(2020/C 380 A/01)(Dz.U.UE C z dnia 11 listopada 2020 r.)
INFORMACJE OGÓLNE
Departament |
ORG.3 - Budynki i Logistyka |
Miejsce pracy |
Bruksela, budynek "Justus Lipsius" |
Nazwa stanowiska |
Dyrektor (k./m.) |
Grupa funkcyjna i grupa zaszeregowania |
AD 14 |
Wymagane poświadczenie bezpieczeństwa osobowego |
EU SECRET |
TERMIN ZGŁOSZEŃ |
1 grudnia 2020 r. - godz. 12.00 (w południe) (czasu brukselskiego) |
Kim jesteśmy
Sekretariat Generalny Rady ("Sekretariat") pomaga Radzie Europejskiej i Radzie UE oraz ich organom przygotowawczym we wszystkich dziedzinach działalności. Służy doradztwem i pomocą członkom Rady Europejskiej i Rady oraz przewodniczącym tych instytucji we wszystkich dziedzinach prac: zapewnia doradztwo polityczne i prawne, koordynuje działania z działaniami innych instytucji, wypracowuje kompromisy, nadzoruje wszelkie praktyczne działania niezbędne do przygotowania i przebiegu Rady Europejskiej i Rady oraz uczestniczy w tych działaniach.
Dyrekcja Generalna ds. Rozwoju Organizacyjnego i Usług (DG ORG) odpowiada za rozwój organizacyjny Sekretariatu i za świadczenie głównych usług wspierających. Ta dyrekcja generalna składa się obecnie z pięciu dyrekcji (Zasoby Ludzkie, Protokół i Posiedzenia, Budynki i Logistyka, Finanse oraz Bezpieczeństwo i Ochrona).
Dyrekcja "Budynki i Logistyka" (ORG.3) odpowiada za zapewnianie infrastruktury materialnej (budynki, instalacje i sprzęt techniczny) i usług logistycznych (wyposażanie, przeprowadzki, transport), które umożliwiają Radzie Europejskiej, Radzie, jej organom i Sekretariatowi wykonywanie ich funkcji we wszystkich sytuacjach i okolicznościach, w tym w sytuacjach nadzwyczajnych, nagłych lub kryzysowych. ORG.3 zarządza rocznym budżetem w wysokości około 42 mln EURO oraz znaczną liczbą umów o świadczenie usług i musi zapewniać zakup towarów i usług zgodnie z ustalonymi procedurami.
W skład dyrekcji wchodzą obecnie trzy działy, które zajmują się, odpowiednio: budynkami (polityka w zakresie nieruchomości, zarządzanie środowiskowe, zarządzanie techniczne i inżynieria, a także obsługa i ogólna konserwacja), logistyką (sprzęt i obsługa, usługi transportowe) oraz finansami (wykonanie budżetu i zamówienia publiczne).
Co oferujemy
Stanowisko dyrektora w dyrekcji ORG.3 to wymagająca funkcja w dynamicznym i ciekawym - pod względem politycznym - otoczeniu; osoba na tym stanowisku kieruje zespołem ponad 150 pracowników ze wszystkich grup funkcyjnych, wspieranych przez znaczną liczbę wykonawców zewnętrznych odpowiadających za rozmaite dziedziny (czyszczenie, technologie dotyczące ogrzewania, wentylacji i klimatyzacji, energia elektryczna, windy, budownictwo). Osoba na stanowisku dyrektora odpowiada za operacyjne, strategiczne i finansowe aspekty planowania i realizacji wszystkich działań dyrekcji.
Zadaniem osoby na tym stanowisku jest - pod zwierzchnictwem dyrektora generalnego - profesjonalne zarządzanie dyrekcją i jej zasobami, organizowanie jej zadań oraz wspieranie i motywowanie personelu. Do osoby tej należy również dbanie o jakość usług i produktów dostarczanych przez dyrekcję oraz o skuteczną komunikację i współpracę zarówno wewnątrz tej dyrekcji, jak i wewnątrz dyrekcji generalnej oraz z innymi służbami Sekretariatu.
Dyrektor zapewnia przywództwo strategiczne i opracowuje strategie, koncepcje i innowacyjne rozwiązania odnośnie do wszystkich kwestii podlegających dyrekcji. Wdraża inicjatywy i polityki mające na celu poprawę dostępności Sekretariatu oraz zwiększenie zrównoważenia środowiskowego jego działalności. Wybrana osoba będzie służyła profesjonalnym doradztwem na najwyższym szczeblu w zakresie prowadzonej przez Radę polityki dotyczącej budynków i środowiska oraz w zakresie rozwiązań technicznych wymagających znacznych nakładów finansowych, będzie także zapewniała należyte zarządzanie budżetem dyrekcji i profesjonalną sprawozdawczość w tym zakresie.
