Sprawozdanie z zarządzania budżetem i finansami za rok 2012.

SPRAWOZDANIE Z ZARZĄDZANIA BUDŻETEM I FINANSAMI ZA ROK 2012

(2013/C 135/01)

(Dz.U.UE C z dnia 14 maja 2013 r.)

WPROWADZENIE

Misja Europejskiego Trybunału Obrachunkowego
Europejski Trybunał Obrachunkowy jest instytucją UE powołaną na mocy Traktatu w celu sprawowania kontroli nad finansami Unii. Jako zewnętrzny kontroler UE przyczynia się on do poprawy zarządzania finansami Unii i jest niezależnym strażnikiem interesów finansowych jej obywateli.
Trybunał prowadzi prace kontrolne, na podstawie których ocenia proces poboru i wydatkowania środków finansowych UE. Bada on, czy operacje finansowe zostały właściwie zarejestrowane i wykazane, legalnie i prawidłowo przeprowadzone oraz czy zarządzano nimi w sposób zapewniający oszczędność, wydajność oraz skuteczność. Trybunał przedstawia wyniki przeprowadzonych kontroli w klarownych, stosownych i obiektywnych sprawozdaniach. Wydaje on także opinie w kwestiach dotyczących zarządzania finansami.
Trybunał działa na rzecz rozliczalności i przejrzystości oraz wspiera Parlament Europejski i Radę w nadzorowaniu wykonania budżetu UE, zwłaszcza podczas procedury udzielania absolutorium. Trybunał stawia sobie za cel, aby być skutecznie działającą organizacją, która odgrywa zasadniczą rolę w zakresie przemian w dziedzinie kontroli i administracji publicznej.
1.
W sprawozdaniu z zarządzania budżetem i finansami za rok 2012 omówiono w skrócie wykonanie budżetu oraz wyjaśniono kwestie, które miały istotne znaczenie dla działań podjętych w ciągu roku budżetowego.
2.
W załącznikach do niniejszego sprawozdania (załączniki I-V) przedstawiono szczegółowy obraz sytuacji z wyszczególnieniem pozycji budżetowych.

DOCHODY

Należności ustalone za rok 2012 oraz należności przeniesione z roku 2011

3.
Należności ustalone za rok budżetowy 2012 wyniosły 19.389.332 euro (tabela 1). Przy uwzględnieniu środków przeniesionych z poprzedniego roku budżetowego (5.867 euro) (tabela 2) całkowita kwota ustalonych należności wyniosła 19.395.199 euro.

Tabela 1

Należności ustalone za rok 2012

(w EUR)
Tytuł Szacowane dochody za 2012 r. Należności ustalone za 2012 r. Środki odzyskane ogółem za 2012 r. % ogółem
4 - Dochody pochodzące od osób pracujących dla instytucji 21 210 000 19 136 961 19 136 961 100,00
5 - Dochody z działalności administracyjnej instytucji 0 221 151 220 285 99,61
9 - Różne dochody 200 000 31 220 31 220 100,00
Ogółem 21 410 000 19 389 332 19 388 466 100,00

Tabela 2

Należności przeniesione z 2011 r.

(w EUR)
Tytuł Należności przeniesione Korekty Ogółem Środki odzyskane ogółem % ogółem
4 - Dochody pochodzące od osób pracujących dla instytucji 0 0 0 0 0,00
5 - Dochody z działalności administracyjnej instytucji 5 423 0 5 423 5 423 100,00
9 - Różne dochody 444 0 444 0 0,00
Ogółem 5 867 0 5 867 5 423 92,43
4.
Należności ustalone za rok budżetowy 2012 (19.389.332 euro) stanowią 90,56 % szacowanych dochodów w wysokości 21.410.000 euro, podczas gdy w 2011 r. stanowiły one 93,79 %.
5.
Całkowita kwota dochodów odzyskanych na dzień 31 grudnia 2012 r. wyniosła 19.393.899 euro, z czego 19.388.466 euro to środki odzyskane z tytułu należności ustalonych w 2012 r. (tabela 1), a 5.423 euro pochodzi z należności ustalonych przed tym rokiem budżetowym (tabela 2).
6.
Z 19.388.466 euro odzyskanych dochodów kwota 19.136.961 euro (98,70 %) stanowi odliczenia od wynagrodzeń członków i personelu (podatki, składki emerytalne i rentowe oraz składki na ubezpieczenie zdrowotne), a także środki pochodzące z przeniesienia uprawnień emerytalnych i rentowych przez pracowników. Inne dochody odzyskane w roku budżetowym wyniosły 251.505 euro. Dochody z tytułu odsetek bankowych wyniosły w 2012 r. w sumie 59.396 euro(1). Dla porównania w roku 2011 odliczenia od wynagrodzeń członków i personelu (podatki, składki emerytalne i rentowe oraz składki na ubezpieczenie zdrowotne) wraz ze środkami pochodzącymi z przeniesienia uprawnień emerytalnych i rentowych przez pracowników stanowiły 96,55 %, a inne dochody za ten rok budżetowy wyniosły 674.030 euro, z czego dochody z tytułu odsetek bankowych - 387.595 euro.
7.
Kwota pozostająca do pobrania na koniec roku budżetowego wynosiła 1.310 euro, tj. 0,007 % należności ustalonych w ciągu roku budżetowego oraz pozostałych należności ustalonych w poprzednich latach budżetowych. W 2011 r. kwota ta wyniosła 5.867 euro, tj. 0,03 %.

DOCHODY PRZEZNACZONE NA OKREŚLONY CEL

8.
Dochody przeznaczone na określony cel obejmują przede wszystkim zwroty nadpłaty w ramach rocznego rozliczenia kosztów zużycia energii, zwrot podatku VAT od prywatnych rozmów telefonicznych oraz publikacje w Dzienniku Urzędowym. Szczegółowe informacje na temat wykorzystania dochodów przeznaczonych na określony cel zamieszczono w załączniku II.

WYDATKI W CIĄGU ROKU

Ostateczne dostępne środki, zobowiązania i płatności z wyszczególnieniem tytułów

9.
W tabeli 3 i tabeli 4 zestawiono całkowite środki dostępne za rok 2012, środki, na które zaciągnięto zobowiązania, płatności dokonane w ciągu roku oraz pozostałą kwotę przeniesioną na rok 2013.
10.
Bardziej szczegółowa analiza na poziomie rozdziałów wraz z informacjami dodatkowymi dotyczącymi poszczególnych rozdziałów lub pozycji znajduje się w tabelach 6-9.

Tabela 3

Ostateczne dostępne środki i zobowiązania według tytułów

(w EUR)
Tytuł Ostateczne środki Środki, na które zaciągnięto zobowiązania %
Tytuł 1 - Osoby pracujące dla instytucji - ogółem 117 848 614 113 001 566 95,89
Tytuł 2 - Budynki, meble, wyposażenie i różne wydatki operacyjne - ogółem 24 628 000 24 343 386 98,84
Tytuły 1 i 2 - ogółem 142 476 614 137 344 952 96,40

Tabela 4

Zobowiązania i płatności według tytułów

(w EUR)
Zobowiązania Płatności % Środki przeniesione %
Tytuł 1 - Osoby pracujące dla instytucji - ogółem 113 001 566 110 903 321 98,14 2 098 245 1,86
Tytuł 2 - Budynki, meble, wyposażenie i różne wydatki operacyjne - ogółem 24 343 386 13 763 732 56,54 10 579 654 43,46
Tytuły 1 i 2 - ogółem 137 344 952 124 667 053 90,77 12 677 899 9,23

Przesunięcia budżetowe

11.
W ciągu roku budżetowego Trybunał dokonał 33 przesunięć budżetowych na łączną kwotę 5.176.815 euro (tabela 5). Przesunięcia te miały na celu zapewnienie sprawnego funkcjonowania różnych działów Trybunału i spełnienie wszelkich związanych z tym wymogów. Efekty tych przesunięć na poziomie pozycji przedstawiono w załączniku III.

Tabela 5

Przesunięcia budżetowe w 2012 r.

(w EUR)
Rodzaj przesunięcia Liczba przesunięć w 2012 r. Łączna kwota przesuniętych środków
Pomiędzy tytułami 5 3 887 000
Pomiędzy rozdziałami 4 490 000
Pomiędzy artykułami 3 150 000
Pomiędzy pozycjami 9 487 550
Pomiędzy podpozycjami 12 162 265
Ogółem 33 5 176 815

Tytuł 1 - Osoby pracujące dla instytucji

12.
Najważniejsze osiągnięcia w dziedzinie zasobów ludzkich (tytuł 1) w 2012 r.: (i) utrzymanie odsetka nieobsadzonych stanowisk na niskim poziomie; (ii) udostępnienie wersji testowej nowego systemu oceny pracowników; (iii) przetworzenie całości akt osobowych do postaci cyfrowej; (iv) wprowadzenie podpisu elektronicznego i elektronicznego obiegu dokumentów w dwóch działach Dyrekcji Kadr; (v) przekazanie do PMO zadań ustalania uprawnień emerytalnych pracowników oraz zarządzania związanymi z tym dodatkami rodzinnymi; (vi) udane, przedterminowe wdrożenie systemu zarządzania szkoleniami SYSLOG oraz systemu ekształcenia Blackboard.
13.
W tabeli 6 i tabeli 7 zestawiono ostateczne środki, zobowiązania i płatności za rok 2012 w tytule 1.

Tabela 6

Ostateczne dostępne środki i zobowiązania w tytule 1

(w EUR)
Rozdziały Ostateczne środki Środki, na które zaciągnięto zobowiązania %
1 0 - Członkowie instytucji 14 592 283 13 785 440 94,47
1 2 - Urzędnicy i pracownicy tymczasowi 92 334 831 89 015 177 96,40
1 4 - Inni pracownicy i usługi zewnętrzne 4 148 000 3 810 127 91,85
1 6 - Inne wydatki dotyczące osób pracujących dla instytucji 6 773 500 6 390 822 94,35
Tytuł 1 - ogółem 117 848 614 113 001 566 95,89
14.
W 2012 r. wskaźnik wykorzystania środków w tytule 1 wyniósł 95,89 % (w 2011 r. wskaźnik ten wyniósł 92,28 %).
15.
Środki w rozdziale 1 2 ("Urzędnicy i pracownicy tymczasowi") zostały wykorzystane w 2012 r. w 96,40 % (w 2011 r. wskaźnik ten wyniósł 91,83 %). Pomimo zanotowania poprawy w porównaniu z rokiem poprzednim, nie wykorzystano kwoty 3.319.653,58 euro. Doszło do tego z następujących powodów:
w związku z brakiem wyroku Trybunału Sprawiedliwości nie można było na koniec 2012 r. wypłacić dorocznej korekty wynagrodzeń za rok 2011,
w związku z brakiem decyzji Rady nie można było na koniec 2012 r. wypłacić dorocznej korekty wynagrodzeń za rok 2012,
dokonano znacznych oszczędności w kilku pozycjach, np. "dodatki rodzinne", "godziny nadliczbowe" oraz "dodatek na zagospodarowanie i dodatek na ponowne zagospodarowanie",
większość pracowników odchodzących z Trybunału ma stosunkowo wysoką grupę zaszeregowania, podczas gdy nowi pracownicy są rekrutowani niemal wyłącznie na najniższe grupy.
16.
Tegoroczny wskaźnik wykorzystania środków w rozdziale 1 4 ("Inni pracownicy i usługi zewnętrzne") jest zbliżony do ubiegłorocznego i ustabilizował się na poziomie 91,85 % (w 2011 r. wyniósł 91,89 %).
17.
Wskaźnik wykorzystania środków na podróże służbowe wyniósł 92,37 % (93,56 % w 2011 r.). Trybunał podejmuje wszystkie możliwe działania, aby środki na podróże służbowe były wykorzystywane w sposób ściśle zgodny z zasadami oszczędności, wydajności i skuteczności. Choć potrzeby nie zawsze dają się dokładnie przewidzieć, Trybunał pilnuje, aby środki wykorzystywano w sposób gospodarny.

