyczy
07. Udział w społeczeństwie informacyjnym Aktywność w internecie IUSTV Korzystanie z internetu w ciągu ostatnich 3 miesięcy w celach prywatnych do oglądania telewizji strumieniowej (na żywo lub z nadajnika) od nadawców telewizyjnych (np. [przykłady krajowe]) 1 Zaznaczono Osoby, w przypadku których IU = 1 Zbierana
0 Nie zaznaczono
9 Nie dotyczy
07. Udział w społeczeństwie informacyjnym Aktywność w internecie IUVOD Korzystanie z internetu w ciągu ostatnich 3 miesięcy w celach prywatnych do oglądania treści wideo na żądanie oferowanych przez serwisy komercyjne 1 Zaznaczono Osoby, w przypadku których IU = 1 Zbierana
0 Nie zaznaczono
9 Nie dotyczy
07. Udział w społeczeństwie informacyjnym Aktywność w internecie IUVSS Korzystanie z internetu w ciągu ostatnich 3 miesięcy w celach prywatnych do oglądania treści wideo oferowanych przez serwisy udostępniania treści 1 Zaznaczono Osoby, w przypadku których IU = 1 Zbierana
0 Nie zaznaczono
9 Nie dotyczy
07. Udział w społeczeństwie informacyjnym Aktywność w internecie IUPDG Korzystanie z internetu w ciągu ostatnich 3 miesięcy w celach prywatnych do grania w gry lub pobierania gier 1 Zaznaczono Osoby, w przypadku których IU = 1 Zbierana
0 Nie zaznaczono
9 Nie dotyczy
07. Udział w społeczeństwie informacyjnym Aktywność w internecie IUPCAST (opcjonalnie) Korzystanie z internetu w ciągu ostatnich 3 miesięcy w celach prywatnych do słuchania lub pobierania podcastów (opcjonalnie) 1 Zaznaczono Osoby, w przypadku których IU = 1 Zbierana
0 Nie zaznaczono
Puste Opcja nieuwzględniona
9 Nie dotyczy
07. Udział w społeczeństwie informacyjnym Aktywność w internecie IHIF Korzystanie z internetu w ciągu ostatnich 3 miesięcy w celach prywatnych do poszukiwania informacji związanych ze zdrowiem (dotyczących np. obrażeń ciała, chorób, żywienia, poprawy stanu zdrowia) 1 Zaznaczono Osoby, w przypadku których IU = 1 Zbierana
0 Nie zaznaczono
9 Nie dotyczy
07. Udział w społeczeństwie informacyjnym Aktywność w internecie IUMAPP Korzystanie z internetu w ciągu ostatnich 3 miesięcy w celach prywatnych do umówienia się na wizytę u lekarza za pośrednictwem strony internetowej lub aplikacji (np. szpitala lub przychodni), 1 Zaznaczono Osoby, w przypadku których IU = 1 Zbierana
0 Nie zaznaczono
9 Nie dotyczy
07. Udział w społeczeństwie informacyjnym Aktywność w internecie IUAPR Korzystanie z internetu w ciągu ostatnich 3 miesięcy w celu prywatnym do uzyskania dostępu do własnych danych medycznych 1 Zaznaczono Osoby, w przypadku których IU = 1 Zbierana
0 Nie zaznaczono
9 Nie dotyczy
07. Udział w społeczeństwie informacyjnym Aktywność w internecie IUOHC Korzystanie z internetu w ciągu ostatnich 3 miesięcy w celach prywatnych do korzystania z innych usług zdrowotnych za pośrednictwem strony internetowej lub aplikacji zamiast konieczności udania się do szpitala lub odbycia wizyty u lekarza (np. w celu pobrania recepty lub konsultacji przez internet) 1 Zaznaczono Osoby, w przypadku których IU = 1 Zbierana
0 Nie zaznaczono
9 Nie dotyczy
07. Udział w społeczeństwie informacyjnym Aktywność w internecie IUSELL Korzystanie z internetu w ciągu ostatnich 3 miesięcy w celach prywatnych do sprzedaży towarów lub usług na stronie internetowej lub za pośrednictwem aplikacji 1 Zaznaczono Osoby, w przypadku których IU = 1 Zbierana
0 Nie zaznaczono
9 Nie dotyczy
07. Udział w społeczeństwie informacyjnym Aktywność w internecie IUBK Korzystanie z internetu w ciągu ostatnich 3 miesięcy w celach prywatnych do bankowości internetowej (w tym bankowości mobilnej) 1 Zaznaczono Osoby, w przypadku których IU = 1 Zbierana
0 Nie zaznaczono
9 Nie dotyczy
07. Udział w społeczeństwie informacyjnym Aktywność w internecie IUOLC Korzystanie z internetu w ciągu ostatnich 3 miesięcy do celów edukacyjnych, zawodowych lub prywatnych przez uczestnictwo w kursie internetowym 1 Zaznaczono Osoby, w przypadku których IU = 1 Zbierana
0 Nie zaznaczono
9 Nie dotyczy
07. Udział w społeczeństwie informacyjnym Aktywność w internecie IUOLM Korzystanie z internetu w ciągu ostatnich 3 miesięcy do celów edukacyjnych, zawodowych lub prywatnych przez korzystanie z materiałów edukacyjnych dostępnych online, niestanowiących pełnych kursów (np. materiałów audiowizualnych, seminariów internetowych, podręczników elektronicznych, aplikacji lub platform edukacyjnych) 1 Zaznaczono Osoby, w przypadku których IU = 1 Zbierana
0 Nie zaznaczono
9 Nie dotyczy
07. Udział w społeczeństwie informacyjnym Aktywność w internecie IUOCIS1 Korzystanie z internetu w ciągu ostatnich 3 miesięcy do celów edukacyjnych, zawodowych lub prywatnych przez komunikowanie się z osobami prowadzącymi szkolenie lub studentami/uczniami z wykorzystaniem narzędzi internetowych opartych na plikach audio lub wideo 1 Zaznaczono Osoby, w przypadku których IU = 1 Zbierana
0 Nie zaznaczono
9 Nie dotyczy
07. Udział w społeczeństwie informacyjnym Aktywność w internecie IUOFE Zajęcia edukacyjne w kształceniu formalnym, w których respondent uczestniczył w ciągu ostatnich 3 miesięcy (np. szkoła lub uniwersytet) 1 Zaznaczono Osoby, w przypadku których IUOLC = 1 lub IUOLM = 1 lub

IUOCIS1 = 1

Zbierana
0 Nie zaznaczono
9 Nie dotyczy
07. Udział w społeczeństwie informacyjnym Aktywność w internecie IUOW Zajęcia edukacyjne w kształceniu formalnym, w których respondent uczestniczył w ciągu ostatnich 3 miesięcy, w celach związanych z pracą 1 Zaznaczono Osoby, w przypadku których IUOLC = 1 lub IUOLM = 1 lub

IUOCIS1 = 1

Zbierana
0 Nie zaznaczono
9 Nie dotyczy
07. Udział w społeczeństwie informacyjnym Aktywność w internecie IUOPP Zajęcia edukacyjne, w których respondent uczestniczył w ciągu ostatnich 3 miesięcy, na potrzeby prywatne 1 Zaznaczono Osoby, w przypadku których IUOLC = 1 lub IUOLM = 1 lub

IUOCIS1 = 1

Zbierana
0 Nie zaznaczono
9 Nie dotyczy
07. Udział w społeczeństwie informacyjnym Kontakty z organami publicznymi IGOVIP Działalność za pośrednictwem strony internetowej lub aplikacji organów publicznych lub służb publicznych, prowadzona w ciągu ostatnich 12 miesięcy w celach prywatnych polegająca na dostępie respondenta do informacji o sobie przechowywanych przez organy publiczne lub służby publiczne 1 Zaznaczono Osoby, w przypadku których IU = 1 albo IU = 2 Zbierana
0 Nie zaznaczono
9 Nie dotyczy
07. Udział w społeczeństwie informacyjnym Kontakty z organami publicznymi IGOVIDB Działalność za pośrednictwem strony internetowej lub aplikacji organów publicznych lub służb publicznych, prowadzona w ciągu ostatnich 12 miesięcy w celach prywatnych, polegająca na dostępie respondenta do informacji pochodzących z publicznych baz danych lub rejestrów (takich jak informacje o dostępności książek w bibliotekach publicznych, do rejestrów katastralnych, rejestrów przedsiębiorstw) 1 Zaznaczono Osoby, w przypadku których IU = 1 albo IU = 2 Zbierana
0 Nie zaznaczono
9 Nie dotyczy
07. Udział w społeczeństwie informacyjnym Kontakty z organami publicznymi IGOV12IF Działalność za pośrednictwem strony internetowej lub aplikacji organów publicznych lub służb publicznych, prowadzona w ciągu ostatnich 12 miesięcy w celach prywatnych polegająca na dostępie respondenta do informacji (np. o usługach, świadczeniach, uprawnieniach, przepisach, godzinach otwarcia) 1 Zaznaczono Osoby, w przypadku których IU = 1 albo IU = 2 Zbierana
0 Nie zaznaczono
9 Nie dotyczy
07. Udział w społeczeństwie informacyjnym Kontakty z organami publicznymi IGOVIX W ciągu ostatnich 12 miesięcy respondent nie uzyskał dostępu do żadnych danych osobowych ani baz danych ani nie uzyskał żadnych informacji za pośrednictwem strony internetowej lub aplikacji organów publicznych lub służb publicznych w celach prywatnych 1 Zaznaczono Osoby, w przypadku których IU = 1 albo IU = 2 Zbierana
0 Nie zaznaczono
9 Nie dotyczy
07. Udział w społeczeństwie informacyjnym Kontakty z organami publicznymi IGOV12FM Pobieranie/drukowanie urzędowych formularzy przez respondenta ze strony internetowej lub aplikacji organów lub służb publicznych w celach prywatnych w ciągu ostatnich 12 miesięcy 1 Tak Osoby, w przypadku których IU = 1 albo IU = 2 Zbierana
0 Nie
Puste Nie podano
9 Nie dotyczy
07. Udział w społeczeństwie informacyjnym Kontakty z organami publicznymi IGOVAPR Umówienie się na spotkanie lub dokonanie rezerwacji przez respondenta za pośrednictwem strony internetowej lub aplikacji z organami publicznymi lub służbami publicznymi w celach prywatnych w ciągu ostatnich 12 miesięcy (np. rezerwacja książki w bibliotece publicznej, spotkanie z urzędnikiem rządowym lub państwowym świadczeniodawcą opieki zdrowotnej) 1 Tak Osoby, w przypadku których IU = 1 albo IU = 2 Zbierana
0 Nie
Puste Nie podano
9 Nie dotyczy
07. Udział w społeczeństwie informacyjnym Kontakty z organami publicznymi IGOVPOST