Dyrektor odpowiada za współpracę z organami zewnętrznymi w kwestiach związanych z urbanistyką i planowaniem środowiskowym. W tym kontekście do jego zadań należy w szczególności reprezentowanie Rady Europejskiej i Rady w dyskusjach i negocjacjach z innymi instytucjami UE i organami państwa przyjmującego w dziedzinach wchodzących w zakres kompetencji dyrekcji.
Dyrektor określa cele i przyczynia się do ich realizacji poprzez ustalanie programu prac dyrekcji i dbanie o właściwe monitorowanie jego wykonania.
Wymagane są okazjonalne delegacje zagraniczne, zwykle w UE (np. do Luksemburga lub Strasburga).
Kogo szukamy
Szukamy menedżera lub menedżerki zdolnych poprowadzić i zmotywować duży wielozadaniowy zespół, posiadających wiedzę na temat dziedzin wchodzących w zakres kompetencji dyrekcji oraz roli i funkcjonowania Rady Europejskiej i Rady.
Wiedza i doświadczenie w dziedzinie zarządzania budynkami i biurami będą dodatkowym atutem. Chociaż znajomość przepisów i procedur budżetowych i finansowych w instytucjach UE, a także zasad udzielania zamówień i zarządzania nimi w sektorze publicznym UE nie jest niezbędna, oczekuje się, że wybrana osoba rozwinie wiedzę w tej dziedzinie.
Dodatkowym atutem będzie dobre zrozumienie wyzwań środowiskowych.
Wszystkie osoby zajmujące stanowiska kierownicze w Sekretariacie doradzają swoim zwierzchnikom i partnerom, zarządzają personelem i zasobami finansowymi oraz reprezentują Sekretariat. Oczekiwania te określono w horyzontalnym profilu kadry kierowniczej Sekretariatu (zob. załącznik I).
Ponadto osoba zajmująca przedmiotowe stanowisko musi posiadać:
Ponieważ Sekretariat stosuje politykę mobilności kadry kierowniczej, tak by mogła ona poszerzać swoje doświadczenie, osoby kandydujące powinny być gotowe i zdolne do pracy w różnych dziedzinach w czasie swojej kariery w Sekretariacie.
POLITYKA REKRUTACYJNA
W momencie ubiegania się o stanowisko osoby kandydujące muszą spełniać następujące warunki:
PROCEDURA WYBORU
Przy wyborze organ powołujący korzysta z pomocy doradczej komisji selekcyjnej. Doradcza komisja selekcyjna będzie korzystać z pomocy ośrodka oceny zintegrowanej (assessment centre), prowadzonego przez zewnętrznych konsultantów rekrutacyjnych. Raporty sporządzone przez ośrodek odnośnie do tego rodzaju stanowisk tracą ważność po upływie dwóch lat od dnia, w którym miał miejsce odnośny test, lub w momencie rozwiązania umowy ramowej między Sekretariatem a ośrodkiem oceny zintegrowanej - w zależności od tego, która data będzie wcześniejsza.
Doradcza komisja selekcyjna najpierw na podstawie podań oceni i porówna kwalifikacje, doświadczenie i motywację wszystkich osób ubiegających się o stanowisko. Na bazie oceny porównawczej sporządzi listę najodpowiedniejszych jej zdaniem osób kandydujących, które miałyby zostać zaproszone na pierwszą rozmowę kwalifikacyjną. Ponieważ pierwsza selekcja opiera się na porównawczej ocenie zgłoszeń, spełnienie wymogów niniejszego ogłoszenia nie gwarantuje otrzymania zaproszenia na pierwszą rozmowę kwalifikacyjną. Po przeprowadzeniu rozmów komisja wybierze osoby kandydujące, które wezmą udział w ocenie zintegrowanej oraz w drugiej rozmowie kwalifikacyjnej z doradczą komisją selekcyjną.
Wstępny harmonogram procedury jest następujący:
Uwaga: Powyższy harmonogram ma charakter wyłącznie orientacyjny i wiąże się przede wszystkim z konsekwencjami środków ograniczających wprowadzonych w związku z pandemią COVID-19.
PODSTAWA PRAWNA
Niniejsze ogłoszenie jest publikowane zgodnie z art. 29 ust. 2 regulaminu pracowniczego urzędników Unii Europejskiej 3 (stanowisko kierownicze wyższego szczebla).