Tabela 7

Zobowiązania i płatności w tytule 1

(w EUR)
Rozdziały Zobowiązania Płatności % Środki przeniesione %
1 0 - Członkowie instytucji 13 785 440 13 556 714 98,34 228 726 1,66
1 2 - Urzędnicy i pracownicy tymczasowi 89 015 177 88 836 381 99,80 178 796 0,20
1 4 - Inni pracownicy i usługi zewnętrzne 3 810 127 3 758 282 98,64 51 845 1,36
1 6 - Inne wydatki dotyczące osób pracujących dla instytucji 6 390 822 4 751 944 74,36 1 638 878 25,64
Tytuł 1 - ogółem 113 001 566 110 903 321 98,14 2 098 245 1,86
18.
W 2012 r. płatności wyniosły łącznie 110.903.321 euro i stanowiły 94,11 % ostatecznych środków oraz 98,14 % całkowitych zobowiązań (w 2011 r. wskaźniki te wyniosły odpowiednio 90,94 % oraz 98,55 %).
19.
Kwota zobowiązań przeniesionych automatycznie na rok 2013 zgodnie z art. 13 ust. 4 rozporządzenia finansowego wyniosła 2.098.245 euro, tj. 1,78 % ostatecznych środków oraz 1,86 % całkowitych zobowiązań (w 2011 r. wskaźniki te wyniosły odpowiednio 1,34 % oraz 1,45 %).
20.
Największa część przeniesionych środków odnoszących się do rozdziału 1 6 dotyczy podróży służbowych pracowników, a ich kwota wynosi 908.177 euro. W przypadku pewnej liczby podróży służbowych, które miały miejsce w 2012 r., nie otrzymano jeszcze wniosków o zwrot kosztów lub wnioski te otrzymano, lecz przed upływem roku budżetowego nie zostały one jeszcze do końca rozliczone. Inne kwoty - składające się na środki przeniesione w rozdziale 1 6 - w stosunku do których istniały zobowiązania prawne, lecz w roku 2012 nie otrzymano jeszcze odnośnych faktur, to: "Centrum Małego Dziecka" (345.240 euro) oraz "Doskonalenie zawodowe" (206.872 euro).

Tytuł 2 - Budynki, meble, wyposażenie i różne wydatki operacyjne

21.
W 2012 r. najważniejszym wydarzeniem było ukończenie budynku K3, co nastąpiło w terminie i nie wiązało się z przekroczeniem budżetu. Po uzyskaniu w listopadzie 2012 r. pozwolenia na użytkowanie budynku przeprowadzki poszczególnych komórek organizacyjnych Trybunału rozpoczęły się zgodnie z planem i przed końcem roku niektóre izby Trybunału były już przeniesione do K3. Ponadto pomyślnie otwarto nowe biuro Trybunału w Brukseli. W dziedzinie informatyki do ważniejszych osiągnięć należą: (i) zainstalowanie w nowym budynku K3 bardziej ekologicznego i bezpieczniejszego centrum obliczeniowego ETO oraz nowoczesnej infrastruktury informatycznej i telefonii IP; (ii) opracowanie podstawowego systemu wspomagania kontroli w Trybunale, znanego jako Assyst II, i przeprowadzenie jego testów; (iii) przeniesienie intranetu i serwisu internetowego na platformę SharePoint.
22.
W tabeli 8 i tabeli 9 zestawiono ostateczne środki, zobowiązania i płatności za rok 2012 w tytule 2.

Tabela 8

Ostateczne dostępne środki i zobowiązania w tytule 2

(w EUR)
Rozdziały Ostateczne środki Środki, na które zaciągnięto zobowiązania %
2 0 - Budynki i koszty dodatkowe, w tym K3 10 741 000 10 702 667 99,64
2 0 - Budynki i koszty dodatkowe bez K3 7 741 000 7 702 667 99,50
2 1 - Informatyka, sprzęt i majątek ruchomy: zakup, wynajem i utrzymanie 10 525 000 10 500 809 99,77
2 3 - Bieżące wydatki administracyjne 625 000 612 014 97,92
2 5 - Posiedzenia i konferencje 793 000 684 674 86,34
2 7 - Informacja: pozyskiwanie, archiwizacja, produkcja i rozpowszechnianie 1 944 000 1 843 222 94,82
Tytuł 2 - Ogółem, w tym K3 24 628 000 24 343 386 98,84
Tytuł 2 - Ogółem bez K3 21 628 000 21 343 386 98,68
23.
Wskaźnik wykorzystania środków w tytule 2 w 2012 r. osiągnął 98,84 % (wobec 96,83 % w roku 2011).

Tabela 9

Zobowiązania i płatności w tytule 2

(w EUR)
Rozdziały Zobowiązania Płatności % Środki przeniesione %
2 0 - Budynki i koszty dodatkowe, w tym K3 10 702 667 7 009 287 65,49 3 693 380 34,51
2 0 - Budynki i koszty dodatkowe bez K3 7 702 667 6 791 785 88,17 910 882 11,83
2 1 - Informatyka, sprzęt i majątek ruchomy: zakup, wynajem i utrzymanie 10 500 809 5 213 572 49,65 5 287 237 50,35
2 3 - Bieżące wydatki administracyjne 612 014 293 882 48,02 318 132 51,98
2 5 - Posiedzenia i konferencje 684 674 499 422 72,94 185 252 27,06
2 7 - Informacja: pozyskiwanie, archiwizacja, produkcja i rozpowszechnianie 1 843 222 747 569 40,56 1 095 653 59,44
Tytuł 2 - Ogółem, w tym K3 24 343 386 13 763 732 56,54 10 579 654 43,46
Tytuł 2 - Ogółem bez K3 21 343 386 13 546 230 63,47 7 797 156 36,53
24.
W 2012 r. płatności wyniosły łącznie 13.763.732 euro i stanowiły 55,89 % ostatecznych środków oraz 56,54 % zobowiązań (w 2011 r. wskaźniki te wyniosły odpowiednio 51,16 % oraz 52,84 %). Kwota zobowiązań przeniesionych automatycznie na rok 2012 zgodnie z art. 13 ust. 4 rozporządzenia finansowego wyniosła 10.579.654 euro, tj. 42,96 % ostatecznych środków oraz 43,46 % zobowiązań (w 2011 r. wskaźniki te wyniosły odpowiednio 45,67 % oraz 47,16 %).

Projekt budowy budynku K3 i porównanie z 2011 r.

25.
W budżecie na 2012 r. zapisano czwartą transzę finansowania w wysokości 3 mln euro z przeznaczeniem na projekt budowy budynku K3. Na tę kwotę zostały zaciągnięte zobowiązania i część środków wypłacono w 2012 r. Pozostała część środków, przeniesiona na rok 2013, zostanie przeznaczona na umowy podpisane przez kierownika projektu w imieniu Trybunału z przedsiębiorstwami budowlanymi i zostanie wykorzystana zgodnie z powiadomieniem przekazanym władzy budżetowej na podstawie art. 179 ust. 3 rozporządzenia finansowego w dniu 13 stycznia 2009 r. Budżet projektu nie został przekroczony.
26.
Projekt budowy budynku K3 zniekształca przedstawione w pkt 24 wskaźniki wykorzystania środków i utrudnia porównanie z rokiem 2011. Aby móc lepiej porównać te wskaźniki z danymi za rok 2011, konieczne jest pominięcie efektów tego projektu. Jeżeli nie uwzględni się projektu budowy budynku K3, płatności w ramach tytułu 2 wynoszą łącznie 13.546.230 euro i stanowią 62,63 % ostatecznych środków oraz 63,47 % zobowiązań (w 2011 r. wskaźniki te wyniosły odpowiednio 70,21 % oraz 73,43 %). Kwota zobowiązań przeniesionych automatycznie na rok 2013 zgodnie z art. 13 ust. 4 rozporządzenia finansowego wyniosła 7.797.156 euro, tj. 36,05 % ostatecznych środków oraz 36,53 % zobowiązań (w 2011 r. wskaźniki te wyniosły odpowiednio 25,41 % oraz 26,57 %).
27.
Z kwoty 3.693.380 euro środków przeniesionych w rozdziale 2 0 ("Budynki i koszty dodatkowe"), 2.782.498 euro dotyczy projektu budowy budynku K3. Pozostałe istotne kwoty w rozdziale 2 0, na które zaciągnięto zobowiązania, ale na które do końca roku nie otrzymano faktur, występują w pozycjach: "Sprzątanie i utrzymanie obiektów" (364.283 euro) oraz "Zużycie energii' (317.049 euro).
28.
Dwie pozycje budżetowe, które w największym stopniu składają się na środki przeniesione w rozdziale 2 1 w wysokości 5.287.237 euro ("Informatyka, sprzęt i majątek ruchomy: zakup, wynajem i utrzymanie"), to pozycja budżetowa 2 1 0 2 ("Usługi zewnętrzne związane z eksploatacją, rozbudową oraz konserwacją oprogramowania i systemów komputerowych") na kwotę 3.614.244 euro wynikającą z projektów, które na koniec roku nadal znajdowały się w fazie realizacji, oraz pozycja budżetowa 2 1 0 0 ("Zakup, konserwacja oraz utrzymanie sprzętu i oprogramowania komputerowego") na kwotę 1.250.627 euro.
29.
W rozdziale 2 7 ("Informacja: pozyskiwanie, archiwizacja, produkcja i rozpowszechnianie") środki przeniesione dotyczą głównie pozycji budżetowej 2 7 4 0 - "Dziennik Urzędowy" oraz pozycji budżetowej 2 7 4 1 - "Publikacje różne". Kwota środków przeniesionych w wysokości 343.193 euro, dotycząca pozycji 2 7 4 0, obejmuje publikacje w Dzienniku Urzędowym z ostatnich miesięcy 2012 r., które zostaną zafakturowane dopiero w roku 2013(2). W przypadku pozycji budżetowej 2 7 4 1 - "Publikacje różne" - środki przeniesione w wysokości 379.245 euro odnoszą się do zobowiązań prawnych, na które nie otrzymano jeszcze faktur (publikacja niektórych sprawozdań specjalnych z 2012 r.). To samo dotyczy pozycji budżetowej 2 7 0 0 - "Konsultacje, badania i analizy o ograniczonym charakterze" - w której 156.886 euro środków zostało przeniesionych głównie w związku z usługami eksperckimi w dziedzinie kontroli.

ŚRODKI PRZENIESIONE Z 2011 R

30.
W tabeli 10 przedstawiono środki przeniesione z 2011 r.

Tabela 10

Środki przeniesione z 2011 r. na 2012 r.