(opcjonalnie)

Otrzymywanie przez respondenta wszelkich oficjalnych komunikatów lub dokumentów przesłanych przez organy publiczne za pośrednictwem konta respondenta na stronie internetowej lub aplikacji (nazwa usługi, jeżeli ma to zastosowanie w danym państwie) organów lub służb publicznych (takich jak powiadomienia o grzywnach lub fakturach, pismach) doręczanie wezwań sądowych, dokumentów sądowych, [przykłady krajowe]) w celach prywatnych w ciągu ostatnich 12 miesięcy? Należy wykluczyć korzystanie z wiadomości lub powiadomień opartych na wiadomościach e-mail lub SMS, że dany dokument jest dostępny (opcjonalnie). 1 Tak Osoby, w przypadku których IU = 1 albo IU = 2 Zbierana
0 Nie
Puste Opcja nieuwzględniona lub nie podano
9 Nie dotyczy
07. Udział w społeczeństwie informacyjnym Kontakty z organami publicznymi IGOVTAX1 Składanie przez respondenta w ciągu ostatnich 12 miesięcy własnej deklaracji podatkowej za pośrednictwem strony internetowej lub aplikacji 1 Tak, respondent zrobił to sam Osoby, w przypadku których IU = 1 albo IU = 2 Zbierana
2 Nie, zostało to wykonane automatycznie (przez organ podatkowy, pracodawcę, inny organ)
3 Nie, respondent przekazał je organowi podatkowemu w formie papierowej
4 Nie, ktoś inny zrobił to w imieniu respondenta (np. członek rodziny, doradca podatkowy)
5 Nie, z innych powodów (np. niepodlegający podatkowi dochodowemu)
9 Nie dotyczy
Puste Nie podano
07. Udział w społeczeństwie informacyjnym Kontakty z organami publicznymi IGOVODC Działalność prowadzona w ciągu ostatnich 12 miesięcy za pośrednictwem strony internetowej lub aplikacji organów publicznych lub służb publicznych w celach prywatnych, polegająca na złożeniu przez respondenta wniosku o wydanie urzędowych dokumentów lub zaświadczeń (takich jak dyplom, świadectwo urodzenia, ślubu, rozwodu, zgonu, zezwolenie na pobyt, wyciąg z rejestru policyjnego lub karnego, [przykłady krajowe]) 1 Zaznaczono Osoby, w przypadku których IU = 1 albo IU = 2 Zbierana
0 Nie zaznaczono
9 Nie dotyczy
07. Udział w społeczeństwie informacyjnym Kontakty z organami publicznymi IGOVBE Działalność prowadzona w ciągu ostatnich 12 miesięcy za pośrednictwem strony internetowej lub aplikacji organów publicznych lub służb publicznych w celach prywatnych, polegająca na złożeniu przez respondenta wniosku o świadczenia lub uprawnienia (takich jak emerytura, zasiłek dla osób bezrobotnych, świadczenie na dziecko, zapisy do szkół, uczelni wyższych [przykłady krajowe]) 1 Zaznaczono Osoby, w przypadku których IU = 1 albo IU = 2 Zbierana
0 Nie zaznaczono
9 Nie dotyczy
07. Udział w społeczeństwie informacyjnym Kontakty z organami publicznymi IGOVRCC Działalność prowadzona w ciągu ostatnich 12 miesięcy za pośrednictwem strony internetowej lub aplikacji organów publicznych lub służb publicznych, w celach prywatnych, polegająca na składaniu przez pozwanego innych wniosków, roszczeń lub skarg (takich jak zgłoszenie kradzieży policji, wniesienie skargi do sądu, złożenie wniosku o pomoc prawną, wszczęcie postępowania w sprawie roszczenia cywilnego przed sądem, [przykłady krajowe]) 1 Zaznaczono Osoby, w przypadku których IU = 1 albo IU = 2 Zbierana
0 Nie zaznaczono
9 Nie dotyczy
07. Udział w społeczeństwie informacyjnym Kontakty z organami publicznymi IRGOVNN Powody, dla których w ciągu ostatnich 12 miesięcy respondent nie składał żadnych wniosków o wydanie jakichkolwiek dokumentów urzędowych ani nie zgłaszał żadnych roszczeń za pośrednictwem strony internetowej lub aplikacji organów publicznych/służb publicznych - respondent nie potrzebował domagać się żadnych dokumentów ani wnosić żadnych roszczeń 1 Zaznaczono Osoby, w przypadku których IGOVODC = 0 i IGOVBE = 0 oraz

IGOVRCC = 0

Zbierana
0 Nie zaznaczono
9 Nie dotyczy
07. Udział w społeczeństwie informacyjnym Kontakty z organami publicznymi IRGOVLS Powody, dla których w ciągu ostatnich 12 miesięcy respondent nie składał wniosku o wydanie jakichkolwiek dokumentów urzędowych ani nie zgłaszał żadnych roszczeń za pośrednictwem strony internetowej lub aplikacji organów publicznych/ służb publicznych - brak umiejętności lub wiedzy (np. respondent nie potrafił skorzystać ze strony/aplikacji internetowej lub było to zbyt skomplikowane) 1 Zaznaczono Osoby, w przypadku których IGOVODC = 0 i IGOVBE = 0 oraz

IGOVRCC = 0

Zbierana
0 Nie zaznaczono
9 Nie dotyczy
07. Udział w społeczeństwie informacyjnym Kontakty z organami publicznymi IRGOVSEC Powody, dla których w ciągu ostatnich 12 miesięcy respondent nie składał wniosku o wydanie jakichkolwiek dokumentów urzędowych ani nie zgłaszał żadnych roszczeń za pośrednictwem strony internetowej lub aplikacji organów publicznych/ służb publicznych - obawy o bezpieczeństwo danych osobowych lub niechęć do płacenia przez internet (z uwagi na oszustwa związane z kartą kredytową) 1 Zaznaczono Osoby, w przypadku których IGOVODC = 0 i IGOVBE = 0 oraz

IGOVRCC = 0

Zbierana
0 Nie zaznaczono
9 Nie dotyczy
07. Udział w społeczeństwie informacyjnym Kontakty z organami publicznymi IRGOVEID (opcjonalnie) Powody, dla których w ciągu ostatnich 12 miesięcy respondent nie składał wniosku o wydanie jakichkolwiek dokumentów urzędowych ani nie zgłaszał żadnych roszczeń za pośrednictwem strony internetowej lub aplikacji organów publicznych/ służb publicznych - brak podpisu elektronicznego, aktywowanej identyfikacji elektronicznej lub innego instrumentu do identyfikacji elektronicznej (wymaganych do skorzystania z usług) [przykłady krajowe] (opcjonalnie) 1 Zaznaczono Osoby, w przypadku których IGOVODC = 0 i IGOVBE = 0 oraz

IGOVRCC = 0

Zbierana
0 Nie zaznaczono
Puste Opcja nieuwzględniona
9 Nie dotyczy
07. Udział w społeczeństwie informacyjnym Kontakty z organami publicznymi IRGOVOP Powody, dla których w ciągu ostatnich 12 miesięcy respondent nie składał wniosku o wydanie jakichkolwiek dokumentów urzędowych ani nie zgłaszał żadnych roszczeń za pośrednictwem strony internetowej lub aplikacji organów publicznych/ służb publicznych - inna osoba zrobiła to za respondenta (np. konsultant, doradca, krewny) 1 Zaznaczono Osoby, w przypadku których IGOVODC = 0 i IGOVBE = 0 oraz

