Służby Prezesa - Sprawy prawne(Grupa funkcyjna AD, grupa zaszeregowania AD 6- AD 7)
(2020/C 58 A/01)
(Dz.U.UE C z dnia 21 lutego 2020 r.)
KIM JESTEŚMY?
Europejski Trybunał Obrachunkowy jest zewnętrznym kontrolerem finansów Unii Europejskiej. Powstał w 1977 r. i należy do grona siedmiu instytucji UE. Trybunał, którego siedziba znajduje się w Luksemburgu, zatrudnia około 900 osób ze wszystkich państw UE: kontrolerów, pracowników służb pomocniczych i administracyjnych.
Europejski Trybunał Obrachunkowy funkcjonuje jako organ kolegialny, w skład którego wchodzi 27 członków (po jednym z każdego państwa członkowskiego). Rola kontrolerów Trybunału polega na sprawdzaniu, czy UE prowadzi solidną sprawozdawczość finansową i prawidłowo stosuje unijne przepisy finansowe, a także czy unijne strategie i programy pozwalają osiągnąć wyznaczone cele i są realizowane w sposób optymalny.
Za sprawą prowadzonych prac Trybunał przyczynia się do poprawy zarządzania finansami UE oraz propaguje rozliczalność i przejrzystość. Ostrzega przed zagrożeniami, poświadcza wiarygodność, wskazuje uchybienia i udane rozwiązania oraz formułuje wskazówki dla unijnych decydentów i prawodawców. Trybunał przedstawia swoje uwagi i zalecenia Parlamentowi Europejskiemu, Radzie Unii Europejskiej, rządom i parlamentom państw członkowskich oraz opinii publicznej.
Służba prawna przedstawia Trybunałowi swoje opinie i zapewnia wsparcie prawne w odniesieniu do ogółu działalności instytucji, w tym do zakresu odpowiedzialności i prerogatyw Trybunału, do zagadnień prawnych poruszanych w ramach działalności kontrolnej oraz do kwestii dotyczących pracowników i administracji.
Służba prawna odgrywa zatem rolę niezależnego doradcy Trybunału, opierając się na obowiązującym prawodawstwie. W związku z przyjęciem w swoje szeregi urzędnika odpowiedzialnego za bezpieczeństwo i zdrowie w pracy, służba poszerzy wykaz swoich zadań. Służba realizuje swoją misję w sposób w pełni obiektywny i niezależny od pozostałych służb Trybunału, tak aby zapobiec wszelkim potencjalnym konfliktom interesów.
PROPONUJEMY
Na podstawie art. 29 ust. 2 Regulaminu pracowniczego urzędników Unii Europejskiej i warunków zatrudnienia innych pracowników Unii Europejskiej (zwanego dalej "regulaminem") Trybunał postanowił rozpocząć procedurę mającą na celu obsadzenie stanowiska urzędnika odpowiedzialnego za sprawy bezpieczeństwa i zdrowia w pracy (grupa zaszeregowania od AD 6 do AD 7) w służbie prawnej (Służby Prezesa) oraz utworzenie listy rezerwowej kandydatów spełniających warunki naboru na to stanowisko. Ta nietypowa procedura, mająca na celu obsadzenie stanowiska wymagającego szczególnych kwalifikacji, zgodnie z art. 29 ust. 1 lit. a)-c) regulaminu zostanie przeprowadzona równocześnie z wewnętrzną i międzyinstytucjonalną procedurą naboru, tak aby rozszerzyć możliwości wyboru, z których korzysta organ powołujący.
Do zadań urzędnika odpowiedzialnego za bezpieczeństwo i zdrowie w pracy, wykonującego swoje obowiązki pod bezpośrednim zwierzchnictwem szefa służby prawnej, będą należały między innymi:
Wynagrodzenie podstawowe w grupach zaszeregowania AD 6 i AD 7 (stopień 1) wynosi, odpowiednio, 5 524,91 EUR i 6 251,08 EUR miesięcznie. Powyższa kwota wynagrodzenia podstawowego, która podlega opodatkowaniu podatkiem wewnętrznym na rzecz Unii Europejskiej i jest zwolniona z podatku krajowego, może zostać uzupełniona określonymi dodatkami i płatnościami, w zależności od sytuacji osobistej i rodzinnej pracownika, zgodnie z warunkami przewidzianymi w regulaminie.
W grupie zaszeregowania AD 6 wymagane są trzy lata doświadczenia zawodowego, a w grupie AD 7 - sześć lat doświadczenia.
Instytucje UE posiadają własne systemy emerytalne i systemy zabezpieczenia społecznego, opierające się na składkach potrącanych co miesiąc z wynagrodzeń pracowników. Dzieci pracowników UE mogą bezpłatnie uczęszczać do szkoły europejskiej.
POSZUKUJEMY