(w EUR)
Rozdziały Środki przeniesione z 2011 na 2012 r. Płatności z przeniesień Środki anulowane
1 0 - Członkowie instytucji 134 253 81 416 52 837
1 2 - Urzędnicy i pracownicy tymczasowi 241 815 172 723 69 092
1 4 - Inni pracownicy i usługi zewnętrzne 43 968 40 628 3 340
1 6 - Inne wydatki dotyczące osób pracujących dla instytucji 1 175 926 963 622 212 304
Tytuł 1 - ogółem 1 595 962 1 258 389 337 573
2 0 - Budynki i koszty dodatkowe, w tym K3 8 001 453 6 784 654 1 216 799
2 0 - Budynki i koszty dodatkowe bez K3 1 124 106 910 967 213 139
2 1 - Informatyka, sprzęt i majątek ruchomy: zakup, wynajem i utrzymanie 1 853 529 1 835 375 18 154
2 3 - Bieżące wydatki administracyjne 217 615 187 653 29 962
2 5 - Posiedzenia i konferencje 182 904 105 581 77 324
2 7 - Informacja: pozyskiwanie, archiwizacja, produkcja i rozpowszechnianie 1 236 101 1 042 447 193 655
Tytuł 2 - Ogółem, w tym K3 11 491 602 9 955 709 1 535 893
Tytuł 2 - Ogółem bez K3 4 614 255 4 082 022 532 233
Tytuły 1 i 2 - Ogółem, w tym K3 13 087 564 11 214 098 1 873 466
Tytuły 1 i 2 - Ogółem bez K3 6 210 217 5 340 411 869 806
31.
Automatyczne przeniesienia środków (art. 13 ust. 4 rozporządzenia finansowego) z roku budżetowego 2011 na rok budżetowy 2012 na całkowitą kwotę 13.087.563 euro umożliwiły realizację płatności na kwotę 11.214.098 euro, co dało wskaźnik wykorzystania na poziomie 85,69 % (92,54 % w 2011 r.).
32.
Z kwoty 6.784.654 euro płatności ze środków przeniesionych w rozdziale 2 0, 5.873.687 euro to płatności w ramach pozycji budżetowej 2 0 0 3 ("Zakup nieruchomości"), które dotyczą robót związanych z budową budynku K3, rozpoczętych w marcu 2010 r. Płatności te, objęte trzecią transzą finansowania w wysokości 7.000.000 euro - zapisaną w budżecie na 2011 r. - dotyczą umów podpisanych przez kierownika projektu (zob. pkt 25) w imieniu Trybunału z przedsiębiorstwami budowlanymi.
33.
W tym kontekście kierownik projektu zaciąga zobowiązania finansowe wobec tych przedsiębiorstw. Jednocześnie umowa zawarta między Trybunałem a kierownikiem projektu zobowiązuje Trybunał do posiadania środków finansowych, w granicach dostępnych środków budżetowych, wystarczających do pokrycia zobowiązań kierownika projektu wobec przedsiębiorstw budowlanych. Mając to na uwadze, Trybunał zawarł z lokalnym bankiem umowę powierniczą, dzięki czemu dysponuje środkami udostępnionymi przez władzę budżetową. W wyniku zawarcia umowy powierniczej chronione są równocześnie interesy finansowe Unii.
34.
Takie wykorzystanie środków jest zgodne z powiadomieniem przekazanym władzy budżetowej na podstawie art. 179 ust. 3.
______

(1) Głównie na rachunku powierniczym.

(2) Środki te obejmują koszty publikacji sprawozdania rocznego, sprawozdań specjalnych, specjalnych sprawozdań rocznych, sprawozdania niezależnego biegłego rewidenta oraz inne powiązane koszty związane np. z dystrybucją.

ZAŁĄCZNIKI

ZAŁĄCZNIK  I

 SZACOWANE DOCHODY, NALEŻNOŚCI USTALONE I NALEŻNOŚCI PRZENIESIONE

Dochody - 2012
(w EUR)
Pozycja budżetowa Budżet wstępny Należności ustalone za rok budżetowy Środki odzyskane za rok budżetowy Środki do odzyskania za rok budżetowy
Pozycja 4 0 0 0 Wpływy z podatków od uposażeń, wynagrodzeń i świadczeń na rzecz członków instytucji, urzędników i innych pracowników 10 210 000,00 9 558 707,34 9 558 707,34 0,00
Pozycja 4 0 4 0 Wpływy ze składki tymczasowej od wynagrodzeń członków instytucji, urzędników i innych czynnie zatrudnionych pracowników 1 400 000,00 1 447 586,43 1 447 586,43 0,00
ROZDZ. 4 0 - RÓŻNE PODATKI I POTRĄCENIA 11 610 000,00 11 006 293,77 11 006 293,77 0,00
Pozycja 4 1 0 0 Składki pracowników na ubezpieczenia emerytalne i rentowe 8 300 000,00 8 080 826,04 8 080 826,04 0,00
Pozycja 4 1 1 0 Przeniesienie lub wykup uprawnień emerytalnych i rentowych przez pracowników 1 300 000,00 49 840,99 49 840,99 0,00
Pozycja 4 1 2 0 Składki na ubezpieczenia emerytalne i rentowe urzędników i pracowników tymczasowych na urlopach z przyczyn osobistych 0,00 0,00 0,00 0,00
ROZDZ. 4 1 - SKŁADKI NA UBEZPIECZENIA EMERYTALNE I RENTOWE 9 600 000,00 8 130 667,03 8 130 667,03 0,00
TYTUŁ - 4 DOCHODY POCHODZĄCE OD OSÓB PRACUJĄCYCH DLA INSTYTUCJI 21 210 000,00 19 136 960,80 19 136 960,80 0,00
Pozycja 5 0 0 0 Wpływy ze sprzedaży pojazdów - Dochody przeznaczone na określony cel 0,00 0,00 0,00 0,00
Pozycja 5 0 0 1 Wpływy ze sprzedaży innego majątku ruchomego - Dochody przeznaczone na określony cel 0,00 0,00 0,00 0,00
Pozycja 5 0 2 0 Wpływy ze sprzedaży publikacji, druków i filmów - Dochody przeznaczone na określony cel 0,00 11 507,53 11 507,53 0,00
ROZDZ. 5 0 - WPŁYWY ZE SPRZEDAŻY MAJĄTKU RUCHOMEGO (DOSTAWY) I NIERUCHOMOŚCI 0,00 11 507,53 11 507,53 0,00
Pozycja 5 2 0 0 Dochody z inwestycji lub udzielonych pożyczek, odsetek bankowych i innych odsetek na rachunkach instytucji 0,00 59 395,56 59 395,56 0,00
ROZDZ. 5 2 - DOCHODY Z INWESTYCJI LUB UDZIELONYCH POŻYCZEK, ODSETEK BANKOWYCH I INNYCH ODSETEK 0,00 59 395,56 59 395,56 0,00
Pozycja 5 7 0 0 Dochody pochodzące ze zwrotów kwot wypłaconych omyłkowo - Dochody przeznaczone na określony cel 0,00 150 228,47 149 362,51 865,96
ROZDZ. 5 7 - INNE SKŁADKI I ZWROTY ZWIĄZANE Z DZIAŁALNOŚCIĄ ADMINISTRACYJNĄ INSTYTUCJI 0,00 150 228,47 149 362,51 865,96
Pozycja 5 9 0 0 Inne dochody otrzymane z działalności administracyjnej 0,00 19,46 19,46 0,00
ROZDZ. 5 9 - INNE DOCHODY OTRZYMANE Z DZIAŁALNOŚCI ADMINISTRACYJNEJ 0,00 19,46 19,46 0,00
TYTUŁ 5 - DOCHODY Z DZIAŁALNOŚCI ADMINISTRACYJNEJ INSTYTUCJI 0,00 221 151,02 220 285,06 865,96
Pozycja 9 0 0 0 Różne dochody 200 000,00 31 220,39 31 220,39 0,00
ROZDZ. 9 0 - RÓŻNE DOCHODY 200 000,00 31 220,39 31 220,39 0,00
TYTUŁ 9 - RÓŻNE DOCHODY 200 000,00 31 220,39 31 220,39 0,00
OGÓŁEM 21 410 000,00 19 389 332,21 19 388 466,25 865,96

Dochody przeniesione

(w EUR)
Pozycja budżetowa Należności rok budżetowy n-1 Zmiany przeniesione z roku

n-1

Ogółem środki przeniesione z roku

n-1

Środki odzyskane za rok budżetowy

n-1

Środki do odzyskania
Pozycja 4 0 0 0 Wpływy z podatków od uposażeń, wynagrodzeń i świadczeń na rzecz członków instytucji, urzędników i innych pracowników 0,00 0,00 0,00 0,00 0,00
Pozycja 4 0 4 0 Wpływy ze składki tymczasowej od wynagrodzeń członków instytucji, urzędników i innych czynnie zatrudnionych pracowników 0,00 0,00 0,00 0,00 0,00
ROZDZ. 4 0 - RÓŻNE PODATKI I POTRĄCENIA 0,00 0,00 0,00 0,00 0,00
Pozycja 4 1 0 0 Składki pracowników na ubezpieczenia emerytalne i rentowe 0,00 0,00 0,00 0,00 0,00
Pozycja 4 1 1 0 Przeniesienie lub wykup uprawnień emerytalnych i rentowych przez pracowników 0,00 0,00 0,00 0,00 0,00
Pozycja 4 1 2 0 Składki na ubezpieczenia emerytalne i rentowe urzędników i pracowników tymczasowych na urlopach z przyczyn osobistych 0,00 0,00 0,00 0,00 0,00
ROZDZ. 4 1 - SKŁADKI NA UBEZPIECZENIA EMERYTALNE I RENTOWE 0,00 0,00 0,00 0,00 0,00
TYTUŁ - 4 DOCHODY POCHODZĄCE OD OSÓB PRACUJĄCYCH DLA INSTYTUCJI 0,00 0,00 0,00 0,00 0,00
Pozycja 5 0 0 1 Wpływy ze sprzedaży innego majątku ruchomego - Dochody przeznaczone na określony cel 0,00 0,00 0,00 0,00 0,00
ROZDZ. 5 0 - WPŁYWY ZE SPRZEDAŻY MAJĄTKU RUCHOMEGO (DOSTAWY) I NIERUCHOMOŚCI 0,00 0,00 0,00 0,00 0,00
Pozycja 5 2 0 0 Dochody z inwestycji lub udzielonych pożyczek, odsetek bankowych i innych odsetek na rachunkach instytucji 0,00 0,00 0,00 0,00 0,00
ROZDZ. 5 2 - DOCHODY Z INWESTYCJI LUB UDZIELONYCH POŻYCZEK, ODSETEK BANKOWYCH I INNYCH ODSETEK 0,00 0,00 0,00 0,00 0,00
Pozycja 5 7 0 0 Dochody pochodzące ze zwrotów kwot wypłaconych omyłkowo - Dochody przeznaczone na określony cel 5 422,74 0,00 5 422,74 5 422,74 0,00
ROZDZ. 5 7 - INNE SKŁADKI I ZWROTY ZWIĄZANE Z DZIAŁALNOŚCIĄ ADMINISTRACYJNĄ INSTYTUCJI 5 422,74 0,00 5 422,74 5 422,74 0,00
TYTUŁ 5 - DOCHODY Z DZIAŁALNOŚCI ADMINISTRACYJNEJ INSTYTUCJI 5 422,74 0,00 5 422,74 5 422,74 0,00
Pozycja 9 0 0 0 Różne dochody 444,40 0,00 444,40 0,00 444,40
ROZDZ. 9 0 - RÓŻNE DOCHODY 444,40 0,00 444,40 0,00 444,40
TYTUŁ 9 - RÓŻNE DOCHODY 444,40 0,00 444,40 0,00 444,40
OGÓŁEM 5 867,14 0,00 5 867,14 5 422,74 444,40