IGOVRCC = 0

Zbierana
0 Nie zaznaczono
9 Nie dotyczy
07. Udział w społeczeństwie informacyjnym Kontakty z organami publicznymi IRGOVOTH Powody, dla których w ciągu ostatnich 12 miesięcy respondent nie składał wniosku o wydanie jakichkolwiek dokumentów urzędowych ani nie zgłaszał żadnych roszczeń za pośrednictwem strony internetowej lub aplikacji organów publicznych/ służb publicznych - inny powód 1 Zaznaczono Osoby, w przypadku których IGOVODC = 0 i IGOVBE = 0 oraz

IGOVRCC = 0

Zbierana
0 Nie zaznaczono
9 Nie dotyczy
07. Udział w społeczeństwie informacyjnym Kontakty z organami publicznymi IGOVANYS Respondent kontaktował się z organami publicznymi 9 Jeśli IU<> 1 i IU<> 2, wtedy 9 Osoby, w przypadku których IU = 1 albo IU = 2 Pochodna
1 W pozostałych przypadkach, jeżeli IGOVIP = 1 lub IGOVIDB = 1 lub IGOV12IF = 1 lub IGOV12FM = 1 lub IGOVAPR = 1 lub IGOVPOST = 1 lub IGOVTAX1 = 1 lub IGOVODC = 1 lub IGOVBE = 1 lub IGOVRCC = 1, wtedy 1
0 W pozostałych przypadkach 0
07. Udział w społeczeństwie informacyjnym Kontakty z organami publicznymi IIGOVDU Problemy związane z korzystaniem ze strony internetowej lub aplikacji organów publicznych/służb publicznych w ciągu ostatnich 12 miesięcy - korzystanie ze strony internetowej lub aplikacji było utrudnione (np. nie była ona dla użytkownika łatwa w obsłudze, brzmienie nie było jasne, procedura nie była odpowiednio wyjaśniona) 1 Zaznaczono Osoby, w przypadku których IGOVANYS = 1 Zbierana
0 Nie zaznaczono
9 Nie dotyczy
07. Udział w społeczeństwie informacyjnym Kontakty z organami publicznymi IIGOVTP Problemy związane z korzystaniem ze strony internetowej lub aplikacji organów publicznych lub służb publicznych w ciągu ostatnich 12 miesięcy - problemy techniczne napotkane podczas korzystania ze strony internetowej lub aplikacji (np. długie ładowanie, zamknięcie strony internetowej) 1 Zaznaczono Osoby, w przypadku których IGOVANYS = 1 Zbierana
0 Nie zaznaczono
9 Nie dotyczy
07. Udział w społeczeństwie informacyjnym Kontakty z organami publicznymi IIGOVEID (opcjonalnie) Problemy związane z korzystaniem ze strony internetowej lub aplikacji organów publicznych lub służb publicznych w ciągu ostatnich 12 miesięcy - problemy z użyciem podpisu elektronicznego lub identyfikacji elektronicznej (elD) (opcjonalnie) 1 Zaznaczono Osoby, w przypadku których IGOVANYS = 1 Zbierana
0 Nie zaznaczono
Puste Opcja nieuwzględniona
9 Nie dotyczy
07. Udział w społeczeństwie informacyjnym Kontakty z organami publicznymi IIGOVPAY (opcjonalnie) Problemy związane z korzystaniem ze strony internetowej lub aplikacji organów publicznych/służb publicznych w ciągu ostatnich 12 miesięcy - respondent nie był w stanie zapłacić za pośrednictwem strony internetowej lub aplikacji (np. z powodu braku dostępu do wymaganych metod płatności) (opcjonalnie) 1 Zaznaczono Osoby, w przypadku których IGOVANYS = 1 Zbierana
0 Nie zaznaczono
Puste Opcja nieuwzględniona
9 Nie dotyczy
07. Udział w społeczeństwie informacyjnym Kontakty z organami publicznymi IIGOVMOB Problemy związane z korzystaniem ze strony internetowej lub aplikacji organów publicznych/służb publicznych w ciągu ostatnich 12 miesięcy - respondent nie był w stanie uzyskać dostępu do usługi za pomocą smartfona/tableta (np. z powodu niekompatybilności wersji urządzenia lub braku odpowiedniej aplikacji) 1 Zaznaczono Osoby, w przypadku których IGOVANYS = 1 Zbierana
0 Nie zaznaczono
9 Nie dotyczy
07. Udział w społeczeństwie informacyjnym Kontakty z organami publicznymi IIGOVOTH Problemy związane z korzystaniem ze strony internetowej lub aplikacji organów publicznych/służb publicznych w ciągu ostatnich 12 miesięcy - inne problemy 1 Zaznaczono Osoby, w przypadku których IGOVANYS = 1 Zbierana
0 Nie zaznaczono
9 Nie dotyczy
07. Udział w społeczeństwie informacyjnym Kontakty z organami publicznymi IIGOVX Respondent nie miał żadnych problemów związanych z korzystaniem ze strony internetowej lub aplikacji organów publicznych/ służb publicznych w ciągu ostatnich 12 miesięcy 1 Zaznaczono Osoby, w przypadku których IGOVANYS = 1 Zbierana
0 Nie zaznaczono
9 Nie dotyczy
07. Udział w społeczeństwie informacyjnym Handel elektroniczny IBUY Ostatni zakup lub zamówienie towarów lub usług online na użytek prywatny 1 W ciągu ostatnich 3 miesięcy Osoby, w przypadku których IU = 1 albo IU = 2 Zbierana
2 W okresie od 3 miesięcy wcześniej do roku wcześniej
3 Ponad rok temu
4 Nigdy nie kupowała ani nie zamawiała przez internet
Puste Nie podano
9 Nie dotyczy
07. Udział w społeczeństwie informacyjnym Handel elektroniczny BCLOT1 Korzystanie w ciągu ostatnich 3 miesięcy z internetu za pośrednictwem strony internetowej lub aplikacji do zakupu na użytek prywatny odzieży (w tym odzieży sportowej), butów lub akcesoriów (takich jak torby/torebki, biżuteria) od przedsiębiorstw lub osób prywatnych (w tym artykułów używanych) 1 Zaznaczono Osoby, w przypadku których