Stanowisko to zostało opublikowane dla wszystkich instytucji Unii Europejskiej i poza instytucjami.
ZGŁOSZENIA
Termin zgłoszeń upływa w dniu 1 grudnia 2020 r. o godz. 12.00 (czasu brukselskiego).
Zgłoszenia będą przyjmowane wyłącznie pocztą elektroniczną i należy je przesłać przed upływem wskazanego terminu na adres: applications.management@consilium.europa.eu 4 . Zgłoszenia nadesłane po terminie nie będą rozpatrywane.
Wszelką korespondencję dotyczącą procedury wyboru należy kierować na powyższy adres poczty elektronicznej (opatrując wiadomość następującym tytułem: CONS/AD/166/20 ORG.3).
Przed wysłaniem zgłoszenia osoby kandydujące powinny dokładnie sprawdzić, czy spełniają wszystkie wymogi określone powyżej w pkt "Polityka rekrutacyjna", gdyż ich niespełnienie skutkuje automatycznym wykluczeniem z procedury wyboru.
Aby zgłoszenie było ważne, musi zawierać następujące dokumenty w formacie PDF (NB.: dokumenty zablokowane, zabezpieczone hasłem lub podpisane elektronicznie nie są akceptowane):
Niedołączenie tych dokumentów powoduje, że zgłoszenie jest nieważne.
Wszystkie dokumenty potwierdzające dołączone do zgłoszenia muszą być kolejno ponumerowane (załącznik 1, 2 itd.), opatrzone nazwą (w jęz. angielskim lub francuskim) oraz odpowiednio pogrupowane zgodnie z powyższą wskazówką. Zgłoszenia, które nadejdą pocztą, poprzez systemy archiwizacyjne "w chmurze" lub przez platformy wzajemnego udostępniania plików, nie będą rozpatrywane.
Wybrana osoba zostanie poproszona o przedstawienie oryginałów wspomnianych powyżej dokumentów.
Otrzymają Państwo e-mail z potwierdzeniem odebrania zgłoszenia. Prosimy pamiętać, że nigdy nie można całkowicie wykluczyć trudności technicznych związanych z przesyłaniem e-maili. Dlatego jeżeli nie otrzymają Państwo wiadomości z potwierdzeniem odbioru zgłoszenia, prosimy o kontakt w celu sprawdzania, czy Państwa zgłoszenie dotarło do Sekretariatu. W tym celu należy pisać na adres: applications.management@consilium.europa.eu. Ponieważ doradcza komisja selekcyjna rozpocznie pracę wkrótce po upływie terminu nadsyłania zgłoszeń, osoby, które nie otrzymają potwierdzenia odbioru zgłoszenia, zachęcamy do kontaktu z nami w tygodniu następującym po tej dacie.
RÓWNOŚĆ SZANS
Sekretariat prowadzi politykę równych szans (zob. załącznik II).
Sekretariat uznaje, że właściwa równowaga między pracą a życiem prywatnym jest ważnym czynnikiem motywacyjnym dla wielu osób i że coraz częściej oczekuje się, że elastyczna organizacja pracy będzie częścią nowoczesnego środowiska pracy. Sekretariat oferuje zatem bardzo dobry pakiet obejmujący statutową elastyczną organizację pracy oraz placówki, takie jak opieka pozaszkolna i żłobek.
Jako pracodawcy Sekretariatowi zależy na zapewnianiu równouprawnienia płci oraz na zapobieganiu wszelkiego rodzaju dyskryminacji. Aktywnie zachęca, by zgłaszały się wszystkie wykwalifikowane osoby kandydujące z różnorodnych środowisk, o dowolnym stopniu sprawności i z jak najszerszego obszaru geograficznego państw członkowskich UE. Aby promować równouprawnienie płci, Sekretariat zachęca do zgłaszania się kobiety.
Podczas procedury rekrutacyjnej osobom z niepełnosprawnościami zaoferowana zostanie stosowna pomoc. Więcej informacji można otrzymać, przesyłając e-mail na adres: Equal.opportunities@consilium.europa.eu.
PONOWNE ROZPATRZENIE ZGŁOSZENIA
Procedury składania zażaleń oraz wnoszenia skarg sądowych i skarg do Europejskiego Rzecznika Praw Obywatelskich przedstawiono w załączniku III do niniejszego ogłoszenia.
OCHRONA DANYCH
Zasady przetwarzania danych osobowych w związku z niniejszą procedurą wyboru przedstawiono w załączniku IV do niniejszego ogłoszenia.