ZAŁĄCZNIK  II

 DOCHODY PRZEZNACZONE NA OKREŚLONY CEL ZA ROK BUDŻETOWY I DOCHODY PRZEZNACZONE NA OKREŚLONY CEL PRZENIESIONE

Dochody przeznaczone na określony cel
w EUR
WYKORZYSTANIE DOCHODÓW PRZEZNACZONYCH NA OKREŚLONY CEL W ROKU BUDŻETOWYM - Indeks 11
Pozycja budżetowa Dochody przeznaczone na określony cel Zobowiązania Płatności (1)-(2) (2)-(3)
1 6 1 0 Różne wydatki związane z rekrutacją personelu 0,00 0,00 0,00 0,00 0,00
1 6 1 2 Doskonalenie zawodowe 626,58 626,58 0,00 0,00 626,58
1 6 2 0 Podróże służbowe 921,53 0,00 0,00 921,53 0,00
ROZDZ. 1 6 - INNE WYDATKI DOTYCZĄCE OSÓB PRACUJĄCYCH DLA INSTYTUCJI 1 548,11 626,58 0,00 921,53 626,58
TYTUŁ 1 - OSOBY PRACUJĄCE DLA INSTYTUCJI 1 548,11 626,58 0,00 921,53 626,58
2 0 0 0 Czynsze 2 070,00 0,00 0,00 2 070,00 0,00
2 0 0 3 Zakup nieruchomości 0,00 0,00 0,00 0,00 0,00
2 0 0 7 0 1 Zagospodarowanie pomieszczeń służbowych 10 000,00 0,00 0,00 10 000,00 0,00
2 0 2 2 Sprzątanie i utrzymanie obiektów 10 310,93 376,00 0,00 9 934,93 376,00
2 0 2 4 Zużycie energii 70 358,35 0,00 0,00 70 358,35 0,00
2 0 2 6 Ochrona i nadzór nad budynkami 6 998,51 4 054,01 3 775,30 2 944,50 278,71
2 0 2 8 Ubezpieczenia 310,04 0,00 0,00 310,04 0,00
2 0 2 9 Inne wydatki na budynki 3 149,52 554,19 554,19 2 595,33 0,00
ROZDZ. 2 0 - BUDYNKI I KOSZTY DODATKOWE 103 197,35 4 984,20 4 329,49 98 213,15 654,71
2 1 0 0 Zakup, konserwacja oraz utrzymanie sprzętu 5 422,74 0,00 0,00 5 422,74 0,00
2 1 0 3 Telekomunikacja 33 196,15 0,00 0,00 33 196,15 0,00
2 1 6 0 0 2 Wymiana pojazdów 0,00 0,00 0,00 0,00 0,00
2 1 6 0 0 4 Utrzymanie, eksploatacja i naprawa pojazdów 8 880,46 3 560,28 1 175,62 5 320,18 2 384,66
ROZDZ. 2 1 - INFORMATYKA, SPRZĘT I MAJĄTEK RUCHOMY: ZAKUP, WYNAJEM I UTRZYMANIE 47 499,35 3 560,28 1 175,62 43 939,07 2 384,66
2 3 0 0 Materiały papiernicze, biurowe oraz jednorazowego użytku 386,85 0,00 0,00 386,85 0,00
2 3 6 0 Opłaty pocztowe 150,00 0,00 0,00 150,00 0,00
ROZDZ. 2 3 - BIEŻĄCE WYDATKI ADMINISTRACYJNE 536,85 0,00 0,00 536,85 0,00
2 7 4 0 Dziennik Urzędowy 11 507,53 11 507,53 11 507,53 0,00 0,00
ROZDZ. 2 7 - INFORMACJA: POZYSKIWANIE, ARCHIWIZACJA, PRODUKCJA I ROZPOWSZECHNIANIE 11 507,53 11 507,53 11 507,53 0,00 0,00
TYTUŁ 2 - BUDYNKI, MEBLE, WYPOSAŻENIE I RÓŻNE WYDATKI OPERACYJNE 162 741,08 20 052,01 17 012,64 142 689,07 3 039,37
OGÓŁEM 164 289,19 20 678,59 17 012,64 143 610,60 3 665,95

Dochody przeznaczone na określony cel przeniesione z poprzedniego roku

(w EUR)
WYKORZYSTANIE PRZENIESIONYCH Z POPRZEDNIEGO ROKU BUDŻETOWEGO DOCHODÓW PRZEZNACZONYCH NA OKREŚLONY CEL - Indeks 44
Pozycja budżetowa Dochody przeznaczone na określony cel Zobowiązania Płatności (1)-(2) (2)-(3)
1 0 4 0 Podróże służbowe 1 674,86 0,00 0,00 1 674,86 0,00
ROZDZ. 1 0 - CZŁONKOWIE INSTYTUCJI 1 674,86 0,00 0,00 1 674,86 0,00
1 4 0 6 0 3 Dodatkowe usługi tłumaczeniowe 65,42 0,00 0,00 65,42 0,00
ROZDZ. 1 4 - INNI PRACOWNICY I USŁUGI ZEWNĘTRZNE 65,42 0,00 0,00 65,42 0,00
1 6 1 0 Różne wydatki związane z rekrutacją personelu 113,06 113,06 0,00 0,00 113,06
1 6 1 2 Doskonalenie zawodowe 2 326,77 2 326,77 2 326,77 0,00 0,00
1 6 2 0 Podróże służbowe 177 311,20 706,29 0,00 176 604,91 706,29
ROZDZ. 1 6 - INNE WYDATKI DOTYCZĄCE OSÓB PRACUJĄCYCH DLA INSTYTUCJI 179 751,03 3 146,12 2 326,77 176 604,91 819,35
TYTUŁ 1 - OSOBY PRACUJĄCE DLA INSTYTUCJI 181 491,31 3 146,12 2 326,77 178 345,19 819,35
2 0 0 0 Czynsze 360,00 0,00 0,00 360,00 0,00
2 0 0 3 Zakup nieruchomości 93 526,38 93 526,38 91 134,69 0,00 2 391,69
2 0 2 2 Sprzątanie i utrzymanie obiektów 6 697,12 6 650,00 6 135,00 47,12 515,00
2 0 2 4 Zużycie energii 44 040,13 0,00 0,00 44 040,13 0,00
2 0 2 2 Ochrona i nadzór nad budynkami 5 677,02 5 677,02 3 243,83 0,00 2 433,19
2 0 2 2 Ubezpieczenia 3 756,23 0,00 0,00 3 756,23 0,00
2 0 2 2 Inne wydatki na budynki 2 950,48 2 950,48 2 950,48 0,00 0,00
ROZDZ. 2 0 - BUDYNKI I KOSZTY DODATKOWE 157 007,36 108 803,88 103 464,00 48 203,48 5 339,88
2 1 0 0 Zakup, konserwacja oraz utrzymanie sprzętu 4 200,00 4 200,00 4 200,00 0,00 0,00
2 1 0 2 Usługi zewnętrzne związane z eksploatacją, rozbudową oraz konserwacją oprogramowania i systemów komputerowych 0,00 0,00 0,00 0,00 0,00
2 1 0 3 Telekomunikacja 37 352,32 37 352,32 37 352,32 0,00 0,00
2 1 6 0 0 2 Wymiana pojazdów 16 012,25 0,00 0,00 16 012,25 0,00
2 1 6 0 0 4 Utrzymanie, eksploatacja i naprawa pojazdów 22 998,03 22 998,03 21 994,98 0,00 1 003,05
ROZDZ. 2 1 - INFORMATYKA, SPRZĘT I MAJĄTEK RUCHOMY: ZAKUP, WYNAJEM I UTRZYMANIE 80 562,60 64 550,35 63 547,30 16 012,25 1 003,05
2 3 0 0 Materiały papiernicze, biurowe oraz jednorazowego użytku 1 296,00 0,00 0,00 1 296,00 0,00
ROZDZ. 2 3 - BIEŻĄCE WYDATKI ADMINISTRACYJNE 1 296,00 0,00 0,00 1 296,00 0,00
2 5 2 0 0 2 Wydatki na przyjęcia i cele reprezentacyjne 1 451,74 1 420,31 426,41 31,43 993,90
2 5 4 0 0 2 Posiedzenia, kongresy i konferencje 315,98 107,00 107,00 208,98 0,00
2 5 7 0 Wspólna Służba Tłumaczeń Ustnych i Konferencji 1 902,54 0,00 0,00 1 902,54 0,00
ROZDZ. 2 5 - POSIEDZENIA I KONFERENCJE 3 670,26 1 527,31 533,41 2 142,95 993,90
2 7 4 0 Dziennik Urzędowy 50 706,86 13 705,92 0,00 37 000,94 13 705,92
ROZDZ. 2 7 - INFORMACJA: POZYSKIWANIE, ARCHIWIZACJA, PRODUKCJA I ROZPOWSZECHNIANIE 50 706,86 13 705,92 0,00 37 000,94 13 705,92
TYTUŁ 2 - BUDYNKI, MEBLE, WYPOSAŻENIE I RÓŻNE WYDATKI OPERACYJNE 293 243,08 188 587,46 167 544,71 104 655,62 21 042,75
OGÓŁEM 474 734,39 191 733,58 169 871,48 283 000,81 21 862,10