IBUY = 1

Zbierana
0 Nie zaznaczono
9 Nie dotyczy
07. Udział w społeczeństwie informacyjnym Handel elektroniczny BSPG Korzystanie w ciągu ostatnich 3 miesięcy z internetu za pośrednictwem strony internetowej lub aplikacji do zakupu na użytek prywatny artykułów sportowych (z wyłączeniem odzieży sportowej) od przedsiębiorstw lub osób prywatnych (w tym artykułów używanych) 1 Zaznaczono Osoby, w przypadku których IBUY = 1 Zbierana
0 Nie zaznaczono
9 Nie dotyczy
07. Udział w społeczeństwie informacyjnym Handel elektroniczny BCG Korzystanie w ciągu ostatnich 3 miesięcy z internetu za pośrednictwem strony internetowej lub aplikacji do zakupu na użytek prywatny zabawek lub artykułów pielęgnacyjnych dla dzieci (takich jak pieluszki, butelki, wózki dziecięce) od przedsiębiorstw lub osób prywatnych (w tym artykułów używanych) 1 Zaznaczono Osoby, w przypadku których IBUY = 1 Zbierana
0 Nie zaznaczono
9 Nie dotyczy
07. Udział w społeczeństwie informacyjnym Handel BFURN1 Korzystanie w ciągu ostatnich 3 miesięcy z internetu za pośrednictwem strony internetowej lub aplikacji do zakupu na użytek prywatny mebli, akcesoriów domowych (takich jak dywany czy zasłony) lub artykułów ogrodniczych (takich jak narzędzia czy rośliny) od przedsiębiorstw lub osób prywatnych (w tym artykułów używanych) 1 Zaznaczono Osoby, w przypadku których IBUY = 1 Zbierana
elektroniczny 0 Nie zaznaczono
9 Nie dotyczy
07. Udział w społeczeństwie informacyjnym Handel elektroniczny BMUSG Korzystanie w ciągu ostatnich 3 miesięcy z internetu za pośrednictwem strony internetowej lub aplikacji do zakupu na użytek prywatny nagrań muzycznych na płytach CD, winylowych itp. od przedsiębiorstw lub osób prywatnych (w tym artykułów używanych) 1 Zaznaczono Osoby, w przypadku których IBUY = 1 Zbierana
0 Nie zaznaczono
9 Nie dotyczy
07. Udział Handel BFLMG Korzystanie w ciągu ostatnich 3 miesięcy z internetu za pośrednictwem strony internetowej lub aplikacji do zakupu na użytek prywatny filmów lub seriali na płytach DVD, Blu-ray itp. od przedsiębiorstw lub osób prywatnych (w tym artykułów używanych) 1 Zaznaczono Osoby, w przypadku których IBUY = 1 Zbierana
informacyjnym 0 Nie zaznaczono
9 Nie dotyczy
07. Udział w społeczeństwie informacyjnym Handel elektroniczny BBOOKNLG Korzystanie w ciągu ostatnich 3 miesięcy z internetu za pośrednictwem strony internetowej lub aplikacji do zakupu na użytek prywatny drukowanych książek, czasopism lub gazet od przedsiębiorstw lub osób prywatnych (w tym artykułów używanych) 1 Zaznaczono Osoby, w przypadku których IBUY = 1 Zbierana
0 Nie zaznaczono
9 Nie dotyczy
07. Udział w społeczeństwie informacyjnym Handel elektroniczny BHARD1 Korzystanie w ciągu ostatnich 3 miesięcy z internetu za pośrednictwem strony internetowej lub aplikacji do zakupu na użytek prywatny komputerów, tabletów, telefonów komórkowych lub akcesoriów do nich od przedsiębiorstw lub osób prywatnych (w tym artykułów używanych) 1 Zaznaczono Osoby, w przypadku których IBUY = 1 Zbierana
0 Nie zaznaczono
9 Nie dotyczy
07. Udział w społeczeństwie informacyjnym Handel elektroniczny BEEQU1 Korzystanie w ciągu ostatnich 3 miesięcy z internetu za pośrednictwem strony internetowej lub aplikacji do zakupu na użytek prywatny elektroniki użytkowej (takiej jak telewizory, wieże stereo, aparaty fotograficzne, zestawy typu soundbar, inteligentne głośniki, asystenci wirtualni) lub sprzętu gospodarstwa domowego (takiego jak pralki) od przedsiębiorstw lub osób prywatnych (w tym artykułów używanych) 1 Zaznaczono Osoby, w przypadku których IBUY = 1 Zbierana
0 Nie zaznaczono
9 Nie dotyczy
07. Udział w społeczeństwie informacyjnym Handel elektroniczny BMED1 Korzystanie w ciągu ostatnich 3 miesięcy z internetu za pośrednictwem strony internetowej lub aplikacji do zakupu na użytek prywatny lekarstw lub suplementów diety takich jak witaminy (z wyłączeniem odnawiania recept przez internet) od przedsiębiorstw lub osób prywatnych (w tym artykułów używanych) 1 Zaznaczono Osoby, w przypadku których IBUY = 1 Zbierana
0 Nie zaznaczono
9 Nie dotyczy
07. Udział w społeczeństwie informacyjnym Handel elektroniczny BFDR Korzystanie w ciągu ostatnich 3 miesięcy z internetu za pośrednictwem strony internetowej lub aplikacji do zakupu na użytek prywatny dostaw z restauracji lub od sieci szybkiej obsługi, lub usług cateringowych od przedsiębiorstw lub osób prywatnych 1 Zaznaczono Osoby, w przypadku których IBUY = 1 Zbierana
0 Nie zaznaczono
9 Nie dotyczy
07. Udział w społeczeństwie informacyjnym Handel elektroniczny BFDS Korzystanie w ciągu ostatnich 3 miesięcy z internetu za pośrednictwem strony internetowej lub aplikacji do zakupu na użytek prywatny żywności lub napojów ze sklepów lub od dostawców zestawów gotowych składników do samodzielnego przygotowywania posiłków od przedsiębiorstw lub osób prywatnych 1 Zaznaczono Osoby, w przypadku których IBUY = 1 Zbierana
0 Nie zaznaczono
9 Nie dotyczy
07. Udział w społeczeństwie informacyjnym Handel elektroniczny BCBW Korzystanie w ciągu ostatnich 3 miesięcy z internetu za pośrednictwem strony internetowej lub aplikacji do zakupu na użytek prywatny kosmetyków, produktów do makijażu lub pielęgnacji ciała od przedsiębiorstw lub osób prywatnych (w tym artykułów używanych) 1 Zaznaczono Osoby, w przypadku których IBUY = 1 Zbierana
0 Nie zaznaczono
9 Nie dotyczy
07. Udział w społeczeństwie informacyjnym Handel elektroniczny BCPH Korzystanie w ciągu ostatnich 3 miesięcy z internetu za pośrednictwem strony internetowej lub aplikacji do zakupu na użytek prywatny produktów do prania i czyszczenia lub do higieny osobistej (takich jak szczoteczki do zębów, chusteczki, detergenty, ścierki do czyszczenia) od przedsiębiorstw lub osób prywatnych (w tym artykułów używanych) 1 Zaznaczono Osoby, w przypadku których IBUY = 1 Zbierana
0 Nie zaznaczono
9 Nie dotyczy
07. Udział w społeczeństwie informacyjnym Handel elektroniczny BBMC Korzystanie w ciągu ostatnich 3 miesięcy z internetu za pośrednictwem strony internetowej lub aplikacji do zakupu na użytek prywatny rowerów, motorowerów, samochodów lub innych pojazdów albo części zamiennych do nich od przedsiębiorstw lub osób prywatnych (w tym artykułów używanych) 1 Zaznaczono Osoby, w przypadku których IBUY = 1 Zbierana
0 Nie zaznaczono
9 Nie dotyczy
07. Udział w społeczeństwie informacyjnym Handel elektroniczny BOPG Korzystanie w ciągu ostatnich 3 miesięcy z internetu za pośrednictwem strony internetowej lub aplikacji do zakupu na użytek prywatny innych dóbr materialnych od przedsiębiorstw lub osób prywatnych (w tym artykułów używanych) 1 Zaznaczono Osoby, w przypadku których IBUY = 1 Zbierana
0 Nie zaznaczono
9 Nie dotyczy
07. Udział w społeczeństwie informacyjnym Handel elektroniczny BPG_ANY Korzystanie w ciągu ostatnich 3 miesięcy z internetu za pośrednictwem strony internetowej lub aplikacji do zakupu na użytek prywatny innych z wymienionych dóbr materialnych od przedsiębiorstw lub osób prywatnych (w tym artykułów używanych) 9 Jeżeli IBUY = puste pole lub IBUY<> 1, wtedy 9 Osoby, w przypadku których IBUY = 1 Pochodna
1 W pozostałych przypadkach, jeżeli BCLOT1 = 1 lub BSPG = 1 lub BCG = 1 lub BFURN1 = 1 lub BMUSG = 1 lub BFLMG = 1 lub BBOOKNLG = 1 lub BHARD1 = 1 lub BEEQU1 = 1 lub BMED1 = 1 lub BFDR = 1 lub BFD = 1 lub BCBW = 1 lub BCPH = 1 lub BBMC = 1 lub BEEQU = 1 lub BFDR = 1 lub BFD = 1 lub BCPW = 1 lub BBMC = 1 lub BOPG = 1, wtedy 1
0 W pozostałych przypadkach 0
07. Udział w społeczeństwie informacyjnym Handel elektroniczny BPG_DOM Korzystanie w ciągu ostatnich 3 miesięcy z internetu za pośrednictwem strony internetowej lub aplikacji do zakupu towarów od krajowych sprzedawców (od przedsiębiorstw lub osób prywatnych) 1 Zaznaczono Osoby, w przypadku których BPG_ANY = 1 Zbierana
0 Nie zaznaczono
9 Nie dotyczy
07. Udział w społeczeństwie informacyjnym Handel elektroniczny BPG EU Korzystanie w ciągu ostatnich 3 miesięcy z internetu za pośrednictwem strony internetowej lub aplikacji do zakupu towarów od sprzedawców z innych państw UE (od przedsiębiorstw lub osób prywatnych) 1 Zaznaczono Osoby, w przypadku których BPG_ANY = 1 Zbierana
0 Nie zaznaczono
9 Nie dotyczy
07. Udział w społeczeństwie informacyjnym Handel elektroniczny BPG_WRLD Korzystanie w ciągu ostatnich 3 miesięcy z internetu za pośrednictwem strony internetowej lub aplikacji do zakupu towarów od sprzedawców z pozostałych państw świata (od przedsiębiorstw lub osób prywatnych) 1 Zaznaczono Osoby, w przypadku których BPG_ANY = 1 Zbierana
0 Nie zaznaczono
9 Nie dotyczy
07. Udział w społeczeństwie informacyjnym Handel elektroniczny BPG_UNK Korzystanie w ciągu ostatnich 3 miesięcy z internetu za pośrednictwem strony internetowej lub aplikacji do zakupu towarów od sprzedawców, których kraj pochodzenia jest nieznany (od przedsiębiorstw lub osób prywatnych) 1 Zaznaczono Osoby, w przypadku których BPG_ANY = 1 Zbierana
0 Nie zaznaczono
9 Nie dotyczy
07. Udział w społeczeństwie informacyjnym Handel elektroniczny BPG_PP Towary zakupione od osób prywatnych za pośrednictwem strony internetowej lub aplikacji 1 Tak Osoby, w przypadku których BPG_ANY = 1 Zbierana
0 Nie
Puste Nie podano
9 Nie dotyczy
07. Udział w społeczeństwie informacyjnym Handel elektroniczny BMUSS Korzystanie w ciągu ostatnich 3 miesięcy z internetu za pośrednictwem strony internetowej lub aplikacji do zakupu lub subskrypcji na użytek prywatny muzyki jako usługi strumieniowej lub do pobrania 1 Zaznaczono Osoby, w przypadku których IBUY = 1 Zbierana
0 Nie zaznaczono
9 Nie dotyczy
07. Udział w społeczeństwie informacyjnym Handel elektroniczny BFLMS Korzystanie w ciągu ostatnich 3 miesięcy z internetu za pośrednictwem strony internetowej lub aplikacji do zakupu lub subskrypcji na użytek prywatny filmów lub seriali jako usługi strumieniowej lub do pobrania 1 Zaznaczono Osoby, w przypadku których IBUY = 1 Zbierana
0 Nie zaznaczono
9 Nie dotyczy
07. Udział w społeczeństwie informacyjnym Handel elektroniczny BBOOKNLS Korzystanie w ciągu ostatnich 3 miesięcy z internetu za pośrednictwem strony internetowej lub aplikacji do zakupu lub subskrypcji na użytek prywatny e-booków, czasopism lub gazet internetowych 1 Zaznaczono Osoby, w przypadku których IBUY = 1 Zbierana
0 Nie zaznaczono
9 Nie dotyczy
07. Udział w społeczeństwie informacyjnym Handel elektroniczny BGAMES Korzystanie w ciągu ostatnich 3 miesięcy z internetu za pośrednictwem strony internetowej lub aplikacji do zakupu lub subskrypcji na użytek prywatny gier internetowych lub gier do pobrania na smartfony, tablety, komputery lub konsole do gier 1 Zaznaczono Osoby, w przypadku których IBUY = 1 Zbierana
0 Nie zaznaczono
9 Nie dotyczy
07. Udział w społeczeństwie informacyjnym Handel elektroniczny BSOFTS Korzystanie w ciągu ostatnich 3 miesięcy z internetu za pośrednictwem strony internetowej lub aplikacji do zakupu lub subskrypcji na użytek prywatny oprogramowania komputerowego lub innego oprogramowania do pobrania, w tym aktualizacji 1 Zaznaczono Osoby, w przypadku których IBUY = 1 Zbierana
0 Nie zaznaczono
9 Nie dotyczy
07. Udział w społeczeństwie informacyjnym Handel elektroniczny BHLFTS Korzystanie w ciągu ostatnich 3 miesięcy z internetu za pośrednictwem strony internetowej lub aplikacji do zakupu lub subskrypcji na użytek publiczny aplikacji związanych z ochroną zdrowia lub utrzymaniem sprawności fizycznej (z wyłączeniem aplikacji bezpłatnych) 1 Zaznaczono Osoby, w przypadku których IBUY = 1 Zbierana
0 Nie zaznaczono
9 Nie dotyczy
07. Udział w społeczeństwie informacyjnym Handel elektroniczny BAPP Korzystanie w ciągu ostatnich 3 miesięcy z internetu za pośrednictwem strony internetowej lub aplikacji do zakupu lub subskrypcji na użytek prywatny innych aplikacji (związanych np. z nauką języków, podróżowaniem lub pogodą) (z wyłączeniem aplikacji bezpłatnych) 1 Zaznaczono Osoby, w przypadku których IBUY = 1 Zbierana
0 Nie zaznaczono
9 Nie dotyczy
07. Udział w społeczeństwie informacyjnym Handel elektroniczny BSTICK Korzystanie w ciągu ostatnich 3 miesięcy z internetu za pośrednictwem strony internetowej lub aplikacji do zakupu na użytek prywatny biletów na imprezy sportowe 1 Zaznaczono Osoby, w przypadku których IBUY = 1 Zbierana
0 Nie zaznaczono
9 Nie dotyczy
07. Udział w społeczeństwie informacyjnym Handel elektroniczny BCTICK Korzystanie w ciągu ostatnich 3 miesięcy z internetu za pośrednictwem strony internetowej lub aplikacji do zakupu na użytek prywatny biletów na imprezy kulturalne lub inne (takie jak bilety do kina, na koncerty, targi) 1 Zaznaczono Osoby, w przypadku których IBUY = 1 Zbierana
0 Nie zaznaczono
9 Nie dotyczy
07. Udział w społeczeństwie informacyjnym Handel elektroniczny BSIMC Korzystanie w ciągu ostatnich 3 miesięcy z internetu za pośrednictwem strony internetowej lub aplikacji do zakupu na użytek prywatny abonamentów internetowych lub na telefony komórkowe 1 Zaznaczono Osoby, w przypadku których IBUY = 1 Zbierana
0 Nie zaznaczono
9 Nie dotyczy
07. Udział w społeczeństwie informacyjnym Handel elektroniczny BSUTIL Korzystanie w ciągu ostatnich 3 miesięcy z internetu za pośrednictwem strony internetowej lub aplikacji do zakupu na użytek prywatny abonamentów na dostawę energii elektrycznej, wody, energii cieplnej, wywóz śmieci lub podobne usługi 1 Zaznaczono Osoby, w przypadku których IBUY = 1 Zbierana
0 Nie zaznaczono
9 Nie dotyczy
07. Udział w społeczeństwie informacyjnym Handel elektroniczny BHHS Korzystanie w ciągu ostatnich 3 miesięcy z internetu za pośrednictwem strony internetowej lub aplikacji do zakupu na użytek prywatny usług dla gospodarstwa domowego (takich jak sprzątanie, opieka nad dziećmi, prace remontowe lub ogrodnicze) (w tym również od osób prywatnych) 1 Zaznaczono Osoby, w przypadku których IBUY = 1 Zbierana
0 Nie zaznaczono
9 Nie dotyczy
07. Udział w społeczeństwie informacyjnym Handel elektroniczny BHHS_PP Korzystanie w ciągu ostatnich 3 miesięcy z internetu za pośrednictwem strony internetowej lub aplikacji do zakupu na użytek prywatny usług dla gospodarstwa domowego od osób prywatnych 1 Tak Osoby, w przypadku których BHHS = 1 Zbierana
0 Nie
Puste Nie podano
9 Nie dotyczy
07. Udział w społeczeństwie informacyjnym Handel elektroniczny BTPS_E Korzystanie w ciągu ostatnich 3 miesięcy z internetu za pośrednictwem strony internetowej lub aplikacji do zakupu na użytek prywatny usług transportowych od przedsiębiorstwa transportowego, takich jak przejazd lokalnymi autobusami, podróż samolotem bądź koleją lub przejazdy taksówkami 1 Zaznaczono Osoby, w przypadku których IBUY = 1 Zbierana
0 Nie zaznaczono
9 Nie dotyczy
07. Udział w społeczeństwie informacyjnym Handel elektroniczny BTPS_PP Korzystanie w ciągu ostatnich 3 miesięcy z internetu za pośrednictwem strony internetowej lub aplikacji do zakupu na użytek prywatny usług transportowych od osób prywatnych 1 Zaznaczono Osoby, w przypadku których IBUY = 1 Zbierana
0 Nie zaznaczono
9 Nie dotyczy
07. Udział w społeczeństwie informacyjnym Handel elektroniczny BRA_E Korzystanie w ciągu ostatnich 3 miesięcy z internetu za pośrednictwem strony internetowej lub aplikacji do wynajęcia na użytek prywatny zakwaterowania od przedsiębiorstw takich jak hotele lub biura podróży 1 Zaznaczono Osoby, w przypadku których IBUY = 1 Zbierana
0 Nie zaznaczono
9 Nie dotyczy
06. Udział w społeczeństwie informacyjnym Handel elektroniczny BRA_PP Korzystanie w ciągu ostatnich 3 miesięcy z internetu za pośrednictwem strony internetowej lub aplikacji do wynajęcia na użytek prywatny lokum od osób prywatnych 1 Zaznaczono Osoby, w przypadku których IBUY = 1 Zbierana
0 Nie zaznaczono
9 Nie dotyczy
07. Udział w społeczeństwie informacyjnym Handel elektroniczny BOTS Korzystanie w ciągu ostatnich 3 miesięcy z internetu za pośrednictwem strony internetowej lub aplikacji do zakupu na użytek prywatny wszelkich innych usług (z wyłączeniem usług finansowych i ubezpieczeniowych) (opcjonalnie) 1 Tak Osoby, w przypadku których IBUY = 1 Zbierana
(opcjonalnie) 0 Nie
Puste Opcja nieuwzględniona lub nie podano
9 Nie dotyczy
07. Udział w społeczeństwie informacyjnym Handel elektroniczny BFIN_IN1 Korzystanie w ciągu ostatnich 3 miesięcy z internetu za pośrednictwem strony internetowej lub aplikacji do zakupu w celach prywatnych polis ubezpieczeniowych, w tym ubezpieczenia podróżnego, również w pakiecie, na przykład z biletem lotniczym 1 Zaznaczono Osoby, w przypadku których IU = 1 Zbierana
0 Nie zaznaczono
9 Nie dotyczy
07. Udział w społeczeństwie informacyjnym Handel elektroniczny BFIN_CR1 Korzystanie w ciągu ostatnich 3 miesięcy z internetu za pośrednictwem strony internetowej lub aplikacji do zaciągania w celach prywatnych pożyczek lub kredytów hipotecznych bądź uzyskania kredytu w bankach lub innych instytucjach finansowych 1 Zaznaczono Osoby, w przypadku których