ZAŁĄCZNIK  III

 ZMIANY STANU ŚRODKÓW ZA ROK BUDŻETOWY

(w EUR)
Pozycja budżetowa Budżet wstępny Budżet uzupełniający Przesunięcia Środki za rok budżetowy Środki przeniesione automatycznie z roku n-1
Pozycja 1 0 0 0 Wynagrodzenia, zwroty kosztów i świadczenia emerytalne 8 495 000,00 0,00 - 30 000,00 8 465 000,00 0,00
Pozycja 1 0 0 2 Świadczenia związane z podjęciem obowiązków i zakończeniem pełnienia obowiązków 829 000,00 0,00 - 100 000,00 729 000,00 22 205,00
Art. 1 0 0 Wynagrodzenia i inne świadczenia 9 324 000,00 0,00 - 130 000,00 9 194 000,00 22 205,00
Pozycja 1 0 2 0 Dodatki przejściowe 1 682 253,00 0,00 130 000,00 1 812 253,00 0,00
Art. 1 0 2 Dodatki przejściowe 1 682 253,00 0,00 130 000,00 1 812 253,00 0,00
Pozycja 1 0 3 0 Świadczenia emerytalne i rentowe 3 128 000,00 0,00 0,00 3 128 000,00 0,00
Art. 1 0 3 Świadczenia emerytalne i rentowe 3 128 000,00 0,00 0,00 3 128 000,00 0,00
Pozycja 1 0 4 0 Podróże służbowe 308 000,00 0,00 0,00 308 000,00 87 196,23
Art. 1 0 4 Podróże służbowe 308 000,00 0,00 0,00 308 000,00 87 196,23
Pozycja 1 0 6 0 Szkolenia 100 000,00 0,00 0,00 100 000,00 24 851,99
Art. 1 0 6 Szkolenia 100 000,00 0,00 0,00 100 000,00 24 851,99
Pozycja 1 0 9 0 Środki rezerwowe 50 030,00 0,00 0,00 50 030,00 0,00
Art. 1 0 9 Środki rezerwowe 50 030,00 0,00 0,00 50 030,00 0,00
ROZDZ. 1 0 - CZŁONKOWIE INSTYTUCJI 14 592 283,00 0,00 0,00 14 592 283,00 134 253,22
Pozycja 1 2 0 0 Wynagrodzenia i zwroty kosztów 94 540 000,00 0,00 - 4 152 000,00 90 388 000,00 48 243,34
Pozycja 1 2 0 2 Godziny nadliczbowe, za które pobierane jest wynagrodzenie 460 000,00 0,00 0,00 460 000,00 0,00
Pozycja 1 2 0 4 Świadczenia związane z podjęciem obowiązków, przeniesieniem i zakończeniem pełnienia obowiązków 1 067 000,00 0,00 0,00 1 067 000,00 193 571,20
Art. 1 2 0 Wynagrodzenia i inne świadczenia 96 067 000,00 0,00 - 4 152 000,00 91 915 000,00 241 814,54
Pozycja 1 2 2 0 Świadczenia w przypadku odwołania ze stanowiska w interesie służby (art. 41 i 50 regulaminu pracowniczego) 0,00 0,00 0,00 0,00 0,00
Art. 1 2 2 Świadczenia w przypadku wcześniejszego zakończenia stosunku pracy 0,00 0,00 0,00 0,00 0,00
Pozycja 1 2 9 0 Środki rezerwowe 419 831,00 0,00 0,00 419 831,00 0,00
Art. 1 2 9 Środki rezerwowe 419 831,00 0,00 0,00 419 831,00 0,00
ROZDZ. 1 2 - URZĘDNICY I PRACOWNICY TYMCZASOWI 96 486 831,00 0,00 - 4 152 000,00 92 334 831,00 241 814,54
Pozycja 1 4 0 0 Inni pracownicy 2 685 000,00 0,00 130 000,00 2 815 000,00 0,00
Pozycja 1 4 0 4 Staże i wymiany urzędników 1 044 000,00 0,00 - 100 000,00 944 000,00 0,00
Pozycja 1 4 0 5 Inne usługi zewnętrzne 111 000,00 0,00 - 30 000,00 81 000,00 8 016,30
Pozycja 1 4 0 6 Zewnętrzne usługi językowe 323 000,00 0,00 - 25 000,00 298 000,00 35 951,59
Art. 1 4 0 Inni pracownicy i personel zewnętrzny 4 163 000,00 0,00 - 25 000,00 4 138 000,00 43 967,89
Pozycja 1 4 9 0 Środki rezerwowe 10 000,00 0,00 0,00 10 000,00 0,00
Art. 1 4 9 Środki rezerwowe 10 000,00 0,00 0,00 10 000,00 0,00
ROZDZ. 1 4 - INNI PRACOWNICY I USŁUGI ZEWNĘTRZNE 4 173 000,00 0,00 - 25 000,00 4 148 000,00 43 967,89
Pozycja 1 6 1 0 Różne wydatki związane z rekrutacją personelu 68 500,00 0,00 0,00 68 500,00 15 120,33
Pozycja 1 6 1 2 Doskonalenie zawodowe 690 000,00 0,00 0,00 690 000,00 169 300,85
Art. 1 6 1 Wydatki związane z zarządzaniem personelem 758 500,00 0,00 0,00 758 500,00 184 421,18
Pozycja 1 6 2 0 Podróże służbowe 3 802 000,00 0,00 0,00 3 802 000,00 590 119,57
Art. 1 6 2 Podróże służbowe 3 802 000,00 0,00 0,00 3 802 000,00 590 119,57
Pozycja 1 6 3 0 Świadczenia socjalne 15 000,00 0,00 20 000,00 35 000,00 13 567,93
Pozycja 1 6 3 2 Kontakty pozasłużbowe między pracownikami i inna działalność społeczna 103 000,00 0,00 0,00 103 000,00 4 058,00
Art. 1 6 3 Zapomogi na rzecz pracowników instytucji 118 000,00 0,00 20 000,00 138 000,00 17 625,93
Pozycja 1 6 5 0 Służba zdrowia 106 000,00 0,00 - 20 000,00 86 000,00 24 080,80
Pozycja 1 6 5 2 Restauracje i stołówki 37 000,00 0,00 75 000,00 112 000,00 19 178,50
Pozycja 1 6 5 4 Centrum Małego Dziecka (żłobek) 1 597 000,00 0,00 215 000,00 1 812 000,00 340 500,00
Pozycja 1 6 5 5 Wydatki PMO związane z zarządzaniem aktami osobowymi Trybunału 65 000,00 0,00 0,00 65 000,00 0,00
Art. 1 6 5 Działalność dotycząca wszystkich osób pracujących dla instytucji 1 805 000,00 0,00 270 000,00 2 075 000,00 383 759,30
ROZDZ. 1 6 - INNE WYDATKI DOTYCZĄCE OSÓB PRACUJĄCYCH DLA INSTYTUCJI 6 483 500,00 0,00 290 000,00 6 773 500,00 1 175 925,98
TYTUŁ 1 - OSOBY PRACUJĄCE DLA INSTYTUCJI 121 735 614,00 0,00 - 3 887 000,00 117 848 614,00 1 595 961,63
Pozycja 2 0 0 0 Czynsze 4 195 000,00 0,00 800 000,00 4 995 000,00 35 813,25
Pozycja 2 0 0 3 Zakup nieruchomości 3 000 000,00 0,00 0,00 3 000 000,00 6 877 347,06
Pozycja 2 0 0 7 Zagospodarowanie pomieszczeń służbowych 165 000,00 0,00 50 000,00 215 000,00 97 921,78
Pozycja 2 0 0 8 Badania i pomoc techniczna związane z inwestycjami 50 000,00 0,00 - 50 000,00 0,00 36 084,00
Art. 2 0 0 Budynki 7 410 000,00 0,00 800 000,00 8 210 000,00 7 047 166,09
Pozycja 2 0 2 2 Sprzątanie i utrzymanie obiektów 1 106 000,00 0,00 0,00 1 106 000,00 665 302,39
Pozycja 2 0 2 4 Zużycie energii 1 044 000,00 0,00 - 10 000,00 1 034 000,00 200 000,00
Pozycja 2 0 2 6 Ochrona i nadzór nad budynkami 232 000,00 0,00 10 000,00 242 000,00 63 203,42
Pozycja 2 0 2 8 Ubezpieczenia 69 000,00 0,00 0,00 69 000,00 5 000,00
Pozycja 2 0 2 9 Inne wydatki na budynki 80 000,00 0,00 0,00 80 000,00 20 781,01
Art. 2 0 2 Koszty związane z budynkami 2 531 000,00 0,00 0,00 2 531 000,00 954 286,82
ROZDZ. 2 0 - BUDYNKI I KOSZTY DODATKOWE 9 941 000,00 0,00 800 000,00 10 741 000,00 8 001 452,91
Pozycja 2 1 0 0 Zakup, konserwacja oraz utrzymanie sprzętu i oprogramowania komputerowego 1 907 000,00 0,00 737 550,00 2 644 550,00 163 199,34
Pozycja 2 1 0 2 Usługi zewnętrzne związane z eksploatacją, rozbudową oraz konserwacją oprogramowania i systemów komputerowych 3 960 000,00 0,00 2 311 545,00 6 271 545,00 1 522 059,88
Pozycja 2 1 0 3 Telekomunikacja 634 000,00 0,00 - 42 095,00 591 905,00 112 645,68
Art. 2 1 0 Wyposażenie, koszty eksploatacyjne oraz usługi związane z informatyką i telekomunikacją 6 501 000,00 0,00 3 007 000,00 9 508 000,00 1 797 904,90
Pozycja 2 1 2 0 Meble 107 000,00 0,00 180 000,00 287 000,00 14 755,99
Art. 2 1 2 Meble 107 000,00 0,00 180 000,00 287 000,00 14 755,99
Pozycja 2 1 4 0 Wyposażenie i instalacje techniczne 159 000,00 0,00 0,00 159 000,00 31 365,36
Art. 2 1 4 Wyposażenie i instalacje techniczne 159 000,00 0,00 0,00 159 000,00 31 365,36
Pozycja 2 1 6 0 Pojazdy 571 000,00 0,00 0,00 571 000,00 9 502,53
Art. 2 1 6 Pojazdy 571 000,00 0,00 0,00 571 000,00 9 502,53
ROZDZ. 2 1 - INFORMATYKA, SPRZĘT I MAJĄTEK RUCHOMY: ZAKUP, WYNAJEM I UTRZYMANIE 7 338 000,00 0,00 3 187 000,00 10 525 000,00 1 853 528,78
Pozycja 2 3 0 0 Materiały papiernicze, biurowe oraz jednorazowego użytku 165 000,00 0,00 0,00 165 000,00 47 912,94
Art. 2 3 0 Materiały papiernicze, biurowe oraz jednorazowego użytku 165 000,00 0,00 0,00 165 000,00 47 912,94
Pozycja 2 3 1 0 Obciążenia finansowe 20 000,00 0,00 0,00 20 000,00 4 975,00
Art. 2 3 1 Obciążenia finansowe 20 000,00 0,00 0,00 20 000,00 4 975,00
Pozycja 2 3 2 0 Koszty prawne 20 000,00 0,00 100 000,00 120 000,00 126 252,30
Art. 2 3 2 Koszty prawne i odszkodowania 20 000,00 0,00 100 000,00 120 000,00 126 252,30
Pozycja 2 3 6 0 Opłaty pocztowe 55 000,00 0,00 0,00 55 000,00 18 793,56
Art. 2 3 6 Opłaty pocztowe 55 000,00 0,00 0,00 55 000,00 18 793,56
Pozycja 2 3 8 0 Inne wydatki administracyjne 265 000,00 0,00 0,00 265 000,00 19 680,97
Art. 2 3 8 Inne wydatki administracyjne 265 000,00 0,00 0,00 265 000,00 19 680,97
ROZDZ. 2 3 - BIEŻĄCE WYDATKI ADMINISTRACYJNE 525 000,00 0,00 100 000,00 625 000,00 217 614,77
Pozycja 2 5 2 0 Wydatki na przyjęcia i cele reprezentacyjne 234 000,00 0,00 0,00 234 000,00 103 808,02
Art. 2 5 2 Wydatki na przyjęcia i cele reprezentacyjne 234 000,00 0,00 0,00 234 000,00 103 808,02
Pozycja 2 5 4 0 Posiedzenia, kongresy i konferencje 142 000,00 0,00 0,00 142 000,00 10 952,59
Art. 2 5 4 Posiedzenia, kongresy i konferencje 142 000,00 0,00 0,00 142 000,00 10 952,59
Pozycja 2 5 6 0 Wydatki na cele informacyjne oraz udział w imprezach i akcjach o charakterze publicznym 17 000,00 0,00 0,00 17 000,00 4 171,00
Art. 2 5 6 Wydatki na cele informacyjne oraz udział w imprezach i akcjach o charakterze publicznym 17 000,00 0,00 0,00 17 000,00 4 171,00
Pozycja 2 5 7 0 Wspólna Służba Tłumaczeń Ustnych i Konferencji 400 000,00 0,00 0,00 400 000,00 63 972,48
Art. 2 5 7 Wspólna Służba Tłumaczeń Ustnych i Konferencji 400 000,00 0,00 0,00 400 000,00 63 972,48
ROZDZ. 2 5 - POSIEDZENIA I KONFERENCJE 793 000,00 0,00 0,00 793 000,00 182 904,09
Pozycja 2 7 0 0 Konsultacje, badania i analizy o ograniczonym charakterze 480 000,00 0,00 - 100 000,00 380 000,00 248 530,73
Art. 2 7 0 Konsultacje, badania i analizy o ograniczonym charakterze 480 000,00 0,00 - 100 000,00 380 000,00 248 530,73
Pozycja 2 7 2 0 Wydatki na dokumentację, bibliotekę oraz archiwizację 304 000,00 0,00 0,00 304 000,00 56 578,80
Art. 2 7 2 Wydatki na dokumentację, bibliotekę oraz archiwizację 304 000,00 0,00 0,00 304 000,00 56 578,80
Pozycja 2 7 4 0 Dziennik Urzędowy 600 000,00 0,00 - 135 000,00 465 000,00 576 917,42
Pozycja 2 7 4 1 Publikacje różne 760 000,00 0,00 35 000,00 795 000,00 354 074,21
Art. 2 7 4 Produkcja i rozpowszechnianie 1 360 000,00 0,00 - 100 000,00 1 260 000,00 930 991,63
ROZDZ. 2 7 - INFORMACJA: POZYSKIWANIE, ARCHIWIZACJA, PRODUKCJA I ROZPOWSZECHNIANIE 2 144 000,00 0,00 - 200 000,00 1 944 000,00 1 236 101,16
TYTUŁ 2 - BUDYNKI, MEBLE, WYPOSAŻENIE I RÓŻNE WYDATKI OPERACYJNE 20 741 000,00 0,00 3 887 000,00 24 628 000,00 11 491 601,71
1 0. 0 Środki rezerwowe 0,00 0,00 0,00 0,00 0,00
ROZDZ. 1 0 0 - ŚRODKI REZERWOWE 0,00 0,00 0,00 0,00 0,00
TYTUŁ 10 - INNE WYDATKI 0,00 0,00 0,00 0,00 0,00
OGÓŁEM 142 476 614,00 0,00 0,00 142 476 614,00 13 087 563,34