IU = 1

Zbierana
0 Nie zaznaczono
9 Nie dotyczy
07. Udział w społeczeństwie informacyjnym Handel elektroniczny BFIN_SH1 Korzystanie w ciągu ostatnich 3 miesięcy z internetu za pośrednictwem strony internetowej lub aplikacji do zakupu lub sprzedaży w celach prywatnych akcji, obligacji, udziałów w funduszach lub innych aktywów finansowych 1 Zaznaczono Osoby, w przypadku których

IU = 1

Zbierana
0 Nie zaznaczono
9 Nie dotyczy
07. Udział w społeczeństwie informacyjnym Łączność z internetem w dowolnym miejscu IOT_DEM Korzystanie z podłączonych do internetu: termostatu, licznika zużycia, oświetlenia, wtyczek lub innych rozwiązań internetowych służących do zarządzania energią w mieszkaniu respondenta do celów prywatnych 1 Zaznaczono Osoby, w przypadku których

IU = 1

Zbierana
0 Nie zaznaczono
9 Nie dotyczy
07. Udział w społeczeństwie informacyjnym Łączność z internetem w dowolnym miejscu IOT_DSEC Korzystanie z podłączonych do internetu: systemu alarmowego w mieszkaniu, wykrywacza dymu, kamer bezpieczeństwa, zamków do drzwi lub innych rozwiązań internetowych służących do ochrony lub zabezpieczenia mieszkania respondenta do celów prywatnych 1 Zaznaczono Osoby, w przypadku których IU = 1 Zbierana
0 Nie zaznaczono
9 Nie dotyczy
07. Udział w społeczeństwie informacyjnym Łączność z internetem w dowolnym miejscu IOT_DHA Korzystanie z podłączonych do internetu urządzeń gospodarstwa domowego, takich jak roboty do odkurzania, lodówki, piekarniki, ekspresy do kawy, do celów prywatnych 1 Zaznaczono Osoby, w przypadku których IU = 1 Zbierana
0 Nie zaznaczono
9 Nie dotyczy
07. Udział w społeczeństwie informacyjnym Łączność z internetem w dowolnym miejscu IOT_DVA Korzystanie z wirtualnego asystenta w postaci inteligentnego głośnika lub aplikacji do celów prywatnych 1 Zaznaczono Osoby, w przypadku których IU = 1 Zbierana
0 Nie zaznaczono
9 Nie dotyczy
07. Udział w społeczeństwie informacyjnym Łączność z internetem w dowolnym miejscu IOT_DX Respondent nie korzystał z żadnych urządzeń podłączonych do internetu w celu zarządzania energią, rozwiązań w zakresie bezpieczeństwa lub ochrony, posługiwania się urządzeniami gospodarstwa domowego lub wirtualnym asystentem do celów prywatnych 1 Zaznaczono Osoby, w przypadku których (lOT_DEM = puste pole lub IOT_DEM = 0) oraz (IOT_DSEC = puste pole lub IOT_DSEC = 0) i (IOT_DHA = puste pole lub IOT_DHA = 0) oraz (IOT_DVA = puste pole lub IOT_DVA = 0) Zbierana
0 Nie zaznaczono
9 Nie dotyczy
07. Udział w społeczeństwie informacyjnym Łączność z internetem w dowolnym miejscu IOT_BDK Powody, dla których respondent nie korzystał z żadnych podłączonych do internetu urządzeń w celu zarządzania energią, rozwiązań w zakresie bezpieczeństwa lub ochrony, posługiwania się urządzeniami gospodarstwa domowego lub wirtualnym asystentem do celów prywatnych - respondent nie wiedział, że takie urządzenia lub system istnieją 1 Zaznaczono Osoby, w przypadku których IOT_DX = 1 Zbierana
0 Nie zaznaczono
9 Nie dotyczy
07. Udział w społeczeństwie informacyjnym Łączność z internetem w dowolnym miejscu IOT_BNN Powody, dla których respondent nie korzystał z żadnych podłączonych do internetu urządzeń w celu zarządzania energią, rozwiązań w zakresie bezpieczeństwa lub ochrony, posługiwania się urządzeniami gospodarstwa domowego lub wirtualnym asystentem do celów prywatnych - respondent nie miał potrzeby korzystania z takich podłączonych do internetu urządzeń ani systemów 1 Zaznaczono Osoby, w przypadku których IOT_BDK = 0 Zbierana
0 Nie zaznaczono
9 Nie dotyczy
07. Udział w społeczeństwie informacyjnym Łączność z internetem w dowolnym miejscu IOT_BCST Powody, dla których respondent nie korzystał z żadnych podłączonych do internetu urządzeń w celu zarządzania energią, rozwiązań w zakresie bezpieczeństwa lub ochrony, posługiwania się urządzeniami gospodarstwa domowego lub wirtualnym asystentem do celów prywatnych - zbyt wysokie koszty 1 Zaznaczono Osoby, w przypadku których IOT_BDK = 0 Zbierana
0 Nie zaznaczono
9 Nie dotyczy
07. Udział w społeczeństwie informacyjnym Łączność z internetem w dowolnym miejscu IOT_BLC Powody, dla których respondent nie korzystał z żadnych podłączonych do internetu urządzeń w celu zarządzania energią, rozwiązań w zakresie bezpieczeństwa lub ochrony, posługiwania się urządzeniami gospodarstwa domowego lub wirtualnym asystentem do celów prywatnych - brak kompatybilności z innymi urządzeniami lub systemami 1 Zaznaczono Osoby, w przypadku których IOT_BDK = 0 Zbierana
0 Nie zaznaczono
9 Nie dotyczy
07. Udział w społeczeństwie informacyjnym Łączność z internetem w dowolnym miejscu IOT_BLSK Powody, dla których respondent nie korzystał z żadnych podłączonych do internetu urządzeń w celu zarządzania energią, rozwiązań w zakresie bezpieczeństwa lub ochrony, posługiwania się urządzeniami gospodarstwa domowego lub wirtualnym asystentem do celów prywatnych - brak umiejętności posługiwania się tymi urządzeniami lub systemami 1 Zaznaczono Osoby, w przypadku których IOT_BDK = 0 Zbierana
0 Nie zaznaczono
9 Nie dotyczy
07. Udział w społeczeństwie informacyjnym Łączność z internetem w dowolnym miejscu IOT_BCPP Powody, dla których respondent nie korzystał z żadnych podłączonych do internetu urządzeń w celu zarządzania energią, rozwiązań w zakresie bezpieczeństwa lub ochrony, posługiwania się urządzeniami gospodarstwa domowego lub wirtualnym asystentem do celów prywatnych - obawy respondenta związane z korzystaniem z tych urządzeń lub systemów dotyczące ochrony danych osobowych i prywatności 1 Zaznaczono Osoby, w przypadku których IOT_BDK = 0 Zbierana
0 Nie zaznaczono
9 Nie dotyczy
07. Udział w społeczeństwie informacyjnym Łączność z internetem w dowolnym miejscu IOT_BCSC Powody, dla których respondent nie korzystał z żadnych podłączonych do internetu urządzeń w celu zarządzania energią, rozwiązań w zakresie bezpieczeństwa lub ochrony, posługiwania się urządzeniami gospodarstwa domowego lub wirtualnym asystentem do celów prywatnych - obawy związane z bezpieczeństwem (np. że system zostanie zhakowany) 1 Zaznaczono Osoby, w przypadku których IOT_BDK = 0 Zbierana
0 Nie zaznaczono
9 Nie dotyczy
07. Udział w społeczeństwie informacyjnym Łączność z internetem w dowolnym miejscu IOT_BCSH Powody, dla których respondent nie korzystał z żadnych podłączonych do internetu urządzeń w celu zarządzania energią, rozwiązań w zakresie bezpieczeństwa lub ochrony, posługiwania się urządzeniami gospodarstwa domowego lub wirtualnym asystentem do celów prywatnych - obawy związane z bezpieczeństwem lub zdrowiem (np. że posługiwanie się urządzeniem lub systemem może prowadzić do wypadku, obrażeń lub problemów zdrowotnych) 1 Zaznaczono Osoby, w przypadku których IOT_BDK = 0 Zbierana
0 Nie zaznaczono
9 Nie dotyczy
07. Udział w społeczeństwie informacyjnym Łączność z internetem w dowolnym miejscu IOT_BOTH Powody, dla których respondent nie korzystał z żadnych podłączonych do internetu urządzeń w celu zarządzania energią, rozwiązań w zakresie bezpieczeństwa lub ochrony, posługiwania się urządzeniami gospodarstwa domowego lub wirtualnym asystentem do celów prywatnych - inne powody 1 Zaznaczono Osoby, w przypadku których IOT_BDK = 0 Zbierana
0 Nie zaznaczono
9 Nie dotyczy
07. Udział w społeczeństwie informacyjnym Łączność z internetem w dowolnym miejscu IOT_IUTV Korzystanie w domu respondenta z telewizji internetowej do celów prywatnych 1 Zaznaczono Osoby, w przypadku których IU = 1 Zbierana
0 Nie zaznaczono
9 Nie dotyczy
07. Udział w społeczeństwie informacyjnym Łączność z internetem w dowolnym miejscu IOT_IUGC Korzystanie w domu respondenta w celach prywatnych z podłączonej do internetu konsoli do gry 1 Zaznaczono Osoby, w przypadku których

IU = 1

Zbierana
0 Nie zaznaczono
9 Nie dotyczy
07. Udział w społeczeństwie informacyjnym Łączność z internetem w dowolnym miejscu IOT_IUHA Korzystanie w domu respondenta w celach prywatnych z podłączonego do internetu domowego systemu audio lub inteligentnych głośników 1 Zaznaczono Osoby, w przypadku których

IU = 1

Zbierana
0 Nie zaznaczono
9 Nie dotyczy
07. Udział w społeczeństwie informacyjnym Łączność z internetem w dowolnym miejscu IOT_DCS Korzystanie z podłączonych do internetu: inteligentnych zegarków, opasek fitness, gogli lub zestawów słuchawkowych, lokalizatorów, akcesoriów, odzieży lub obuwia, do celów prywatnych 1 Zaznaczono Osoby, w przypadku których

IU = 1

Zbierana
0 Nie zaznaczono
9 Nie dotyczy
07. Udział w społeczeństwie informacyjnym Łączność z internetem w dowolnym miejscu IOT_DHE Korzystanie z podłączonych do internetu urządzeń do monitorowania ciśnienia krwi, poziomu cukru, masy ciała (takich jak inteligentne wagi) lub innych podłączonych do internetu urządzeń do ochrony zdrowia i opieki medycznej, do celów prywatnych 1 Zaznaczono Osoby, w przypadku których IU = 1 Zbierana
0 Nie zaznaczono
9 Nie dotyczy
07. Udział w społeczeństwie informacyjnym Łączność z internetem w dowolnym miejscu IOT_DTOY Korzystanie z podłączonych do internetu zabawek, takich jak roboty zabawki (w tym edukacyjne) lub lalki, do celów prywatnych 1 Zaznaczono Osoby, w przypadku których IU = 1 Zbierana
0 Nie zaznaczono
9 Nie dotyczy
07. Udział w społeczeństwie informacyjnym Łączność z internetem w dowolnym miejscu IOT_DCAR Korzystanie z samochodu z wbudowanym bezprzewodowym połączeniem internetowym, do celów prywatnych 1 Zaznaczono Osoby, w przypadku których IU = 1 Zbierana
0 Nie zaznaczono
9 Nie dotyczy
07. Udział w społeczeństwie informacyjnym Łączność z internetem w dowolnym miejscu IOT_USE Respondent korzystał z internetu rzeczy 9 Jeżeli IU = puste pole lub IU<> 1, wtedy 9 Osoby, w przypadku których

IU = 1

Pochodna
1 W pozostałych przypadkach, jeżeli IOT_DEM = 1 lub IOT_DSEC = 1 lub IOT_DHA = 1 lub IOT_DVA =

1 lub IOTJUTV = 1 lub

IOT_IUGC = 1 lub IOT_IUHA = 1 lub IOT_DCS = 1 lub IOT_DHE = 1 lub IOT_DTOY = 1 lub

IOT_DCAR = 1, wtedy 1

0 W pozostałych przypadkach 0
07. Udział w społeczeństwie informacyjnym Łączność z internetem w dowolnym miejscu IOT_PSEC Problemy napotkane w związku ze wspomnianymi urządzeniami lub systemami podłączonymi do internetu - problemy związane z bezpieczeństwem lub prywatnością (np. zhakowanie urządzenia lub systemu, generowane przez te urządzenia lub systemy problemy z ochroną informacji o respondencie i jego rodzinie) 1 Zaznaczono Osoby, w przypadku których IOT_USE = 1 Zbierana
0 Nie zaznaczono
9 Nie dotyczy
07. Udział w społeczeństwie informacyjnym Łączność z internetem w dowolnym miejscu IOT_PSHE Problemy napotkane w związku ze wspomnianymi urządzeniami lub systemami podłączonymi do internetu - problemy związane z bezpieczeństwem lub zdrowiem (np. używanie urządzenia lub systemu prowadzi do wypadku, obrażeń lub problemów zdrowotnych) 1 Zaznaczono Osoby, w przypadku których IOT_USE = 1 Zbierana
0 Nie zaznaczono
9 Nie dotyczy
07. Udział w społeczeństwie informacyjnym Łączność z internetem w dowolnym miejscu IOT_PDU Problemy napotkane w związku ze wspomnianymi urządzeniami lub systemami podłączonymi do internetu - trudności w korzystaniu z urządzenia (np. ustawienie, instalacja, podłączenie, parowanie urządzenia) 1 Zaznaczono Osoby, w przypadku których IOT_USE = 1 Zbierana
0 Nie zaznaczono
9 Nie dotyczy
07. Udział w społeczeństwie informacyjnym Łączność z internetem w dowolnym miejscu IOT_POTH Problemy napotkane we wspomnianych urządzeniach lub systemach podłączonych do internetu - inne problemy (takie jak problemy z połączeniem lub obsługą posprzedażową) 1 Zaznaczono Osoby, w przypadku których IOT_USE = 1 Zbierana
0 Nie zaznaczono
9 Nie dotyczy
07. Udział w społeczeństwie informacyjnym Łączność z internetem w dowolnym miejscu IOT_PX Respondent nie napotkał żadnych problemów ze wspomnianymi urządzeniami lub systemami podłączonymi do internetu 1 Zaznaczono Osoby, w przypadku których IOT_USE = 1 Zbierana
0 Nie zaznaczono
9 Nie dotyczy
07. Udział w społeczeństwie informacyjnym Wyniki korzystania ECO_DMOB Sposób, w jaki respondent korzystał ze swojego telefonu komórkowego lub smartfona, który zastąpił lub z którego przestał korzystać 1 Nadal pozostaje w gospodarstwie domowym respondenta Osoby, w przypadku których

IU = 1

Zbierana
2 Został sprzedany lub oddany
3 Przedmiot został oddany w ramach zbiórki/recyklingu odpadów elektronicznych (w tym oddanie detaliście)
4 Przedmiot został usunięty/ oddany, ale nie w ramach zbiórki/ recyklingu odpadów elektronicznych
5 Nigdy go nie kupiono lub jest nadal używany
6 Inne
Puste Nie podano
9 Nie dotyczy
07. Udział w społeczeństwie informacyjnym Wyniki korzystania ECO_DLT Sposób, w jaki respondent korzystał ze swojego laptopa lub tableta, który zastąpił lub z którego przestał korzystać 1 Nadal pozostaje w gospodarstwie domowym respondenta Osoby, w przypadku których IU = 1 Zbierana
2 Został sprzedany lub oddany
3 Przedmiot został oddany w ramach zbiórki/recyklingu odpadów elektronicznych (w tym oddanie detaliście)
4 Przedmiot został usunięty/ oddany, ale nie w ramach zbiórki/ recyklingu odpadów elektronicznych
5 Nigdy go nie kupiono lub jest nadal używany
6 Inne
Puste Nie podano
9 Nie dotyczy
07. Udział w społeczeństwie informacyjnym Wyniki korzystania ECO_DPC Sposób, w jaki respondent korzystał ze swojego komputera stacjonarnego, który zastąpił lub z którego przestał korzystać 1 Nadal pozostaje w gospodarstwie domowym respondenta Osoby, w przypadku których IU = 1 Zbierana
2 Został sprzedany lub oddany
3 Przedmiot został oddany w ramach zbiórki/recyklingu odpadów elektronicznych (w tym oddanie detaliście)
4 Przedmiot został usunięty/ oddany, ale nie w ramach zbiórki/ recyklingu odpadów elektronicznych
5 Nigdy go nie kupiono lub jest nadal używany
6 Inne
Puste Nie podano
9 Nie dotyczy
07. Udział w społeczeństwie informacyjnym Wyniki korzystania ECO_PP (opcjonalnie) Cechy uznawane przez respondenta za ważne, gdy ostatnio kupował telefon komórkowy lub smartfon, tablet, laptopa lub komputer stacjonarny - cena (opcjonalnie) 1 Zaznaczono Osoby, w przypadku których