ZAŁĄCZNIK  IV

 WYKORZYSTANIE ŚRODKÓW ZA ROK BUDŻETOWY

(w EUR)
Pozycja budżetowa Środki za rok budżetowy Zobowiązania Płatności Zobowiązania pozostające do spłaty Środki przeniesione automatycznie na rok budżetowy n+1 Środki przeniesione na mocy decyzji na rok budżetowy n+1 Środki anulowane
Pozycja 1 0 0 0 Wynagrodzenia, zwroty kosztów i świadczenia emerytalne 8 465 000,00 8 245 528,58 8 245 528,58 0,00 0,00 0,00 219 471,42
Pozycja 1 0 0 2 Świadczenia związane z podjęciem obowiązków i zakończeniem pełnienia obowiązków 729 000,00 390 956,51 335 395,49 55 561,02 55 561,02 0,00 338 043,49
Art. 1 0 0 Wynagrodzenia i inne świadczenia 9 194 000,00 8 636 485,09 8 580 924,07 55 561,02 55 561,02 0,00 557 514,91
Pozycja 1 0 2 0 Dodatki przejściowe 1 812 253,00 1 785 937,55 1 785 937,55 0,00 0,00 0,00 26 315,45
Art. 1 0 2 Dodatki przejściowe 1 812 253,00 1 785 937,55 1 785 937,55 0,00 0,00 0,00 26 315,45
Pozycja 1 0 3 0 Świadczenia emerytalne i rentowe 3 128 000,00 2 964 804,49 2 964 804,49 0,00 0,00 0,00 163 195,51
Art. 1 0 3 Świadczenia emerytalne i rentowe 3 128 000,00 2 964 804,49 2 964 804,49 0,00 0,00 0,00 163 195,51
Pozycja 1 0 4 0 Podróże służbowe 308 000,00 298 237,08 161 728,77 136 508,31 136 508,31 0,00 9 762,92
Art. 1 0 4 Podróże służbowe 308 000,00 298 237,08 161 728,77 136 508,31 136 508,31 0,00 9 762,92
Pozycja 1 0 6 0 Szkolenia 100 000,00 99 975,95 63 319,62 36 656,33 36 656,33 0,00 24,05
Art. 1 0 6 Szkolenia 100 000,00 99 975,95 63 319,62 36 656,33 36 656,33 0,00 24,05
Pozycja 1 0 9 0 Środki rezerwowe 50 030,00 0,00 0,00 0,00 0,00 0,00 50 030,00
Art. 1 0 9 Środki rezerwowe 50 030,00 0,00 0,00 0,00 0,00 0,00 50 030,00
ROZDZ. 1 0 - CZŁONKOWIE INSTYTUCJI 14 592 283,00 13 785 440,16 13 556 714,50 228 725,66 228 725,66 0,00 806 842,84
Pozycja 1 2 0 0 Wynagrodzenia i zwroty kosztów 90 388 000,00 87 704 177,19 87 704 177,19 0,00 0,00 0,00 2 683 822,81
Pozycja 1 2 0 2 Godziny nadliczbowe, za które pobierane jest wynagrodzenie 460 000,00 404 159,74 404 159,74 0,00 0,00 0,00 55 840,26
Pozycja 1 2 0 4 Świadczenia związane z podjęciem obowiązków, przeniesieniem i zakończeniem pełnienia obowiązków 1 067 000,00 906 840,49 728 043,62 178 796,87 178 796,87 0,00 160 159,51
Art. 1 2 0 Wynagrodzenia i inne świadczenia 91 915 000,00 89 015 177,42 88 836 380,55 178 796,87 178 796,87 0,00 2 899 822,58
Pozycja 1 2 2 0 Świadczenia w przypadku odwołania ze stanowiska w interesie służby (art. 41 i 50 regulaminu pracowniczego) 0,00 0,00 0,00 0,00 0,00 0,00 0,00
Art. 1 2 2 Świadczenia w przypadku wcześniejszego zakończenia stosunku pracy 0,00 0,00 0,00 0,00 0,00 0,00 0,00
Pozycja 1 2 9 0 Środki rezerwowe 419 831,00 0,00 0,00 0,00 0,00 0,00 419 831,00
Art. 1 2 9 Środki rezerwowe 419 831,00 0,00 0,00 0,00 0,00 0,00 419 831,00
ROZDZ. 1 2 - URZĘDNICY I PRACOWNICY TYMCZASOWI 92 334 831,00 89 015 177,42 88 836 380,55 178 796,87 178 796,87 0,00 3 319 653,58
Pozycja 1 4 0 0 Inni pracownicy 2 815 000,00 2 718 815,50 2 718 815,50 0,00 0,00 0,00 96 184,50
Pozycja 1 4 0 4 Staże i wymiany urzędników 944 000,00 789 646,74 789 646,74 0,00 0,00 0,00 154 353,26
Pozycja 1 4 0 5 Inne usługi zewnętrzne 81 000,00 13 704,44 12 495,67 1 208,77 1 208,77 0,00 67 295,56
Pozycja 1 4 0 6 Zewnętrzne usługi językowe 298 000,00 287 959,85 237 323,74 50 636,11 50 636,11 0,00 10 040,15
Art. 1 4 0 Inni pracownicy i personel zewnętrzny 4 138 000,00 3 810 126,53 3 758 281,65 51 844,88 51 844,88 0,00 327 873,47
Pozycja 1 4 9 0 Środki rezerwowe 10 000,00 0,00 0,00 0,00 0,00 0,00 10 000,00
Art. 1 4 9 Środki rezerwowe 10 000,00 0,00 0,00 0,00 0,00 0,00 10 000,00
ROZDZ. 1 4 - INNI PRACOWNICY I USŁUGI ZEWNĘTRZNE 4 148 000,00 3 810 126,53 3 758 281,65 51 844,88 51 844,88 0,00 337 873,47
Pozycja 1 6 1 0 Różne wydatki związane z rekrutacją personelu 68 500,00 50 011,09 37 057,16 12 953,93 12 953,93 0,00 18 488,91
Pozycja 1 6 1 2 Doskonalenie zawodowe 690 000,00 689 999,79 483 127,43 206 872,36 206 872,36 0,00 0,21
Art. 1 6 1 Wydatki związane z zarządzaniem personelem 758 500,00 740 010,88 520 184,59 219 826,29 219 826,29 0,00 18 489,12
Pozycja 1 6 2 0 Podróże służbowe 3 802 000,00 3 511 814,66 2 603 637,28 908 177,38 908 177,38 0,00 290 185,34
Art. 1 6 2 Podróże służbowe 3 802 000,00 3 511 814,66 2 603 637,28 908 177,38 908 177,38 0,00 290 185,34
Pozycja 1 6 3 0 Świadczenia socjalne 35 000,00 26 529,42 15 429,42 11 100,00 11 100,00 0,00 8 470,58
Pozycja 1 6 3 2 Kontakty pozasłużbowe między pracownikami i inna działalność społeczna 103 000,00 62 453,71 58 453,71 4 000,00 4 000,00 0,00 40 546,29
Art. 1 6 3 Zapomogi na rzecz pracowników instytucji 138 000,00 88 983,13 73 883,13 15 100,00 15 100,00 0,00 49 016,87
Pozycja 1 6 5 0 Służba zdrowia 86 000,00 76 532,68 43 532,68 33 000,00 33 000,00 0,00 9 467,32
Pozycja 1 6 5 2 Restauracje i stołówki 112 000,00 111 480,43 43 945,99 67 534,44 67 534,44 0,00 519,57
Pozycja 1 6 5 4 Centrum Małego Dziecka (żłobek) 1 812 000,00 1 812 000,00 1 466 760,44 345 239,56 345 239,56 0,00 0,00
Pozycja 1 6 5 5 Wydatki PMO związane z zarządzaniem aktami osobowymi Trybunału 65 000,00 50 000,00 0,00 50 000,00 50 000,00 0,00 15 000,00
Art. 1 6 5 Działalność dotycząca wszystkich osób pracujących dla instytucji 2 075 000,00 2 050 013,11 1 554 239,11 495 774,00 495 774,00 0,00 24 986,89
ROZDZ. 1 6 - INNE WYDATKI DOTYCZĄCE OSÓB PRACUJĄCYCH DLA INSTYTUCJI 6 773 500,00 6 390 821,78 4 751 944,11 1 638 877,67 1 638 877,67 0,00 382 678,22
TYTUŁ 1 - OSOBY PRACUJĄCE DLA INSTYTUCJI 117 848 614,00 113 001 565,89 110 903 320,81 2 098 245,08 2 098 245,08 0,00 4 847 048,11
Pozycja 2 0 0 0 Czynsze 4 995 000,00 4 995 000,00 4 991 808,31 3 191,69 3 191,69 0,00 0,00
Pozycja 2 0 0 3 Zakup nieruchomości 3 000 000,00 3 000 000,00 217 502,12 2 782 497,88 2 782 497,88 0,00 0,00
Pozycja 2 0 0 7 Zagospodarowanie pomieszczeń służbowych 215 000,00 215 000,00 81 434,17 133 565,83 133 565,83 0,00 0,00
Pozycja 2 0 0 8 Badania i pomoc techniczna związane z inwestycjami 0,00 0,00 0,00 0,00 0,00 0,00 0,00