IU = 1

Zbierana
0 Nie zaznaczono
Puste Opcja nieuwzględniona
9 Nie dotyczy
07. Udział w społeczeństwie informacyjnym Wyniki korzystania ECO_PHD (opcjonalnie) Cechy uznawane przez respondenta za ważne, gdy ostatnio kupował telefon komórkowy lub smartfon, tablet, laptopa lub komputer stacjonarny - parametry twardego dysku (pojemność, szybkość), szybkość procesora (opcjonalnie) 1 Zaznaczono Osoby, w przypadku których IU = 1 Zbierana
0 Nie zaznaczono
Puste Opcja nieuwzględniona
9 Nie dotyczy
07. Udział w społeczeństwie informacyjnym Wyniki korzystania ECO_PECD (opcjonalnie) Cechy uznawane przez respondenta za ważne, gdy ostatnio kupował komputer komórkowy lub smartfon, tablet, laptopa lub komputer stacjonarny - ekologiczne cechy urządzenia, np. trwałość, możliwość aktualizowania i naprawy, oszczędne wykorzystanie materiałów; przyjazne dla środowiska materiały wykorzystywane do pakowania itp. (opcjonalnie) 1 Zaznaczono Osoby, w przypadku których IU = 1 Zbierana
0 Nie zaznaczono
Puste Opcja nieuwzględniona
9 Nie dotyczy
07. Udział w społeczeństwie informacyjnym Wyniki korzystania ECO_PEG (opcjonalnie) Cechy uznawane przez respondenta za ważne, gdy ostatnio kupował telefon komórkowy lub smartfon, tablet, laptopa lub komputer stacjonarny - możliwość wydłużenia okresu posługiwania się urządzeniem poprzez wykupienie przedłużonej gwarancji (opcjonalnie) 1 Zaznaczono Osoby, w przypadku których IU = 1 Zbierana
0 Nie zaznaczono
Puste Opcja nieuwzględniona
9 Nie dotyczy
07. Udział w społeczeństwie informacyjnym Wyniki korzystania ECO_PEE (opcjonalnie) Cechy uznawane przez respondenta za ważne, gdy ostatnio kupował telefon komórkowy lub smartfon, tablet, laptopa lub komputer stacjonarny - wydajność energetyczna urządzenia (opcjonalnie) 1 Zaznaczono Osoby, w przypadku których IU = 1 Zbierana
0 Nie zaznaczono
Puste Opcja nieuwzględniona
9 Nie dotyczy
07. Udział w społeczeństwie informacyjnym Wyniki korzystania ECO_PTBS (opcjonalnie) Cechy uznawane przez respondenta za ważne, gdy ostatnio kupował telefon komórkowy lub smartfon, tablet, laptopa lub komputer stacjonarny - oferowany przez producenta lub sprzedawcę system zwrotu (np. producent lub sprzedawca bez dodatkowych kosztów odbiera urządzenie, kiedy stało się ono już przestarzałe, lub oferuje zniżkę przy kupnie nowego) (opcjonalnie) 1 Zaznaczono Osoby, w przypadku których IU = 1 Zbierana
0 Nie zaznaczono
Puste Opcja nieuwzględniona
9 Nie dotyczy
07. Udział w społeczeństwie informacyjnym Wyniki korzystania ECO_PX (opcjonalnie) Cechy uznawane przez respondenta za ważne, gdy ostatnio kupował telefon komórkowy lub smartfon, tablet, laptopa lub komputer stacjonarny - respondent nie brał pod uwagę żadnej z wymienionych cech (opcjonalnie) 1 Zaznaczono Osoby, w przypadku których IU = 1 Zbierana
0 Nie zaznaczono
Puste Opcja nieuwzględniona
9 Nie dotyczy
07. Udział w społeczeństwie informacyjnym Wyniki korzystania ECO_PBX (opcjonalnie) Cechy uznawane przez respondenta za ważne, gdy ostatnio kupował telefon komórkowy lub smartfon, tablet, laptopa lub komputer stacjonarny - respondent nigdy nie kupił żadnego z wymienionych urządzeń (opcjonalnie) 1 Zaznaczono Osoby, w przypadku których IU = 1 Zbierana
0 Nie zaznaczono
Puste Opcja nieuwzględniona
9 Nie dotyczy
1 Dz.U. L 261 I z 14.10.2019, s. 1.
2 Rozporządzenie (WE) nr 1059/2003 Parlamentu Europejskiego i Rady z dnia 26 maja 2003 roku w sprawie ustalenia wspólnej klasyfikacji jednostek terytorialnych do celów statystycznych (NUTS) (Dz.U. L 154 z 21.6.2003, s. 1).
3 Międzynarodowa Standardowa Klasyfikacja Kształcenia 2011, http://uis.unesco.org/sites/default/files/documents/international-stan dard-classification-of-education-isced-2011-en.pdf (dostępna w językach angielskim i francuskim).
4 Zalecenie Komisji z dnia 29 października 2009 r. w sprawie stosowania Międzynarodowego Standardu Klasyfikacji Zawodów (ISCO-08) (Dz.U. L 292 z 10.11.2009, s. 31).
5 Rozporządzenie (WE) nr 1893/2006 Parlamentu Europejskiego i Rady z dnia 20 grudnia 2006 r. w sprawie statystycznej klasyfikacji działalności gospodarczej NACE Rev. 2 i zmieniające rozporządzenie Rady (EWG) nr 3037/90 oraz niektóre rozporządzenia WE w sprawie określonych dziedzin statystycznych (Dz.U. L 393 z 30.12.2006, s. 1).

Zmiany w prawie

Stosunek prezydenta Dudy do wolnej Wigilii "uległ zawieszeniu"

Prezydent Andrzej Duda powiedział w czwartek, że ubolewa, że w sprawie ustawy o Wigilii wolnej od pracy nie przeprowadzono wcześniej konsultacji z prawdziwego zdarzenia. Jak dodał, jego stosunek do ustawy "uległ niejakiemu zawieszeniu". Wyraził ubolewanie nad tym, że pomimo wprowadzenia wolnej Wigilii, trzy niedziele poprzedzające święto mają być dniami pracującymi. Ustawa czeka na podpis prezydenta.

kk/pap 12.12.2024
ZUS: Renta wdowia - wnioski od stycznia 2025 r.

Od Nowego Roku będzie można składać wnioski o tzw. rentę wdowią, która dotyczy ustalenia zbiegu świadczeń z rentą rodzinną. Renta wdowia jest przeznaczona dla wdów i wdowców, którzy mają prawo do co najmniej dwóch świadczeń emerytalno-rentowych, z których jedno stanowi renta rodzinna po zmarłym małżonku. Aby móc ją pobierać, należy jednak spełnić określone warunki.

Grażyna J. Leśniak 20.11.2024
Zmiany w składce zdrowotnej od 1 stycznia 2026 r. Rząd przedstawił założenia

Przedsiębiorcy rozliczający się według zasad ogólnych i skali podatkowej oraz liniowcy będą od 1 stycznia 2026 r. płacić składkę zdrowotną w wysokości 9 proc. od 75 proc. minimalnego wynagrodzenia, jeśli będą osiągali w danym miesiącu dochód do wysokości 1,5-krotności przeciętnego wynagrodzenia w sektorze przedsiębiorstw w czwartym kwartale roku poprzedniego, włącznie z wypłatami z zysku, ogłaszanego przez prezesa GUS. Będzie też dodatkowa składka w wysokości 4,9 proc. od nadwyżki ponad 1,5-krotność przeciętnego wynagrodzenia, a liniowcy stracą możliwość rozliczenia zapłaconych składek w podatku dochodowym.

Grażyna J. Leśniak 18.11.2024
Prezydent podpisał nowelę ustawy o rozwoju lokalnym z udziałem lokalnej społeczności

Usprawnienie i zwiększenie efektywności systemu wdrażania Rozwoju Lokalnego Kierowanego przez Społeczność (RLKS) przewiduje ustawa z dnia 11 października 2024 r. o zmianie ustawy o rozwoju lokalnym z udziałem lokalnej społeczności. Jak poinformowała w czwartek Kancelaria Prezydenta, Andrzej Duda podpisał ją w środę, 13 listopada. Ustawa wejdzie w życie z dniem następującym po dniu ogłoszenia.

Grażyna J. Leśniak 14.11.2024
Do poprawki nie tylko emerytury czerwcowe, ale i wcześniejsze

Problem osób, które w latach 2009-2019 przeszły na emeryturę w czerwcu, przez co - na skutek niekorzystnych zasad waloryzacji - ich świadczenia były nawet o kilkaset złotych niższe od tych, jakie otrzymywały te, które przeszły na emeryturę w kwietniu lub w maju, w końcu zostanie rozwiązany. Emerytura lub renta rodzinna ma - na ich wniosek złożony do ZUS - podlegać ponownemu ustaleniu wysokości. Zdaniem prawników to dobra regulacja, ale równie ważna i paląca jest sprawa wcześniejszych emerytur. Obie powinny zostać załatwione.

Grażyna J. Leśniak 06.11.2024
Bez konsultacji społecznych nie będzie nowego prawa

Już od jutra rządowi trudniej będzie, przy tworzeniu nowego prawa, omijać proces konsultacji publicznych, wykorzystując w tym celu projekty poselskie. W czwartek, 31 października, wchodzą w życie zmienione przepisy regulaminu Sejmu, które nakazują marszałkowi Sejmu kierowanie projektów poselskich do konsultacji publicznych i wymagają sporządzenia do nich oceny skutków regulacji. Każdy obywatel będzie mógł odtąd zgłosić własne uwagi do projektów poselskich, korzystając z Systemu Informacyjnego Sejmu.

Grażyna J. Leśniak 30.10.2024
Metryka aktu
Identyfikator:

Dz.U.UE.L.2021.269.1

Rodzaj: Rozporządzenie
Tytuł: Rozporządzenie wykonawcze 2021/1223 określające informacje techniczne dotyczące zbioru danych, ustanawiające formaty techniczne stosowane do przekazywania informacji oraz określające szczegółowe uregulowania i treść raportów jakości dotyczących organizacji badania reprezentacyjnego w dziedzinie korzystania z technologii informacyjno-komunikacyjnych za rok referencyjny 2022 na podstawie rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2019/1700
Data aktu: 27/07/2021
Data ogłoszenia: 28/07/2021
Data wejścia w życie: 17/08/2021