Art. 2 0 0 Budynki 8 210 000,00 8 210 000,00 5 290 744,60 2 919 255,40 2 919 255,40 0,00 0,00
Pozycja 2 0 2 2 Sprzątanie i utrzymanie obiektów 1 106 000,00 1 104 866,00 740 583,08 364 282,92 364 282,92 0,00 1 134,00
Pozycja 2 0 2 4 Zużycie energii 1 034 000,00 1 034 000,00 716 951,37 317 048,63 317 048,63 0,00 0,00
Pozycja 2 0 2 6 Ochrona i nadzór nad budynkami 242 000,00 217 440,26 153 471,58 63 968,68 63 968,68 0,00 24 559,74
Pozycja 2 0 2 8 Ubezpieczenia 69 000,00 56 360,18 46 277,96 10 082,22 10 082,22 0,00 12 639,82
Pozycja 2 0 2 9 Inne wydatki na budynki 80 000,00 80 000,00 61 258,16 18 741,84 18 741,84 0,00 0,00
Art. 2 0 2 Koszty związane z budynkami 2 531 000,00 2 492 666,44 1 718 542,15 774 124,29 774 124,29 0,00 38 333,56
ROZDZ. 2 0 - BUDYNKI I KOSZTY DODATKOWE 10 741 000,00 10 702 666,44 7 009 286,75 3 693 379,69 3 693 379,69 0,00 38 333,56
Pozycja 2 1 0 0 Zakup, konserwacja oraz utrzymanie sprzętu i oprogramowania komputerowego 2 644 550,00 2 644 542,65 1 393 915,64 1 250 627,01 1 250 627,01 0,00 7,35
Pozycja 2 1 0 2 Usługi zewnętrzne związane z eksploatacją, rozbudową oraz konserwacją oprogramowania i systemów komputerowych 6 271 545,00 6 271 544,73 2 657 300,73 3 614 244,00 3 614 244,00 0,00 0,27
Pozycja 2 1 0 3 Telekomunikacja 591 905,00 591 904,68 472 966,14 118 938,54 118 938,54 0,00 0,32
Art. 2 1 0 Wyposażenie, koszty eksploatacyjne oraz usługi związane z informatyką i telekomunikacją 9 508 000,00 9 507 992,06 4 524 182,51 4 983 809,55 4 983 809,55 0,00 7,94
Pozycja 2 1 2 0 Meble 287 000,00 284 848,79 85 681,82 199 166,97 199 166,97 0,00 2 151,21
Art. 2 1 2 Meble 287 000,00 284 848,79 85 681,82 199 166,97 199 166,97 0,00 2 151,21
Pozycja 2 1 4 0 Wyposażenie i instalacje techniczne 159 000,00 155 322,63 96 178,81 59 143,82 59 143,82 0,00 3 677,37
Art. 2 1 4 Wyposażenie i instalacje techniczne 159 000,00 155 322,63 96 178,81 59 143,82 59 143,82 0,00 3 677,37
Pozycja 2 1 6 0 Pojazdy 571 000,00 552 645,68 507 528,83 45 116,85 45 116,85 0,00 18 354,32
Art. 2 1 6 Pojazdy 571 000,00 552 645,68 507 528,83 45 116,85 45 116,85 0,00 18 354,32
ROZDZ. 2 1 - INFORMATYKA, SPRZĘT I MAJĄTEK RUCHOMY: ZAKUP, WYNAJEM I UTRZYMANIE 10 525 000,00 10 500 809,16 5 213 571,97 5 287 237,19 5 287 237,19 0,00 24 190,84
Pozycja 2 3 0 0 Materiały papiernicze, biurowe oraz jednorazowego użytku 165 000,00 161 556,88 96 412,11 65 144,77 65 144,77 0,00 3 443,12
Art. 2 3 0 Materiały papiernicze, biurowe oraz jednorazowego użytku 165 000,00 161 556,88 96 412,11 65 144,77 65 144,77 0,00 3 443,12
Pozycja 2 3 1 0 Obciążenia finansowe 20 000,00 20 000,00 15 025,40 4 974,60 4 974,60 0,00 0,00
Art. 2 3 1 Obciążenia finansowe 20 000,00 20 000,00 15 025,40 4 974,60 4 974,60 0,00 0,00
Pozycja 2 3 2 0 Koszty prawne 120 000,00 120 000,00 21 447,00 98 553,00 98 553,00 0,00 0,00
Art. 2 3 2 Koszty prawne i odszkodowania 120 000,00 120 000,00 21 447,00 98 553,00 98 553,00 0,00 0,00
Pozycja 2 3 6 0 Opłaty pocztowe 55 000,00 45 601,49 28 145,38 17 456,11 17 456,11 0,00 9 398,51
Art. 2 3 6 Opłaty pocztowe 55 000,00 45 601,49 28 145,38 17 456,11 17 456,11 0,00 9 398,51
Pozycja 2 3 8 0 Inne wydatki administracyjne 265 000,00 264 855,82 132 852,29 132 003,53 132 003,53 0,00 144,18
Art. 2 3 8 Inne wydatki administracyjne 265 000,00 264 855,82 132 852,29 132 003,53 132 003,53 0,00 144,18
ROZDZ. 2 3 - BIEŻĄCE WYDATKI ADMINISTRACYJNE 625 000,00 612 014,19 293 882,18 318 132,01 318 132,01 0,00 12 985,81
Pozycja 2 5 2 0 Wydatki na przyjęcia i cele reprezentacyjne 234 000,00 229 975,01 125 082,33 104 892,68 104 892,68 0,00 4 024,99
Art. 2 5 2 Wydatki na przyjęcia i cele reprezentacyjne 234 000,00 229 975,01 125 082,33 104 892,68 104 892,68 0,00 4 024,99
Pozycja 2 5 4 0 Posiedzenia, kongresy i konferencje 142 000,00 95 341,22 85 975,35 9 365,87 9 365,87 0,00 46 658,78
Art. 2 5 4 Posiedzenia, kongresy i konferencje 142 000,00 95 341,22 85 975,35 9 365,87 9 365,87 0,00 46 658,78
Pozycja 2 5 6 0 Wydatki na cele informacyjne oraz udział w imprezach i akcjach o charakterze publicznym 17 000,00 16 857,86 9 889,50 6 968,36 6 968,36 0,00 142,14
Art. 2 5 6 Wydatki na cele informacyjne oraz udział w imprezach i akcjach o charakterze publicznym 17 000,00 16 857,86 9 889,50 6 968,36 6 968,36 0,00 142,14
Pozycja 2 5 7 0 Wspólna Służba Tłumaczeń Ustnych i Konferencji 400 000,00 342 500,00 278 474,86 64 025,14 64 025,14 0,00 57 500,00
Art. 2 5 7 Wspólna Służba Tłumaczeń Ustnych i Konferencji 400 000,00 342 500,00 278 474,86 64 025,14 64 025,14 0,00 57 500,00
ROZDZ. 2 5 - POSIEDZENIA I KONFERENCJE 793 000,00 684 674,09 499 422,04 185 252,05 185 252,05 0,00 108 325,91
Pozycja 2 7 0 0 Konsultacje, badania i analizy o ograniczonym charakterze 380 000,00 281 307,42 50 820,22 230 487,20 230 487,20 0,00 98 692,58
Art. 2 7 0 Konsultacje, badania i analizy o ograniczonym charakterze 380 000,00 281 307,42 50 820,22 230 487,20 230 487,20 0,00 98 692,58
Pozycja 2 7 2 0 Wydatki na dokumentację, bibliotekę oraz archiwizację 304 000,00 303 995,48 161 267,61 142 727,87 142 727,87 0,00 4,52
Art. 2 7 2 Wydatki na dokumentację, bibliotekę oraz archiwizację 304 000,00 303 995,48 161 267,61 142 727,87 142 727,87 0,00 4,52
Pozycja 2 7 4 0 Dziennik Urzędowy 465 000,00 465 000,00 121 806,96 343 193,04 343 193,04 0,00 0,00
Pozycja 2 7 4 1 Publikacje różne 795 000,00 792 919,00 413 673,89 379 245,11 379 245,11 0,00 2 081,00
Art. 2 7 4 Produkcja i rozpowszechnianie 1 260 000,00 1 257 919,00 535 480,85 722 438,15 722 438,15 0,00 2 081,00
ROZDZ. 2 7 - INFORMACJA: POZYSKIWANIE, ARCHIWIZACJA, PRODUKCJA I ROZPOWSZECHNIANIE 1 944 000,00 1 843 221,90 747 568,68 1 095 653,22 1 095 653,22 0,00 100 778,10
TYTUŁ 2 - BUDYNKI, MEBLE, WYPOSAŻENIE I RÓŻNE WYDATKI OPERACYJNE 24 628 000,00 24 343 385,78 13 763 731,62 10 579 654,16 10 579 654,16 0,00 284 614,22
OGÓŁEM 142 476 614,00 137 344 951,67 124 667 052,43 12 677 899,24 12 677 899,24 0,00 5 131 662,33

ZAŁĄCZNIK  V

 WYKORZYSTANIE ŚRODKÓW PRZENIESIONYCH Z ROKU 2011

(w EUR)
Pozycja budżetowa Środki przeniesione automatycznie Środki anulowane Środki przeniesione na mocy decyzji
Środki przeniesione automatycznie Płatności z przeniesionych środków
Pozycja 1 0 0 2 Świadczenia związane z podjęciem obowiązków i zakończeniem pełnienia obowiązków 22 205,00 17 033,00 5 172,00 0,00
Art. 1 0 0 Wynagrodzenia i inne świadczenia 22 205,00 17 033,00 5 172,00 0,00
Pozycja 1 0 4 0 Podróże służbowe 87 196,23 42 210,99 44 985,24 0,00
Art. 1 0 4 Podróże służbowe 87 196,23 42 210,99 44 985,24 0,00
Pozycja 1 0 6 0 Szkolenia 24 851,99 22 172,17 2 679,82 0,00
Art. 1 0 6 Szkolenia 24 851,99 22 172,17 2 679,82 0,00
ROZDZ. 1 0 - CZŁONKOWIE INSTYTUCJI 134 253,22 81 416,16 52 837,06 0,00
Pozycja 1 2 0 0 Wynagrodzenia i zwroty kosztów 48 243,34 0,00 48 243,34 0,00
Pozycja 1 2 0 4 Świadczenia związane z podjęciem obowiązków, przeniesieniem i zakończeniem pełnienia obowiązków 193 571,20 172 722,81 20 848,39 0,00
Art. 1 2 0 Wynagrodzenia i inne świadczenia 241 814,54 172 722,81 69 091,73 0,00
ROZDZ. 1 2 - URZĘDNICY I PRACOWNICY TYMCZASOWI 241 814,54 172 722,81 69 091,73 0,00
Pozycja 1 4 0 5 Inne usługi zewnętrzne 8 016,30 4 676,18 3 340,12 0,00
Pozycja 1 4 0 6 Zewnętrzne usługi językowe 35 951,59 35 951,59 0,00 0,00
Art. 1 4 0 Inni pracownicy i personel zewnętrzny 43 967,89 40 627,77 3 340,12 0,00
ROZDZ. 1 4 - INNI PRACOWNICY I USŁUGI ZEWNĘTRZNE 43 967,89 40 627,77 3 340,12 0,00
Pozycja 1 6 1 0 Różne wydatki związane z rekrutacją personelu 15 120,33 7 395,22 7 725,11 0,00
Pozycja 1 6 1 2 Doskonalenie zawodowe 169 300,85 165 248,51 4 052,34 0,00
Art. 1 6 1 Wydatki związane z zarządzaniem personelem 184 421,18 172 643,73 11 777,45 0,00
Pozycja 1 6 2 0 Podróże służbowe 590 119,57 478 480,20 111 639,37 0,00
Art. 1 6 2 Podróże służbowe 590 119,57 478 480,20 111 639,37 0,00
Pozycja 1 6 3 0 Świadczenia socjalne 13 567,93 4 593,56 8 974,37 0,00
Pozycja 1 6 3 2 Kontakty pozasłużbowe między pracownikami i inna działalność społeczna 4 058,00 0,00 4 058,00 0,00
Art. 1 6 3 Zapomogi na rzecz pracowników instytucji 17 625,93 4 593,56 13 032,37 0,00
Pozycja 1 6 5 0 Służba zdrowia 24 080,80 10 114,26 13 966,54 0,00
Pozycja 1 6 5 2 Restauracje i stołówki 19 178,50 16 806,01 2 372,49 0,00
Pozycja 1 6 5 4 Centrum Małego Dziecka (żłobek) 340 500,00 280 984,63 59 515,37 0,00
Art. 1 6 5 Działalność dotycząca wszystkich osób pracujących dla instytucji 383 759,30 307 904,90 75 854,40 0,00
ROZDZ. 1 6 - INNE WYDATKI DOTYCZĄCE OSÓB PRACUJĄCYCH DLA INSTYTUCJI 1 175 925,98 963 622,39 212 303,59 0,00
TYTUŁ 1 - OSOBY PRACUJĄCE DLA INSTYTUCJI 1 595 961,63 1 258 389,13 337 572,50 0,00
Pozycja 2 0 0 0 Czynsze 35 813,25 24 444,08 11 369,17 0,00
Pozycja 2 0 0 3 Zakup nieruchomości 6 877 347,06 5 873 686,93 1 003 660,13 0,00
Pozycja 2 0 0 7 Zagospodarowanie pomieszczeń służbowych 97 921,78 96 921,78 1 000,00 0,00
Pozycja 2 0 0 8 Badania i pomoc techniczna związane z inwestycjami 36 084,00 28 040,00 8 044,00 0,00
Art. 2 0 0 Budynki 7 047 166,09 6 023 092,79 1 024 073,30 0,00
Pozycja 2 0 2 2 Sprzątanie i utrzymanie obiektów 665 302,39 586 655,33 78 647,06 0,00
Pozycja 2 0 2 4 Zużycie energii 200 000,00 119 878,57 80 121,43 0,00
Pozycja 2 0 2 6 Ochrona i nadzór nad budynkami 63 203,42 38 009,67 25 193,75 0,00
Pozycja 2 0 2 8 Ubezpieczenia 5 000,00 242,04 4 757,96 0,00
Pozycja 2 0 2 9 Inne wydatki na budynki 20 781,01 16 775,69 4 005,32 0,00
Art. 2 0 2 Koszty związane z budynkami 954 286,82 761 561,30 192 725,52 0,00
ROZDZ. 2 0 - BUDYNKI I KOSZTY DODATKOWE 8 001 452,91 6 784 654,09 1 216 798,82 0,00
Pozycja 2 1 0 0 Zakup, konserwacja oraz utrzymanie sprzętu i oprogramowania komputerowego 163 199,34 162 873,06 326,28 0,00
Pozycja 2 1 0 2 Usługi zewnętrzne związane z eksploatacją, rozbudową oraz konserwacją oprogramowania i systemów komputerowych 1 522 059,88 1 513 451,30 8 608,58 0,00
Pozycja 2 1 0 3 Telekomunikacja 112 645,68 112 275,24 370,44 0,00
Art. 2 1 0 Wyposażenie, koszty eksploatacyjne oraz usługi związane z informatyką i telekomunikacją 1 797 904,90 1 788 599,60 9 305,30 0,00
Pozycja 2 1 2 0 Meble 14 755,99 14 410,99 345,00 0,00
Art. 2 1 2 Meble 14 755,99 14 410,99 345,00 0,00
Pozycja 2 1 4 0 Wyposażenie i instalacje techniczne 31 365,36 27 556,07 3 809,29 0,00
Art. 2 1 4 Wyposażenie i instalacje techniczne 31 365,36 27 556,07 3 809,29 0,00
Pozycja 2 1 6 0 Pojazdy 9 502,53 4 808,01 4 694,52 0,00
Art. 2 1 6 Pojazdy 9 502,53 4 808,01 4 694,52 0,00
ROZDZ. 2 1 - INFORMATYKA, SPRZĘT I MAJĄTEK RUCHOMY: ZAKUP, WYNAJEM I UTRZYMANIE 1 853 528,78 1 835 374,67 18 154,11 0,00
Pozycja 2 3 0 0 Materiały papiernicze, biurowe oraz jednorazowego użytku 47 912,94 29 213,74 18 699,20 0,00
Art. 2 3 0 Materiały papiernicze, biurowe oraz jednorazowego użytku 47 912,94 29 213,74 18 699,20 0,00
Pozycja 2 3 1 0 Obciążenia finansowe 4 975,00 0,00 4 975,00 0,00
Art. 2 3 1 Obciążenia finansowe 4 975,00 0,00 4 975,00 0,00
Pozycja 2 3 2 0 Koszty prawne 126 252,30 126 252,30 0,00 0,00
Art. 2 3 2 Koszty prawne i odszkodowania 126 252,30 126 252,30 0,00 0,00
Pozycja 2 3 6 0 Opłaty pocztowe 18 793,56 15 103,56 3 690,00 0,00
Art. 2 3 6 Opłaty pocztowe 18 793,56 15 103,56 3 690,00 0,00
Pozycja 2 3 8 0 Inne wydatki administracyjne 19 680,97 17 083,19 2 597,78 0,00
Art. 2 3 8 Inne wydatki administracyjne 19 680,97 17 083,19 2 597,78 0,00
ROZDZ. 2 3 - BIEŻĄCE WYDATKI ADMINISTRACYJNE 217 614,77 187 652,79 29 961,98 0,00
Pozycja 2 5 2 0 Wydatki na przyjęcia i cele reprezentacyjne 103 808,02 45 285,69 58 522,33 0,00
Art. 2 5 2 Wydatki na przyjęcia i cele reprezentacyjne 103 808,02 45 285,69 58 522,33 0,00
Pozycja 2 5 4 0 Posiedzenia, kongresy i konferencje 10 952,59 4 358,28 6 594,31 0,00
Art. 2 5 4 Posiedzenia, kongresy i konferencje 10 952,59 4 358,28 6 594,31 0,00
Pozycja 2 5 6 0 Wydatki na cele informacyjne oraz udział w imprezach i akcjach o charakterze publicznym 4 171,00 4 171,00 0,00 0,00
Art. 2 5 6 Wydatki na cele informacyjne oraz udział w imprezach i akcjach o charakterze publicznym 4 171,00 4 171,00 0,00 0,00
Pozycja 2 5 7 0 Wspólna Służba Tłumaczeń Ustnych i Konferencji 63 972,48 51 765,54 12 206,94 0,00
Art. 2 5 7 Wspólna Służba Tłumaczeń Ustnych i Konferencji 63 972,48 51 765,54 12 206,94 0,00
ROZDZ. 2 5 - POSIEDZENIA I KONFERENCJE 182 904,09 105 580,51 77 323,58 0,00
Pozycja 2 7 0 0 Konsultacje, badania i analizy o ograniczonym charakterze 248 530,73 234 926,60 13 604,13 0,00
Art. 2 7 0 Konsultacje, badania i analizy o ograniczonym charakterze 248 530,73 234 926,60 13 604,13 0,00
Pozycja 2 7 2 0 Wydatki na dokumentację, bibliotekę oraz archiwizację 56 578,80 45 402,50 11 176,30 0,00
Art. 2 7 2 Wydatki na dokumentację, bibliotekę oraz archiwizację 56 578,80 45 402,50 11 176,30 0,00
Pozycja 2 7 4 0 Dziennik Urzędowy 576 917,42 474 697,89 102 219,53 0,00
Pozycja 2 7 4 1 Publikacje różne 354 074,21 287 419,52 66 654,69 0,00
Art. 2 7 4 Produkcja i rozpowszechnianie 930 991,63 762 117,41 168 874,22 0,00
ROZDZ. 2 7 - INFORMACJA: POZYSKIWANIE, ARCHIWIZACJA, PRODUKCJA I ROZPOWSZECHNIANIE 1 236 101,16 1 042 446,51 193 654,65 0,00
TYTUŁ 2 - BUDYNKI, MEBLE, WYPOSAŻENIE I RÓŻNE WYDATKI OPERACYJNE 11 491 601,71 9 955 708,57 1 535 893,14 0,00
OGÓŁEM 13 087 563,34 11 214 097,70 1 873 465,64 0,00

Zmiany w prawie

ZUS: Renta wdowia - wnioski od stycznia 2025 r.

Od Nowego Roku będzie można składać wnioski o tzw. rentę wdowią, która dotyczy ustalenia zbiegu świadczeń z rentą rodzinną. Renta wdowia jest przeznaczona dla wdów i wdowców, którzy mają prawo do co najmniej dwóch świadczeń emerytalno-rentowych, z których jedno stanowi renta rodzinna po zmarłym małżonku. Aby móc ją pobierać, należy jednak spełnić określone warunki.

Grażyna J. Leśniak 20.11.2024
Zmiany w składce zdrowotnej od 1 stycznia 2026 r. Rząd przedstawił założenia

Przedsiębiorcy rozliczający się według zasad ogólnych i skali podatkowej oraz liniowcy będą od 1 stycznia 2026 r. płacić składkę zdrowotną w wysokości 9 proc. od 75 proc. minimalnego wynagrodzenia, jeśli będą osiągali w danym miesiącu dochód do wysokości 1,5-krotności przeciętnego wynagrodzenia w sektorze przedsiębiorstw w czwartym kwartale roku poprzedniego, włącznie z wypłatami z zysku, ogłaszanego przez prezesa GUS. Będzie też dodatkowa składka w wysokości 4,9 proc. od nadwyżki ponad 1,5-krotność przeciętnego wynagrodzenia, a liniowcy stracą możliwość rozliczenia zapłaconych składek w podatku dochodowym.

Grażyna J. Leśniak 18.11.2024
Prezydent podpisał nowelę ustawy o rozwoju lokalnym z udziałem lokalnej społeczności

Usprawnienie i zwiększenie efektywności systemu wdrażania Rozwoju Lokalnego Kierowanego przez Społeczność (RLKS) przewiduje ustawa z dnia 11 października 2024 r. o zmianie ustawy o rozwoju lokalnym z udziałem lokalnej społeczności. Jak poinformowała w czwartek Kancelaria Prezydenta, Andrzej Duda podpisał ją w środę, 13 listopada. Ustawa wejdzie w życie z dniem następującym po dniu ogłoszenia.

Grażyna J. Leśniak 14.11.2024
Do poprawki nie tylko emerytury czerwcowe, ale i wcześniejsze

Problem osób, które w latach 2009-2019 przeszły na emeryturę w czerwcu, przez co - na skutek niekorzystnych zasad waloryzacji - ich świadczenia były nawet o kilkaset złotych niższe od tych, jakie otrzymywały te, które przeszły na emeryturę w kwietniu lub w maju, w końcu zostanie rozwiązany. Emerytura lub renta rodzinna ma - na ich wniosek złożony do ZUS - podlegać ponownemu ustaleniu wysokości. Zdaniem prawników to dobra regulacja, ale równie ważna i paląca jest sprawa wcześniejszych emerytur. Obie powinny zostać załatwione.

Grażyna J. Leśniak 06.11.2024
Bez konsultacji społecznych nie będzie nowego prawa

Już od jutra rządowi trudniej będzie, przy tworzeniu nowego prawa, omijać proces konsultacji publicznych, wykorzystując w tym celu projekty poselskie. W czwartek, 31 października, wchodzą w życie zmienione przepisy regulaminu Sejmu, które nakazują marszałkowi Sejmu kierowanie projektów poselskich do konsultacji publicznych i wymagają sporządzenia do nich oceny skutków regulacji. Każdy obywatel będzie mógł odtąd zgłosić własne uwagi do projektów poselskich, korzystając z Systemu Informacyjnego Sejmu.

Grażyna J. Leśniak 30.10.2024
Nowy urlop dla rodziców wcześniaków coraz bliżej - rząd przyjął projekt ustawy

Rada Ministrów przyjęła we wtorek przygotowany w Ministerstwie Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej projekt ustawy wprowadzający nowe uprawnienie – uzupełniający urlop macierzyński dla rodziców wcześniaków i rodziców dzieci urodzonych w terminie, ale wymagających dłuższej hospitalizacji po urodzeniu. Wymiar uzupełniającego urlopu macierzyńskiego będzie wynosił odpowiednio do 8 albo do 15 tygodni.

Grażyna J. Leśniak 29.10.2024
Metryka aktu
Identyfikator:

Dz.U.UE.C.2013.135.1

Rodzaj: Informacja
Tytuł: Sprawozdanie z zarządzania budżetem i finansami za rok 2012.
Data aktu: 14/05/2013
Data ogłoszenia: 14/05/2013